کد خبر: ۱۲۵۴۰۴
تعداد نظرات: ۱۱۹ نظر
تاریخ انتشار:

درخواست برای نخریدن آجیل عید!

اگر 15 میلیون خانواده بطور متوسط 100 هزار تومن توی جیب دلالای آجیل بکنن، همین یک قلم میشه 1500 میلیارد تومن!!! پولی که بلافاصله میره توی یک مسیر دیگه
به گزارش بولتن نیوز به نقل از تعامل نیوز؛ مطالعه اين متن، وقت زيادي از شما نمي گيرد. لطفا تا انتها بخوانيد:

همه ماها خوب میدونیم که اصلاً اوضاع خوبی توی کشور جریان نداره . قصد نداریم کسی رو متهم کنم. قصد شعار دادن نداریم. مشکل از این حرفا رد شده. این نوشته نه سیاسیه و نه قصد تحلیل اوضاع داره و نه دنبال متهم میگرده. این نوشته عین یه درده که این روزا داره یواش یواش عین خوره همه چیزو میخوره و جلو میره.

متاسفانه یک مشت دلال مثل زالو و کفتار به جون مردم افتادن و هر روز یک چیزی بهونه میکنن تا خون بیشتری از بدن بی رمق مردم بکشن . از ارز و طلا و ماشین و مسکن گرفته تا ارزاق عمومی و ... حالا چشممون به جمال آجیل هم روشن شد!!! من واقعاً نمیفهمم چه اتفاقی افتاده که آجیل توی یک هفته باید 2-3 برابر بشه!!! اگه تولید کننده سودی میبرد آدم برای خودش توجیه میکرد که لااقل آدمای زحمت کش سود بردند ولی متاسفانه زالوها و کفتارها به صف شدن تا شیره جون کشاورزو با مزه خون مردم یکجا بالا بکشن.

الان خیلی از هم وطنامون حتی دیگه توان سیر کردن شکم خودشون و خانواده شونو ندارن. توان خرید یه دست لباس رو ندارن. توان تامین هزینه تحصیل بچه اشونو ندارن ...

حالا چرا بحث آجیلو وسط کشیدم، شاید هنوز برای خیلی از ماها 300-400 تومن هزینه آجیل عید اونقدر نباشه که توان مالیمونو تحت فشار بزاره اما این پول میتونه شب عید یه خانواده رو برقرار کنه. میتونه هزینه خوراک 1 ماه یک خانواده رو تامین کنه. قصدم این نیست که بگم بیاییم پول آجیلو به اونایی که نیازمندن و آبرودار کمک کنیم. قصدم اینه که بگم بیاییم" با هم و برای هم بودنو" تمرین کنیم. نخریدن و نخوردن آجیل کسی رو نمیکشه . اما خریدنش یک مشت مفت خور دلالو ( صنف و بازار به دل نگیرن منظورم دلالهاست ) خرکیف میکنه و صد البته جری تر که دفعه بعد یک چیز دیگه و یک شکل دیگه براشون عامل مکیدن خون مردم بشه. قصدم اینه که بیاییم به جای شعار دادن و عمل نکردن ، اینبار بدون شعار عمل کنیم. بیاییم پوزه دلال جماعتو بمالیم زمین تا حواسش جمع بشه که نه بابا، دیگه از اون خبرا نیست.

اگر 15 میلیون خانواده بطور متوسط 100 هزار تومن توی جیب دلالای آجیل بکنن، همین یک قلم میشه 1500 میلیارد تومن!!! پولی که بلافاصله میره توی یک مسیر دیگه و هر بار فربه تر و فربه تر میشه و دمار مردمو درمیاره .

حرف ساده است. بیاییم امسال آجیل نخریم و یک نوشته قشنگ روی سفره هفت سینمون، میزمون بزاریم که برای چی اینکارو کردیم. اگر کسی دوست داشت (دوست داشت بدون هیچ اجباری) میتونه معادلشو به افراد نیازمند اطرافش یا مثلاً به زلزله زده هایی که یک زمستون وحشتناکو گذروندن کمک کنه تا اونها هم یه کمی عید داشته باشن یه کمی مرهم آلامشون باشیم یه کمی "بگیم" هموطن ما کنارت هستیم. نه اینکه با یه نوشته توی فیس بوک ... با گفتن 4 تا جمله توی جمع ابراز هم دردی بکنیم . میتونیم با پولش مواد خوراکی، لباس، یا هر چیز ضروری دیگه تهیه کنیم و ببریم دم خونه یه آدم زحمتکش که روزگار نامرد دستشو خالی کرده، زنگو بزنیم و بزاریم پشت در و بریم. اگر هم دوست نداشتیم پولشو بزاریم جیب خودمون. حداقل نزاشتیم یه مشت مفت خور بخورن و ببرن و به ریشمون بخندن.



بعضی ها فکر میکنن: مگه میشه! عیده! آبرومون...! ... ما که فکر میکنم میشه و قشنگتر هم هست. آبروی آدم به اینه که انسان باشه. آبرویی که بند 4 تا تخمه و آجیل باشه همون بره بهتره.

ما (یه تعدادی از دوستان) تصمیم گرفتیم  كه نه خودمون آجیل میخریم و نه جایی میخوریم. هر جا هم که بریم برای دید و بازدید یه کارت به سینه‌مون میزنیم و روش مینویسیم چرا اینکارو کردیم. سر سفره هفت سینمون هم یک نوشته خواهیم گداشت و موقع پذیرایی مهمون روی میز میزاریم که هزینه آجیل امسالو به نیازمندان دادیم. تا این مسئله جا بیفته

توی این روزای بی کسی، یه کمی کس و کار هم دیگه باشیم.

امیدوارم با انتشار این موضوع و عمل به اون
- نخریدن آجیل
- نخوردن آجيل
- اگر دوست داشتید هزینه کردن پولش برای افراد نیازمند دور وبر خودتون
هر کدوم سهم خودمونو ادا کنیم. از آجیل شروع کنیم، اگر خوب بود سراغ چیزای دیگه هم میریم


لطفا نگیم "مردم" وقتی می فهمن یه چیزی می خواد کمیاب بشه میرن بیشتر می خرن... ما خودمون "مردم" رو تشکیل می دیم. ما حاضر نیستیم خودمون سختی بکشیم چون فکر می کنیم بعضی ها می رن می خرن و می گیم چه فایده پس این ها بی نتیجست.. مشکل اینجاست که زمانی که وجدانمون بهمون می گه ما باید از یه جا شروع کنیم، با این تفکرات سر وجدانمونو کلاه می ذاریم..
پس همین مردم خود ما هستیم. از خودمون شروع کنیم. توی این جمعیت اگه خود ما ، کسایی که این متنو می خونن یه عدشونم این کارو انجام بدن دفه ی بعدی چند نفر دیگه باهامون هم راه می شن. اول هر کاری سخته اما زمانی که وحدت رو یاد بگیریم همه چیز درست می شه.
این چرخه معیوب رو خودمون درستش کنیم. این یک کار که ازمون بر میاد.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۱۱۹
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۲۵
انسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
4
107
عاليه.
خدا خيرتون بده.
نميدونم چرا تيتراي الكي +١٨ اينقدر نظر داره اما اينجا هيچي.
من سعي ميكنم اين ايده ي خوبتونو زباني به بقيه منتقل كنم.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
اصلا" هیچی نخوریم بهتره... مرغ گرونه نخوریم..... آجیل گرونه نخوریم ....بفرمایید چی .....بخوریم؟؟؟؟؟
سلام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
دوست عزيز آقاي ناشناس تا حالا هيچكس همكاري نكرده و مرغ و ... رو خريداري كردن بياييد تو اين يه مورد همه با هم همكاري كنيم ... ممنون
مجید110
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
1-اگر امسال مردم آجیل بخرن=سال بعد لحظه ای مثل طلا قیمت میره بالا
2-اگر امسال مردم آجیل نخرن=سال بعد قیمت ها مطمئن متعادل میشه چون بازار داخل هم مهمه
حسین سوری
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
انصافا از پسته خندان دامغان ...

تخمه ژاپنی تازه ...

مغز بادام چرب ...

گردوی کاغذی پر انرژی ...

تخمه شمشیری آبلیمویی ...

کشمش سبز بلند ...

باید بگذریم ... تا چار تا دلال سود نکنند... !!!
حدیث
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
2
75
خوب به خدا اگه نخریم نمیمیریم که واقعا بیایم دست به دست همدیگه امسال اجیل نخریم نمیمیریم که من که خودم خدا شاهده قدرت خرید نخوچی کشمشم ندارم چه برسه به اجیل نخرین بذارین بمونه تو انبارها تا کرم بیفته مجبور شن ارزونش کنن بد جوری گرونی داره بیداد میکنه عاملش خود ماییم که هجوم میبریم به خریدن یه کالا که میگن گرون میشه به جان شیپیش ته جیبم قسمتون میدم که اجیل نخرین میتونین حتی به جاش یکم نخوچی کیشمیش قاطی با شکولات بخرین بد میگم؟
پاسخ ها
مجید110
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
نخریدن ما باعث ارزانی خیلی چیز ها میشه
قدرتی که ما با نخریدنمون داریم حتی از کنترل قیمت های دولت هم بالاتره
وقتی موند گندید اون وقت...
من نمونه بارزش رو دیدم تو گوجه و سیب زمینی
انسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
3
72
اين همه گرونيه و مردم ريختن تو خيابونا واسه خريد شب عيد!!!!
من كه نميفهمم مردممونو.
هر چي كه گرون ميشه فرداش واسش صف ميبندن.
پاسخ ها
م سادات موسوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
صف پیش فروش سکه دیدن داره!
آلفرد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
اصولا مردم ما اغلب بلد نیستند خودجوش کالایی رو تحریم کنند و نخرند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
...همه هم میگی ما نداریم!!!
غیر قابل انتشار
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
پس تو این گرونی ها فقط مسئولین مقصرنیستن ما مردم هم سهیم هستیم...
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
متاسفانه يكي از خصوصيات بد بسياري از مردم ما اين است كه براي خريد، به نيازشان نگاه نمي‌كنند، به چيزهاي الكي كه يكي از آنها قيمت است نگاه مي‌كنند!

وقتي كالايي ارزان مي‌شود، بازار كاملا راكد مي‌گردد و ديگر هيچكس هيچ چيز نمي‌خرد و همه صبر مي‌كنند تا ارزان‌تر شود. ولي خدا نكند جنسي گران شود، طرف نياز هم نداشته باشد به بازار هجوم مي‌آورد براي خريد.

چند وقت پيش از همين تلفن‌هايي كه به صورت اتفاقي براي فروش جنس به منازل مي‌زنند، يكي هم براي يكي از همسايه‌ها زده شده بود. فروشنده، كارت اينترنت مي‌فروخته است. به او گفته بود اين كارت انقدر تومان است اما چون نام شما در قرعه‌كشي ما در آمده است، به شما با اينقدر درصد تخفيف مي‌فروشيم فلان تومان.

بدبخت ننه مرده اين همسايه باهوش، تا شنيده بود چقدر ارزان‌تر به او مي‌دهند گفته بود بياوريد. آنها هم آورده بودند و كارت اينترنت تخفيفي خود را به قيمتي چندبرابر قيمت واقعي به او فروخته بودند. نكته‌ي جالبش جاي ديگري است! اين همسايه نابغه، مانده بود كه آنچه خريده اصلا چيست و به چه دردي مي‌خورد؟ و وقتي برايش توضيحات كافي داده شد، كاشف به عمل آمد كه اصلا كامپيوتر هم در منزل ندارند!!!!

متاسفانه خيلي چيزها اينگونه است.
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
2
34
با تشکر از این پیشنهاد خوب
واقعا اگه همه بهش عمل کنیم خیلی تاثیر داره .در ضمن اگه کسی هم خیلی مهماندوسته ومیخواد سنگ تموم بزاره با توجه به سنت شهرهای مختلف جایگزینهای بسیار مناسبی هم میتوان برای پذیرایی در نظر گرفت .
مثل داستان چند وقت پیش مرغ که الانم یه جورایی دوباره داره تکرار میشه ما تو اون گرونی قبلی یکماه ونیم مرغ نخریدیم وچند سری مهمان کلی هم داشتیم وهیچ مشکلی هم پیش نیومد.

ما خودمون "مردم" رو تشکیل می دیم وتا خودمون برای رفع مشکلات اجتماعی اقدام نکنیم فرصت طلب ها هر روز یه نقشه جدید برامون دارن.

یاعلی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
3
40
موافقم
efa
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
1
41
اگه همه ما مثل مردم مالزی و چین که بشدت در مقابل گرانی مقاومت میکنن و جنس گران شده رو نمیخرن باشیم هیچ کس جرات گران کردن نداره .اما متاسفانه متاسفانه فرهنگمون خیلی پایین . شاید اصلا فرهنگ مقابله با گرانی رو نداریم
EfA
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
3
37
بهتره یه سایت تشکیل بدین و همه اونایی که اجیل نخریدن توش ثبت نام کنن و یه عکس از سفره عیدشون بفرستن . شاید عده کم باشه اما حتما جواب میده به امید خدا . بسم الله
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
2
41
بنده شخصا از یک هفته قبل تو کل فامیل اعلام کرده ام که اجیل تحریمه. امیدوارم تو خانواده ها کسایی که قدرت مالی دارند، پیشقدم شوند.
پاسخ ها
امیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
چرا از چند ماه پیش خرید خودرو آشغال ایرانی رو تحریم نکردین؟
چون تولید و فروش آجیل مردمی هستش رسانه هایی مثل بولتن خبر تحریم می دهند ولی جرات تحریم خودرو که دست دولت.... است رو نه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
امیر جان نکنه تو خودت از اون آجیلی هایی؟
هم وطن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
2
40
هم وطنان عزیز بیایید ماها که توانایی خرید آجیل را داریم در حمایت از آنهایی که توانایی خرید ندارند ،امسال خریدن آجیل را تحریم کنیم . در ضمن توجه داشته باشیم که عید نوروز امسال تغارن دارد با ایام فاطمیه
پاسخ ها
چکش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
تقارن.

آجیل هم با ایام فاطمیه منافات نداره مگر شیرینیه؟
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
حالا روي چه حسابي مي‌فرماييد شيريني منافات دارد؟! اتفاقا اگر منافاتي در كار باشد، در آجيل است و نه در شيريني.
چکش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
اگر جنابعالی دوست دارید در در عزاداری خودتان و احتمالا ملت را با شیرینی شیرین کام کنید خود دانید چون این امری سلیقه ای ست ولی منافات آن با آجیل خوردن را واقعا نمیفهمم.
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
البته بنده بعيد مي‌دانم در عزاداري خودم حضور داشته باشم ;) :LOL:، ولي الان در عزا نيز شيريني مي‌‌دهند، فقط شيرينيشان قهوه‌اي است! و اما در مورد آجيل كه فرموديد بايد عرض كنم چون پس از شهادت امام حسين عليه‌السلام، در جشن پيروزي يزيديان، مصرف تنقلاتي شبيه تخمه رواج داشته است.

البته باز هم عرض مي‌كنم اين چيزها عرفي است و هرچه در عرف به عنوان نماد شادي تلقي شود، بهتر است در عزاي معصومين عليه‌السلام از آنها استفاده نگردد كه در احاديث هست در شادي ما شاد و در عزاي ما عزادار باشيد.
م سادات موسوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
چکش جان یعنی می فرمائید شما دوست دارید در عزای خودتان آجیل پخش شود؟؟؟

می دانم در آذربایجان شرقی هستید ولی لطفا" آدرس کامل بدهید تا در این وانفسای قیمت آجیل دلی از عزا درآوریم;) :LOL:
مدیر پایگاه  
نرگس سادات
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
چکش عزیز حضرت فاطمه(سلام الله علیها) حکم مادر همه ما رو دارن مطمئنا اگر کسی خدای نکرده مادرشو از دست بده نه حال شیرینی خوردن داره نه آجیل.
چکش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
جناب مرتضی ام:
من در کامنتم بین کلمهء عزاداری و کلمهء خودتان یک ویرگول را جا انداختم. در ضمن ماجرای آن روایت را نمیدانستم.

خانم م سادات موسوی:
خوشبختانه یا بدبختانه بنده هنوز زنده هستم و حالا حالا ها قصد مردن ندارم. انشاء الله جای دیگری قسمتتان بشود تا دلتان را از عذا در بیاورید البته به خوشی و شادی.

خانم نرگس سادات:
شما نخورید.

بولتن عزیز:
علامت سایتتان را گذاشتید تا به شما هم آدرس بدهم؟

کلا با مذهبی کردن لین موضوع مخالفم. دلایل تحریم آجیل برای همهء هموطنانمان از هر دین و مذهبی کاملا منطقی نوشته شده و امیدوارم همه استقبال کنند.
مدیر پایگاه نه خانم چکش می خواستم بگم که شما آذربایجان شرقی نیستید حذف کردم ولی اون علامت درج شد اما ما هم امیدواریم شما سالها زنده و سایه تان بالای سر فرزندانتان باشد
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
و اما سركار خانم چكش پاسخ سوال سركار خانم سادات موسوي را نفرموديد كه آيا حاضريد در عزاداري عزيزي ﴿مثلا بنده :D﴾ آجيل بدهيد كه فرموديد آجيل با عزا منافات ندارد اما شيريني دارد؟ ;)
م سادات موسوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
چکش جانم الهی عمری طولانی همراه با عزت و آرامش داشته باشید.
انشاءالله که بین همه حرف شادی باشد ولی در تهران شیرینی را دور از جان همگی در عزا هم می دهند ولی آجیل نه .

یادم هست از بچگی تابحال دو ماه محرم و صفر مطلقا" آجیل نمی خوردیم حتی اگر مقارن با عید نوروز بود.

نمیدانم چرا فکر کردم شما در آذربایجان شرقی در جایی سرد و خوش آب و هوا زندگی می کنید،خلاصه ببخشید.
چکش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
بولتن عزیز از کجا میفرمایید که من آذربایجان شرقی نیستم؟ در کمال تعجب اتفاقا خانم م سادات موسوی صحیح فرموده اند و من در تبریز زندگی میکنم.. از دعای خوبتان هم متشرم. الله به همه عمر با عزت عنایت بکند.

خانم م سادات موسوی :
از کجا حدس زدید من در این استان هستم؟ (.........)
ما چنین رسمی نداشتیم. آجیل منافاتی با عزاداری غیر رسمی در خانواده و نزدیکان من ندارد.با تشکر از دعای خیرتان.

آقای مرتضی.ام:
خیر. اما ایام فاطمیه یک روز و یک یا دو مجلس رسمی نیست و همانطور که خدمت خانم موسوی عرض کردم ما در عزاداری های غیر رسمی و مدت دار مانند دهه محرم و ایام فاطمیه در منزل منع خوردن آجیل نداریم.
مدیر پایگاه من خاطرم هست شما یکبار فرمودید در کرج زندگی می کنید البته شاید من اشتباه می کنم اما بنده هم از دوران طفولیت در خانواده این رسم را داریم که در ایام عزا از آجیل استفاده نمی کنیم و تابحال ندیده ام و یا نشنیده ام کسی در ایام عزا جایی آجیل مصرف کنند البته حکم منعش را هم نشنیده ام اما در خصوص عرف بودنش زیاد شنیده ام حتی همسر بنده که آذری هستند بسیار به این موضوع مقیدند
اما به هر صورت شاید در هر شهری رسم خودشان را دارند این را نمی دانستم
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
4
30
خانواده ی ما 10سالی میشه آجیل نخریدن . در واقع ما مجبور بودیم خرید آجیلو تحریم کنیم . علاوه بر اون تو این دوساله مجبور شدیم خیلی چیزای دیگه رو هم تحریم کنیم .
واقعا 300یا 400تومن آجیل شب عید برا شما رقمی نیست. ؟؟؟!!!!
ای بابا سواره کی خبر از حال پیاده داره
پاسخ ها
چکش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
افرادی که توانایی خرید آجیل رو ندارندکه ذاتا مخاطب این متن نیستند. این برای کسانی نوشته شده که میتونند خرید کنند و تشویق شدند به نخریدن .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
17
36
آقايان محترم ! جناب بولتن !!

از قديم گفته اند عيد مال بچه هاست ... ! خانمها و آقاياني كه امروز در قامت يك آدم بالغ ، نسخه مينوسند و خودشان هم آنرا ميپيچند حتمأ اين واقعيت را قبول دارند و دوران كودكي و نوجواني خود را هم بخوبي به ياد دارند و اون همه شور و شعف براي رسيدن ايام نوروز و سال نو و عيد را ....!

با اينكه من خودم بچه كوچك ندارم ، اما هرگز باور ندارم كه بتوان بچه ها را با اينگونه دلائل و نخريد و نخوريد ها ، قانع كرد ! بخصوص اينكه همه بچه ها سالها ديده اند كه آجيل شب عيد همواره و به صورت سنتي سر سفره هاي هفت سين و يساط عيد و جود داشته است .

خدا وكيل گفتن اين حرفها به زبان آسان است و حتي اجراي آن براي برخي افراد بزرگسال هم ممكن نيست تا چه رسد به بچه ها !!

چرا مردم را مجازات ميكنيم ؟ چرا برنامه ريزي براي برخورد و قطع دست دلالان و سود جويان نميكنند ؟ آيا راه حل يك مسئله ، پاك كردن صورت مسئله است ؟!!!!

آجيل هم داروي بيماريهاي خاص است كه مشمول تحريمهاي آمريكا واقع شده باشدو براي واردات آن نياز به ارز است ؟!!

تمام مواد و اجزاء اين محصول در داخل كشور تهيه ميشود . قطعأ اگر سوء استفاده و سود جوئي و دلال بازي صورت ميگيرد از بي عرضگي و بي كفايتي مسئولان است و راه چاره آنهم دعوت مردم به نخريدن و نخوردن آجيل نيست ، مطمئن باشيد حتي در صورت عملي شدن پيشنهاد هاي مبني بر نخريدن و نخوردن آجيل ، مانع سود جوئي و سوء استفاده دلالها و ورشكستگي آنها نخواهد شد !!!
پاسخ ها
نرگس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
اين حرفها يعني چي عيد مال بچه هاست چه جوري بچه ها را متوجه كنيم
والا ما ها هم بچه بوديم يادم مياد يكسال عيد ميوه يا گران بود يا نبود اما پدر و مادرم اون سال جلوي مهمان كمپوت گذاشتند
ما بچه نبوديم يا الان خانواده هاي مستمند بچه ندارند ؟
يك سال اجيل نخوريم نميميريم
احمد ا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
من هم در اسفند ماه شور و اشتیاق وصف ناپذیری برای بهار دارم، بهار برای همه زیباست و باید با تمام سنت هایش اجرا شود،
چرا که بهار تابلوی زیبایی است از قدرت خداوند متعال، همه باید خوشحال باشند که میتوانند بهار دیگری را زندگی کنند و خدا فرصتی به ایشان عطا کرده است،
،
به اعتقاد من مسوولین باید برای شب عید تمام تلاش خود را بکنند که لاقل این 13 روز بدون تبعیض به کام همه خوش باشد و این بهانه ها را نیاورند،

دولت باید از یکسال قبل برای شب عید برنامه ریزی کند،
آلفرد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
خب اغلب میدونن تحریم کردنو نخریدن یک کالا کار سختیه اما شدنیه در ضمن بچه هایی که الان از بچگی به مقدار کم مزه گرسنگی و تشنگی نچشند آینده راحت طلب از آب در میانو همچیز میخوان بعدشم هی میگین مسولین مسئولین یه خورده هم خودمون مسئولیم هزینهامونو کنترل کنیم ثانیا هرکسی اختیار ماله خودشو داره دلش میخواد جنسشو گرون بده ماله خودشه دوس داره به مسئول چه ربطی داره بعدشم پروفسور محترم عرضه مساوی با تقاضاست تقاضایی باید بشه که جنسی به فروش بره وپولی گیره صاحبش بیاد وقتی این تقاضا کم بشه رکود بازار و عدم استقبال مردم روبرو میشه اونوقت همه جنساشونم میگنده این قانون همه اصناف رو شامل میشه و این به ضرر فروشندست
حداقلش اینه که امسال اجیل کم بخریم
غیر قابل انتشار
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
جناب ناشناس!
عید مال بچه هاس یعنی چی؟
یعنی بچه هامون نباید درست زندگی کردنو یاد بگیرن؟
چرا دنبال بهونه میگردید؟
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
جناب ناشناس عزيز. اين كه فرموديد نمي‌توان كودكان را قانع نمود، از جنس همان بي‌عرضگي‌هايي است كه خودتان به حق، براي مسئولين برشمرديد. اگر مسئولين بي‌عرضه‌اند و لياقت كار بزرگ ندارند، چون والديني چون ما آنها را بي‌عرضه بار آورده‌اند، پس چه جاي خرده‌گيري بر آنها؟! بيش از ٧٠٪ شخصيت تمام طول زندگي انسان‌ها تا ٧ سالگي آنها شكل مي‌گيرد و كودكي كه توسط من و شما آنقدر مرد بار نيامده است تا بتواند جلوي شكمش ﴿كه ساده‌ترين كار زندگي است﴾ بايستد، چه توقعي داريد جلوي سيل ساير مشكلات كمرشكن زندگي توان مقاومت داشته باشد؟

يك تحقيقات جالبي در انگلستان روي كودكان به انجام رسيده است كه نتايج آن بسيار ديدني است. در اين آزمايش، يكسري كودك از خانواده‌هاي مختلف با والدين بي‌عرضه و والدين هوشمند و كارآمد را جمع‌آوري و تكه‌اي شيريني را به آنها داده بودند با يك شرط: اگر اين شيريني را تا من برگردم خورده باشيد كه هيچ، ولي اگر نخورده باشيد، يك شيريني ديگر نيز به شما مي‌دهيم تا دو شيريني بخوريد.

بنده تكه‌اي از فيلم اين آزمون را ديده‌ام. واقعا عكس‌العمل كودكان هر خانواده ديدني است. بگذريم! خلاصه اين كه از بين اين كودكان، آنهايي كه توانسته بودند جلوي شكمشان را بگيرند را در يك گروه، و كودكاني كه نتوانسته بودند جلوي شكمشان را بگيرند را در گروهي ديگر قرار داده و آنها را تا بزرگسالي زير نظر گرفته بودند. فكر مي‌كنيد تفاوت اين دو در بزرگسالي چه بود؟

تفاوتي از زمين تا آسمان: تمام كودكان گروه دله‌ها، بزرگاني نق‌نقو، بي‌عرضه، فاقد اعتماد به نفس، از زیر کار در رو و در يك كلام، بدون استقامت در مقابل مشكلات زندگي بار آمده بودند و كودكان گروه دوم، همگي بدون استثنا بخشي از بار توليد و مديريت جامعه را بر دوش مي‌كشيدند و شده بودند جز مفيدترين افراد جامعه.

به نازم به دين خودمان كه براي تمام این‌ها دستور داده است تا مردان و زناني كارآمد داشته باشيم، اما ما، ساده‌ترين راه يعني نمي‌شود را انتخاب مي‌كنيم تا تنبلي و بی‌عرضگی خودمان را توجيه كنيم.

در اسلام داريم وقتي كودك شيرخوار به دليل گرسنگي گريه مي‌كند، بلافاصله به او شير ندهيد. او را در بغل بگيريد كه بفهمد متوجه صدايش شده‌ايد، ولي چند لحظه صبر كنيد و بعد سينه در دهانش بگذاريد. براي كودكان بزرگ‌تر هم داريم وقتي كودكانتان چيزي به حق كه بايد بخواهند را مي‌خواهند ﴿مثلا گرسنه‌اند و غذا مي‌خواهند﴾، بلافاصله آنها را به خواسته‌شان نرسانيد، بگوييد صبر كند و پس از مدتي تأخیر به او بدهيد تا تمرين صبر کردن نمايد.

جناب ناشناس عزيز! فرموديد كودكان را نمي‌توان قانع نمود؛ حرفي كاملا بي‌پايه و اساس كه حداقل خود بنده به شخصه خلاف آن را در مورد خودم تجربه كرده‌ام. به نظر شما كودك شيريني و شكلات چقدر دوست دارد؟ آيا مي‌تواند اين دو را در مقابل ديدگانش ببيند و آگاهانه و عالمانه از آنها بگذرد؟

خدمتتان عرض كنم بنده تا مدت‌ها از مصرف وانيل و تخم‌مرغ منع شده بودم و بيش از ٢٤ سال لب به تمام محصولاتي كه اين دو ماده در آنها به كار رفته بود ﴿از جمله شكلات و شيريني﴾ نمي‌زدم. نه دست زور بالاي سرم بود و نه اگر مي‌خواستم، نمی‌توانستم بخورم. ولي مادرم آنقدر برايم در قالب داستان و بازي از خدا و پيغمبر و بهشت و جهنم و ثواب و جزا و غيره گفته بود كه به عصمت رسيده بودم!

مي‌دانم باورتان نمي‌شود، ولي حقيقت محض است! بارها شده بود در مجالس شادي مختلف در اتاقي پر از شكلات و شيريني‌هاي رنگارنگ و اشتهاآور قرار مي‌گرفتم، ولي هیچ‌گاه انگشت هم به آنها نمي‌زدم، چه برسد بخواهم بخورم. منع پزشكي نمي‌فهميدم يعني چه!. براي كودك پزشك كيلو چند است؟ ولي اين را فهميده بودم كه خدا دارد نگاهم مي‌كند و اگر بخورم، چون برايم مضر است، گناه كرده‌ام؛ پس نمي‌خوردم. فكر هم نكنيد دلم نمي‌خواست، نخير! خودم خاطرم نيست، ولي مادرم مي‌گويد يكبار به او گفته بودم توي بهشت، شكلات و شيريني هم هست؟ مادرم مي‌گفت با اين حرفت جگرم را آتش زدي، اما او به روي خود نياورده بود و باز برايم شروع كرده بود از گفتن مزاياي بهشت و لطف خدا و غيره و غيره. نتيجه اين كه الان مثل آب خوردن مي‌توانم جلوي شكمم و خيلي چيزهاي ديگر كه براي ديگران شدني به نظر نمي‌رسد را بگيرم و برايم سر سوزنی سختي ندارد.

اين همه روده درازي كردم كه چه بگويم؟ اين كه اگر شماي پدر و مادر نمي‌توانيد كودكانتان را قانع كنيد و مرد بار بياوريد، حق هم نداريد از نامردي مسئولين گله كنيد. چرا كه اين مسئولين، كودكان ديروز پدر و مادراني مثل شما هستند كه مرد بار نيامده‌اند و در واقع شما داريد چوب ناتواني خود را مي‌خوريد.

باز هم عرض مي‌كنم، آنچه گفتم نافي وظيفه مسئولين نيست؛ گوشزد كننده وظيفه خود ما است. اگر كسي به مسئوليتش عمل نمي‌كند، دليل بر اين نمي‌شود ما هم به وظيفه خود عمل نكنيم.
احمد ا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
برادر مرتضی من هم در کلیت ماجرا با شما موافق هستم، در یک کشور انقلابی باید فرزندانی غیور تربیت شوند،

ولی اولین قدم برخورد با فساد و بی عدالتی است، قطع دستان رانت خوارن است،
اگر عدالت حاکم شد مطمئن باشید اگر مردم در فقر هم باشند راضی هستند،
در یک جامعه ای که در برخی مسوولین رانت وحود دارد این به پایین کشیده می شود،

ضمن اینکه فضای عید یک فضای شاد و متفاوت است و به نظر من باید کمی تفاوت قائل بود نسبت به بقیه ایام،
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
1
23
اتفاقامااین ایده راامسال توفامیل مطرح کردیم البته اون موقع مافقط خبرگران شدن پسته راشنیده بودیم.گفتیم چه کاریه اجیل هم پولش زیاده هم اشغال وکثیف کاری داره فقط بامیوه پذیرایی میکنیم البته اگه گوش شیطون کر میوه هم یهوتوتیانشه.ان شالله که همه عملی کنند
پاسخ ها
امیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
کاش این طرح رو برای خودرو هم می دادین
غیر قابل انتشار
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
اقای امیر!
شما هم که هرچی میشه میزنی به روضه اباعبدالله...
الان بحث سر اجیله نه خودرو!
مسلم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
2
13
از حرف تا عمل كلي راه هست
خدا بدونه كه كي عمل ميكنه!
ترافيك شب عيد از الان چيز ديگه اي ميگه
نرگس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
1
20
من هم اگر بتوانم همسرم را قانع كنم اجيل نميخريم
بعدش هم ايام عيد مصادف است با فاطميه اول
پاسخ ها
سهیلا سادات
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
بنده اگه نتونم همسرمو مجاب کنم ، مهریه مو میزارم اجرا ( نیشخند)
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
حالا خوبه تواین دورو زمونه حرف،حرف خانوم هاس
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
شما خانم‌ها قدرت خود را دست كم نگيريد سهيلا خانم. بزنيد زير گريه مردها موش مي‌شوند جلويتان.

در كشتن ما چه ميزني تيغ جفا
ما را سر تازيانه‌اي بس باشد

:LOL:
سهیلاسادات
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
برادر مرتضی :

هیچ کس نمیتونه ادعا کنه انسان کاملیه و هرکسی به نوبه خودش دارای نقاط قوت و ضعف هست . اما این اشتباه محضه اگه فکر کنید قدرت ما در اشک ریختن ماست .

جا داره ازتون تشکر کنم به خاطر موردی که اشاره کردید چون گاه گاه از اینور اونور میشنوم که ( گریه ، حربه ی خانم هاست ) و اعتراف میکنم خیلی حرصم در میاد .

میگن از خود تعریف کردن غلط محضه ؛ شما هم به حساب تعریف نگذارید عرض بنده رو . من از طرفی مادری رگ و ریشه ام برمیگرده به باکو . زنانی که در شجاعت و دلیری کم از مردان نیستند . حداقل اینو بنده با چشمهای خودم در طایفه ی مادری می بینم .

به والله قسم یاد ندارم زنان طایفه ی ما برای گرفتن چیزی که حق مسلم خودشون ، همسرو فرزندانشون باشه متوسل به گریه بشوند و ضعفی از خود نشون بدهند .
من مادری داشتم که همه به عنوان یک شیر زن ازش یاد میکردند . بهم یاد داد حقت اگه تو دل شیر بود با اراده و محکم برو بگیر و از هیچ چیز نترس . و من امروز اگر اراده ای برای انجام کاری داشته باشم اول به لطف خدا و دوم به خاطر تربیت مادر مرحومم هست .

راستش در شخصیت من گریه آنچنان که باید معنی نداره .

قضیه مهریه هم یک مزاح بود . به وقتش کریمانه می بخشیم .
مدیر پایگاه خدا رحمت کند مادری را که چون شما خواهری مبارز و انقلابی را تحویل جامعه ما داد خدا مادر همه کاربران عزیز را اگر در قید حسات هستند سلامت بدارد و اگر دستشان از این دنیا کوتاه است سفر آن دنیایشان را بی خطر و قرین رحمت بی کران پروردگار متعال بگرداند
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
خواهر بزرگوارم، بنده متوجه مزاح جنابعالي شدم، فقط متعجبم چطور شما خواهر بزرگوارم علامت "از خنده روي زمين غلط خوردن" بنده يا همان :LOL: را در پايان نوشتارم ملاحظه نفرموديد و سخنم را جدي برداشت فرموديد؟

همچنين بنده عرض نكردم قدرت خانم‌ها در گريه آنها است. اين تنها سرسوزني از قدرت مردافكن خانم‌ها است؛ ديگر دست به چاقو و قمه بشوند كه ديگر هيچ، ما آقايان قالب تهي مي‌كنيم در دم :D ﴿چرا هيچ شكلكي براي الفرار نداريم اينجا بگذارم؟!﴾ 8-)

از شوخي كه بگذريم، پس از اين همه مدت بي‌شك شما خود به خوبي به نوع نگاه بنده به خانم‌ها واقفيد و ارزشي كه شير زناني چون شما برايم دارند را مي‌دانيد. در مورد گريه و تفاوت‌هاي مرد و زن نيز يك دنيا حرف براي زدن دارم كه در اينجا نمي‌توان به آن پرداخت. فقط همين را عرض كنم كه اگر اسلام عزيز مي‌فرمايد زن و مرد در كنار هم تكميل مي‌شوند، اين يعني چيزهايي زن دارد كه مرد ندارد و چيزهايي مرد دارد كه زن ندارد و با بودن اين دو در كنار يكديگر است كه هر دو كامل مي‌شوند.

اتفاقا خيلي از خصوصياتي كه متاسفانه متاسفانه متاسفانه به دليل تبليغ شياطين داخلي و خارجي و حماقت ﴿و بعضا خيانت﴾ مسئولين فرهنگي به عنوان عيب براي زنان تلقي مي‌شود، از جمله نعمت‌هاي بزرگي است كه در زنان به وديعه گذاشته شده است و وجود آنها لازمه هدفي است كه زنان براي آن خلق شده‌اند. اگر زني لطافت روح و جوشش اشك نداشته باشد اين براي او يك عيب است و نه حسن! اگر زني از موش و سوسك نترسد اين براي او يك عيب است و نه حسن! اين كه تلويزيون احمق ما با افتخار زني را به عنوان راننده كاميون و تريلي نشان مي‌‌هد و الگو مي‌كند، اين يعني آن خانم مشكل دارد ﴿يا مشكل رواني يا مشكل هورموني و جنسي﴾ و برايش حسن محسوب نمي‌شود.

زن براي كاري آفريده شده است و مرد براي كاري ديگر و هر دو هرآنچه براي اين منظور نياز داشته‌اند را در خود به وديعه برده‌اند. ولي متاسفانه سواستفاده‌چي‌ها مي‌كوشند اين نظام را بر هم بزنند و به ميزان زيادي موفق هم شده‌اند.

اين سخن از جمله سخنان مشهور بنده در بين دوستان و آشنايان است كه اگر با همين نگرش و شناختي كه همينك در مورد زنان و مردان دارم خداوند مرا زن مي‌آفريد، يكي بر برترين زنان عالم اضافه مي‌شد :D :LOL:

خداوند ان‌شاالله والدين جنابعالي و والده مكرم جناب بولتن را نيز در جوار رحمت خود جاي دهد.
سهیلا سادات
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
برادر مرتضی عقیده شما در مورد بانوان نشاندهنده لطف و بزرگ منشی شما ست بی شک همسرتان در ردیف زنان خوشبخت این کره خاکی ست و اگر آقایان محترم با نظر شما هم عقیده باشند مراجعه به دادگاه خانواده به حداقل ممکن خواهد رسید .
عارضم که : بنده هم متوجه مزاح شما شدم فکر میکنم این جمله (اگه فکر کنید قدرت ما در اشک ریختن ماست) شما رو دچار سوتفاهم کرده که عذرخواهی میکنم . بنده منظورم شخص شما نبودید ، کلی عرض کردم ، چون از مدتها قبل این مسئله را از زبان چند نفر ازآقایان شنیده بودم و بک گراند ذهنم شده بود ، دنبال فرصتی میگشتم به این موضوع اشاره ای هر چند کوچک داشته باشم ، بی شک فرمایش شما درست و متین هست ، منم به جوشش اشک معتقدم اما حقیقتش هر جایی که این جوشش رخ بده و باعث ایجاد ذهنیت برای آقایون بشه تا به چماقی تبدیل بشه ، نمی پسندم . ضمنا بنده علاوه بر موش و سوسک از مارمولک در حد مرگ میترسم این موجود با کورکودیل برای بنده هیچ فرقی نیمکنه .

در آخر برای شما و خانواده محترمتون علی الخصوص مادر بزرگوارتون ، همینطور برای برادر بولتن و خانواده عزیزشون سلامتی وسرافرازی آرزو میکنم .

متشکرم
نرگس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
دوستان قانع كردن اقايون براي نخريدن كه كاري نداره مهم قانع كردن براي خريد است زيرا هميشه از قديم هم گفته اند پول كه مثل جون نيست راحت تقديم شود.
پوله بابا پول
نه احتياجي به اشك داره و نه طلاق و طلاق كشي نه مهريه و نه .........
در ضمن به قول اقاي دكتر فرهنگ :كافيست كوچكترين محبت اقايون به چشم خانمها بيايد و بابت هركاري كه انجام ميدهند خانم فقط ببيند و تشكر كند .اونوقت است كه ببينيد تشكر از اقايون چه معجزه ها كه نميكند
حيف كه معمولا خانمها با غرور بي جا از اين معجزه غافلند
احمد ا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
5
10
"شاید هنوز برای خیلی از ماها 300-400 تومن هزینه آجیل عید اونقدر نباشه که توان مالیمونو تحت فشار بزاره"

به اعتقاد این حقیر این جمله نشان میدهد نویسنده قصد دارد با این بخش القا کند که گرانی تقصیر دولت نیست و مشکل دلالها هستند و بسیاری مردم وضع مالی خوبی دارند که این مبلغ برایشان زیاد نیست،

مشکل دلالی در یک بخش دو بخش سه بخش چهار بخش، ما امروز شاهدیم تمام بخشها هفتگی در حال گران کردن اجناس هستند،
این سیاست نخریم در مورد یک قلم جنس جواب میدهد بقیه را چه کنیم؟ بعد از عید چه کنیم؟

ما در همه بخش ها دلال داریم، خوب پس نقش دولت چیست؟ نقش سازمان بازرگانی چیست چرا هیچ برنامه ریزی ندارد؟
sahar
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
3
8
اگه ارزون شه كه كسي نميخره.......
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
4
12
حالا آجیل رو نمی خریم بقیش چی؟ اصلا چرا در برابر این گرانی ها همه سکوت کرده اند و طرح می دن که فلان کالا رو نخرید چون گرونه! حالا که همه چی گرونه باید چکار کرد؟ هیچی نخریم؟ اصلا با کدوم پول چیزی بخریم؟ چندرغاز حقوقی رو که می گیریم واسه ابتدایی ترین نیازهای انسان هم کمه چه برسه به بریز و بپاش! باشه آجیل رو نمی خریم ولی پسر دوستم که مریضه و ماهی یک آمپول پانصد هزار تومنی می زنه چی؟ اون رو هم نخره؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
7
7
با سلام بیایید به جای پاک کردن صورت مساله کمی هم به فکر حل کردن آن باشیم.نخریدن آجیل دردی را دوا نمیکند لابد اگر روزی نان گران شوید خواهید گفت مردم نان نخورید،به جای نان آب بخورید .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
1
9
سبزی پلو ماهی عید را باید تحریم کنیم هم برنج گرونه هم ماهی !
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
خب چه اشکالی داره؟
سهیلا سادات
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
7
4
کسی میدونه فلسفه حضور آجیل در سفره هفت سین چیه ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
7
36
نرگس خانوم !

انگار شما پاك از مرحله پرت هستيد !

با عرض پوزش فرمايشات شما كمي عوامانه و خنده داره و البته تا حدودي هم غير قابل باور !

ميوه گران بوده و خانواده شما با كمپوت از مهمانها پذيرائي كردن ، خنده دار نيست ؟!!!

ممكنه بفرمائيد قيمت كمپوت در آن سال چه وضعيتي داشته ؟! ديگر اينكه ميشه يك برآورد سر انگشتي بفرمائيد كه در هر شرايطي قيمت 200 گرم ميوه كمپوت شده با قيمت 200 گرم ميوه تازه چقدر تفاوت داره ؟!!

لطفأ شعار هاي توخالي ندهيد ، اينكه از قديم گفته اند سزاي گرانفروشي نخريدن است ، در شرايط امروز جامعه ما اصلأ كاربردي نيست !

مرغ گران است - لطفأ نخريد ، نخوريد !!! گوشت گران است نخريد و نخوريد !!! برنج گران است ، نخريد و نخوريد !!!! ميوه گران است ، نخريد و نخوريد !!!! آجيلب و پسته گران است ، نخريد و نخوريد !!!!

مضحك نيست ؟! بخدا كه تأسفبار است ، يكباره تفضل فرموده پيشنهاد بدهيد مردم بميرند !!! هر چند كه اينروزها مردن هم ارزان تمام نميشود ، حتمأ از هزينه هاي كفن و دفن و پول قبر خبر داريد !!!!!

نه خانم محترم شعار ندهيد لطفأ ، با اين حرفها نميشود برخي ندانم كاريها و بعضي بي كفايتي هاي مسئولين را ناديده گرفت و ماستمالي كرد !!!!

همه ميدانند كه عوامل اصلي گراني هاي بي رويه و غير قابل توصيف و توجيه ، دلال ها واسطه ها و سود جويان و سوء استفاده چي هائي هستند كه جز با برخود قاطعانه و برنامه ريزي درست در امر توضيع ، كنترل نميشوند و به هيچ صراطي مستقيم نيستند .
مدیر پایگاه کاربر محترم بنده هم مطلبی را که خانم نرگس خانم گفتند یادم می آید فکر می کنم در آن سال قیمت کمپوت بسیار ارزانتر از قیمت میوه تازه بود خوب بسیاری از خانواده ها بخشی از پذیرایی عیدشان را اینگونه گذراند آیا این اشکال دارد و اتفاقا اصلا هم خنده دار نیست اما اینکه شما می فرمایید سزای گرانفروش نخریدن کاربردی ندارد این کمی جای تعجب دارد خودتان می دانید قیمت یک جنس به عرضه و تقاضای بازار بستگی دارد به گذشتگان و تجربه آنها احترام بگذارید این یک اصل تایید شده است اگر عده بخرند و عده ای نخرند شاید تاثیری بز نداشته باشد ولی اگر همه مردم اتحاد داشته باشند می توانند این اژدهای گرانفروشی را مهار کنند البته ما منکر سوء مدیریت در میان مسئولین اقتصادی و نفوذ عوامل دشمن در سیستم اقتصادی و در ادامه برنامه ریزی دشمن و حامیان جریان فتنه و ورشکستگان سیاسی و ضربه خوردگان از مردم در این روزهای بازار نیسیتم همه اینها برای این است اراده مردم و اتحاد مردم و انقلاب مردم مورد هدف قرار گرفته است پس باید به سمتی برویم که توقعات مردم کمتر و اتحاد مردم در مبارزه با گرانی بیشتر شود 
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
بولتن جان یک زمانی هست که یک نفر جنسی رو گران به مردم عرضه می کند که باید ازش نخرید ولی وقتی قیمت تمام شده ی یک کالا واسه تولید کننده گران تمام می شود چی؟ الان مثلا گوشت گران شده آیا تولید کننده همینجوری دلش خواسته گران به مردم بفروشه؟ خوب معلومه هزینه ی تولید گوشت قرمز بسیار افزایش پیدا کرده و پرورش دهنده چاره ای جز افزایش قیمت نداره وگرنه باید در واحد پرورشی شو ببنده و بره خونه سماق بمکه چون مردم نمی خرند و می گن سزای گران فروش نخریدنه!
دانيال ع
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
0
1
اقا ما كه تصميم گرفتيم عيد امسال از اين آجيل بسته بنديا بخريم و همون جور دست نخورده بزاريم تو ظرف و يه سلفون هم روش بكشيم و با اون شكل بزاريم جلو مهمونا فكر كنم اينجوري طرف ديگه دوزاريش مي افته و كلأ بيخيال آجيل ميشه!! فقط اينجا مشكل بچه ها هستند چون اونا كه نميفهمن قضيه چيه و به احتمال زياد سراغ اولين چيزي كه برن همون آجيله...
حميد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
0
3
به جاي خريد آجيل خريد ميوه خيلي بهتر و ارزون تره با پول يك كيلو پسته ميشه 20 تا 30 كيلو بهترين ميوه رو خريد...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
خوب اینجوری همه هجوم میارند به میوه و قیمت میوه از پسته گران تر خواهد شد! اون دفعه باز امثال شما می گید که اگه میوه نخورید می میرید؟ میوه را تحریم می کنیم!!! و این داستان ادامه دارد!
وبگرد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
0
6
من یک پیشنهاد دارم هزینه سازمانهای عریض و طویل نظارت بر قیمت کالاها و اجناس و حمایت از حقوق مصرف کنندگان را به خود مردم بدیم و این سازمانها را تعطیل کنیم وقتی که کارشون را انجام نمی دن پس فلسفه وجودیشون چیه؟ همون بهتر که برای صرفه جویی در هزینه ها این سازمانها تعطیل شوند و مدیریت کارها را به مردم بسپاریم این که گفته می شود آجیل نخریم اتفاقا یک اصل مهم اقتصادی است وقتی که تقاضا کاهش یابد بدون شک قیمت هم کاهش می یاید پس اگر جریان امور به درستی انجام شود قطعا مشکلات اقتصادی جامعه هم حل می شود .
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
22
10
آفرين صد مرحبا بولتن
خداوكيلى بعدسالها منو گريه شوق انداختى داداش
اينبار بخودم گفتم بايد آدم تر شوم.
...
اوّل بگم كه امروزمن يك تاجرموفق ومتموّل هستم امّا نه مفتخور.
زمانى وضع مالى خوبى داشتيم ولى اوايل انقلاب سال 59 بود، پدرم كه فوت كرد خيلى فقير شديم و تنها نون آور خونه من 10 ساله بودم با صندوقچه واكسى ام، كه هميشه نزد باباى مدرسه امانت ميگذاشتمش و پس از خروج از مدرسه آويزان گردنم ميكردمش و سيّار مشغول واكس زدن كفش مردم ميشدم، درآمدم بسيار محدود بود و از روزى بيست تا سى تومان بيشتر نميشد، براستى وقتى چيزى گران ميشد تنم ميلرزيد و از آينده ميترسيدم و ميگفتم كاش آينده اى نبود و زمان به گذشته و گذشته ها برميگشت، صف كشيدن انسانهاى دارا براى خريدن اجناس گران شده بسيار آزارم ميداد امّا كسى گوشش بدهكار نبود و بالا رفتن تقاضا به تشديد گرانيها بيشتروبيشتر دامن ميزد و من از كار آنها فقط حرص ميخوردم، من از بچگى هميشه آرزويم اين بود كه اگر يك روز همه باهم نخريدن رو تمرين كنند چى ميشه ؟؟؟؟
باور كنيد امروز از نخريدن شماها من متضرر ميشوم ولى بخدا از خوشحالى اشك در چشمانم حلقه بسته و امروز از بعداز نماز صبح نتوانستم بخوابم و به اين نتيجه رسيدم كه با بازگو كردن حقايق گذشته ام براى شما عزيزان با اِراده، اولاً به شما تبريك بگويم، دوماً قول ميدم از همين امروز هزينه پوشاك و لوازم و تغذيه عيد براى 10 خانواده مستحق شهرم را تأمين و ظرف همين فردا يا پس فردا تحويلشان دهم.
بنوبه خود بازهم ازاين كارتقديروتشكرفراوان ميكنم وممنونم.
مدیر پایگاه آقا صادق انشاالله در پناه حق موفق باشید
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
آقا صادق یه جوری می گی که انگار اکثر مردم متمول هستند و فقط اجناس گران که کاربردی واسشون نداره رو می خرند! بابا با این چندرغاز حقوق دریافتی ابتدایی ترین نیاز های انسان هم نمی شه خرید چه برسه به آجیل و غیره! سزای گران فروش نخریدنه ولی آیا عامل این گرانی ها و تورم فقط و فقط فروشنده ی کالاست که گرون می فروشه؟ اصلا این چجور تفکری که تا هر چی گرون شد نخریم! خوب چرا اصلا باید گران شود؟ چقدر مردمان صبور و قانعی داریم که صداشون در نمی یاد و فقط می گن نمی خریم نمی خریم نمی خریم!!! خوب با چی زنده می مونید؟
غیر قابل انتشار
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
انشالله خدا بهتون اجر بده
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
خداوند حفظتان كند بزرگوار. بايد اين خاطرات نقل شود تا آدم‌هاي شكم سير اين روزگار بدانند مشكل واقعي يعني چه! گوشي همراه چند ميليوني، يخچال آنچناني، تلويزيون LED، سينما خانگي و تير تخته و هزار يك دور ريز بي‌مصرف زندگيمان به راه است و براي تامين آنها صبح تا شب جان ميكّنيم، بعد هم صدايمان از نداري و بدبختي بلند است و حسرت دوراني كه سختي‌هايش را نديده‌ايم مي‌خوريم.

ما نديده‌ايم دوراني كه نان را يك سوم مي‌خريدند؛ ما نديده‌ايم دوراني را كه كودكي چون شما، خرجي ده خانواده‌اي بود؛ ما خيلي چيزها را نديده‌ايم. شما بزرگان بايد بگوييد تا بدانيم.
احمد ا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
به اعتقاد این حقیر آنچه مردم را می آزارد بی عدالتی است،
اگر عدالت در فقر باشد همه راضی هستند،

امروزه شاهد هستیم عده ای با رانتی که دارند، از یک اداراه کوچک تا بالا به بی عدالتی دامن میزنند

در کنار این مشکلات دشمن هم سعی کرده است از ما یک نسل مصرف گرا تربیت کند
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
4
12
جناب بولتن:
چرا این پیشنهاد تحریم فقط برای آجیل هستش؟
چون تولید و فروشش توسط مردم هست؟
چرا در مورد خودرو مطلب نذاشتین و تحریم نمی کنید؟
چون دولتی هستش؟
اگه آجیل رو تحریم کنیم توسط دوستان و فامیل های امثال شما با قیمت چندین برابر صادر میشه و اگه خودرو رو تحریم کنیم چه اتفاقی می افتاد
مدیر پایگاه اعتقاد ما در خصوص هر جنسی است که بناحق گران شده است سزای گرانفروش نخریدن است اما این مجازات گرانفروش زمانی عملی می شود که یک اتحاد همگانی بوجود بیاید فرقی نمی کند این کالا داخلی باشد یا خارجی دولتی باشد یا خصوصی باید بر اساس عدالت و سود عادلانه بدست مصرف کننده برسد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
1
6
دیروز هنگام خرید در تجریش یک سری به شیرینی فروشی نزدیک زدم پسته اکبری 57000تومان و کله قوچی 62000تومان فکر کردم چشمهام مشکل پیدا کرده !
ايرانى
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
2
10
بولتن جان كارى كاملاً پسنديده انجام داديد
همه با هم نميخريم تا اَرزان شود.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
وقتی هزینه ی تولید یک کیلو پسته واسه تولید کننده گران تمام می شود چه جوری ارزان شود؟ تولید کننده زیر قیمت تمام شده ی خودش بدهد؟ این جوری که در باغ پسته شو باید گل بگیره! عامل این گرانی یک جای دیگست حالا هی بگید نخرید!
تیام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
0
4
دم همه تون گرم باید از اینجاها شروع کردتادوباره به فرهنگ قبلی واصلیمون برسیم.باباماقوم بافرهنگی هستیم نه یه مشت غارتگر........ولی حالاخیلی چیزا ازجمله اصالتمون یادمون رفته
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
0
2
به نظر بنده همه این مطالب درسته ولی من و شما فقط این مطالبو می بینیم و میخونیم این مطالب باید یجوری رسانه ای بشه از طریق صدا وسیما تا همه ملت ایران این موضوع را بفهمند و برشون جا بیفته وقتی همه فهمیدن دیگه نه حرفی از آبرو به میان میاد نه کسی میتونه کسی را بابت این چیزا مسخره کنه به نظر شما این راه حل چطوره؟ البته این نظر بنده است تا نظر شما چی باشه
صالح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
0
5
محض اطلاع
بالاَخره بايد يك جا به سودجويان و دلالان مافيايى اقتصاد ايست بزنيم، بنظرم بهترين كار نخريدن است تا حساب كار دستشان بياد!
ضمناً در اين فصل بجز دلالهاى مفتخور، هيچ توليدكننده بيچاره اى پسته انبارنكرده كه گرانفروشى بكند!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
1
18
بولتن جان سلام !

جدأ خيلي حال ميكنم وقتيكه ميبينم اينجور با حوصله و دغدغه اي خاص به بعضي مطالب كاربرات توجه ميكني و جواب ميدي ، برقرار باشي ان شاء الله ! واما بعد .....

اينكه گفتم سزاي هر گرانفروشي نخريدن نيست ، يعني با نخريدن درست نميشود يك واقعيت است ، خوب به ياد دارم در دهه 60 و در كوران ماه مبارك رمضان ، قيمت هندوانه به يكباره اوج گرفت و در حد باور نكردني گران شد ، اون كار هم دقيقأ كار واسطه ها و افراد سود جو و فرصت طلب بود اما ...... خوب با اينكه خيلي هم ساده نبود مردم هندوانه نخريدند و نخوردند ، سزاي گرانفروشي نخريدن بود و اتفاق خاصي هم در نهايت نيافتاد !

اما دوست ارجمند ، تارنماي دوستداشتني من ! خدائيش اينروزها ودر شزايط سال نو كه در طول تاريخ همواره فقير و غني و دارا و ندار به يك اندازه از آمدن عيد نوروز و سال نو خوشحال بوده اند و البته به فراخور توان مالي خود خرج كرده و بهره مند شده اند ، ميشه اينجوري فكر كرد ، ميشه حرفهاي نرگس خانوم را پذيرفت كه يعني چي كه عيد مال بچه هاست ..؟!!!! ايشان فكر كرده من يه بچه هستم ؟!! يا خودش دوران بچگي نداشته ؟

واقعأ ميشه فقط گفت نخريد و نخوريد ؟! توجه به عرايض بنده نكرديده ايد ، گراني فقط مختص آجيل و پسته نيست ، نميخوام فهرست اجناس و مايحتاج مردم رو رديف كنم ، اما شما به عنوان يك رسانه حتمأ از همه چيز اطلاع داريد ، مرغ ، گوشت ، برنج ، البسه و.......

اين را هم كاملأ قبول داريم كه مقدار قابل توجهي از علت اين وضعيت مزبوط ميشود به توطئه دشمنان و استكبار و امريكا و ايادي داخلي و خارجي اونها ، اينرا هم ميدانيم كه در اين شرايط عده اي در داخل كشور حتي ، خوشحالند از اين وضعيت و در اين آشفته بازار فشار به مردم ، اونا به دنبال كسب قدرت از دست رفته خود هستند ، همه اينها درست ، اما :

ببينيد در اين شرايط حساس ، مجلس شوراي اسلامي و نمايندگان ما ، بجاي فكر كردن و برنامه ريزي براي مبارزه با اين وضعيت دشمن ساخته ، به دنبال تسويه حسابهاي سياسي و قدرتنمائي هاي بچگانه خود هستند ، وزير استيضاح ميكنند ، شاخ و شانه ميكشند !!!! رئيس دولت هم به اون شكل انفعالي و عصبي وارد گود ميشود و رئيس مجلس اون حرفهاي دور از شأن خود را ميزند !!!! الآن وقت اين كارها بود ؟!! اينا از حضور حماسي مردم در 22 بهمن خجالت نكشيدند ، شرمنده نشدند ؟!! حق مردم اينه ؟ جواب اون حضور پر شور و پر معناي مردم اين بود كه علي مطهري و ديگر نمايندگان و از همه مهمتر رئيس مجلس ، اون بساط استيضاح بازي را راه بياندازند ؟ كه چه بشود ؟ به فرموده رهبر معظم انقلاب چه فايده اي داشت اين استيضاح ؟

كار هاي انفعالي و احساسي و البته دور از شئونات رئيس جمهور هم كه جاي خود را دارد !!!!

آيا اين موارد هم كار استكبار است ؟!! چون تحريم و تحت فشار هستيم بايد به جان هم بيافتيم ؟

حالا هم در آستانه سال نو ، به مردم ميگوئيم نخريد ، نخوريد !!!!

براي مبارزه و رفع اين مشكل هزار راه وجود دارد كه اگر مسئولين حال داشته باشند و از اين مردم خوب خجالت بكشند ، ميشود به راحتي خيلي از اين مشكلات سبكتر كرد ، به شكلي كه كمر مردم خورد نشود !

در آنصورت ميشود به مردم گفت ما تلاش صادقانه خود را كرديم ، شما هم كمتر بخريد و كمتر بخوريد ، نه اينكه اصلأ نخريد و ابدأ نخوريد !!!!!!

ما در فلان سال كمپوت خورديم !!!! گيريم اين حرف درست هم باشد ، آخه ......... چه ربطي به شقيقه دارد ؟!!! استغفراللله ......
مدیر پایگاه کاربر عزیز با سلام
بنده تقریبا همه نظری را که داده اید قبول دارم گرانی در همین آجیل شب عید نیست بارها در نظرات مختلف با شدت و حدت به مسئولینی که می بایست گرانی ها کنترل کنند تاخته ایم اما باید یک سورن به خودمان بزنیم یک جوال دوز به دیگری دوست عزیز بخشی از گرانیها دست دولتیهاست بخشی به علت تحریم است بخشی هم به زیاده خواهی بسیاری از همین تجار و بازاریها و سوپری و میوه فروشی و و مردم عادی بر می گردد
خیلی مواقع ما خودمان به فکر خودمان نیستیم امروز کسی که متمول شده مثل دوران گذشته  قدیم فکر نمی کند که این ثروت هدیه ای الهیست که با انفاق می تواند زیادش کند امروز احتکار و زرادوزی و دولا پهنا حساب کردن هم مش غلامحسین سوپری در محله ما یاد گرفته پس باید یک اتحادی میان مردم برای مبارزه با گرانفروشی گران نفروختن گران نکردن بوجود بیاید حالا آجیل شب عید یک نمونه است
وقتی یک شرکت دولنی جنسی را گران می کند اگر با نخریدن و فعالیت رسانه ای موثر و حتی شکایت به مراجع مسئول با آن برخورد کنیم مسلما تاثیر شگرفی در دیگر فروشنده ها بوجود می آید امروز تقریبا همه منفعل عمل می کنند مرغداری را می شناسم در این وانفسای گرونی مرغ میلیاردر شد قصه خوراک دام و طیور هم تنها بخشی کوچکی از گرانی مرغ و تنها یک بهانه بود شرکتهای لبنیات در طول این 7 سال گذشته خدا را هم بنده نبودند هر آتشی می خواستند سوزاندند و من و شما هم خریدیم در حالیکه اگر یک اجماع جمعی بوجود می امد و یکبار که جنس آنها خریداری نمی شد و جنسشان را دور می ریختند و اتحاد مردم را می دیدند به سود کمتر راضی می شدند و قیمت لبنیات و هر چیز دیگری پایین می آمد متاسفانه جامعه ما بشدت مصرفی شده است
همه آن شرکتهایی که مدعی هستند هزینه تولیدشان بالارفته اگر مورد تحقیق و بازرسی قرار بگیرند خواهید دید صدهها میلیون سودشان از سالهای پپش بیشتر شده است نمونه آن ساخت دفاتر جدید تعویض دکوراسیون دفاتر و و پاداشهای چند ده میلیونی به مدیران می باشد امروز یک اجماع جمعی از بالا تا پایین باید بوجود بیاید و هر بنگاه اقتصادی با کمترین سود کالا را به دست مشتری برساند و این می شود اگر مردم با هم با اتحاد و همدلی و از راه قانونی مبارزه کنند
و یازهم تاکید می کنم تحریم و نخریدن آجیل یک حرکت کوچک در مبارزه با گرانی و گرانفروشان و زالو صفتانی است که در این سختی مردم تنها به فکر سود بیشتر هستند 
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
0
1
به نظر بنده همه این مطالب درسته ولی من و شما فقط این مطالبو می بینیم و میخونیم این مطالب باید یجوری رسانه ای بشه از طریق صدا وسیما تا همه ملت ایران این موضوع را بفهمند و برشون جا بیفته وقتی همه فهمیدن دیگه نه حرفی از آبرو به میان میاد نه کسی میتونه کسی را بابت این چیزا مسخره کنه به نظر شما این راه حل چطوره؟ البته این نظر بنده است تا نظر شما چی باشه
درویشی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
0
3
خیلی خلاصه میگم ما خودمون با ید لیاقت و اهمیت خودمونو در همه موارد بشناسیم و به آن احترام بگذاریم و همیشه پای آن بمونیم. (برای خوب زندگی کردن)
نوید ر
|
UNITED STATES
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
0
6
اتفاقا یکی از بهترین راه ها برای اعتراض به گرونیه.از همدلی و هماهنگی مردم خوشم اومد.
اما یه چیزی که این وسط هست اینه که بازم یه عده هستن که میرن و همین آجیل گرون رو میخرن.از اونطرف، این خشکبار به هرحال رو دست دلال نمی مونه.فوقش چند ماه دیگه همین آجیل مونده رو حتی اگه فاسد هم شده باشه دوباره میاره بازار و یا میفرسته به کارخونه های دیگه برای تهیه ی گز و شکلات و سایر خوراکیها
یا میفرستن به شرکتهایی که خشکبار رو بصورت بسته بندی میفروشن.
باید فکری کرد...
زهرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
0
5
موافقم چرا باید بخریم اینکه دیگه کالای ضروری نیست ما همه مون داریم تو این شرایط زندگی می کنیم کاش درک کنیم که باید متحد باشیم تا بتونیم پیشرفت کنیم وگرنه که ....
به امید روزهای بهتر برای بچه هامون ما که چشم باز کردیم جنگ بود بعد دعوا بر سر قدرت و بعد هم تحریم و گرونی ....
مریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
0
4
یعنی میشه تو ایران هم همچین حرکتی بشه؟
خدا کنه
ببینیم و تعریف کنیم من پایه ام!!
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
0
1
به نظر بنده همه این مطالب درسته ولی من و شما فقط این مطالبو می بینیم و میخونیم این مطالب باید یجوری رسانه ای بشه از طریق صدا وسیما تا همه ملت ایران این موضوع را بفهمند و برشون جا بیفته وقتی همه فهمیدن دیگه نه حرفی از آبرو به میان میاد نه کسی میتونه کسی را بابت این چیزا مسخره کنه به نظر شما این راه حل چطوره؟ البته این نظر بنده است تا نظر شما چی باشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
9
22
آقاي مرتضي ام !!

براتون خيلي خيلي متأسفم ، واقعأ متأسفم كه كسي چون شما خود را عقل كل هر موضوعي ميداند و به خود اجازه ميدهد بر اساس يك سري اطلاعات ناقص و يا محدود در يك زمينه خاص را دستمايه آگاهي نمائي خود قرار داده و ديگران را مورد توهين و اهانت قرار دهد !

دوست ارجمند حرفهاي شما نه يك اطهار نظر علمي است و نه يك نظريه مبتني بر منطق و تفكرات ديني و مذهبي ..... بچه شير خواره و ..... ! دوست من اينها كه گفته ايد هيچ ربط علمي و اعتقادي به آنچه من گفته ام ندارد !!

حرفهاي شما در عين ادعاي علمي بودن و جنبه ديني دادن به آن ، به يك تئوري بافي توهين آميز بيشتر شبيه است !
از شما بعيده ، به عنوان يك كامنت گذار قديمي و تا حدي حرفه اي در سايت بولتن ، اين چنين توهين آميز حرف بزنيد و مردم را به نا حق به بي عرضگي متهم كنيد ، اصلأ شما حق اين كار را نداريد !

اگر ما ميگوئيم مسئولين كم كاري ميكنند ، فرصت سوزي ميكنند ، اتلاف وقت ميكنند ، با ناهنجاريها برخورد قاطع و مناسب نميكنند ، كاملأ حق داريم چون آنها در مقابل مردم مسئول هستند و بايد جوابگو باشند !

حالا شما برادر ارزشگراي متدين ! با كدام حق به خود اجازه ميدهيد به پدر و مادر ها توهين كنيد كه بي عرضه هستند و نميتوانند جلو شكم بچه هايشان را بگيرند ، من يكي كه متوجه نشدم و هنوز هم نميدانم كه شما براي اين توهين هاي خود چه جوابي داريد ؟!

اين بچه هائي كه ما ميگوئيم از جنس بچه هاي مرفه شمال نشين نيستند آقاي مرتضي ام !!!!!

از جنس بچه هاي فقيري هستند كه اتفاقأ خيلي هم عزت نفس دارند و خيلي هم پدر و مادر خود را درك ميكنند و خيلي خوب هم بلد هستند با كمبود ها كنار بيايند و خيلي راحت و از روي فهم و درك پا روي تمايلات نفساني خود ميگذارند ، خيلي هم از دوران بچگي شما بهتر كه معلوم نيست به دليل چه نوع بيماري از خوردن بعضي چيزها منع شده بوديد !!!!

اما عيد نوروز و سال نو حديث و حكايت ديگري است ، اميد وارم بفهميد من چه عرض ميكنم ، من بازهم ميگويم خودم بچه كوچك و نوجوان ندارم ، لذا توهين شما را به خود ناديده ميگيرم ، اما شما اگر كمترين اعتقاد ديني و پايبندي اخلاقي داري بايد همين الآن از همه پدر و مادراني كه هدف توهين شما قرار گرفته اند عذر خواهي كنيد !

شما هر جوري كه تربيت شده و پرورش يافته ايد به كسي مربوط نيست ، اين يك موضوع كاملأ شخصي و خصوصي و خانوادگي است ، به مردم چه مربوط كه شما چه جوري بزرگ شده ايد ، شما اما نميتوانيد بر اساس زندگي و محروميتهاي خود براي مردم نسخه بنويسيد !!!
مدیر پایگاه کاربر محترم متاسفانه شما تا جایی که توانسته اید هم توهین و هم تحقیر کرده اید از دید بنده نه بخاطر اینکه آقا مرتضی از کاربران قدیمی ما هستند اما به علت منطقی بودن نظر ایشان واقعا از نظری که داده اید ناراحت شدم ایشان به حقیقتی هر چند تلخ اشاره کرده اند که متاسفانه گریبانگیر تقریبا اکثر خانوادهای ما شده است فرزند سالاری و عدم توجه به تربیت فرزندانمان در سختیهای زندگی و حتی عدم توانایی در مقابل همسرانمان به خاطر زیاده خواهی ها در حالیکه مشکلات اقتصادی سنگینی وجود دارد امروزه جامعه ما را بشدت مصرفی کرده است یعنی چیزی که باعث طمع بازار شده است و بسیاری از گرانفروشیها ریشه در این خواسته های بیش از اندازه ما و یا موقعیت نسنجی و همراهی نکردن با فشارهای اقتصادی سرپرست خانوارهاست البته بنده همه را به یک چوب نمی رانم اما بسیاری اینطور هستند و شما با این نظر تلاش می کنید این حقیقت تلخ را بپوشانید
پاسخ ها
محمود
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
جناب ناشناس
علیرغم توهین امیز بودن مطلبتان چند نکته را محترمانه خدمت شما عرض میکنم :
--همانطور که برادر عزیزم اقا مرتضی در بالا اشاره کرد پیشنهاد یا تایید اینکار منافاتی با کوتاهی مسولین ومقصران در این مساله ندارد.
--چندین روایت معتبر هست که تاکید دارد برای تربیت صحیح فرزندان حتما باید محدودیت وممنوعیتهایی برای انها تعریف کرد.
--بنده تحصیلاتم روانشناسی است واین علم میگوید رشدوتعالی یک فرد ارتباط مستقیم با توانایی او در سازگاری وتحمل مشکلات وناکامیهاست.ومهمتر اینکه کسی دردوران کودکی نه نشنیده باشد نمیتواند در زندگی در زمان لازم نه بگوید.
--وبالاخره اینکه معمولا بچه ها از عید دنبال عیدی وبازی وحداکثرشیرینی وشکلات هستند نه دنبال اجیل !حداقل ما وبچه هایی که دیده ایم اینطور بوده اند.

یاعلی
کاربر بولتن و یک مادر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
الهی پروردگار آقا مرتضی ام را سلامت بدارش که تا به امروز بسیار از مطالب وزین و مفیدش بالشخصه بهره مند شده ام.
م سادات موسوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
ناشناس عزیز
بنده هم برای شما متأسفم که با این نظرات اشتباه حکم فوتبالیستی را دارید که به دروازه خودی گل می زند!!!و چقدر هم ذوق می کند و بالا و پایین می پرد!!!!

برادر مرتضی.ام که همه به درایت و احاطه خاص ایشان در همه زمینه ها معترفند و بواقع در عین حالیکه منحصر به فردند در کمال فروتنی نظر می دهند و هرگز خود را عقل کل نمی دانند،اتفاقا" کاملا" برعکس از صحبتهای جنابعالی بوی عقل کلی کاذب می آید.

درجایی خطاب به ایشان گفته اید:مردم را به نا حق به بي عرضگي متهم كرديد ، اصلأ شما حق اين كار را نداريد !
بعد در سطر پایین تر درج کرده اید:اگر ما ميگوئيم مسئولين كم كاري ميكنند ، فرصت سوزي ميكنند ، اتلاف وقت ميكنند ، با ناهنجاريها برخورد قاطع و مناسب نميكنند ، كاملأ حق داريم چون آنها در مقابل مردم مسئول هستند و بايد جوابگو باشند !

دوست دانشمند، اگر ما از مسئولین توقعاتی داریم حق مان است و باید جوابگو باشند ولی در قبال رشد روحی فرزندانمان که آنها را بقول روایت وزیر دانسته و شرایط دشوار را صمیمانه در میان بگذاریم و از آنها همراهی بطلبیم توهین است؟؟؟!!!

منِ مادراین دلسوزی و راهنمایی خردمندانه را که از کُنهِ جان برمی خیزد توهین نمی پندارم بلکه با توجه به مستندات ایشان راجع به فرزند سالاری در جامعه حال حاضر با نظراتشان همراهم و تأییدشان می کنم.

می دانید که بچه ها هر چقدر کوچک باشند برخلاف جثه کودکانه اشان خوب می فهمند و انسانهایی روشن پژوه و فکورند(اگر امثال شما بگذارید و اصرار به آکبندی ذهنشان نداشته باشید)


باز درسطری دیگر مرقوم کرده اید:اين بچه هائي كه ما ميگوئيم از جنس بچه هاي مرفه شمال نشين نيستند از جنس بچه هاي فقيري هستند كه اتفاقأ خيلي هم عزت نفس دارند و خيلي هم پدر و مادر خود را درك ميكنند و خيلي خوب هم بلد هستند با كمبود ها كنار بيايند و خيلي راحت و از روي فهم و درك پا روي تمايلات نفساني خود ميگذارند.(ضمن اینکه از نظر ادبیات در یک سطر آوردن سه بار یک واژه(خیلی)حتی اگر اصرار به آن دارید غلط و اشتباه است و اشکال دارد زیرا زیبایی ندارد).

بسیار خوب اگر این بچه ها که سنگشان را (مشکوک)به سینه می زنید از طیف فقراء هستند و عزت نفس دارند که فبها!چون این عزیزان دل از این نخریدنها و کمبودها خیلی کمتر از ناز پرورده ها و بچه فوفولها رنج می برند چون از قبل عادت دارند پس نگران نباشید.

سرکار خیلی سعی کرده اید مؤدب باشید ولی اینکه بگوئید: خيلي هم از دوران بچگي شما بهتر كه معلوم نيست به دليل چه نوع بيماري از خوردن بعضي چيزها منع شده بوديد،آیا توهین آمیز و بی ادبانه نیست؟؟؟!!!

در آخر معروض می دارم بولتن جان همین جوابهای منطقی و دلچسب، سایتتان را ارزشمند و منحصر بفرد و دوست داشتنی تر و ما را پابندتر می کند.

یـا علــــــی
سهیلا سادات
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
خانم موسوی خداوند شما رو برای ما حفط کنه انشاالله و از اینکه تمام قد از فرمایش به حق برادر خوبمون دفاع کردید ممنونم .

جناب ناشناس بنده با نظر آقا مرتضی ام موافقم و مطلقا" برداشتی که شما از فرمایشات ایشون داشتید بنده به عنوان مادر نداشتم . ضمن اینکه در مبحث روانشناسی آمده است که : اگر فرزند خواسته هایی دارد یکی را همان موقع بر آورده کنید . دومی را با تاخیر اجابت کنید و سومی را هرگز اجابت نکنید .

فکر میکنم لازم است فرزندان ما از کودکی با حقایق هر چند که تلخ هستند ، آشنا شوند .

خواهرانه و دوستان توصیه میکنم کمی واقع بین باشید ، مسئولیت بسیار سنگینی در قبال فرزندانمان داریم . یاحق
یوکابت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
0
8
بانخوردن اجیل کسی نخواهدمرد.متاسفانه هرچیزی که گرونترمیشه مردم بیشترمیخرند.چرافرهنگ سازی نمیشه.توروخدااین مقاله واین حرفهاروبه گوش همه برسونید
كردستانى
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
0
4
زنده باد وحدت كلمه
زنده باد وحدت ايرانيان و امّت اسلام
زنده باد رهبر معزز و مطهر و مكرم ما مسلمانان حضرت امام خامنه اى
@@
اقاجان از حرّافى بعضى ها ناراحت نشويد احتمالاً اجير شده همان مافياى بازى با سفره اقتصاد ملت مؤمن و مبارز ما هستند.
هيچم عجيب نيست.
مگر رهبرى نفرمودند فعلاً جنگ جنگ اقتصاديست.
پس از همه بچه بسيجى هاى با مرام خواهشمندم جوابشان را بدهيد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
0
5
به نظر من اگه با بچه ها منطقی صحبت کرد و دلیل این کار رو توضیح داد و حتی جایگزین دیگه ای براشون ایجاد کرد ما مردم می تونیم حالا که مسئولین به فکر نیستند خودمون با اتحاد و فرهنگ سازی مشکلاتمون رو حل کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
چی توضیحی بدیم؟ بگیم مسئولین ما عرضه ی ثابت نگه داشتن آجیل و غیره رو ندارند و شما از الان باید ریاضت اقتصادی رو تمرین کنید عزیزم؟!
مجتبي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
0
5
كلا ما ايراني جماعت مرض داريم.مرضي به نام خريد.اگه بريم مسافرتي، جايي،تفريحي يا زيارتي و.... تا چيزي نخريم دلمون آروم نميشه. طرف بعد از سال ها انتظار پاشده رفته مكه براي حاجي شدن.داره اذان ميگه و همه دارن ميان به طرف كعبه واسه نماز.ولي حاج آقا به اتفاق حاج خانوم برخلاف جهت مردم تازه ميرن واسه خريد. اين فقط يه نمونشه.حالا چه برسه به خريداي شب عيد.
ناشناس
|
POLAND
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
0
7
.
.

تاجر ورشکسته .... عامل احتکار پستــــه

.
.
سرباز صفر وطن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
0
7
دم شما گرم
سعی میکنم در این مورد با شما و در کنار مردمی که این عقیده را میپسندند و اجرایی میکنند باشم . همین امروز ابتدا با خانوده خودم در این زمینه و این عقیده خوب سه امید تو
سلام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
1
7
من تا الان نزديك به ده نفر پيامك دادم گفتم به بقيه هم پيامك بدن بگن نخرن تو رو خدا شما اين كارو انجام بدين بذاريد ديگه كسي نباشه بگه از اين موضوع خبر نداشتم رفتم خريدم...
آلفرد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
0
6
اگر امسال آجیل نخریدینو از گشنگی مردین من دیگه این سایت نمیام!!!!
دادجو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
1
6
هموطنان عزیزم ؛ ازقدیم گفتن:سزای گران فروش نخریدن است.
این مطلب تنها در مورد آجیل شب عید نیست ما با اتحاد و یکدلی حداقل می توانیم به جنگ گرانفروشان به قصد ،(نه اون کاسب هائی که بروز خرید می کنند و ماهم میدونیم که چاره ای ندارن ) بریم تا بلکه غنی غنی تر نشه .
mousavi
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
5
1
بولتن جان اگه مافياي آجيل بفهمه كه از اين درخواستها ميدي وموضوع نخريدن را رهبري ميكني آنوقت حدس بزن چي به سرت ميارن وچجوري نابودت ميكنن
مدیر پایگاه آقا مارو نترسون ما یه دل داریم اندازه گنجیشک اونم گذاشتیم کف دستمون
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
بولتن جان اگر بدانيد چقدر خنديدم از پاسختان. ممنون.
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
0
2
یکی از دوستان میگفت تو کشور کانادا بحران کره خوراکی پیش اومده بود و همه مردم از تو یخچال شون کره های اضافی رو بردن فروشگاهها بطور رایگان گذاشتند تا کشورشون از این بحران نجات پیدا کنه
حالا رفتار کانادایی که تاریخش به 500 سال نمیرسه رو با مایی که ادعای تمدن و تاریخ کهن داریم مقایسه کنید .
حاضریم بریم صف وایستیم مثلا میوه شب عید جعبه ای گیرمون بیاد بعد میبریم خونه یک چهارم خورده میشه بقیه پوسیده
بعد میگیم مسئولین ......
پاسخ ها
محمود
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
علیرغم موافقت مشروط ومحدود با نظر این دوست گرامی باید عرضکنم این من نیستم!!!

یاعلی
مسلم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
2
5
ما كل حقوقمون 470 هزار تومن هست اصلا بخوايم بخريم هم نميتونيم آخرين باري كه خانوادمون آجيل خورديم رو يادم نيس چند ساليه ما توان خريد آجيل نداريم
yoni
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
1
7
بولتن جان مطلبتون جالب و زیبا بود
ولی
اگر ما آجیل و پسته نخریم ، خودرو نخریم ، برنج نخریم ، مرغ و تخم مرغ نخریم، لبنیات و گوشت نخریم ، قیمتها میاد پایین!!!
الان مصرف لبنیات نسبت به قبل کاهش پیدا کرده ولی قیمتش افزایش داشته!!
فروش خودرو نسبت به سال گذشته در حدود یک سوم کاهش داشته ولی قیمتش حداقل دو برابر شده!!!!
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
0
7
سزای گرونفروش..نخریدنه,
حالا که ارزون نمیشه, منهم دلشونو میشکونم...نمیخرم
هموطن ٢
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
0
9
ما هم هستيم از يه جا بايد شروع كنيم اجيل نميخريم و نميخوريم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
0
8
خدا قوت اگر تا حدودی هم موفق بشیم میتونیم کارهای بزرگتری






خدا قوت موافقم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
1
11
آري عيد مال بچه هاس ، بچه مستمندها ، بچه هاي متعلق به خانواده هاي كم در آمد و زحمتكش و حلال خور !

براي بچه پولدارهاي متمكن كه هميشه عيد است ! بچه هاي گوگوري و ناز پرورده و به قول شماها ، سالارهاي خانواده و دردانه هاي پاپي و مامي (فرزند سالاري !!)

اونهائي كه هميشه نو نوار و شيك و پيك هستند ، خريدهاي فصلي و مناسبتي البسه و ديگر لوازم دارند ، از بوتيك ها و پاساژهاي كمتر از كيش و دبي خريد نميكنند !

علاوه بر خريد فصلي البسه ، براي جشن تولد خود و دوستانشان ، لباسهاي ويژه ميخرند ، براي شركت در عروسي آبجي و داداش و خاله و دختر خاله و دائي و دختر دائي و ساير اقوام و دوستان ، لباسهاي مختلف و مخصوص ميخرند و شركت در دو مراسم با يك لباس را خجالت آور ميدانند ، هرچند كه فاصله اون دو مراسم كمتر از يك هفته باشد و ......... الخ !

همونائي كه هزينه برگذاري يك جشن تولدشان خيلي بيشتر از جشن عروسي و خريد كل جهيزيه يك دختر نيازمند آب ميخورد !

همونائي كه ....... همونائي كه ....... !! من ديگه شرمم مياد بيشتر از اينها ادامه بدم .... عرق سرد خجالت بر پيشاني آدم ميشينه از اينهمه بي عدالتي و فاصله هاي فاحش طبقاتي ، از اينهمه تبعيض در بهره مندي از نعمات خداوندي كه عده اي فقط حسرتش را ميكشند و عده اي از زور مصرف و تنعم زيادي دارند ميتركند و دريغ از ما كه خود را به اون راه ميزنيم و براي همه بچه ها نسخه رياضت و امساك مينويسيم و ادعاي مبارزه با ناز پروردگي و فرزند سالاري ميكنيم !!

آري عيد مال بچه هاست ، بچه مستمندها ، همونائي كه سال تا سال را با يك دست لباس سر ميكنند ، هرگز يك دل سير غذاي مناتسب نميخورند ، خيلي از خوراكي ها و ميوه ها را فقط در عكس ها و يا تبليغات شرم آور تلويزيون ديده اند !

البته اينها هرگز مايه شرمساري و سر افكندگي خانواده هاي مستضعف و بچه هاي ارزشمند اونا نيست ، اونا شرافت و پاكدستي و حلال خوري حاصل از دسترنجشان ، هزار بار ارزش دارد به زندگي تجملي اما نكبتبار بعضي ها بخصوص نو كيسه هاي تازه به دوران رسيده !

سر افكندگي مال ماست كه شاهد يك چنين فضاي نا عادلانه و تبعيض آلود و فاصله طبقاتي شرم آوري هستيم !

آري عيد مال بچه هاست ، بچه مستمندها ، همونائي كه هر وقت با حسرت از والدين خود ميپرسند كي لباس نو برام ميخريد ، پدر و مادر جواب ميدهند ، ان شاء الله عيد ! كي به مسافرت ميريم ؟ ان شاء الله عيد ! كي ميشه با پول تو جيبيهاي خودمان فلان اسباب بازي را كه سالهاست حسرت داشتنش را ميكشيم بخريم ؟ ان شاءالله عيد ! عيدي هايت را كه جمع كردي ميخري ! كي به ديدن پدر بزرگ و مادر بزرگ و عمو دائي و...... در فلان شهرستان ميرويم ؟ ان شاء الله عيد ! كي..... ؟ عيد ! كي........؟ عيد ! كي.....؟ عيد !

ميبينيد براي خيلي از بچه هاي عزيز و گرانقدر اما ، مستمند جامعه ما ، عيد يعني رسيدن به خواسته ها و آرزو هاي بر حقشان ! عيد يعني تحقق روياهائي كه نزديك به يكسال با خيال آن خوابيده و بيدار شده اند !

حالا فهميديد چرا در فرهنگ مردم شرافتمند و زحمتكش ما ميگويند عيد مال بچه هاست ؟

هيچ نديده ايد كه در خريد هاي شب عيد اين گروه كثير و شريف جامعه ما ، پدر و مادر ها قبل از آنكه براي خود چيزي بخرند ، براي بچه هاي خود خريد ميكنند ، با ذوق و شادي بچه هايشان ، سر ذوق ميايند و شاد ميشوند و اگر به دليل عدم امكان مالي نتوانند دل فرزندشان را شاد كنند ، رنج و سوز ذرون آتششان ميزند و تو اگر ذره اي احساس و عاطفه و وجدان داشته باشي به راحتي ميتواني دل سوخته و فروريختن از درون اونها را حس كني ، لمس كني !

شمائي روانشناسي بلد هستيد ...!! شمائي كه نسخه ميدهي و پاي دين و مذهب را به ميان ميكشي كه بچه را بايد چنين و چنان تربيت كرد و براي روزهاي سخت اورا پرورش دارد ... آخه من با چه زباني بايد به شما بگويم منظور من بچه هائي هستند كه ، در رنج و نداري بدنيا ميايند ..... با رنج و سختي بزرگ ميشوند ، با آرزو به رختخواب ميروند و با حسرت خواب هاي تعبير نشده بيدار ميشوند !

هر گز نديده اند پدرشان يكبار با خريد پر و پيمان و دستهاي گره خورده از بسته هاي خريداري شده وارد منزل شود ، اما حد اقل توقع و انتظار دارد باباش شب عيدي را دست پر به خانه برگردد ! اين توقع زيادي است ؟ اين يعني فرزند سالاري ...؟!! اين يعني شكمو تربيت شدن بچه ؟!! فرزند سالاري و شكمبارگي كه مال خانواده هاي مفت بر و مفتخور و تازه به دوران رسيده است !!! بابا انصافتونو شكر ...!!!

بحث پسته بود و توصيه نخريدن .... !!! من هم گناه كبيره مرتكب شدم و گفتم بچه ها ...... ! ببينيد چه الم شگنه اي به پا كردند اين برادران و خواهران ارزشي ما ...؟!!!!!

يكي روانشناسي كرد ، يكي توصيه هاي دست و پا شكسته روايتي و حديثي از دين ارائه داد و عده اي به دفاع تمام قد از برادر فرهيخته ، مرتضي ام !!! انگار من شكمبارگي و پر خوري و پر توقعي و مصرفگرائي را تبليغ كرده بودم .....و بالاتر اينكه .... انگار مرتكب كفر شده بودم كه به مرتضي ام جواب داده بودم ...... بولتن هم كه راه به راه تكرار ميكند ، از كاربران قديمي ما و چنين و چنان ...!!!

من اگر حتي به مدير مسئول محترمه بولتن هم ايراد و انتقاد داشته باشم و حتي مرتكب اشتباه هم بشوم ، نبايد شاهد چنين عكس العمل هاي احساسي و بي منطق و توجيهات بي اساس باشم كه چه .... به مرتضي ام جواب داده شده .... !!!!

جالبه همين آقاي مرتضي ام شما ، خودش اقرار كرده كه تو همين هفته گذشته پسته كيلوئي 37000 تومان خريده و خيلي هم از طعم و مزه اش لذت برده ...!!!

بايد خدمت اين برادر محترم داراي عزت نفس و تربيت شده در خود داري از شكم پروري عرض كنم ، برادر ارزشمدار ...... من كه به اين شكل مورد هجمه شما ها قرار گرفته ام هر گز رغبت به خريدن همان پسته كيلوئي 37000 هزار تومان را هم پيدا نكرده ام كه شما خريده و ميل كرده ايد .....نوش جان ....!!!

مرتضي.ام

۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸

آقا چرا گرونش مي‌كني؟!! من خودم يك هفته نيست خريدم ٣٧٠٠٠ تومن، ماه با طعمي خارق‌العاده

ملاحظه ميفرمائيد ...؟ خوب بازهم نوش جان ...گواراي وجود شريف ....اما :

چوبينم كه درويش مسكين نَخوَرد !
به همراه لقمه زهر است و درد !

من همچنان به بولتن علاقه مندم و همواره جرأت و جسارت اونو تحسين كرده ام و احساسم اين بوده كه اين رسانه شهامت حضور و مبارزه با ناروئي ها و ناراستي ها را داشته و به همين دليل قابل احترام است !

عزت زياد ....موفق باشيد .
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
جناب ناشناس عزيز! بنده ابدا قصد پاسخ به شما را نداشتم و اميدوارم اين مختصر كه صرفا براي رفع شبهه برخي عزيزان مي‌گويم باعث افزون شدن خشم شما نگردد كه باور بفرماييد به هيچ وجه چنين هدفي ندارم. نه قصد به رخ كشيدن و اثبات چيزي را براي شما دارم و نه قصد خودبرتر بيني؛ قصدم فقط و فقط اين است كه به عزيزاني كه اين مطالب را خوانده‌اند بگويم مشكل اصلي تمام مشكلات خود ماييم و اگر بخواهيم و اراده كنيم، با لطف خدا تمام مشكلات برايمان آسان و قابل تحمل مي‌شود. باور بفرماييد از گفتن خيلي چيزها كراهت دارم و از بيان همين مختصر هم شرمنده‌ام و بسيار انديشيدم كه آيا اصلا بگويم يا نگويم.

با اين وجود چاره‌اي نديدم جز اين كه چند نكته را كوتاه و مختصر عرض كنم و بروم و شما مختاريد هر چه مي‌خواهيد از سخنم برداشت كنيد و هرگونه مي‌خواهيد زندگي نماييد. حتي مي‌توانيد با همين نگاه "من هرچه گفتم كه گفتم. به چه حقي جواب مي‌دهيد" با آن برخورد نماييد.

خدا را صد هزار مرتبه شكر مي‌كنم كه خداوند فراوان به ما نعمت داده است؛ از همه لحاظ: همين كه كل اعضاي خانواده ما همگي قانع‌اند نعمت كمي نيست؛ اين كه همه در منزل ما عقل معاش دارند و خريد و مصرف را كاملا مديريت مي‌كنند نعمت عظيمي است؛ همين كه هیچ‌کدام مسرف نيستند و به تجملات اهميت نمي‌دهند واقعا جاي شكر دارد و بسياري نعمت‌هاي ديگر.

ابدا هم در سختي و تنگنا زندگي نمي‌كنيم. نه خسّت به خرج می‌دهیم و نه كم خوري و زهد به معناي عدم استفاده از نعمت‌هاي مشروع الهي داريم. هم خودمان مصرف مي‌كنيم، و هم خدا را شكر آنقدر بركت در زندگی‌مان هست كه اضافه هم مي‌آيد تا به نيازمندانش كمك كنيم.

بهترين جنس را مي‌خريم، اما خوب از آن استفاده مي‌كنيم و در نتيجه سال‌هاي سال از آن بهره مي‌بريم و به صرف تغيير مد، خود را منتر مدسازان نمي‌نماييم تا مدل عوض كنيم.

اگر جنابعالي پيراهن تن بنده را ببينيد باورتان نمي‌شود بيش از ١٠ سال است همين پيراهن را به تن مي‌كنم. اگر كفش بنده را ببينيد به عقلتان هم خطور نخواهد كرد ١٥ سال است همين يك كفش را دارم و فكر مي‌كنيد چند ماه پيش خريده‌ام! اگر دار و درخت و فضاي سبز منزلمان را ببينيد باورتان نخواهد شد كه پول آب ما ﴿كه همگي در منزل هم به حمام مي‌رويم﴾ تا قبل از هدفمندي كمتر از ١٠٠٠ هزار تومان و الان بين ٢٥٠٠ تا ٣٥٠٠ تومان مي‌آيد. خود مسئولين هم باورشان نمي‌شد و لذا تاكنون ٣ بار كنتور آب و دوبار كنتور گاز ما را عوض كرده‌اند و گفته‌اند حتما كنتورتان ايراد دارد!

از قبل از فرمان امام خامنه‌اي ﴿حفظه الله﴾ همگي مقيد بوده‌ايم جنس ايراني مصرف كنيم، سخت پيدا مي‌شود، ولي مي‌گرديم تا پيدا كنيم. بيش از ٩٠ درصد اجناس منزل ما ايراني هستند تا جايي كه حتي مانيتور و كيبورد و ماوس و كيس و منبع تغذيه كامپيوتر بنده نيز همگي ايراني هستند و تا عمر دارند نيز از آنها استفاده مي‌كنيم.

چيزي كه در منزل ما دور انداخته شود، واقعا دور انداختني است. مثلا نانمان را وقتي به دليل پخت بد آن به ناچار نمي‌توانيم بخوريم، خشكش مي‌كنيم و مي‌كوبيم و از آن غذاهاي لذيذ قابل مصرف تهيه مي‌نماييم.

يا مثلا گرچه بنده و كاغذ در هم ادغام شده‌ايم، ولي تمام كاغذ چرک‌نویس مورد نيازم را از كاغذهاي باطله‌اي كه بابت تبليغ و ترحيم در منزل مي‌ريزند و يا سررسيد و تقويم‌هايي كه تاريخشان مي‌گذرد و برگه‌هاي يك رو سفيد و غيره تامين مي‌كنم؛ آنها را در جعبه‌اي جمع‌آوري و روي قسمت سفيدشان مي‌نويسم.

بله! ما به جاي آن كه پفك كيلوي ١٤ هزار تومان و چيپس كيلويي چند ده هزار تومان و چند صد هزار تومان هر ساله براي تير و تخته و ميز فلان و تلويزيون بهمان و هزار و يك جنس بي‌مصرفي كه ديگران به راحتي بابتشان پول مي‌دهند بدهيم تا چشم همسايه و فاميل را كور كنيم، پول آن را مي‌‌دهيم پسته و بادام و توت و كشمش و خوردني‌هاي مفيد مي‌خريم. اشكال دارد؟! همان‌ها را هم به جا و درست مصرف مي‌كنيم. به جاي آن كه بنشينيم يك نشست يك كيلو پسته بخوريم تا همان شب اول، بخش اعظم آن استفاده نشده دفع شود، هر چند روز يكبار چند دانه پسته مي‌خوريم تا تمام آن جذب بدن شود و از طعمش هم لذت ببريم. نتيجه اين كه پسته‌اي كه از عيد سال گذشته اضافه آمده بود، چندي پيش تمام شد كه نوسازي آن صداي شما درآورد!

هيچ چيز به درد بخوري كه واقعا باعث تسهيل زندگي شود در زندگی‌مان كم نداريم و هيچ چيز به درد نخوري كه فقط به درد كور كردن چشم ديگران بخورد هم نداريم؛ خدا را شكر همه چيز داريم و هرچه داريم، دليلي عقلي و منطقي براي داشتن آن داريم. نه در تنگنا زندگي مي‌كنيم و نه خود را به مشقّت مي‌اندازيم؛ فقط درست مي‌خريم و درست مصرف مي‌كنيم.

مايكروفر نداريم، چای‌ساز نداريم، تلويزيونمان LED نيست ﴿همين هم كه داريم با اين برنامه‌هاي مزخرف سيما اكثرا خاموش است﴾، يخچالمان سايد باي سايد نيست و غيره و غيره، اما مگر همان اجاق گاز چه مشكلي دارد كه برويم مايكروفر بخريم تا جلوي ديگران ماقروفر بياييم؟ چند صد هزار تومان بدهيم مايكروفر بخريم، چند ده هزار تومان هم پول برقش را بدهيم كه نان يخ زده را از ٢ دقيقه‌اي از یخ‌زدگی در آوريم؟ خب يك ساعت زودتر نان را از فريزر در مي‌آوريم خودش يخش را ول مي‌كند، نه سرطان مي‌گيريم و نه خاصيت غذايمان از بين مي‌رود!

اسراف نكنيم، تجمل را كنار بگذاريم و به حلال و حرام درآمدمان دقت داشته باشيم خدا چنان بركتي به مالمان مي‌دهد كه اضافه هم می‌آوریم. شما باور نداريد، نداشته باشيد. بنده باور دارم و نتيجه‌اش را نيز به عينه ديده‌ام و مي‌بينم.

بنده منكر اين نيستم كه هستند خانواده‌هايي كه توان تامين نيازهاي اوليه خود را ندارند، ولي واقعا چند درصد مردم این‌گونه‌اند كه خودشان بابت اين فقر مقصر نباشند؟ چند درصد به خاطر اسراف به فلاكت افتاده‌اند؟ چند درصد به دليل درآمد حرام گره به كارشان افتاده است؟ چند درصد به دليل عدم عقل معاش دچار مشكلند؟ فراوان ديده‌ام مستمنداني كه ادعاي مستمندي دارند، و ماشين ظرف‌شویی آنها به راه است! جالب اينكه اول خودشان ظرف را مي‌شورند و بعد در ماشين مي‌گذارند كه به چاك قباي جناب ماشين بر نخورد وگرنه يك سوراخ آن مي‌گيرد و به تعمير نياز پيدا مي‌كند! چند ده هزار تومان هم پول شوينده مخصوص آن را مي‌‌دهند تا حضرت ماشين با خيال راحت كار كند. اين عقل است؟ چنين فردي حقش نيست فقير باشد؟!

البته هستند فقرايي كه در فقرشان مقصر نيستند و روزيشان اندك است كه در اين صورت اين وظيفه من و شما است تأمينشان كنيم و با فحش و بد و بيراه گفتن به زمين و زمان كاري درست نمي‌شود.

باز هم عرض مي‌كنم آنچه عرض كردم بسیار مختصر و ناقص است و هزار و يك تبصره و توضيح نياز دارد و سخنان بنده هيچ از بار مسئوليت مسئولين بي‌كفايت كم نمي‌كند و تك تك آنها به خاطر ناكارآمدي خود بايد جوابگو باشند كه همين فرهنگ را نيز آنها بايد تقويت نمايند كه اكثرا به دليل منافع شخصي خودشان چنين نمي‌كنند.
مدیر پایگاه آقا مرتضی ممنون بواقع روش زندگی شما و عقل معاشی که تبیین کردید و سخنانی که گفتید بر جانم نشست می خواهم این مطلب را در رایانه ام ذخیره کنم و بارها و بارها بخوانم
از این دوست عزیز ناشناسم که می دانم وی نیز دردمند درد مردم است  نیز می خواهم این بحث را دیگر تمام شده فرض کنند و انشاالله با ارائه نظرات منطقی و مستدل و راه کارهایی در صدد ایجاد مطالبه مردمی و روشنگری در خصوص معضلات اقتصادی مردم با یکدیگر تلاش کنیم
محمود
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
ناشناس عزیز
کاش اسمی برای خود انتخاب میکردید که مخاطبتان قرار دهیم .از ان قسمت از فرمایشاتتان که بنده را مورد عنایت! قرار دادید هم ممنونم.
مطالبی هم که خیلی با احساس فرموده بودید بیشتر به فیلمهای جشنواره پسند میماند وخزس ونخل واسکار هم برایش کم است.
من قصدندارم فرمایشات بسیار زیبا وصحیح برادرم مرتضی را تکرار کنم که حرف دل من است وزحمت مرا کم کرده اند گرچه باید اعترافکنم من توفیق کمتری نسبت به ایشان وخانواده محترمشان دارم.اما یک سوال: بنده غیر از احترام وحرف مستند چیزی عرض کردم که شما براشفته شدید ؟
خلاصه بگویم ما هم به گرانی ها اعتراض داریم ومسببانش را خائن میدانیم وتحت فشار هم هستیم اما هنرش راهم داریم که علیرغم اجاره نشینی وتمام گرانیهاو...با مشکلی که ناخواسته روبرو هستیم برای سلامتی وارامش خود وخانواده مان برخورد درستی کنیم که با عنایت خداوند کسانی که درفامیل ودوست وهمسایه چندین برابرما درامددارند حسادت زندگی مارا داشته باشند.
ضمنااز پیشنهادصحیحی هم که داده شده تا به رفع این مشکل برای دیگران هم کمک کند استقبال میکنیم که اتفاقا این دیگران همان در صد کمی هستند که شما هم دغدغه انها رادارید وگرنه بقیه که برایشان فرقی نمی کند!
حالا شما اگر به هر دلیل مخالفید مختارید!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ضمنا بولتن جان رایانه نه یارانه !معلومه شما هم یارانه برات خیلی مهمه که همش تو ذهنته!(شوخی)

یاعلی
مدیر پایگاه ای وای چه سوتی  شرمنده با اجازه شما اصلاح شد
xezerlu91
|
UNITED STATES
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
0
3
از نظر اقتصادی وقتی تقاضا پایین بیاد قیمت هم پایین می آد.پس اگه همه ماها آجیل خریدن روتحریم کنیم 100 در 100 قیمت پایین میآد.
Saba
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
1
0
جناب بزرگوار بچه های من یک ساله آجیل نخوردن،همش بهشون میگم عزیزان پول داشتیم براتون چیزای خوشمزه میخرم.
تنها خوراک بچه های من برنج ومرغ است که این روزا قیمت مرغ خیلی گران شده وتوان خرید آنرا هم نداریم.به بچه هام گفتم این برنجم که تموم بشه دیگه نمیتونیم برنجم بخریم غذامون میشه ماکارونی اونا هورا کشیدن چ.ن عاشق ماکارونی هستن ........
ناشناس عزیز نخریدن آجیل عید دردی از ما دوا نمی کنه لطفا اگه می تونی حقوق کارمندا رو زیاد کن .....
واقع بین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
0
5
باسلام خدمت همه عزیزان !
بنده مدت زیادی نیست که جذب بولتون شدم !
اما بنظرم باید به عرض یکسری از هموطنان عزیز تقریبا ثابت این خبرگذاری الخصوص ، خواهران عزیز ( خانم موسوی ، سادات ، چکش ) و همچنین برادران ارجمند( آقا مرتضی و آقا احمد)
برسونم که این تبادل فکری و اظهار نظرتون در باره مسائل گوناگون قابل ستایش و آموزنده هستش ، حداقل برای خودم !

اما اتفاقاتی که در طی یک هفته در جامعه ما می افته در اروپا در طول یک قرن نمی افته ...

اینکه دوستان مالزی و چین رو مثال زدن ، باید عرض کنم جامعه ما متفاوت با این کشورهاست .

دلیل این گفته من اینکه در اون جوامع حداقل یک کالا بطور غیر متعارف افزایش پیدا میکنه واین راحل نخریدن بهترین پاسخ ممکن هست اما در جامعه ای که از گشت مرغ گرفته تا جون آدمی زاد که قیمتش بصورت نجومی وثانیه ای میکشه بالا این راحل کمترین پاسخ مثبت و شاید حتی بی اثر هم باشه !

سوال من اینکه این اقلام مث : برنج ، روغن ، آجیل ، مواد شوینده ، قطعات کامپیوتر ، موبایل ، خودرو و ... همه ی اینا که مث موشک دارن بالا میرن آیا میشه با نخریدن کنترل کرد ؟؟

آیا فک میکنید با نخریدن این همه ، زندگی میتونه جریان داشته باشه ؟؟

آبا فک میکنید تمام اقشار جامعه ما درک درستی از نخریدن در کاهش قیمت ها رو دارن ؟؟
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
جناب واقع‌بين عزيز، قبل از هرچيز از حسن ظن جنابعالي ممنونم. با شما موافقم و براي بنده نيز اين شتاب عجيب است. يك گزينه به نظر بنده مي‌رسد و آن اين كه چه بسا اين افزايش قيمت‌ها عامدانه است به دو دليل:

١. يارانه‌هاي پرداختي به مردم جمع‌آوري و به جيب عده‌اي خاص برود.
٢. قيمت‌ها تا منتها عليه ممكن بالا رود كه جاي براي برداشتن صفر از مقابل پول ملي باز شود. مثلا الان ٤ صفر را كه بردارند، ١٠٠٠ توماني مي‌شود چند تومان؟!!

بعضي افزايش قيمت‌ها واقعا معقول نيست. نمونه‌اش قيمت ...... سايپا و ايران خودرو يا همين آجيل كه به قول مسئول مربوطه پسته ٣٠٠٠٠ تومان صادر و در داخل ٦٠ هزار تومان فروخته مي‌شود!

اگر بگوييم دولت و مسئولين توان كنترل ندارند، مي‌بينيم آنجا كه برايشان ضرر مالي دارد كنترل مي‌كنند مثل ماه؛ نمونه‌اش كار گذاشتن دوربين در ورود ممنوع‌ها و طرح ترافيك يا شيوه‌هاي خارق‌العاده و شگفت‌انگيز سركيسه كردن مردم به بهانه‌هاي مختلف مثل پاركبان يا صدور گذرنامه براي هر نفر به صورت جداگانه به بهانه‌هاي واهي ﴿در حالي كه قبلا سرپرست خانوار مي‌توانست همسر و فرزندان خود را پيوست گذرنامه خود كند و يك پول بدهد﴾ و هزاران شيوه زورگيري كه مو لاي درزش نمي‌رود كه هيچ، اصلا و ابدا خطايي هم در جهت ضرر خوردن به مسئولين ذي نفع به وجود نمي‌آيد.

مثلا آيا تاكنون ديده‌ايد پول برق كسي پرداخت شده بيايد، ولي سوبله مي‌آيد؛ تاكنون ديده‌ايد پول تلفن را بدهيد و دوبرابر حساب كنند و دفعه بعد پول تلفن برايتان نيايد؟ ولي مي‌شود پول بدهيد و بگويند نداده‌ايد؛ آيا تاكنون شده است به اشتباه بگويند عوارض شهرداري را داده‌ايد و از شما نگيرند؟ ولي شده است عوارض بدهيد و بگويند نداده‌ايد. ممكن است كارت سوختتان بسوزد، ولي ممكن نيست اشتباها دو برابر بنزين در آن بريزند؛ و هزاران ممكن ديگر كه هميشه در جهت ضرر مردم ممكن است.

پس اگر مسئولين اراده كنند، مي‌توانند كنترل كنند، ولي متاسفانه فقط جايي اراده مي‌كنند كه منافع مادي خودشان به خطر بي‌افتد.
هادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۱
0
7
به امید زمین خوردن دلال های کفتار ، ملت عزیز امسال آجیل را تحریم کنید و تا می توانید اطلاع رسانی کنید
مهدی10
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۱
0
6
من و خانوادم تصمیم گرفتیم که امسال هم خود ااجیل نخریم وهم بقیه فامیل را تشویق به این کار کنیم ............ ضمنا از ...مرتضی ام ... تشکر میکنم بخاطر مطالب همیشه زیبا و پربارش .
امیر حسین
|
UNITED STATES
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
0
0
من کلی انتظار کشیدم تا نوروز سر برسه و شروع کنم به فندق و پسته و بادام خوردن بعدش تو میگی نخورید.بابا هرکی خواست نخره ولی هرکی هر چقدر خواست بخوره و لذتش رو ببره
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
0
0
سلام به همه ایرانی های عزیز . من که آجیل نمی خرم تمام خانواده هم با تصمیم من موافقت کردن و اون ها هم نمی خرن یعنی حدود 13 خانواده امسال آجیل نمی خریم . امیدوارم وضعیت بهتر بشه با آرزوی موفقیت برای همه ....
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین