کد خبر: ۱۲۴۴۳۰
تعداد نظرات: ۴۴۸ نظر
تاریخ انتشار:

گزینه احتمالی برای پایتخت بعدی ایران

نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به برنامه مجلس براي انتقال پايتخت از تهران گفت: تبريز بعنوان مقصد بعدي پايتخت مطرح است.
 به گزارش بولتن نیوز،‌ زهره طبيب‌زاده نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به تصميم مجلس براي انتقال پايتخت از تهران گفت: من با اين طرح موافق نيستم چراكه خيلي از بافت‌هاي شهري متناسب با پايتخت در تهران محيا است و انتقال به جايي ديگر و ايجاد سازوكارهاي جديد كار بسيار غلط است.

وي افزود: اگر تصميم بر جلوگيري از ازدحام و شلوغي است بايد سازوكار وروش ديگري از جمله سياست‌هاي تشويقي  به مهاجرت از تهران اجرايي شوند و ايجاد اشتغال در شهرهاي دور از پايتخت، رسيدگي  و اجراي عدالت اقتصادي در تقسيم امكانات اقتصادي و ... براي استان‌ها مطلوب‌تر باشد

اين عضو فراكسيون اصولگرايان در مجلس نهم همچنين تصريح كرد: اگر روند سياست‌گذاري‌هاي غلط براي پايتخت جديد نيز ادامه يابد، پايتخت جديد سرنوشتي چون تهران را خواهد داشت.

طبيب‌زاده با اشاره به گزينه‌هاي  پايتخت جديد ايران گفت: تبريز بعنوان پيشنهاد مطرح است.

گفتني است؛ پيش از اين نيز كوليوند از بررسي طرح فوق در کميسيون‌هاي "امنيت ملي و سياست خارجي" ، "برنامه، بودجه و محاسبات"، "شوراها و امور داخلي"، "‌صنعايع و معادن" و کميسيون "عمران" خبر داده بود و گفته بود كه  به احتمال زياد کميسيون شوراها، ‌کميسيون اصلي بررسي‌کننده اين طرح خواهد بود.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۴۴۸
در انتظار بررسی: ۲۵
غیر قابل انتشار: ۱۵۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
38
66
خداکنه هرچه زودتر پایتخت انتقال پیدا کنه هیچ راه دیگه ای نیست خواهشا سنگ اندازی نکنید مردیم تو این شلوغی تهران تبریز.شیراز مشهد.رشت.اصفهان گزینه های خوبی هستن
پاسخ ها
امید(اصفهان)
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
ممنون و متشکر از لطفتون.

ما پایتخت نخایم باشیم باید کی رو ببینیم؟

همین الانش کلی شلوغ هی چه برسه وقتی پایتخت بشه. به نظرم شیراز بهترین گزینه باشه. چون شهر های دیگه نزدیک مرز هستند و از نظر امنیتی مشکل داره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
پرفسورها،شهر های بزرگ الان پرترافیک تر از تهران هستند. از چاله به دست بوسی چاه نروید.
خدایا،داد از این بی تدبیری نمایندگان
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
طبق آمار(فکر کنم یونسکو)تبریز توسعه یافت ترین و پاک ترین شهر ایرانه لطفا خرابش نکنین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
رشت ؟ همین الان هم طبیعتش نابود شده همین مونده پایتخت هم بشه و طبیعت باقی مانده هم از بین بره و آلودگی هوا و شلوغی و ... نه تو رو خدا . پایتختی مال خودتون .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
اگه مثل آمریکا و ترکیه یه شهر مشابه پایتخت و همون امکانات درست کیم پایتخت خود به خود کمرنگ میشه الآن نیویورک مهمتر از واشنگتن و استانبول مهمتر از آنکاراست.
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
از تهرون ببرید بیرون دیگ خفه شدیم
برید ی شهر کم جمعیت مثل یزد ک مرکز کشور هم هست و از نظر امنیتی مشکلی نداره
بهنام
| United States of America |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
بچه شیرازم . تبریزیها میخان شهرتونو نابود کنن نزارید
بابک
| Germany |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
تبریز چون 1 نزدیکی به اروپا 2 وجود منطقه آزاد ارس3 دارا بودن فرود گاه راه آهن بین المللی و جاده ترانزیت به اروپا4 چندین بار پایتخت ایران بوده 5دومین شهر صنعتی کشوره 6 پیشرفته ترین و بهترین شهر ایران از سوی سازمان ملل انتخاب شده 7 مردمان بافرهنگ داره8 ساخت شهریش نسبت به شهر های دیگر متفاوت تر و زیباتره 9 تاریخ و اصالتش که همه می دونند شناسنامه درخشانی داره از مشروطه گرفته تا انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و... در کل تبریز در بهترین موقعیت جغرا فیایی قرار گرفته نزدیکی به ترکیه و اروپا از غرب واز شمال روسیه و ارمنستان واذر بایجان اینجا می تونیم با کشور های پیشرفته اروپایی نشست وبرخاست کنیم تا با کشورهای شرقی کشور یا عرب ها در ضمن تو این شهر یک افغانی نمی تونی پیدا کنی تبریز امن ترین کلانشهر ایران می باشد .
علی تبریزی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
پایتخت باید ب شهری انتقال داده بشه ک جمعیت کمتری داشته باشه تبریز ک جمعیتش نزدیکه۳میلیونه توخیابوناش واس قدم برداشتن جانیست حالابیادپایتخت هم بشه نورالانور میشه
یزد بهترین گزینست.
مرتضي ام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
22
86
تبريز كه از نظر بزرگي و جمعيت خودش دست كمي از تهران ندارد! يك شهري را انتخاب كنيد كه جا براي بزرگ شدن داشته باشد.
پاسخ ها
دماح7
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
پیشنهادم استان "زنجان" پایتخت رو بیارین پیش ما شاید فرجی حاصل شد
مجید110
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
همدان بهترین گزینه است...
yoni
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
باید یک شهر کوجک انتخاب بشه!!!
mohammad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
زنجان رو وسط نکشید...پایتخت ارزونی خودتون ما نمی خوایم
معيني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
32
33
با سلام اين خانم نماينده توجه نكرده است. كه تا وقتي كه استانهاي ايمني همچون مركزي < همدان < قم
پاسخ ها
حسین سوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
یا تبریز یا همدان ...

جفتشون عالی اند ...
رضا از همدان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
همدان یه جای آروم و تمیزه تو رو خدا خرابش نکنین
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
زنجان بهترین گزینه هستش بخداااااااااااااااااااااااااااااااااااا
یاس از همدان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
بی خیال همدان بشید
همدان رو اجازه بدید همین طور بمونه
آرامش ما رو بهم نزنید
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
28
25
مکان یابی یک بحث کاملا علمی است که با تعیین ارزش عوامل اقدام به آن می شود که بحث تعیین پایتخت نیز به کرات مورد عمل واقع شده و محدوده ای مابین قزوین، زنجان و همدان مناسب تشخیص داده شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
بگو همدانی ام خلاص
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
همدان کوچیکه
همین العانشم خیابوناش توان بار ترافیکی رو نداره
یا عسلویه یا من نمیام..:-)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
به قزوین کاری نداشته باشید لطفا . ما نمی خواهیم شلوغ و کثیف بشه شهرمون . پایتختی ارزانی شهرهای تازه به دوران رسیده . ما نمی خواهیم !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
رشت گزینه خوبیه به شرطی که اصولی کار بشه تا طبیعتش حفظ بشه.
yoni
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
6
44
احتمالا این پروژه 200 ساله برنامه ریزی میشه!!!
پاسخ ها
مرتضي.ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
برنامه‌ريزي بشه، ١٠٠٠ سال باشه. مشكل سر همين برنامه‌ريزيه كه از آقايون بر نمياد ;)
من منم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
اصولی؟ اون که صد در صد کار میشه
خبرنگار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
16
51
يعني بيخ گوش ترکيه و عراق !!
كارشناس ارشد علوم سياسي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
49
30
مخالف صدرصد هستيم.اصفهان / اراك به نظر من خوب است
پاسخ ها
امید(اصفهان)
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
تو رو خدا از اصفهان حرف نزنید.:-(
مرتضي.ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
اصفهان خودش داره مي‌تّركه از جمعيت!!!! عجب نظر كارشناسانه‌اي فرموديد!
ناشناس2
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
6
30
میدونید چه قدر اینکار هزینه داره...
به جای پاک کردن صورت مساله باید به فکر راه حل باشیم. مثلا توزیع مناسب امکانات در شهرستان ها. اکثر جوونای شهرستانی به خاطر کار میان تهران. اگه فرصت های شغلی خوبی تو شهرستان ها ایجاد بشه جوون شهرستانی مگه مریضه پاشه بیاد تهران؟؟؟
دکترای علوم اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
52
25
به نظر من اصفهان یا شیراز بهترین گزینه هستند
یا مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
38
11
شهری بزرگ و با طراحی خوب و مدرن در نزدیکی تهران ساخته شود با گنجایش جمعیت 20 میلیونی
و پهن و وسیع و پایتخت بعدی آنجا باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
----

من هم با شهر جدید موافقم . ولی خیلی نزدیک تهران باشد فایده ندارد چون کسی نقل مکان نمی کند . در ضمن باید آب و هوای بهتری داشته باشد . شاید بین کاشان و اصفهان و یا ورامین . نمی دانم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
حتماً منظورت شهر کرج است
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
21
43
تبریز.شیراز مشهد.رشت.اصفهان
بدترین گزینه ها هستند. باید شهری باشد با جمعیت زیر یک میلیون تا گنجایش افزایش جمعیت حداکثر یک میلیونی را داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
اهواز یادت رفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
12
30
بهترین راه همینه که ایشون گفته یعنی ایجاد شرایط برابر و افزایش امکانات در شهرهای دیگه، تا مردم تشویق به مهاجرت و کوچ به شهرهای دیگه بشن
به نظر من پایتخت یک ویروس کشنده و واگیرداره
انتقالش از تهران، دردی رو درمان نمی کنه فقط باعث بیمار کردن یک شهر دیگه میشه
مهدى سليمانى
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
26
30
اينقدر خودتون رو نكشيد كه چرا تبريز انتخاب شده
فكر ميكنين پايتخت بودن جز شلوغى و هرج و مرج و افزايش بزهكارى برا تبريز فايده ديگه اى داره !!!؟؟؟
من ساكن تبريزم و مخالف اين طرح.
تو نظرات نژادپرستى داره موج ميزنه ،متاسفم براتون !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
چرت وپرت چرا میگی هممون از یک نژاد هستیم با زبان ها و آداب مختلف اگر هم اینا دارن میگن این حرفارو برای اینه که شهر های مرزی برای پایتخت ایران مناسب نیست به خصوص که تاریخ ایران نشون داده دشمنانی که پایتخت رو بگیرن انگار کل ایرانو گرفتن چون هسته ی مرکزی ایران پایتختشه.نمی دونم چرا بعضی از شما ها خودتونو از ایران جدا میدونید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
71
35
تبریز خیلی گسل فعالی داره فکر نمیکنم مناسب شما باشه.گسلهای بزرگی داره مثل تهرانه.
پاسخ ها
حميد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
مابه جاي نگراني از گسل و زلزله بايد كمتر مرتكب گناه شويم همين...
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
آقا حمید زلزله آیت و نشانه قدرت خداست خشم و غضب خدا نیست خشم خدا نشانه داره ترو خشک رو نمی سوزونه . اینکه زلزله برا ما مصیبت باره علتش اینکه که ما رفتار ساختن و آبادیمون اشتباهه . خیلی جاها هشت ریشتر میاد چیزی نمیشه خودت یکم فکر کنی میفهمی دو دو تا چهار تاست عزیز دل برادر
میر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
25
17
به نظرم از نظر امنیتی پایتخت باید در مرکز کشور باشه امکان توسعه کافی داشته باشه به راه های مراسلاتی نزدیک باشه و.... با بررسی این شرایط کاشان بهترین است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
کاشان مرکز ثقل هست و چون تاریخیه شهر شناخته شده در سطح جهانی هم هست
شاه محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
18
11
پایتخت باید از نظر بعد مسافتی به گونه ای باشه که دسترسی تمام مردم شهرها به ان اسان باشه محدوده استان مرکزی بهترین گزینه خواهد بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
43
12
سنندج بهترین گزینست تا هم سر و صدای تجزیه طلبا بخوابه هم از شر تهران راحت شیم
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
12
23
پایتخت باید در نقطه مرکزی کشور واقع شود تا سراسر کشور از غرب تاشرق و شمال تا جنوب با مسافت یکسان در دسترس مردم باشد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
به این میگن تحلیل آبدوغ خیاری.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
27
11
بهترين گزينه شهرجديدهشتگرداست
عموزادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
21
18
واقعا وقتی که یه همچین پروفسورهایی تو مجلس هستند دیگه میشه با خیال راحت مملکت رو بدون مشکل دید
اخه عقل کل تبریز!!!!!!! پایتخت ؟؟؟؟
چقدر ای کیو باید بالا باشه که تبریز رو حتی کاندید اینکار کنند
اقایون و خانمها فقط دنبال این هستند که بین مردم تنش درست کنند
پایتخت باید یه جایی باشه که حالت مرکزیت واسه کل کشور داشته باشد .
قرار بود یه منطقه بزرگ تو کویر های نزدیک تهران رو شهرسازی کنند که هم کویر زدایی بشه هم یه محیطی برای کارهای اداری
جمیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
49
36
تبریز بهترین گزینه است
علی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
12
23
برای انتخاب پایتخت خیلی از معیار ها را در نظر می گیرتد..تبریز از لحاظ اقتصادی و فرهنگی و مردمانی گزینه خوبیه اما اگه ذرسم و خوب پاس کرده باشم : رشته کوههای آرارات که بین ایران و ترکیه است بر تبریز مسلط بوده و طبق نظزیات کارشناسی ودر صورت تهدید نظامی اولین قطب اقتصادی هست که کمتر از یک ساعت کنترل می شه و مورد دیگر از لحاظ زمین شناسی و گسل... و زلزله در اقلیم کوهستانی خسارات به مراتب بیشتری دارد..
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
36
17
منطقه ای در لرستان هست که دشت بسیار زیبائی با آب کافی است که قبلا هم حرفش بود بنظر من بهترین گزینه آنجاست.
پاسخ ها
مرتضي.ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
كه چي بشه؟ دستي دستي بزنيم يه جاي خوب و خوش آب و هوا را داغانش كنيم؟!!
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
18
29
به نظر من باید شهری باشه که تقریبا در مرکز ایران قرار داشته باشه که از همه ی نقاط کشور فاصله زمانی تقریبا یکسانی داشته باشه. این باعث می شه که همه بهش دسترسی داشته باشند و از تجمع در یکجا کاسته بشه و امکانات و اشتغالش هم به همه برسه
تبریز خوب نیست , اصفهان و شیراز و اراک هم خودشون بزرگند من با شهری جدید با امکانات و زیر ساختهای جدید موافقم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
----

من هم با شما موافقم . خیایان بندی تمام شهر های ما مشکل دارند . در خیابان بندی باید پیشبینی 200 سال بشود . باید برای وسایل نقلیه آینده جانمایی بشود .
ضیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
11
23
تبریز رو از دعواهای سیاسی دور کنید ظرفیت تکمیله بقیه پیش کشتون
همتي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
18
35
چرا بعضيا فكر ميكنن مثلا اصفهان يا قم و.... پايتخت شه به اونا ميگن بچه تهرون!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
کاملا موافقم
ولی
یا عسلویه یا من نمیام..:-)
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
من خودم خجالت ميكشم بچه تهرونم
لام
| United States of America |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
از فردا تهرانیا بچه شهرستانین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
15
10
به نظر من باید قوه مقننه.قوه مجریه.قوه قضائیه هرکدام در یک شهر قرار بگیرند و پایتخت هم به مرکز کشور منتقل بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
اون وقت توی نامه نگاریها از جایی که با مترو بری این ور اون ور برای کارهات باید با هواپیما سفر کنی....
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
42
21
ایشالا تبریز میشه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
32
6
نظر شما در مورد عسلویه چطوره...؟؟
هم ساحل.. هم اقتصاد... هم فرهنگ... هم ورزش... هم بین المللی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
احسنت به این نظر
چرا ابوموسی کیش قشم لاوان تنب بزرگ و کوچک رو نگفتی آخه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
اینطوری باشه ده شلمرود هم گزینه مناسبی به نظر می رسه !
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
فرهنگ و خوب اومدی
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
41
11
اراک بهترین گزینه است هم یه مرکز صنعتی است هم جا برای بزرگ شدن داره هم اسمش استان مرکزی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
با این موافقم
این شد حرف حساب
دیگه خیلی مرکز میشید نقشه هم تغییر میکنه:-)
محمد
|
Germany
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
7
24
یک سوال بزرگ:
" آیا واقعا اینها کارشناس هستند؟!! "
پاسخ ها
yoni
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
بله ، به معنای واقعی کلمه کارشناس هستند!!!!!!!!!!!!
كردستانى
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
27
9
فقط اراك
بدليل مركزى بودن واستعدادوسيع رشد،بهترين و مناسبترين گزينه است.
البته اگر رانت خواران اجازه دهند!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
13
26
علی اباد کتول خوبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
اونجا که خیییلی خوبه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
12
34
به نظر من بهترین جا دهات ماست
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
26
24
تبریز خودش الان به عنوان پایتخت دوم نقش خودشو ایفا میکنه نیاز به انتقال پایتخت به اونجا نیس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
از کجا فهمیدی دومه؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
تو آلودگی هوا که داره از تهران میزنه جلو
متفکر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
6
22
وسط دشت کویر عالیه مخصوصا گندم بریان قول میدم بیش تر از صد هزار نفر بعد صد سال توش زندگی نکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
آره فکر خوبیه . کویر لوت رو هستم .
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
8
22
آیا اعضاء محترم کمیسیون های مجلس این را نمی فهمند که پایتخت یک کشوری که همیشه از همسایگانش نامردی دیده و بحران های اساسی داشته است نباید نزدیک مرزها باشد و مرکزیت جغرافیایی برای پایتخت یک اصل است و شوخی بردار هم نیست ؟ پایتخت باید در مرکز جغرافیایی باشد آقایان خانمها ایرانیان با فهم دقت کنید.!
پاسخ ها
مرتضي.ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
بابا چه توقعاتي از نمايندگان محترم داريد!
yoni
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
اینی که داری میگی در سطح دیپلمه ، نمایندگان ما که ماشالله دکترا دارند!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
20
3
بهتراست فعلامنتفی شود
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
20
10
به نظر من شاهرود از همه جا بهتره هم با وسعتترین شهرستان کشوره وشلوغ نیست وهم ازنظر جغرافیا به همه جای کشور راه داره هم به تهران نزدیکه هم به شمال وهم به مرکز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
اسمش باید عوض بشه در اون صورت ! اگه هم طبیعتی داره نابود میشه در ادامه !
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
منم موافق شاهرودم چون صنعتی نیست که آلوده باشه گردشگری خوبی داره از نظر نظامی هم کاملا استراتژیک و امن ، آب و هوای خوبی داره (اروپایی) درضمن شاهراه اتصال شمال جنوب شرق و غرب
اگه شهری هست که این شرلیط داره بیاد جلو
محسن
|
Germany
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
14
4
سلام جابجایی امکان ندارد باید به فکر راه حل دیگری باشند
یاشار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
9
24
تو رو خدا تبریزمو خراب نکنین (نه فقط هواشو). برین به شهر های جنوبی
yoni
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
17
14
خوشبحال بچه های پایتخت جدید!!! میشن بچه تهران!!!
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
17
17
بهترین گزینه شهر جدید حورا در 20 کیلومتری همدان است که این شهر مبتنی بر معماری ایرانی با جمعیت 100 هزار نفر است . فاصله این شهر تا تهران 2.5 ساعت است و در مجاورت راه آهن فرودگاه و آزاد راه است و خود شهر همدان به عنوان مرکز غرب کشور در غرب مرکزی واقع است
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
28
23
موافقم
تبریز بزرگ هست وهنوز هم جا برای بزرگتر شدنش هم وجود دارد
از لحاظ سیاسی اقتصادی اجتماعی هم گزینه خوبیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
خب اینها می خواهند پایتخت رو انتقال دهند که از شر شلوغی و آلودگی خلاص بشن . تبریز که همین الان هم بزرگ و شلوغه !!!
نصیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
15
5
سربیشه دو رُه در خراسان جنوبی نرسیده به بیرجند.
اگر نشد دیگه در مورد بخش جدید کانی بازار خلیفان واقع در مهاباد حرف نباشه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
24
16
به نظرمن استان سیستان وبلوچستان از همه جا بهتره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
22
66
بهترين گزينه بروجرد است پاريس كوچولو شهري زيبا وداراي وسعت زياد
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
18
4
توجه توجه بهتره پاییتخت بعدی سرمشهد کازرون باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
29
16
به نظر من اصفهان بهترین گزینه است اول اینکه مرکز ایران دوم مرکز اقتصاد و صنعت سوم شهر توریستی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
14
19
چون بین علما اختلاف افتاده مااز انتقال وجابجایی پایتخت منصرف شدیم.تابعد...
رشتي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
29
10
هاليوود ايران( رشت ) بهترين گزينه براي پايتختي مدرن و باكلاسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
مثل اینکه دوست داری شهرت نابود بشه ؟
نرگس سادات
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
شهر ما تقریبا نابود شده هست!!!
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
پاتایای ایران بگی بهتره
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
7
22
بابا اينا خيلي مغزن مثلا تبريز از تهران بهتره!!!
خوب بريد يه شهر خلوت رو انتخاب كنيد خود اين شهرهايي كه گفتي ماسك اكسيژن لازم دارن كه؟؟ رشت كه ديگه چيزي ازش نمونده خودتون بريد ببينيد من به عنوان يك رشتي به مردم مي گم ديگه جاي بكري تو گيلان باقي نمونده :-(
110
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
14
12
شاهرود بهترین گزینه
هم آب و هوا داره هو پتانسیل رشد
و هم امکانات استاندارد
قبلا هم بحثش بوده
پاسخ ها
رضا
| Pakistan |
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
به لحاظ مسائل سیاسی -امنیتی ، فرا قومی جغرافیائی ، دسترسی هوائی ، زمینی راه آهن ، و از همه مهمتر آب و هوا شهر شاهرود مناسب ترین گزینه است.
نورالدین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
5
27
این تهران لامذهب خیلی خوبه می دونید چرا؟
چون از لب مرز تا تهران در هر جهتی که باشه به یه اندازه است یعنی بهترین گزینه است برای پایتخت سیاسی!
اما مسئولین ما باید مثل کشور آلمان و آمریکا و ... باید برنامشون این باشه که کارهای مملکت را درهر زمینه بین شهرهای دیگه پخش کنند
مثل:پایتخت تجاری
پایتخت صنعتی
پایتخت سیاسی
پایتخت فرهنگی و اجتماعی
پایتخت نظامی
پاسخ ها
majid
| United States of America |
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
به نظر من هم وظایف باید تقسیم بشه مثلا تبریز بشه پایتخت تجاری- تهران بشه پایتخت سیاسی - اصفهان بشه پایتخت فرهنگی_اجتماعی - شیراز بشه پایتخت نظامی-یزد هم پایتخت صنعتی
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
majid joon
begoo yazdi am khalas
کرگدن
|
United States of America
|
۰۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
18
12
خرم اباد لرستان خوب جاییه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
خوب!!
واقعا عالیه!!!
مخصوصا بودجه هم اضافه میارن!!!
کارگر
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
3
21
سلام فکر می کنم شهر تبریز دست چند دلال افتاده تا قیمت ملک و آپارتمان بالا برود
سینا از شیراز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
10
10
شاید پایتخت دوم ایران شد باکو یا ایروان یا دوشنبه!!!
حالا صبر کنید شاید آقای خرازی شدند رئیس جمهور!!! ایشون گفتن ارمنستان، تاجیکستان ، آذربایجان، و... را به ایران برمی گردانند!!!
این هم سندش:
http://www.teribon.ir/archives/194852
مرتضي ام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
3
20
پس از بررسي جامع، يكي از شهرهاي اروپا كه بيشترين تعداد مسئولين، اكثر اوقات براي انجام ماموريت‌هاي ضروري و حياتي خود در آنجا به سر مي‌برند را يافته و به عنوان پايتخت ايران انتخاب كنيد. اين موضوع مزاياي فوق‌العاده فراواني دارد. از جمله: مديريت پروازي از بين خواهد رفت؛ هزينه اياب و ذهاب مسئولين براي رفتن به سر كار از دوش ملت برداشته مي‌شود؛ نه چشم ما به ريخت بعضي‌ها مي‌افتد و نه چشم آنها به ريخت ما؛ ديگر هر گندي كه دلشان بخواهد نمي‌توانند به اين راحتي بزنند؛ و هزاران مزيت ديگر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
++++++++++++++
هزارتا لايك
كارمند راه آهن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
7
4
بنظر بنده فكر خوبي است .لطفا به مصوبه انتقال رياست جمهوري جامه عمل بپوشانيد تا جمعيت تهران كم شود وبعد از آن نيز هر كسي را مجوز خريد ملك در تهران را به كسي ندهند .
فرشيد
|
Germany
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
14
9
تبريز و مشهد و اصفهان كه الانش هم دارن مي تركن . من يه جاي خوب سراغ دارم خوش اب و هوا ، نزديك مركز كشور . صاف و يك دست بدون هزينه اماده سازي و ....
. سلطانيه .
در 35كيلومتري زنجان .
عبلرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
17
9
موافقم با مهدي . همدان شهر زيبا تميز و قشنگيه پيشنهاد خوبيه براي انتقال پايتخت
پاسخ ها
یاس از همدان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
چطورشد؟تاحالا خوب نبود ولی صحبت از پایتخت که شد همدان جای خوبی شده
نه اصلا اینطور نیست
همدان برای همدانیها خوبه نه برای پایتخت شدن چون هواش بد و خیلی سخته توش جلسه گذاشتن و خلاصه اصلا بدرد نمیخوره
ما هم که اینجائیم بخاطر اینکه اسمش و یه مقدار اصالتش باقی بمونه و دست نخوره و الا ....
بابا وجدانً براتون خسته کننده است پشیمون میشید.
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
20
6
از سمنان بهتر یا اصفهان جایی پیدا نمیشه
موقعیت جغرافیایی تبریز رو در نظر نگرفتن مث اینکه
احسان رضائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
7
12
روی شیراز فکر نکنید که ...
شیراز خودش یه شهر مذهبی و فرهنگیه اگه پایتخت بشه هم میپوکه هم از نظر اقلیمی که یه شهر 4 فصل هست از بین میره و دیگه بدو دنبال سیفیجات تو فصل های متفاوت و اینکه چهار پنج تا بزرگ راه دورش اونم تو هواااا بزنید که تو تعطیلات دیگه جا ندارههههه (اخه لام.... شیراز یه کمربند تجارتی ایرانه مرکز پخش بینه شهرها و کشورهاست شش های ایرانه اگه درختها از بین برن دیگه توریست ندارین اسم ایران از پارسه شهر بهاری دیگه خبری نیست اثار باستانی همینجوری مثل چیز خراب میکنن دیگه اگه گشایشه خیابانم راه بیفته دیگه تمومههه) اگه کنار تهران کویر زدای کنن بهتره تو کویر شهر سازی کنیین !!!
ح ج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
14
10
شاهرود
غیر تهرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
4
22
پایتخت هر جا باشه شما که مثلا پایتخت نشینید دوباره میرید اونجا رو تصاحب میکنید اینقدر نگید آلودگی و شلوغیه. اگر راست میگید همه تون برگردید شهرستان هاتون میبینید همین پایتخت جاش خوبه و شلوغی و ترافیک و آلودگیش کم میشه!!!
اسي
|
United States of America
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
21
46
به نظر من اهواز بهتره چون لس آنجلس ايرانه
پاسخ ها
معین الرعایا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
ای کیو : اهواز باید به عنوان پایتخت نفتی ایران انتخاب شود
البته اگر تقسیم کار صورت بگیره
مثلاً :
پایتخت سیاسی = تهران
پایتخت اقتصادی = تبریز
پایتخت فرهنگی = اصفهان
پایتخت کشاورزی = رشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
داداش زنجان یادت رفت پایتخت شور حسینی ماله زنجانه
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
8
16
ما یه باغ سرسبز تو اصفهان داریم.فکر کنم واسه پایتختی گزینه خوبی باشه،قابل توجه مسولین پروفسور!!!!!!!!!
ارش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
13
9
انتخاب تهران به پایتختی ایران توسط آقا محمد خان قاجار کار اشتباهی بود واکنون نیز انتقال پایتخت از تهران به تبریز یا هر شهر دیگری بعد از نزدیک 200 سال اشتباهی دیگر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
راه و روش نیاکان ما از همه بهتر بوده است. اگر تاریخ را مطالعه کنیم متوجه می شویم که مرکزیت دادن به یک شهر جهت انجام ساختار اداری مناسب نیست بایستی کاویژه پایتختی بین شهرهای مختلف تقسیم شود
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
13
16
تبریز با توجه به پیشینه تاریخی اش بد نیست
پاسخ ها
م سادات موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
آذری های محترم به علت تعصبات خاصی که دارند قائدتا" باید مخالفت کنند چون زبان رسمی مملکت را که نمی شود تغییر داد و پایتخت هم دو زبانه نمی شود.

خلاصه هر جا بجز تهران منتها کارشناسی شده و با عاقبت اندیشی!
ایلین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
راس میگه ما ترکا نمی خایم تبریز پایتخت شه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
23
9
حماقت محضه اگه شهرهای مرزی مثل مشهد و تبریز پایتخت بشن. حدفصل بین اراک و شهر جدید امیرکبیر پتانسیل خوبی برای پایتخت شدن داره
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
16
6
حماقت محضه اگه شهرهای مرزی مثل مشهد و تبریز پایتخت بشن. حدفصل بین اراک و شهر جدید امیرکبیر پتانسیل خوبی برای پایتخت شدن داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
11
13
دوستان روي قوچان هم فكر كنيد .
ديديد قوچان نژاد چه گلهاي خوبي بع لبنان زد
جهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
7
6
دوستان روی این مساله زیاد بحث کردیم بریم مساله بعدی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
6
4
بابا اینا منظورشون از پایتخت شدن فقط ساختن دو سه تا محل جلسه است وسلام چه شلوغی چه مرزی
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
13
17
اولا که تبریز پر پر جمعیت و ماشین و الودگی و....هس اتوبوس هاش پره پره دوما زبونش فرق داره سومن نزدیک ترکیه ایه که هر روز آمریکا یه پایگاه نظامی توش میبازه و از همه مهمتر مردمش نمیخوان سرنوشتی مثل تهران داشته باشن و هنوز الودگی و ضرب و شدم و دزدی و ....
حسین آقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
14
10
شاهرود رو انتخاب کنید تا زمینهای ما گرون بشه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
23
8
بنده به علت شغلم بسیاری از شهرهای ایران رو رفتم با توجه به زیر ساخت های موجود در شهر اصفهان و اینکه در مرکزیت ایران قرار داره و دسترسی به ان برای دیگر شهر ها راحت تره من اصفهان رو پیشنهاد می دم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
3
21
ای بابا ، اصلا پایتخت رو از ایران انتقال بدیم خوبه !
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
13
5
از نطر زیرساخت ،بافت شهری ، عمرانی و نزدیکی به تهران ،به نظر من شهر جدید پرند بهترین گزینست
حقگو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
13
13
راستی اگر می خواهید شهری را برای پایتخت انتخاب کنید که بعد از پایتخت شدن،خیلی شلوغ نشود!!بهترین گزینه قزوین!!میباشد...
پاسخ ها
رضاپلنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
نه!!! خطرناکه حسن
از دنيا بي خبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
13
4
خودتونو خسته نكنيد خاش تصويب شد .
غضنفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
6
12
من هنوز نفهميدم مي خوان چيكار كنن ؟
نكنه قراره تهران پايتخت بعدي بشه .
محسن از لیکک
|
-
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
17
3
سلام به نظر من کهگیلویه و بویر احمد بهترین گزینه برای پایتخت جدیده چون اب و هوای خوبی داره و مردم خون گرم و باصفا و وفادار به ولایت داره.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
17
2
گرگان هم می تواند یکی از گزینه ها باشد.
پاسخ ها
sadra
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
ما ایرانیا کی تعصب بیجا رو کنار میذاریم؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
7
11
اون موقع تعطیلاتمونو میریم تهران؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
تهران چی داره که بخواهیم تعطیلاتمون رو توش حروم کنیم ؟
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
7
9
سلام نیازی به جابجایی پایتخت نداره فقط مدیران و مسئولانی لایق رو انتخاب کنین مشکل ازدحام و آلودگی و ترافیک و .. رفع میشه. مسئولانی که به فکر منافع خودشون باشند همین میشه دیگه!!! فکر کنم اگر مسئولان ما با این مدیریتی که دارند یکی از روستاهای ایران رو هم پایتخت کنند بعداز چند سال میشه تهران!!!
وگرنه کشورهایی مثل ژاپن و چین و ... چرا مشکلاتی اینچنینی ندارند....
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
14
8
این همه دعوا برای چی ما خودمون قبول می کنیم
پایتحتو بردارن بیارن خوروبیابانک استان اصفهان تا دلت بخواد زمین داره همه خونه ها هم ویلایی
خیاباونهای پهن و خیلی امکانات که تو شهر ها پیدا نمی کنی ....!!!!!!!!!!!
والا
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
17
9
باید شهری انتخاب بشه که زیر ساخت‏(اتوبان،خیابان،مترو و...‏)خوبی توش انجام شده باشه مثل اصفهان که تا چند وقت دیگه شاهد افتتاح بزرگترین شهر بازی خاورمیانه و سالن اجلاس سران و...هستیم؛
پايتخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
19
1
انزلي استانبول ايرانو عشقه .
mohammad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
8
9
حالا اینقدر شلوغ نکنید بگذارید فکرهامو بکنم بعدا اعلام می کنم کجا رو انتخاب کردم
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
18
4
من قمی ام ولی یزد بهتره تبریز که با اولین تک دشمن اشغال می شه چون لب مرزه جمعیتش هم زیاده ولی یزد وسط ایرانه جاذبه های جمعیتی زیادی هم ندارد..............
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
13
14
به احتمال خیلی زیاد تبریز پایتخت بعدی ایران خواهد شد.
سرمایه گذاری خوبی در خصوص زیرساخت های تبریز انجام شده هنوز هم ادامه داره
مترو تبریز که اوائل سال آینده افتتاح خواهد شد
برج تجارت جهانی هم که داره آماده میشه
وچندین طرح ملی بزرگ که سال آینده به بهره برداری می رسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
آرش خان اگر طرف شرق کشور رفتی یه یکی دو کیلویی زرررررشششششششککککک بخر برا خودت.
نرگس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
8
12
پایتخت را هر کجا میخواهند ببرند اصلا تقسیم کنند هر شهری بشود مخصوص یک چیزی
همه جای ایران سرای من است
فقط از این تهران برود که بتوانیم ما نفس بکشیم .داریم میمیریم
متاسفانه جایی را هم نداریم که حداقل تعطیلات یا نه اصلا به کل بلند شویم از تهران برویم تا بتوانیم یک نفسی بکشیم.
هر چی بدبختی هست مال این تهران است از ترافیک شلوغی گرونی هوای آلوده بگیر تا الی ماشا الله که مشکلات این شهر انگار تمامی بردار هم نیست.
فقط تنها دلخوشی ما در این شهر سکونت در جوار رهبری عزیز است و بس ،که آن هم هر وقت ایشان به سفر میروند دل توی دلمان نیست که الان است که شهر روی سرمان خراب شود.
رهبری را برای ما بزارید و هر چیز دیگری که میخواهید از این تهران ببرید.کل ایران بشود مراکز مختلف پایتخت.
پاسخ ها
مرتضي.ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
آفرين بر شما. مخصوصا از چند بند آخر نوشتارتان حظ كردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
به قول معروف
حریفا هرچه زیباییست از تو
اجازت ده بماند یار با من
نرگس سادات
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
شنیده بودم تهرانی ها زرنگن ولی الآن شنیدمو دیدم:)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
16
2
باید در مرکز ایران باشه. مثلا طبس.
ابوالفضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
2
10
سلام دوستان
من پیشنهاد میکنم اصلا بیایم یه پایتخت جدید بسازیم اگه این کار رو بکنیم پیشنهاد همه دوستان رو هم انجام دادیم. هم جدیده هم کوچیکه (چون هنوز ساخته نشده ) هم مزاحم مردم سایر شهرها نمیشیم. ضمنا هرکجا که دلمون خواست میتونیم اون رو بنا کنیم. مثلا وسط کویر لوت که مرکز ایرانه
حاجتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
15
2
مسجد سلیمان را پیشنهاد میکنم .
چون اولین چاه نفت خاورمیانه در آن کشف وحفر شد و تهران از پول نفت به ثروت رسید . حال نوبت مسجدسلیمانی هاست که یه کم از نظر مالی تکونی بخورند .
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
11
109
بهترین منطقه به لحاظ وجود اقلیم مناسب ومنابع آب لرستان برای پایتخت می باشد البته قبلاًهم در این خصوص مطالعاتی انجام شده
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
19
18
تبریز بهترین گزینه هستش ولی برای پایتخت ازربایجان
یه شهروند روستایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
3
17
جان مادرتون روستای مارو پایتخت کنید تا خونه ی ماهم گرون بشه روستای ما اسمش ونهر
پاسخ ها
مرتضي.ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
مي‌خواين خونتون را بفروشيد بياين تهران؟! :LOL:
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
6
14
آخه پایتختو میبرن لب مرز!!!!!!!!!!!!!!!!! نمیدونم واله اینا فکر میکنن یا همینطور یچیزی میندازن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پیکان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
8
11
کجا بهتر از قزوین. قزوینی ها هم جبران می کنن.
آيدين از تبريز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
8
9
در گذشته پايتخت را در مركزيت قرار ميدادند-اما اكنون كه عصر سرعت هست ديگه فرقي نميكنه پايتخت در مركز باشه يا نباشه- البته باز هم مركز بودن جغرافيايي مهم هست
از ديدگاه بعدي پايتخت بايد در نقطه خوش آب هوا باشد چون پايتخت هر كشوري سمبل و نماد آن كشور ميباشد كه مناطق خوش آب هواي زنجان همدان تبريز و... مناسبت بهتري دارند-پايتخت جديد بايد داراي آسمان خراشهاي بزرگ باشد كه وسعت شهري پايتخت را كم كند و انتقال و جابجايي از يك نقطه شهر به نقطه ديگر مسافت كمتري داشته باشد-و ساختن يك شهر جديد در حوالي تبريز يا همدان يا لرستان با ساختارهاي پيشرفته شهري بهتر است-از لحاظ تاريخي نيز بايد محبوبيت داشته باشد پايتخت جديد ايران در 30 كيلومتري جنوب تبريز در بين كوهاي زاگرس زيبا نگين ايران زمين جايگاه مناسبي براي پايتخت شدن ميباشد-البته به شرطي كه به ساختارهاي زيبا شناسانه شهري در ساخت آن توجه شود و در ارتفاعات زاگرس مثال عقابي كه به ايران سيطره دارد باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
عزیزم معلومه فیلمای تخیلی زیاد میبینی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
4
3
مسئله ي اصلي انتقال پايتخت از تهران به جهت گسل و زلزله مطرح شد در شهر تركيو ‍ژاپن زلزله اي شديد رخ داد و تقريبا كل شهر ويران شد اما ‍ژاپني ها پايتختشان را در عرض 18 ماه ساختند
ايلار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
7
11
تبريز خودش مشكل ترافيكي داره-پايتخت رو بذاريين اطراف تبريز مثلا 20 يا 30 كيلومتري تبريز يا مراغه
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
9
13
بابا شاه عباس که خودش ترک بود و تعصبی ترکی داشت بخاطر مسایل امنیتی پایتخت صفویه را از تبریز به اصفهان منتقل کرد حالا هی بگو تبریز یدفعه بگو استامبول
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
شاه عباس ترک بود؟ پدرش اهل یکی از شهرهای آسیای میانه بود و مادرش اهل بهشهر مازندران.
باقر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
9
12
چه ربطی داره
اون موقع جنگ ها بصورت زمینی بود با اسب و شمشیر حمله می کردند موشک نبود هواپیمای جنگی نبود
اما امروزه اگر جنگی اتفاق بیفته فقط با فشار یک دکمه موشک ها از او سر دنیا شلیک میشن این سر دنیا
اگر به نقشه جغرافیایی ایران نگاه کنید تبریز در بهترین موقعیت برای پایتخت شدن محسوب میشه.
محمدرضا از شهرضا
|
United States of America
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
10
7
به نظر من یه شهر کوچک مرکز ایران انتخاب بشه که هم جا واسه توسعه داشته باشه هم مردم واسه اومدن به پایتخت تقریبا یه مسافت مساوی از کل ایران طی کنند.تبریز شهر بسیار خوبی هست اما اگر کسی بخواهد از سیستان یا یزد یا اهواز یا مشهد واسه انجام امور به تبریز برود واقعا تو این راه داغون میشوند و هم شهر تبریز میشود تهران الانی
يك آذربايجاني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
6
12
اگر همچين طرحي اجرا شود باعث افتخار خطه آذربايجان خواهد بود-
اما اگر خود تبريز يا اطراف تبريز باشه بايد به فكر ساخت بزرگراهها از همين الان بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
9
4
چی چی تبریز ما اینجا داریم میترکیم بیاین یه جای دیگه
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
11
5
همون شاهرود عالیه
یاشار از یزد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
16
1
اگر هر شهری پایتخت بشه و مشکلات تهران گریبانگیر مردمش بشه که هیچکس راضی نیس ولی اگر چاره اندیشی صحیح برای گزینه جدید بشه از نظر مکان شهر یزد مناسبترین گزینست. هیچ گسلی در کنار این شهر نیست(بر عکس تبریز و شیراز) و هیچ زازله ای در تاریخ این شهر رخ نداده. از نظر جغرافیایی درست وسط کشوره و در چهارراه مواصلاتی کشور قرار داره(ولی تبریز از همه جا دوره و لب مرز).آب و هواش جوریه که خللی در پرواز و حمل و نقل جاده ای بوجود نمیاره(بازم برعکس تبریز و مشهد و رشت) و چهارمین استان صنعتی کشوره و اکثر صنایع خصوصیست که نشان از سطح بالای زندگی و درآمد در این شهره. دومین شهر تاریخی جهان بعد از ونیز ایتالیا هم هست(بر عکس شهرهای دیگه که شعار میدن الکی مثلا اصفهان نصف جهان و) و جای گسترش هم داره و تراکم جمعیت هم پایینه( برعکس شیراز که دورتادورش کوهه و اصفهان و تبریز و شیراز و مشهد که همگی مشکل ترافیک دارن) اقلیم جالبی هم داره بطوریکه همزمان میشه در نقطه ای از شهر به سافاری روی شنهای کویر پرداخت و در نقظه تزدیک به کویر میتوان اسکی کرد روی برف!(برعکس تبریز که همه جاش سردو کوهستانیه یا قم که نمکزاره همش)از نظر فرهنگی هم رتبه نخست باسوادی در کشور داره و 15 سال رتبه نخست قبولی در دانشگاه و همچنین زبان و فرهنگ مردم پارسیست( وقتی زبان رسمی کشور پارسی باشه درست نیس پایتخت شهری باشه که مردمش ترکی یا...صحبت میکنن و ازطایفه خاصی باشن) یه مشکل اساسی داشت که آب بود که اینم با همت مردم و مسئولان یکی از بهترین آبهای جهان یعنی آب کوهرنگ به شهر کشیده شده(برعکس قم که آبش شوره و شیراز)و همچنین اولین بندر خشک کشور بنام بندر خشک کوثر پیشگامان در حال احداثه و نیز قطب درمان ناباروری در خاورمیانه وقطب قلب کشوره و جزو بهترینهای کشور از نظر امکانات پزشکی و بیمارستانیه. ولی اگه عدالت در تقسیم امکانات رعایت نشه پایتخت جدید هم مثل تهران درگیر مشکلات میشه و طرح انتقال بی ثمر میشه.(در پایان همه جای ایران سرای من است و دلایلی که گفتم کاملآ درست و با سند و مدرک است نه شعار و با تعصب و دشمنی با شهر خاصی.ممنون)
هلاكو خاني از تبريز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
11
10
فقط تبريز
اينجوري پايتخت كه نماد كشوره يك جاي خوب و خوش آب هوا خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
اگه بحث اب و هوا باشه امثال شیراز هست.ولی این شهرها خودشون مشکل دارن
یوسف نیکنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
9
9
ایشا الله کی تبریز اولار
ناشناس
|
Armenia
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
12
1
گرمسار مرکز خوبی میشود
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
70
5
من یک دانشجوی کارشناسی ارشد هستم به نظر من تهرانی -یزدی زاده(( تبریز ))بهترین جا برای پایتخت اقتصادی شدن هست چون تبریزی ها از نظر اقتصادی کارشون درسته در ضمن بین آذر شهر و مراغه بهترین جا برای پایتخت شدنه چون طبق نقشه های زلزله شناسی زلزله خیزی اونجا خیلی خیلی کمه(مثل ارومیه) همچنین آب و هوای خوبی داره و تعداد زیادی رودخونه اطرافش هست و برای ترویج زبان فارسی در اون جا نیز خوبه که مثلا یه 10 -15 میلیون فارسی زین به اونجا مهاجرت کنند تا ترکیه و الهام علیف ادعا نکنند اونجا همه ترکن و یه قت بخوان ایرانو سر اکثریت ترک زبان آذربایجان تحت فشار بذارن در ضمن ضد نقشه خاورمیانه بزرگ هست که میخان آذربایجانو از ایران به خاطر ترک بودنش جدا کنند همچنین با یک قطار سریع السیر با سرعت450 کیلومتر برساعت مثل چین میشه تبریز و به تهران وصل کرد و ملت در عرض 1.5 ساعت بیان تهرون در ضمن ارومیه هم مثل کرج به تبریز نزدیکه و نقشی مثل کرج میتونه داشته باشه
آيلين از اردبيل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
12
27
تبريز فقط ميتونه پايتخت باشه
چون صفحات فلات عربستان به فلات ايران فشار آورده و در نتيجه تقريبا تمام ايران اين اثر محسوس است بنابراين تبريز در نقطه اي قرار گرفته كه حركات صفحات عربستان كمترين فشار را دريافت ميكند و زلزله خيزي كمتري دارد
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
1
0
جای پاک کردن صورت مسأله به فکر راه حل باشید.
تهران تو جوامع بین المللی سر زبونا افتاده و همه ایرانو با تهران میشناسند. عوض کردن پایتخت فقط نشونه ی خوددرگیری نمایندگان و ... هست.
جای ساختن و آبادی کشور های همسایه ، همون هزینه ها رو صرف ساختن شهر های دیگه کنید تا مردم از شهر های دیگه به تهران مهاجرت نکنند. مثلاً شمال تهران اگه ساخته بشه به دلیل آب و هوای متفاوت می تونه افراد زیادی رو به خودش جذب کنه.

در حال حاضر استخدام و کسب درآمد فقط تو تهران ملموسه و باعث میشه همه به این شهر بیان ! تقریباً به جز بعضی شهر ها ایران دیگه شهری نداره ، فقط اسمشون شهره اما از نظر امکانات و کار ، هرگز
تبری ریکا
|
Germany
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
9
2
به نظر من باید مرکز مازندران شهر زیبای ساری پایتخت بعدی ایران بشه چون هم جنگل داریم و هم دریا و کلی زمین که نه از نظر آلودگی آسیب پذیره و نه از نظر آب کمبود داره ، میدونین که فقط در عید بیش از 14 میلیون به استان ما و شهر زیبای ساری میاییند پس چه بهتر که ساری پایتخت ایران شود.بدون تردید ساری پایتخت بعدی ایرانه .
مدیر پایگاه معمولا پایتخت را نزدیک مرزها نمی گذارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
بولتن جان شمال ایران از وسط کشور هم امنتره!
ناشناس
|
Germany
|
۰۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
3
0
شهر بروجرد بهترین گزینه است اگر کار واقعا کارشناسی شده باشه.
یوسف نیک نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
12
15
به نظر من تبریز بهترین گزينه است
مهدی
|
United States of America
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
9
9
ب نظر من تبریز بهترین گزینه هست،چون شهر دوم ایران از اقتصادی سیاسی و صنعتی است،سرمایه گذاری در تبریز زیاد و مرکز تجارت جهانی داره و...و ب خاطر مردم با غیرتش و شهرداری بی نظیرش و آب و هواش هرگز نمی تونه مته تهران بی نظم بشه!!!
نازنین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
11
2
کرج- رشت-تبریز
همایون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
10
1
دوستان دوستان stop stop
STOP
STOP
گوش بدهید :
lمسجدسلیمان بهترین گزینه است برای پایتخت شدن
متشکرم از دقت نظر شما که تایید می فرمایید ...
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
3
3
پایتخت جدید باید مرکز کشور باشه نه لب مرز...باید شهر تاریخی نباشه که داغونش کنن...باید زلزله خیز نباشه...باید بر سر شاهراههای مواصلاتی کشور باشه...باید دارای آب و هوای خوب باشه چون پایتخت پیشانی هر کشوره...باید امکان ایجا زیر ساختهای همه جانبه داشته باشه...و...حالا همه شهرها رو توی این چارچوب و بدون تعصب بزارید تا معلوم بشه حقیقتا کدوم شهر مناسبه.
amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
5
1
shiraz
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
11
3
اراک
بدلیل موقعیت جغرافیایی مناسب در بین استانهای تهران - البرز - قم - اصفهان - قزوین - همدان و لرستان.

بدلیل موقعیت جغرافیایی در مرکز ایران (دسترسی آسان)


بدلیل موقعیت جغرافیایی مناسب بدلیل قرارگیری در مابین دریای خزر و خلیج فارس

بدلیل دشتهای پهناور در شرق و شمال اراک

بدلیل آب و هوای مناسب

بدلیل اینکه استان مرکزی دومین قطب صنعت ایرانه

بدلیل اینکه استان مرکزی مهمترین شاهراه مواصلاتی است
شاهد
|
Singapore
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
7
13
من خودم اصفهانی ام ولی پایتخت اصفهان غیر ممکن بنظرم شهرهای مثل همدان و تبریز باید مقصد بعدی باشند
علی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
6
20
زنجان یکی از گزینه های خوبه به چن دلیل :
1-نزدیکی به خود تهران (حدودا350 کیلومتر )
2-خوش آب هوا(هم سرد هم گرم هم بهاری)
3- جمعیت کم (۳۸۶٬۸۵۱ نفر جمعیت در سال1390)
4-شاه راه تجارتی بین شهر های تبریز همدان تهران و شمال کشور و ...)
5- دور بودن از مرز کشور
6-شهری با مساحت مناسب برای افزایش تعداد خانوار و مسکن
7- شهرستان سلطانیه در 35 کیلومتری که دارای بنا های تاریخی فوق العاده زیاد هست .
8-شهری رو به توسعه با جمعیت کم
حبیب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
8
16
زنجان
شک نکنید بهترین گزینه زتجانه به این دلیل که اکثر جمعیت ایران در ناحیه شمال غرب ایران قرار داره و زنجان تقریبا مرکز این تراکم جمعیتی هستش و راه دسترسی بهتری داره ودوم اینکه آب و هوای خوبی داره و قیمت پایین زمین
پاسخ ها
داود زنجان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
زنچان بهترین موقیعت
هم مرز با با هشت استان شمالغرب کشور
قرار گرفتن در جاد ترانزیت
دسترسی به اتوبان - راه آهن-فرودگاه
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
6
10
زنجان خوبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
زنجان عاقلانه و منطقی
سعید
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
11
8
فقط همدان هم مرکزیت دارد اطرافش باز است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
همدان جزء استان کرمانشـاه بوده و در حال حاضر کرمانشـاه به عنوان مرکزیت کل غرب کشور با داشتن امکانات شهری بیشتری نسبت به سایرشهرهای غربی و داشتن تفرجگاههای فراوان در داخل شهر کرمانشـاه و استان کرمانشـاه
رضا تهرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
اون چیزی که الان مشخصه همدان از هر لحاظ تو غرب کشور از همه استانها سرتره اگه چند سالیم به دلیل مباحث سیاسی همدان رو دادن به کرمانشاه پس چرا قبل از اون رو نمیگی که سالیان سال کرمانشاه جز همدان بوده به نظر من کرمانشاه قابل قیاس با همدان نیست
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
6
0
چطور شد همه اومدن اینجا نظر میدن!!!
این خبر واسه کیه!!! واسه پارساله .... چرا اومدید اینجا نظر میدید؟
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
0
3
انتقال پایتخت امری گریز ناپذیر است.تهران در مرز انفجار جمعیت ، آلودگی ، مشکلات زیست محیطی و ازهمه مهمتر کانون زلزله بودن آن از سال 1209 که زلزله ای مهیب تهران را تقریبا به ویرانه ای تبدیل کرد یک آرزوی دور و درازی بوده است .از ُال های 68و69 نیز ایده ی انتقال پایتخت به طور جدی مطرح شده بود . در آن سال ها بعضی شهرها مانند شاهرود ، زرند ، قیدار(خدابنده)و...از طرف کارشناسان برای انتقال پایتخت معرفی شده بود . که بنا به دلایلی این طرح مسکوت ماند . حالا که این موضوع دوباره مطرح شده امیدواریم با تحقیق همه جانبه در مورد انتقال پایتخت یکبار برای همیشه این مشکل حل گردد.
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
11
7
بنظرم تبریز بهترین گزینه است
سام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
3
9
سلطانيه بهترين گزينه است چون زماني پايتخت بوده و.......
اسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
10
0
بس کنید این دعواهای زرگری رو. مکان انتخاب شده است از قبل واونم جایی نیست جز شهر جدید هشتگرد واقعا نمیدونم شما مسایل امنیتی وسیاسی کشور رو هم اینگونه تحلیل میکنین پایتختت هیچ وقت به اقلیم هایی که خطر گسستگی فرهنگی داره نمیره یعنی نمیذارن که بره از جمله تبریز کردستان واهواز در غرب ویا مشهد در شرق اینکه کلیات این طرح تازه داره تصویب میشه به این معنی نیست که حالا دارن بهش فکر میکنن از چندین سال قبل بیشتر وزارتخانه ها امورات اداری خودرا در صورت محدود به هشتگرد منتقل نموده اند از جمله دخانیات با اون همه دبدبه وکبکبه که ساختمان هایی به قدمت رضا شاه داره کل دستگاه هاشو برده از میدون قزوین به هشتگرد ........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
15
1
پایتخت باید مرکز باشد اصفهان بهترین گزینه است
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
6
13
زنجان
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
8
4
قیدار خوبه
پروین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
7
3
شهری باید پایتخت شود که جاذبه جغرافیایی بارزی نداشته باشه تا سیاسی شدن آن بعد از پایتخت شدن کمکی به پیشرفتش هم کند.(شهرهایی مانند:سمنان، اراک که هم مرکزی اند و جاذبه جغرافیایی برجسته ای ندارند مناسب ان )
و توریستی و صنعتی بودن اصفهان،
زیارتی بودن مشهد و قم،
طبیعت توریستی استان های شمالی و...
آن ها را برای پایتخت شدن نا مناسب می کند.
tohid
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
3
0
agha behtarin ja save hast chon avalan be hame ja rah dare sanian vasate keshvare hododan
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
4
0
تجربه انتقال پايتخت در كشورهاي برزيل(برازيليا به جاي ريودوژانيرو) تركيه (آنكارا به جاي استانبول)و پاكستان نتيجه مثبتي نداشته است . انتقال پايتخت از استانبول به آنكارا تعديلي در سكونتگاهاي تركيه ايجاد نكرد . به طوري كه هم اكنون سالانه 350 هزار مهاجر روستايي از آناطولي شرقي و مركزي وارد استانبول ميشوند و استانبول بزرگترين شهر گشته است.لذا باوجود ايجاد پايتختهاي جديد هنوز هم قدرتهاي اقتصادي . اجتماعي و سياسي در كشور هاي در حال توسعه در بزرگترين شهر كشور متمركز است مانند استانبول . كراچي . ريودوژانيرو
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
9
0
اراک بهترین گزینه هست،هم موقعیت استراتژی خوبی داره،هم موقعیت ارتباطی خوبی داره،مرکزکشورهست،روی کمربندزلزله نیست،به نظر من بهترین گزینه اراک هست
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
9
2
به نظر من سمنان گزینه خوبیه قابل گسترش هم هست وفضای کافی هم داره ومشکل ابی که باانتقال اب مشکلی نداره به پایتخت فعلی هم نزدیکه
کورش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
9
10
همدان بهترین کزینه هستش.چون 1-ازنظرزلزله امن ترین شهر کشور هستش2-قابل توسعه وبرنامه ریزی3-امن ترین شهر به لحاظ وجودمقبره استر ومردخای(زیارتگاه یهودیان)4-آب وهوای متعادل وتقریبا نزدیک به مرکزوبه عنوان چهارراه بین شهرهای غربی ومرکزو.............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
همدان عالیه مخصوصا در حال حاضر مرکزیت غرب رو هم داره
mehdi
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
9
8
من ساکن تهران هستم همه شهرهای ایران رو هم گشتم فک میکنم موقعیت و پتانسیل همدان مناسبه
mehdi
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
7
7
من ساکن تهران هستم همه شهرهای ایران رو هم گشتم فک میکنم موقعیت و پتانسیل همدان مناسبه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
7
0
شهری که در مرکز ایران باشد. فاصله مناسبی با شهر های دیگر داشته باشد . مشکل آب نداشته باشد.فاصله کمی هم با قم داشته باشد.اون شهری نیست جز بروجرد که هم به اصفهان هم به اهواز و هم به همدان و خرم آباد و قم و اراک وتهران نزدیک است.فکر می کنم دشت سیلاخور ÷تانسیل لازم برای پایتخت شدن را دارد. خود دانید
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
4
0
تصمیمی غلط و غیر منطقی است آقیان فکر میکنن اثاث خونه است انتقال بدن. فقط نفعش برای رانت خوارانی است که میدونن قرار پایتخت کجا بره از همین الان زمیناشو با قیمت بخس میخرن و فردا به قیمت جونشون مردم بدبخت را سر کیسه میکنن...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
4
6
هر کجا بیرن فقط همدان نیاد نه اینجا اب داریم نه هوا تمیز که کثیف کنیم نه حال اختشاش گروه ها برای به قدرت رسیدن
علی تهرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
10
0
بعنوان یک شهروند تحصیلکرده تهرانی بسیار موافقم شهرش هم از الان مشخص شده کلان شهر اراک است همانطور که قبلا هم گفته شد و بسیاری از سران کشور با آن موافقت کردند و آن را در اولویت اول قرار دادند.بهترین شهر برای پایتخت شدن کلان شهر اراک است چون تمام شرایط و معیارهای لازم برای پایتخت شدن را دارد شهری زیبا و نوین و پیشرفته است و هم خیلی به تهران نزدیکه و هم به سایر شهرستانها چون استان مرکزیه با راه اندازی یک قطار سریع السیر هم میتونند فاصله این شهر تا تهران رو به حداقل برسونند شهر اراک مردم با فرهنگ و قشر تحصیل کرده هم در اون زیاده از همه مهمتر روی گسل زلزله هم وجود نداره وجود زیر ساخت های عالی وپروژه های عمرانی کلان که روز به روز در حال افزایش و پیشرفت است نوین و دقیق و حساب شده کار شده باعث شده بار ترافیکی ای در این شهر به چشم نخورد.وجود سد بزرگ کمال صالح و ...آب سالم و کافی را فراهم میکند.جلسات مهم و تمام صنایع و کارخانه جات مادر و مهم کشور در این شهر میباشد.مخصوصا مسائل هسته ای و آب سنگین و جلسات ویژه و... درکل کلان شهر اراک به عنوان بالا بودن فرهنگ و صنعتی بودن و موقعیت جغرافیایی و ارتباطی بهترین شرایط پایتخت شدن را داره.
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
7
2
با سلام مقصد بعدی پاینخت بهترین گزینه شاهرود و تمام
مهدی از همدان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
3
10
پایتختو همدان نیارید چون ما تو زمینهای مرغوب و حاصل خیزمان داریم کلی محصولات کشاورزی تولید می کنیم مثل سیب زمینی وکلی درامد می کنیم و داریم زندگی میکنیم لطفا نون مارو اجر نکنید .
خالق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
5
3
بهترين مكان براي مركز سياسي كشور بايد وسط ايران باشد تا به همه جاي ايران راه هاي ارتباطي داشته باشد ويك شهر جديد با طراحي مدرن ساخته شود
دختر شیرازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
4
6
منکه اصلا موافق نیستم شیراز پایتخت سیاسی بشه

همون تهران باید پایتخت بمونه و افراد غیر بومی رو ،فرصت مثلا یک ساله بدن تا به شهرهای خودشون برگردن

نباید بیان شهرای دیگه رو خراب کنن که!!!
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
9
0
تبریز که مرزی ,اراکم که خودش الوده است ,قزوینم که .....,کاشانم که تاسیسات هسته ای داره وازاین نظر خطر ناکه,من با اینکه بروجردیم می گم یزد
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
3
6
یکی دیگر از شهرهایی که میشه واسه پایتخت بودن انتخاب کرد شهر سراب واقع در استان آذربایجان شرقی هستش چرا که هم ترافیک نداره هم هوای پاکی داره.
طبس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
8
2
امام جمعه طبس:
طبس گزینه اصلی پایتخت ایران
فرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
7
2
به نظر من تمامی ایران بجز یکی دوتا شهراز نظر زلزله وکمبود اب مثل هم هستند ولی با برنامه ریزی در ست همه چیز قابل حله .اگر یک پایتخت به تمام معنا ایرانی می خواین باید به گزینه هایی مثل کرمان ویزد فکر کردکه سرشار ازمنابع ونیروی انسانی هستند و بسارپهناور وقابل گسترش هستند ضمن اینکه متواضع و فروتن هستند ومشکل قومیتی ندارندالبته کرمان دارای امتیاز بیشتری است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
2
6
تبریز بهترین گزینه برای پایتختی از همه جهات شهر بدون کارگر خارجی شهری سرشار ازمنابع ونیروی انسانی اقتصادی سیاسی و صنعتی
عرفان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
8
0
به نظر من اهواز بشود خیلی بهتر است
همشهری
|
Germany
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
2
7
من دوست دارم تبریز به عنوان پایتخت انتخاب شود زیرا شاید کمی از بودجه ها به استان آذریایجان برود و آبادی به آنجا هم قدم بگذارد و شغلی هم برای جوانان آنجا ایجاد شود که جوانها از آذربایجان خارج نشوند.
iceflower
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
8
0
سمنان_یزد_اصفهان
شهرهای مرزی اصلا مناسب نیست
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
4
2
یه چی میگم دیگه بحث تموم
سلطانیه
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
10
1
کرج بهترین شهر ایران
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
10
0
سلام اهواز از شهرهای بزرگ ومهم ایران بوده وشهرت جهانی هم دارد اهواز باید پایتخت ایران شود واهواز هم انتخاب شده
الهیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
8
0
دشت بزرگ مهیار شهرضای اصفهان-مرکز ایران و زادگاه سلمان فارسی
کارشانس سیاسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
6
0
باید هشتگرد پایتخت ایران بشه زیرا به پایتخت کنونی نزدیک و تازه شهرستان شده طول میکشد شلوغ شود به نظر من فقط باید پایتخت هشتگرد شود تمام
مهدی تبریز
|
Germany
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
6
3
تبریز شهر توسعه یافته و بهداشتی است البته اینو من نمیگم سازمان ملل این حرفو میزنه اگه باور نمی کنید تو گوگل سیرچ کنید اما گزینه ی خوبی برای پایتخت شدن نیستچون هم جمعیتش بالای 2 میلیونه وهم یک شهر مرزی و زلزله خیزی است . واون هموطنایی که میگن عسلویه پایتخت بشه به نظر من این امکان نداره جون منطقه ی نفتی است و اگر خدایی نکرده جنگی بشه
اولین منطقه ای است که مورد توجه دشمن قرار میگیره.وبه نظر من باید پایتخت در مرکز باشه و از مرز دور باشه.
بیرانوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
6
1
بروجرد عالیه بهترین اب وهوا رو داره
nasser
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
4
3
خدابنده(قیدار) از نظر زلزله جز کم خطر ترین مناطقه و آب هوا عالیه من خودم تهرانم ولی قیدار فامیل داریم.ازنظر نزدیکی به تهران و موقعیت جغرافیایی عالیه
امیر2
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
6
1
شیراز از همه نظر بهترین گزینه است
محمد
|
Japan
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
1
5
بعضی از عزیزان نزدیک بودن تبریز به مرز رو ایراد میگیرن لازمه اینو بدونن تبریز با تهران ویا سایر شهرها به لحاظ امنیتی فرق نداره چون الان دوران حمله با اسب ویا پیاده نظام نیست که باموشک های قاره پپیما مسافت 600کیلو متر معنی نداره
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
2
7
بعضی از عزیزان نزدیک بودن تبریز به مرز رو ایراد میگیرن لازمه اینو بدونن تبریز با تهران ویا سایر شهرها به لحاظ امنیتی فرق نداره چون الان دوران حمله با اسب ویا پیاده نظام نیست که باموشک های قاره پپیما مسافت 600کیلو متر معنی نداره تبریز به لحاظ امکانات هوایی برای پرواز و همسایگی باکشورهای مهم منطقه وقطب صنعت ایران هست
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
4
1
به نظرمن یه شهری خلوت وفاقد آلودگی صوتی وآلودگی های هوایی انتخاب شود مثل یزد کرمان
امیررضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
5
1
بریم شمال کشور یعنی رشت...هواش متعادله
atefeh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
3
7
TABRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
تبررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررریییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییزززززززززززززززززز
خلاصه :
تبریز
حسین پورتهرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
7
0
چی میگین شما ها کرج ول میکنن بیان تبریز لبه مرز و پایتخت کشور کنن هشتگرد یا سمنان پایتخت کشور یا خوده تهران پایتخت می مونه
atefeh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
4
6
تبریز نگین ایران و مدرن ایران سرور ایران ...... .......اصلا هر چقد بگم کم گفتم شایسته پا یتخت می باشد.
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
3
0
باید منطقه ای باشد در کمربند امن ایران از لحاظ زلزله خیزی و در میانه کشور باشد که به همه جا دسترسی یکسانی داشته باشد.همچنین باید شهری بسیاری کوچک با زمینهای مسطح باشد که جای رشد و ساخت و ساز نوین را داشته باشد.هیچ یک از کلانشهرهای کنونی چنین وضعیتی ندارند.باید در منطقه ای در میانه استان مرکزی یا همدان یا قزوین ایجاد شود.تبریز زلزله خیز و دور از بسیاری نقاط کشور است و میتواند قطب اقتصادی غرب کشور باشد یا اصفهان میتواند پایتخت علمی فرهنگی باشد اینها خودشان اکنون درگیر مشکلات شهری هستند.افزون بر این باید پایتخت اقتصادی از سیاسی جدا شود.پایتخت سیاسی باید شهری بندری باشد که بهترین گزینه بندرعباس است که در کنار دریای آزاد و در تنگه هرمز است و از نظر لرزه خیزی نیز بسیار ایمنتر است و زلزله های آن نواحی همگی زیر 4 ریشتر است.پایتخت فرهنگی نیز اصفهان به دلیل سابقه فرهنگی و مرکزیتش در کشور.
arshavin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
5
1
سلام

مطمئن باشین الیگودرز پایتخت خواهد شد .مگه دیوانه شدیم بریم همدان ! الیگودرز نه زلزله خیزه نه آلودگی داره -به تمام نقاط کشور هم دسترسی یکسان داره .سپاس
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
2
1
به نظر من بهترین گزینه همون کاشان است.

چون این شهر از هر لحاظ قابلیت داره به خصوص موقعیت سیاسی ،جفرافیایی،اجتماعی،اقتصادی ،صنعتی و بسیاری پتانسیل های دیگر که دارا می باشد این شهر را جزو گزینه ها قرار می دهد.در مجلس هم این شهر جزو شهرهای پیشنهادی معرفی شده است.
پرویز
|
United States of America
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
2
1
کلا این تصمیم اشتباهه هیچ جا تهران نمیشه.فقط هزینه کلان میکنن بعد میگن طرح مشکل داشت
محمد از کرج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
4
0
با سلام

عزیزان تبریزی تبریز شهر مرزی هست و به هیچ عنوان پایتخت نمیشه و شرط بعد باید نزدیک تهران باشه آخر که میدونم کرج میندازن همینطور کرج شلوغه حدود چهار ملیون جمعیت داره مترو هم داره واسه همین ما بدبخت میشیم پس نمی خواد ناز کنین و کرج مشکلاتش همین الان دسته کمی از تهران نداره
توحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
2
5
تبریز زیباترین توسعه یافته ترینو تمیزترین شهر ایرانه هم از امنیت لازم برخورداره پس برای پایتخت شدن بهترین گزینس درضمن دولت اگه تبریزو پایتخت کنه به اون خشک مغزا که فکر میکنن توایران نژادپرستی حاکمه درس خوبی میده و کشور اذربایجان دیگه تلاش نمیکنه 4استان ترک زبونو ازایران جدا کنه. پس تبریییییییییززززززز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
تبریزو از سرت بیرون کن چون محاله از زنجان اونور تر بره دوما خود تبریز بزرگه پس هرگز اگه قزوین نشه 100% زنجانه بدون شک
عاشق تبریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
2
6
سلام.خب اقا پایتخت شدن چه ربطی به مرزی بودن داره؟جک میگیااااا.خب بااون چشمای مبارکت یه نگاهی به نقشه ی دنیا بنداز پایتخت بسیاری از کشورا مرزیه نمونش دمشق که فقط چند کیلومتر با مرز لبنان فاصله داره.درضمن لیاقت تبریز و اذربایجان بیشتر از بقیه ی شهرهاس پس ساکتتتتت صداتو درنیار نظر نده.هم تبریز بعد تهران دومین شهر صنعتی دومین شهر بلند مرتبه ساز باساختمانهای مدرن و زیباترینو تمیزترین شهر ایرانه یه علت دیگه تبریز تقریبا2میلیون جمعیت داره یعنی پتانسیل خوبی داره ولی اصفهانو مشهد بیش از4میلیون!
امیر تهرونی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
0
6
پایتخت بودن چه ربطی به مرزی بودن داره؟خواهشا یه نگاهی به نقشه بنداز ببین پایتخت بیشتر کشورا مرزیه یه نمونش دمشق یا دوحه پس من خودم راضیم پایتختو از تهران به تبریز انتقال بدن
مهسا خوشگله از تبریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
6
7
اقا پسرا فداتون بشم بهترین گزینه تبریزه اگه موافقی لایکو بزن پس چیییییی؟تبریززززززز
سعید پرندکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
5
4
با توجه به زیر ساخت های موجود در همدان و نیز انتخاب این شهر به عنوان پایلوت توریستی خاور میانه از طرف سازمان یونیسکو و نیز دارا بودن اماکن توریستی و تفریحی بی شمار (بیش از 1200 مکان تاریخی و فرهنگی و طبیعی و دیدنی و سیاحتی و زیارتی و ... ) بعنوان پایتخت گردشگری گزینه خوبی می باشد..
ماهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
5
1
بهترین شهر اصفهانه ...هم مرکز ایرانه،هم با فرهنگ ترین مردم ایرانو داره وهم مردمش هیچ وقت ادعای استقلال نمیکنن(قابل توجه بعضی شهرهای تازه به دوران رسیده)وهم مردم جهان ایرانو به اصفهانش میشناسن،تعداد توریست های اصفهان با هیچ شهری قابل قیاس نیست
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
4
0
مگه غیر از کاشان گزینه ی دیگری هم هست ؟؟؟
mmd
|
United States of America
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
2
1
به نظرم یه کوچیک انتخاب کنن بهتره وگر نه تبریز کلانشهر همین جوریشم شلوغه و ترافیک وهزار کوفت و زهرماری داره.در کلی این برنامه خوبی نیست
طاهري
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
1
2
فقط وفقط قيدار...
رعد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
3
1
پايتخت بايد در دل كوير احداث شود در بدترين اب و هوا كه انجا را اباد كند چون خود بخود مردم براي پايتخت بهترين ساخت وساز و طبيعت را بوجود مي آورند و اين باعث اباداني كشور ميشود
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
1
3
من خودم اهل تهرانم و چشم بسته زنجانو انتخاب میکنم چون منطقی ترین انتخابه.اوناییی که میگن اصفهان.شیراز.تبریز.اراک...
این شهرا خودشون کلان شهرن پس منطقی نذر بدین نه سر رقابت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
4
1
فقط زابل
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
2
5
بنظرم تبریز خوبه .. البته اگه با اصول کار کنن.هرچند حتی اگه پایتخت عوض هم بشه از اهمیتش کم نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
1
0
سلام بر همگی بین دو شهر
خوش اب و هوا باشه بدو کوهستان بلند باشه خیلی بهتره
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
4
1
من شمالی م . بهترین گزینه برای پایتخت جدید یزد هست
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
3
2
واااااااااای.همدان حیفه پایتخت بشه.نههههههه
hamedan no
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
7
1
همدان بهترین گزینس اما به عنوان یه همدانی اصلا راضی به اومدن پایتخت نیستم چون حال و حوصله ترافیک آلودگی و.. رو ندارم.
بعد از همدان ساوه گزینه خوبی چون قبلا هم قرار بود پایتخت بشه.
حمید صدریان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
3
0
قزوین پایتخت خوشنویسی ایران خوبه
بابلسری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
3
3
همدان همین الانشم مشکل آب داره چه برسه به اینکه پایتخت بشه؟؟؟بیخیال همدان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
5
1
یا اراک یا قزوین. آخه تبریز بشه پایتخت اگه کشور ترکیه حملکنه به ایران، اول تبریز نابود میشه
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
3
0
شیراز وشیراز شیراز نه هواش الوده س پروژه های خوبی هم داره از نظر امنیتی هم مشکلی نداره
سامان
|
United States of America
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
3
2
بهترین منطقه برای پایتخت شدن اصفهانه چون مرکز ایرانه پتانسیل پایتخت شدن رو داره و باعث میشه ایران حداقل ابروش حفظ شه اگه یه شهره همه چی تموم تو ایران باشه اصفهانه.
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
2
2
تبریز یا زنجان ؟ به نظرم زنجان مناسبه چون با هشت کشور ارتباط مرزی دارد
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
5
1
سلام اهواز از شهرهای بزرگ ومهم ایران وجهان است اهواز از تبریز شیراز مشهد واصفهان مهمتر است هروقت اسم شهرهای بزرگ به میان می آید باید اسم اهواز هم باشد اگر اسم اهواز نباشد اسم هیچ شهری نباید باشد
اراز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
1
2
عاغا تبریز بهترینه چرا بحث میکنین نیویورک هم مرزیه دوحه هم مرزیه الان بیشترپایتخت ها مرزیه با مد روز برین جلو پس تبریز خوبه
صفورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
3
2
همدان بهترین گزینه است برای پایتخت شدن. چون هم
اب و هوای خوب دراره و هم به تهران نزدیکه و هم پایتخت اولیه تهران بوده اما پیشنهاد می کنم که همدان نیاین. چون یک شهر تاریخی و قدیمی ایران است که با انتقال پایتخت شاید کمی از زیبایی و قدیمی بودن خود را از دست بدهد و شلوغ و آلوده شود. اصلا اگه بیاین همدان یخ میزنینا فکر نکنم بتونین سرماشو تحمل کنین اگه بیاین سر یک سال برمیگردین به خاطر سرماش. همدانو خراب نکنین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
3
0
اراک خیلی عالی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
4
4
من تهرانی هستم و بنظرم کرمانشـاه بهترین گزینه برای پایتخت شدن.کرمانشـاه هم آب وهوای خوبی داره و هم دیدنیهایش بسیار زیاد.
بهترین گزینه از همه لحاظ کرمانشـاه س
کرمانشـاه ششمین کلانشهر ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
3
10
ای کاش دوستان از دیدنیهای کرمانشـاه هم می گفتن که هموطنهای خوبمون با کرمانشـاه وقدمت کرمانشـاه و مردم کرمانشـاه بیشتر آشنا شوند:
***دیدنیهای کرمانشــآه***
1-طاقبستان2-بیستون3-بازارسنتی کرمانشاه4-تکیه معاون الملک5-تکیه بیگلربیگی6-سراب نیلوفر7-باغ پرندگان کرمانشـاه8-پارک کوهستان9-باغ گلها کرمانشـاه10-تپه وشکارگاه خسرو پرویز در بلوار طاق بستان11-مساجد تاریخی و زیبا مثل مسجد عمادالدوله12-با غراه غربی(کمربندی غربی)13-معبد آناهیتا14-غارقوری قلعه کرمانشـاه بزرگترین غارآبی آسیا15-طاق گرا و خیلی جاهای دیگه...
***سوغات کرمانشـــاه***
1-نان برنجی2-نان خرمایی3-کاک4-روغن کرمانشـاهی5-بژی6-و...
***غذاهای کرمانشــاه***
1-دنده کباب کرمانشـاه2-خورشت خلال کرمانشاهی3-آش عباسعلی4-آش ترخینه5-سیب پلو و...
ایمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
3
0
یزد باید پایتخت بشه به دلایل زیر :
1- قرار گرفتن در مرکز ایران که از نظر امینتی بسیار مناسب است و به سختی مورد هجوم دشمن قرار میگیرد
2- دور بودن از گسل
3- پتانسیل بالا در جذب نیروی کار بعنوان شهر صنعنتی کشور
4- دارا بودن شهر توریستی تاریخی و اینکه دومین شهر قدیمی دنیا بعد از ونیز ایتالیا است
5- و . . .
یعنی از نظر سیاسی . اقتصادی . فرهنگی . اجتماعی انتخاب درستی می باشد
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
3
2
بنظرم تبریزبهترین گزینه ست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
5
6
کرمانشـاه گزینه ی خوبی الانشم کرمانشـاه پایتخت غرب ایران و در قدیم هم کرمانشـاه پایتخت ساسانیان بوده است.
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
4
0
اهواز مرکز اقتصاد ایران وپایتخت اقتصادی ایران است اهواز باید پایتخت ایران بشود
کرمانشـاه استان پنجم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
5
8
کرمانشـاه پایتخت گردشگری و پایتخت غرب و گهواره تمـدن و مرکزیت کل غرب کشور رو دارد و مهمتر اینه که کرمانشـاه از امن ترین و مهمترین شهرهای کشور است و دارن مترو و منوریل درست می کنند و ریلهای ستونهای منوریل هم به اتمام رسیده این یعنی اینکه مشکل ترافیکی کلانشهر کرمانشـاه حل میشه و خدا رو شکر کرمانشـاه مشکل آب وهوایی هم نداره.پس کرمانشـاه(کامبادن)بهترین گزینه ست برای پایتخت شدن.
سام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
0
1
هر چقدر هم که ما نگیم اخرش حرف نماینده های کشوره
سام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
2
1
هر چقدر هم که ما نگیم اخرش حرف نماینده های کشوره بعد کل ایران جای مناسبیه بغیر از تهران اما بایدد سریع کاروشو انجام بدن و ائن شهر رو که مد نظرشونه مثل تهران کنند و گرنه تهران نابود میشه یکی از شهر های کشور از بین میره من همدانی ام همدان جای مناسبیه اگه خرابش نکنن تهران تو نفش میکشی انگار سرب سیاه میخوری ولی باید تغیرش بدن
افشین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
1
1
من از تهرانم بخدا قسم بهترین راهکار فقط و فقط اینه که به شهرستان ها و استان ها طبق جمعیتشون بودجه لازم داده بشه ولی رسیدگی کنن تروخدا ما چرا نبای تو هر شهر تو حاشیه های شهر کارخونه داشته باشیم؟؟ چرا باید این همه بیکار تو شهرستان ها داشته باشیم که بیان تهران؟ بخدا از شلوغی خسته شدیم اینکه پایتختو انتقال بدن فقط هزینه بره و بس بخدا هیچی درست نمیشه . همین همدان که جدی ترینه بخدا همدان نابود میشه حیف این شهر بخدا حیفه چرا خب نباید به همین استان رسیدگی کنن؟ شهرستان فامنین آبشو کشیدن دادن به کل غرب کشور یه کارخونه تو همدان نزدن چرا؟؟ بخدا فقط تنها راهش رسیدگی به شهرستان هاست و بس همین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
3
3
رو کرمانشـاه و آب وهواش وجاذبه های فراوان توریستی و امنیت بالای کرمانشـاه میتونید حساب باز کنید چون من بارها به کرمانشـاه سفر کردم و این پتانسیل بالای پایتخت شدن رو در کرمانشـاه می بینم.
کرمانشاه خیلی زیباست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
3
9
دیدنیهای کلانشهر کرمانشـاه که حتما باید برید و از نزدیک ببیند:
1-طاق بستان2-بیستون3-تکیه معاون الملک4-تکیه بیگلربیگی6-بازارسنتی کرمانشـاه7-باغ پرندگان کرمانشـاه8-باغ گلها کرمانشـاه9-پارک کوهستان کرمانشـاه10-مساجدتاریخی زیادی در داخل شهر کرمانشـاه هست که ارزش دیدن دارند مثل:مسجدعمادالدوله-مسجدوحمام شهبازخان-مسجدتاریخی دولتشاه11-تپه وشکارگاه خسروپرویز12-پارک ساحلی رود قره سو13-سراب قنبر و پارک جنگلی سراب قنبر14-باغ راه غربی در کمربندی غربی15-باغ راه شرقی در کمربندی شرقی16-سراب نیلوفر و...................
دیدنیهای استان کرمانشـاه:
غارقوری قلعه بزرگترین غارآبی آسیا-معبد آناهیتا-طاق گرا-بازارجوانرود-سراب روانسر-آبشارپیران-ریجاب-طاق گرا-سراب صحنه-سراب سنقر-سراب هرسین-روستای تاریخی هجیج-سراب گیلانغرب-بازارچه مرزی قصرشیرین-احمدبن اسحاق در شهرستان سرپلذهاب-چشمه آب گرم در سرپلذهاب و....................
افشین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
2
2
دوست عزیز اینجا نظراتو میگن نه اینکه معرفی شهرها ، بخدا اگر مردم یه نظر بشن فکر کنن متوجه میشن بهترین راهکار چیه مثلا همین کرمانشاه که یکی از کلانشهرهاست چرا باید اینقدر بیکار داشته باشه جووناش تو تهران باشن؟ چرا نباید رسیدگی بشه تو شهرستان ها چرا کارخونه زده نمیشه چرا هر استانی که ظرفیت هر چیزی رو که داره نباید کارخونه ای زده بشه؟ اینجوری اقتصاد خود کشورم خود به خود راه می افته دیگه مهاجرت بی رویه از بین میره
کرمانشـاه ششمین کلانشهر ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
3
3
در جواب آقا افشین سلام دوست خوبم.همش مقصر دولت که آماربیکاری در کرمانشـاه بالاست.چون کرمانشـاه 4 تا استان هم مرزش ازش جداشدند و از قدمت بالایی برخورداره و از شهرهای توریستی و گردشگری کشور.مطمئن باش اگه کرمانشـاه و خوزستان نبودند الان من و شما و امثال شما انقدر با خیال راحت نمیومدیم اینجا نظر بدیم.***ا...
افشین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
1
0
عزیز کرماشانی دوست عزیزم من که بحثی رو قدمت ندارم ایـــــران همه جاش تارییخیه فرقی نداره از همه جای ایران پا په پای کرمانشاه و خوزستان و گیلان و بلوچستان و همدان و ..... شهرهای تاریخی بسیاری هست ... اما الان بحث انتقال پایتخت - میدونم حقم با شماست منم منظورم همون حرف شما بود که رسیدگی نمیشه من کرمانشاه اومدم چرا نباید تو شهر عزیز و تاریخیه ما کرمانشاه به اندازه جمعیتش کارخونه و کارای دولتی راه اندازی بشه چرا باید کردستان عزیز و با اصالت ما باید در تنگنا باشن مردمش؟ چرا همدان تاریخی با سوغات های زیادش نباید حمایت بشه تو تولیداتش؟ بابا خود تهران بخدا کار نیست تا برسه شهرستان ها - منظورم این بود که باید همه مردم یک رأی بشن پهلوان جان
مجيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
4
1
اراك بهترين گزينه انتقال پايتخت ايران بوده و مي‌باشد به دلايل مهمي چون:
1- وضعيت بسيار مناسب زمين‌شناسي( اراك يكي از امن‌ترين شهرهاي ايران از نظر زلزله و لرزه‌خيزي است)
2- وضعيت بسيار مناسب و استثنائي جغرافيائي( اراك تنها شهر كشور است كه در ميانه كوتاهترين فاصله درياي خزر و خليج فارس قرار گرفته است همچنين فاصله اراك تا تهران، اصفهان و كرمانشاه تقريبا يكي است و در ميانه دو شهر تبريز و شيراز قرار داردو...)
3- برخوردار از مزيت طبيعي و اقليمي است(منطقه پرآب سربند و كزاز در بالادست خود، رودخانه و منطقه بسيار زيباي قره‌چاي در كناره غربي آن، منطقه هفتاد قله در شرق، تالاب بسيار زيبا و تنظيم كننده دماي هوا در جوار شمالي شهر و برخورداري از دو دشت هموار فراهان و كزاز با اختلاف ارتفاع 250 متر+ كوه‌ها و كوهپايه‌هاي بسيار زيبا و...)
4- برخورداري از مزيت نيروي انساني نخبه، سرآمد و متخصص(بيش از يك چهارم نخبگان كشور به ويژه دانشمندان و پدر اغلب علوم و دانش‌ها برخاسته از منطقه اراك و استان مركزي است. تنها سه صدر اعظم خوشنام: امير كبير- ميرزا ابوالقاسم و ميرزا عيسي قائم مقام فراهاني متولد روستاي هزاوه واقع در بخش مر كزي اراك موسوم به فراهان پائين يا ساداتو در نزديكي شهر اراك مي‌باشند ضمنا بسياري از نيروهاي متخصص صنعت و اقتصاد ايران در اراك مشغول فعاليتند)
5- موضوع انتقال پايتخت به اراك به پيش از انقلاب برمي‌گردد كه بر اساس مطالعاتي عميق و در سطح جهاني در حال انجام بود كه با وقوع انقلاب متوقف گرديد و همان شد كه امروز به آواري از مشكلات بر سر تهران زيبا گرديد. اساسا انتقال مركز استان مركز آن زمان از تهران به اراك گام نخست در اين راستا به حساب مي‌آمد.و)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
4
بله شما درست میگید آقا افشین.حرفم سانسورشد وگرنه کاملا مطلب رو گفتم.خلاصه خود دولت اسمشو نمیارم که از کدوم ارگان بود بخدا اومد کرمانشـاه و در شبکه بین المللی خبر و شبکه های رسمی کشور و اخبار زاگرس کرمانشـاه کاملا نشون داد که گفت مگه دولت بانک که بخواد دست کرمانشـاه و شهرهای مرزی وکردنشین رو بگیره(البته شوخی شوخی حرفشو زد)!!!این حرف یعنی چی مگه کرمانشـاه نبود که اولین شهر مقاوم کشور بود(جنگ از کرمانشـاه شروع شد و در کرمانشـاه تموم شد)پس دولت خیلی به مردم کرمانشـاه بدهکار خیلی!!!
افشین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
0
حق با شماست آره درسته استان های مرزی ما زیاد آسیب دیدن ولی هیچ کاری براشون نشود علی الخصوص کردای عزیز . بزرگترین مشکل ایران همینه بیکار کل ایــــرانو گرفته حالا یه استانو شهرهایی بیشتر .... مگه از مغازه دارا از خــونــه ها مالیات نمی گیرن تو هر شهری که میگن دولت بانک ؟؟ مگه بانکهای کرمانشاه از خود مردم کرمانشاه تغذیه نمیشن حالا چرا نباید کمکشون کرد از طرفی اونایی که ملاک داران زیادی هستند دولت هیچ کاری نداره که مثلا باید اشتغال زایی کنند از ملکشون یا دست دولت بدن سودشو بگیرن اینا همش بلدی میخواد که متاسفانه تو ایــران اصلا معنا نداره
معصومه از تهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
4
11
تبریزو کرمانشاه و شیراز عالیند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
سلام هموطن کرمانشـاه از همه بهتر.ممنون که به این واقعیت رسیدی که کرمانشـاه هم عالی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
10
3
هر جا عالیه جز تبریز- بهترین شهر آذربایجان ارومیه ست - بهترین شهر غرب همـدان - بهترین شهر شرق مشهد - بهترین شهر جنوب شیراز - بهترین شهر مرکز اصفهان - بهترین شهر برای زندگی تهران غیر از شلوغیش
پاسخ ها
عل تبریزیی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
یدفه بگو دارم از حسودی میمیرم دیگه
کرج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
بهترین شهر غرب با امکانات شهری و مدرنیت شهری و داشتن مرکزیت کل غرب ایران کرمانشـاه است و بنظرم کرمانشـاه از همه لحاظ عالیه
ناشناس1
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
بهترین شهر غرب و مرکزیت غرب همدان میباشد
کرمانشـاه ششمین کلانشهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
مرکزیت کل غرب و حتی تاحدی مرکز و جنوب غرب و قسمتی از شمالغرب کشور کرمانشـاه س.کرمانشـاه ششمین کلانشهر و همدان پانزدهمین شهر ایران.
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
فقط همدان.
ازندریان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
1
0
ازندریان فاصله تاهمدان۴۵کلومترملایر۲۵ بروجرد۱۰۰تهران ۳۰۰وغیره جمعیت۱۸۰۰۰نفر بسیار خوش ابوهوا زبان مخلوت ترکی اذری واستامبولی دشت‌های بسیار وسیع وغیره وغیره خوبه میگی میرسه دست مسولین
پاسخ ها
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
نه دوست عزیز همدان حیفه بشه تاریخی ترین جای ایران اشتباه نکن ایشالله فقط به شهرستان ها هم برسن وگرنه این کارا هزینه بره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
دوست عزیز تاریخی ترین و بهترین و امن ترین شهر ایران برای پایتخت شدن کرمانشـاه س.کرمانشـاه پر پتانسیل ترین شهر کشور از همه لحاظ.
خیلی از دوستان حرفمو تایید کردن.
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
2
0
بااینکه من بچه تهرانم اما قزوین بهترین جا برای پایتخت است قزوین شهر بسیار زیبایی است کافی است یک بار به قزوین سفرکنید
پاسخ ها
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
بحث زیبایی نیست داداش پایتخت باید جایی باشه اولاً تقریبا حوالی میان کشور باشه حالا یه خورده اینور اونور دوماً زمین پرآبی داشته باشه سوماً جمعیتی زیادی نباشه که تو نقشه اگر نگاه کنیم البته به نظر من شهرستان سمیرم از استان اصفهان بهترین گزینه ست همه ی شرایط لازمو داره
کرمانشاه پایتخت گردشگری ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
اگه بحث زیباییه کرمانشـاه زیباتر از همه شهرهای کشور با داشتن بیش از 5000 اثر دیدنی اگه بحث وسعت شهری وبزرگی شهر کرمانشـاه جزء شش هفت کلانشهر ایران.اگه بحث امنیت باشه کرمانشـاه امنترین شهر کشور.
کرمانشـاه ششمین کلانشهر ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
7
11
به دوستانی که می گن کرمانشـاه باید پایتخت ایران شود نمره 20 میدم چرا که کرمانشـاه از خیلی شهرهای ایران بهتر هم از لحاظ گردشگری هم از لحاظ آب وهوا هم از نظر داشتن امکانات شهری نظیر تنها فرودگاه بین المللی در غرب کشور-پل قوسی-پاساژهای بزرگ و مدرن شهری-پروژه مترو و منوریل در یک قدمی احداث شدن و مشکل ترافیک شهری کلانشهر کرمانشـاه حل می شود و مهمتر اینه که با توجه به اینکه کل شهرهای غربی ایران وابستگی شدید به کرمانشـاه دارند مشکلشون حل خواهد شد.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
این آخریو دیگه چجوری گفتی داشی؟؟ تا موقعی که ما دیدیم بیمارستان بعثت همدان مرکز مراجعه بیمارهای غرب ایرانه- البته مترو منوریل و فرودگاه درسته ولی مرکز خرید تجاری الکترونیک و کامپیوتر تو بانه کردستان مرکز الکتریکی و مبل همدانه کلا اونجوری که شما میگی نیست
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
سلام دوست خوبم کرمانشاه بدون شک یکی از بهترین شهرهای ایران مهد تمدن ایرانه اما خود کرمانشاه کلانشهر حسابشو بکن کرمانشاه بشه پایتخت ظرف چند سال 1 میلیون بریزه دیگه چی میمونه یه شهر تاریخیه ما با طبیعتش خیلی زود نابود میشه حیفه کرمانشاه بشه اشتباه نکن کرمانشاه باید بهش برسن که متاسفانه نه کارخونه ای که باید بزنن نمیزنن بودجشو می برن جای دیگه که همه میدونن
کرمانشاه پایتخت غرب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
بیمارستان امام رضا(ع)کرمانشـاه واقع در خیابان باغ ابریشم کرمانشـاه در کنار یکی از بزرگترین دانشگاه کشور یعنی دانشگاه رازی کرمانشـاه یکی از بهترین بیمارستانهای خاورمیانه است همدان و کل شهرهای غربی و حتی از کشورهای همسایه برای درمانهای پیشرفته به بیمارستان امام رضا(ع)کرمانشـاه میان.کل شهرهای غربی و حتما تا حدی مرکز و جنوب غرب کشور وابستگی خیلی خیلی شدیدی به کرمانشـاه دارند و احتیاجاتشون از کرمانشـاه تامیین می شود.مسئله پایتخت هم کرمانشـاه الان حکم پایتخت غرب کشور رو دارد.
افشین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
1
5
عوض کردن پایتخت کلا هیچ کاریو درست نمیکنه فقط اون جارو هم نابود میکنه باید در درجه اول ایجاد اشتغال کرد تو هر استان متناسب با جمعیتش هر شهرستان متناسب با جمعیتش
پرویز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
4
5
لابد اهواز که جنوب غربی میان کرمانشاه واسه کاراشون یا مسجد سلیمان و دزفول؟؟ کرمانشاه تو غرب بزرگترین شهر اونم با اختلاف خیلی کم نسبت به همدان اما همدان مدرنتره خود کرمانشاه هم مدرنه اما از نطر بزرگی فقط اول کرمانشاه دوم همدان سوم سنندج چهارم خرم اباد وگرنه اون وابستگی که شما خیلی میگی اصلا صحت نداره
پاسخ ها
مسعود از تهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
آقا پرویز بله خیلیها از شهرهای جنوب غرب و غرب کشور برای اکثر کارهاشون و رفع نیازها و مشکلاتشون رو در کرمانشـاه حل می کنند.من خودم چند سال رو در کرمانشـاه بودم و از نزدیک شاهد این چیزها بودم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
2
0
کرمان گزینه ی خوبیه
پاسخ ها
مسعود از تهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
کرمانشـاه از نظر وسعت شهری و آب و هوای خوب و داشتن جاذبه های گردشگری فراوان و داشتن بهترین بیمارستانهای کشور(بیمارستان امام رضا(ع)پیشرفته ترین بیمارستان کشور و بهترین داشنگاهها مثل دانشگاه رازی و دانشگاه آزاد کرمانشـاه و...) و داشتن مرکزیت کل غرب و مدرنیت شهری و بزودی هم با احداث منوریل و مترو مشکل ترافیکی کلانشهر کرمانشـاه حل خواهد شد و مهمتر اینه که کرمانشـاه از امن ترین شهرها و استانهای کشور است پس کرمانشـاه بهترین گزینه از هر لحاظ است.
مسعود از تهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
6
11
بله کرمانشـاه به عنوان مرکزیت کل غرب و داشتن جاذبه های گردشگری بسیار زیاد و امنیت بسیار بالا و امکانات کلانشهری و مدرن بودن و حل کردن کل مشکلات شهری غرب کشور از سوی کرمانشـاه و حتی جنوب غرب کشور باعث شده است که کرمانشـاه از اهمیت بسیار بسیار بالا و یکجورایی پایتخت غرب ایران باشد.
پاسخ ها
رسول کرج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
مرکزیت غرب همدانه کرمانشاه نمیتونه جوابگوی هم استانیای هاي همدان میشن پس احساسی نظر ندیدودش باشه روزانه هزاران کرمانشاهی برای انجام کارهای اداری بانکی درمانی خرید ر
مسعود از تهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
آقا رسول مرکزیت و وسعت شهری کرمانشـاه از شهر کرج هم بزرگتر بعد داری همدان رو مثال می زنی دوست عزیز!!!تمامی شهرهای غربی ایران احتیاجاتشون از کرمانشـاه برطرف میشه.لطفا سری به سایتها بزنید.من خودم نزدیک به چندین سال کرمانشـاه بودم.
مجيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
3
0
انتخاب هر گزينه‌اي بجز اراك به عنوان پايتخت، بي اعتنائي به نظر كارشناسان و متخصصان در سطح ملي و جهاني است. براي اثبات درستي اين ادعا كافي است نيم نگاهي بيندازيد به نظرات استاد زلزله شناسي ايران جناب دكتر عكاشه. همه مطالعات انجام پذيرفته حكايت از اين دارد كه اراك بهترين گزينه انتقال پايتخت است. برجسته كردن موضوع آلودگي هواي اراك يك بحث انحرافي براي تاثيري گذاري روي ذهن مسئولان و تصميم گيران كشور است كه عمدتا توسط افراد و جريان خاصي در استان كناري ساخته و پرداخته مي‌شود و الا كيست كه نداند آلودگي موصوف بيشتر به خاطر مصرف سوخت مازوت در نيروگاه و نيز خطوط قديمي آلومينيوم سازي است كه با تغيير سوخت از مازوت به گاز و تبديل نيروگاه از حالت حرارتي به سيكل تركيبي و نيز برچيدن خطوط قديمي توليد در ايرالكو، اين گرفتاري كه بيشتر ناشي از كوتاهي و كم‌كاري مسئولان بوده است، براحتي برطرف شدني در اندازه استانداردهاي ملي و جهاني است. بنابراين تا دير نشده همه با هم كمك كنيم تا اين فرصت از كشور و مردم گرفته نشود! چرا كه به قول زنده‌ياد قيصر اين‌پور: زود دير مي‌شه!
کرمانشاه پایتخت گردشگری ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
6
10
کرمانشـاه مرکزیت کل غرب و گهواره تمـدن و پایتخت گردشگری
كامران
|
Germany
|
۰۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
2
0
استان گيلان سرسبز%%%%%
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
8
9
آقا مسعود شما کرمانشاهی هستی اینطوری احساسی نظر میدی درسته کرمانشاه شهر بزرگیه ولی با عرض معذرت انگار خیلی شهرا نرفتین .... من کل غرب ایران اومدم بزرگترین کرمانشاهه ولی همدان مدرن تره خیلی مهاجرای کرمانشاهی هم داره هم واسه کار هم واسه بیمارستان بعثت از ایلام و لرستان و کردستان میان میدونین چرا؟؟ همدان شاه راه غرب با همه ی استان های غربی جز ایلام هم مرزه - البته کرمانشاه هم تو بعضی آیتم ها بالاتره اما خب الان دیگه اونجوری که شما میگی نیست بازاری معروف مثلا بازار الکترونیک و کامپیوتر بانه کردستان - بازار میل و الکتریکی همدان گرچه کرمانشاه هم بزرگه و بازاری بزرگی داره
پاسخ ها
مسعود از تهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
من چند سال در کرمانشاه دانشجو بودم.دانشگاه رازی کرمانشاه در نزدیکی طاقبستان
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
5
11
آقا مسعود هموطن کرمانشاهی منی که دزفول زندگی می کنم تا حالا نرفتم و ندیدم به کرمانشاه برن غیر از نزدیکی اهواز با بیش از یک میلیون جمعیت مرکز استان خوزستان نمیرن بعد اون همه راه بیان کرمانشاه؟؟؟
کرمانشـاه ششمین کلانشهر ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
5
11
الان در حال حاضر بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشـاه واقع در خیابان باغ ابریشم کنار دانشگاه رازی کرمانشـاه حرف اول رو تو غرب و حتی کشورهای همسایه می زند و کرمانشـاه تنها شهری در غرب کشور که فرودگاه بین المللی و بزرگی دارد و حتی فروشگاه و مراکز خرید کرمانشـاه مثل برج تجاری ارگ در مصدق و برج ساعت و بازارهای مسکن و...از کل شهرهای غربی ایران بزرگتر و معتبرتر است.و کارهای اداری و بیمارستانی غرب و حتی جنوب غرب کشور و مرکزیت غرب رو به کرمانشـاه دادند:و استانهای خوزستان(اهواز)-ایلام-لرستان(خرم اباد)-همدان-استان مرکزی(اراک)و کردستان رو پوشش میدهد بزودی این طرح برای اینکه شهرهای مختلف غربی که به کرمانشـاه نزدیک ترند به تهران نروند و برای انجام کارهای اداری به کرمانشـاه مراجعه کنند و مشکلاتشون رو در کرمانشـاه حل کنند.خداشاهده بر اساس واقعیتی که در شبکه های ملی و خبر و رسانه ها به طور رسمی بیان کردند عرض می کنم.
پاسخ ها
کرمانشاه راه اصلی کربلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
الان در حال حاضر خیلی از کارهای اداری شهرهای غربی و جنوب غربی و حتی مرکز کشور از کرمانشاه تامین میشه.اداره برق کرمانشاه واقع در خیابان 22 بهمن کرمانشاه دورمیدان برق کاملا اسم شهرهای وابسته به کرمانشاه رو نوشته کل شهرهای غربی نیازهاشون از کرمانشاه برطرف میشه حتی شهرهای کشور عراق مثل سلیمانیه-اربیل و کرکوک و دهوک و...هم همینطور.کرمانشاه راه اصلی کربلاس و مرکزیت کل غرب و جزء شش شهر بزرگ ایران پس باید این امکانات رو داشته باشه و این یک امر طبیعیست.موقعی به کرمانشاه رسیدند که مرکزیت غرب ایران و شرق عراق رو به دست گرفت و راه اصلی کربلا شد.کرمانشاه هم برای کشورمون و هم برای کشور عراق خیلی اهمیت ویژه ایی دارد
کرمانشـاه 5000 اثر دیدنی دارد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
3
11
کرمانشـاه علاوه بر اینکه یک شهر گردشگری و تفریحی توریستی وبزرگ است شاه راه اصلی راه کربلا هم هست.فاصله کرمانشـاه تا کربلا 4 الی 5 ساعت و همه زائرین محترم برای زیارت امام حسین(ع) بایدبه شهر کرمانشـاه بیایند و چند روزی رو در کرمانشـاه بمونند.کرمانشـاه بزودی مثل مشهد مقدس همه فصلها گردشگر خواهد داشت.کرمانشـاه بیشترین مسافرهاشو در بهار و تابستان دارد ولی چند سالیست که زائرین محترم در همه فصلها در کرمانشـاه هستند و این نشون میده که باید سرمایه گذاران قدر این لحظات طلایی رو بدونند و از فرصت استفاده کنند.کسانی که در کرمانشـاه سرمایه گذاری کردند مثل آقای قلیچیان مسئول باغ پرندگان کرمانشـاه-شهرداری کرمانشـاه باغ گلها رو افتتاح کرد-شهرداری کرمانشـاه داخل شهر کرمانشـاه بر سر رودخانه قره سو پارک ساحلی و پل قوسی که مسیر عبور و مرور مسافرین و زائرین هستند رو افتتاح کرد-تام ایران خودرو منوریل(قطارهوایی و پیشرفته)و مترو رو به کرمانشـاه آورد و بزودی شاهد افتتاح بزرگترین پروژه ی تاریخ ایران خواهیم بود که در آسیا تنها ژاپن و دبی دست به این کار بزرگ زدند.پس بیایید در کرمانشـاه سرمایه گذاری کنید که خیلی سود آور است.شهرداری کرمانشـاه گوشه به گوشه شهر حمایت از سرمایه گذار رو در همه زمینه ها در اولویت اول قرار داده است.
یاسر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
7
12
آقا مسعود عزیز درسته کرمانشاه شهر بزرگ و سرسبزیه استان کرمانشاه هم جاهای دیدنی زیاد داره ولی اون وابستگی که شما میگی اصلا صحت نداره- شما الان بیا همدان ببین چقدر کرمانشاهی می بینی واسه کاراشون میان همدان واسه بازار میان واسه کار میان واسه تفریح میان همدان در فصل تابستون پذیرای هزاران هزار مهمان فقط از غرب و جنوب غرب ایرانه میدونین چرا؟ چون خنک ترین استان و خنک ترین و خود همدان بهترین شهر در فصل تابستونه هم اینکه شاهراه غربه همدان و اینکه میدونستین یکی از 3 یا 4 امین شهر ایرانه که قیمت ملک حتی از اصفهان هم گرونتره ؟ به خاطر موقعیتش که هم دروازه غربه هم نزدیکتر به تهران شده بخاطر اتوبان حالا کارای اداری و بیمارستان و .... به کنار.... . از خوزستان هم فقط واسه تفریح میان همدان و کرمانشاه نه کار و .... چون اولا مسافت خوزستان بسیار زیاده دوما اهواز با بیش از یک میلیون جمعیت بعید میدونم محتاج همدان و کرمانشاه باشه از لحاظ امکانات- اما در فصل تابستون پیشنهاد من به همه اینه که به سه استان همدان کردستان و کرمانشاه بیاین تابستون دلپذیری داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
کرمانشـاه فرودگاه بین المللی داره که در غرب ایران هیچ جا نداره-بزرگترین بیمارستان کشور(بیمارستان امام رضا(ع)-از 5000 اثر دیدنی در شهر کرمانشـاه دو مجموعه به ثبت جهانی رسیده است طاق بستان و بیستون که در هیچ اماکن تاریخی شهرهای غربی به
کرمانشـاه مرکزیت غرب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
عزیزم کرمانشاهیا از همدان رد میشن(شما خودتون بگو یک کرمانشاهی بخواد بره یک شهری میشه از هوا رد بشه نمیشه باید بیاد همدان و از همدان رد بشه.در مورد گرانی زمینها هم اینکه این به ضرر توسعه یافتن یک شهر-کرمانشـاه هم جاهایی داره مثل برق و نوبهار و مصدق-فردوسی و کسری و ...که زمیناشون در حد تهران ارزش داره همه از سلیمانیه و کرکوک و اربیل عراق اومدن و پلاک ماشینشون گذرموقت-از نظر امنیت کرمانشـاه امنیت بالایی داره که تو شبکه خبر و تمام شبکه های فارسی زبان بارها به اون اشاره کرده-کرمانشـاه فرودگاه بین المللی داره-کرمانشـاه بزرگترین پلهای زیرگذر و روگذر در غرب کشور رو دارد-کرمانشـاه:بزرگترین استخرها-پاساژها-آپارتمانها-فضای سبز-دانشگاههای غرب و کل غرب کشور رو دارد.
کرمانشـاه ششمین کلانشهر و باید با اصفهان و شیراز مقایسه بشه نه شهری مثل همدان که باید در حد سنندج و ایلام مقایسه بشه.
کرمانشـاه 5000 اثر دیدنی دارد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
8
12
همدان یک شهر رهگذری برای کرمانشـاهیان و هر کرمانشـاهی واسه رفتن به شهرهای دیگه باید از همدان رد بشه وگرنه کرمانشـاه 5000 اثر دیدنی داره و در شهر کرمانشـاه جاهایی داره که از همدان هم خنکتره و صد البته نه فقط همدان بلکه اکثر شهرهای ایران ندارند مثل پارک کوهستان-طاق بستان-باغ گلهای کرمانشـاه-باغ پرندگان کرمانشـاه-پارک شرقی-بیستون و...تازه کرمانشـاه زمستان مرطوبی داره که همدان نداره و فقط سرما خشکه س.شما یک سری به کرمانشـاه بزن و سمت دانشگاه رازی کرمانشـاه و بیمارستانهای امام رضا(ع) که بزرگترین بیمارستان در منطقه ی غرب بزن تا ببینی که چقدر شهرهای دیگه وابسته ی کرمانشـاه هستند.
از نظر برق رسانی هم کرمانشـاه به شرق کشور عراق و کل استانهای غربی در اولیت است.نشانی اداره برق کل منطقه غرب کشور:کرمانشـاه-22 بهمن-میدان برق به سمت نوبهار........
پاسخ ها
یاسر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
دوست عزیز همدان شاهــــــراه غــــرب یعنی چه بخوای چه نخواین باید از اینجا رد شین ضمنا اگر از قیمت املاک سر در میاری بیا همدان خودت ببین اخبار گوش کن عزیزم ببین قیمت ملک تو همدان رتبه چند داره بعد بگو کرمانشاه .... تا حالا استادان و اعتمادیه و عباس آباد به گوووشت خورده؟؟؟ همدان تنها استانیه تو غرب که هم مرز با استان های غرب ایرانه به دلیل موقعیت جغرافیاییشه حداقل نقشه خونی که بلدین؟؟ برین ببینین بعد بیاین بگین کرمانشاه ..... جاهای خنک کرمانشاه بگو سردترین جاهاشو بگو که از همدان خنک تره شاید آب و هوا و منطقه برعکس شده ما هم بدونیم اصلا منطق خودت قبول می کنه همدان که سرماش معروفه از کرمانشاه گرم تره؟؟ تو همدان کرمانشاه به عنوان شهر گرمسیری می شناسن اصلا ...کما اینکه از خیلی جاها حالا خنگ تره .... دانشگاه هم که بوعلی کجا آخه ...... خدایی بزار مردم بگن ... همدان مردم تو ی مورد فقط به علم می شناسن ..... برق میگی؟؟ بیا فامنین همدان تا ببینی نیروگاه رو که کل برق کشور و حتی به عراق رو هم میده که مردم اون منطقه رو همه رو بیکار کرده
کرمانشـاه ششمین کلانشهر ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
7
8
کرمانشـاه فرودگاه بین المللی دارد که در غرب ایران به جزء کرمانشـاه هیچ جا ندارد-بزرگترین بیمارستان در غرب کشور بیمارستان امام رضا(ع)-بزرگترین فضای سبز کل غرب و حتی کشور:کمربندی غربی با بیش از 45 کیلومتر طول از شمال شهر تا جنوب شهر که اسمشو گذاشتن باغ راه غربی کربلا-(پارک شرقی-پارک غربی-پارک کوهستان در نزدیکی مجموعه جهانی طاق بستان)-باغ گلها کرمانشـاه بزرگترین باغ گلهای کشور در کمربندی غربی-باغ پرندگان کرمانشـاه بزرگترین در خاورمیانه-بزرگترین و مدرن ترین پاساژهای کشور واقع در خیابانهای مصدق-کسری-فردوسی-مسکن-بازارسنتی در خیابان مدرس-چهار اجاق-شریعتی و...-کرمانشـاه ششمین شهر بزرگ و نهمین شهر پرجمعیت کشور-با احداث منوریل و مترو کرمانشـاه در حد دبی و ژاپن می شود این حرفمو ببینید کی گفتم-بزرگترین پل قوسی در کرمانشـاه-بزرگترین پل زیرگذر و رو گذر در کل غرب کشور(پل ولایت واقع در نزدیکی پل قوسی)-ورزشگاه بزرگ 15000 نفری کرمانشـاه واقع در لب آب در نزدیکی پارک ساحلی رود قره سو بزرگترین و مدرن ترین ورزشگاه در کل غرب کشور-تکیه معاون الملک کرمانشـاه زیباترین کاشی کاری دنیا واقع در خیابان حداد عادل-تکیه بیگلربیگی بزرگترین پارینه سنگی در خاورمیانه و...
پاسخ ها
اهورا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
آقای عزیز کزمانشاهی ما هم نمیگیم از هوا رد میشین ... تو خودت داری میگی میشه ما بخوایم بریم از هوا رد بشیم؟؟ این یعنی اینکه باید از همدان رد بشی همدان شاهراه غربه هم مرز با استان های لرستان،کرمانشاه،کردستان،مرکزی،قزوین،زنجان اصلا خودت برو تو نقشه ببین به چه دلیل بیمارستان بعثت رو زدن؟؟ نیروگاه برق زدن؟؟؟
کرمانشـاه 5000 اثر دیدنی دارد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
7
9
دیدنیهای داخل کلانشهر کرمانشـاه:

تکیه معاون الملک-تکیه بیگلربیگی-بازار سنتی کرمانشـاه-باغ پرندگان-باغ گلها-سراب نیلوفر-پارک کوهستان-پارک ساحلی رودقره سو-طاق بستان-بیستون-مس اجد تاریخی وزیبای عمادالدوله-شهبا زخان-شافعی ها-تپه وشکارگاه خسروپرویز واقع در بلوار طاق بستان کرمانشـاه-کوه پرو و عمیق ترین غار جهان در غار پرو کرمانشـاه-سراب قنبر و پارک جنگلی سراب قنبر و خیلی جاهای دیگه..............

غارقوری قلعه-طاق گرا-معبد آناهیتا-آبشارپی ران-بازارجوانرو د-سراب روانسر-سراب صحنه-سراب هرسین-سراب سنقر-روستای تاریخی هجیج-روستای زیبای پالنگان و.............ه م در استان کرمانشـاه است.

کرمانشـاه پایتخت گردشگری ایران با بیش از 5000 اثر دیدنی و گهواره تمـدن است.
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
5
10
آقا من از تهران کل شهرهای غرب اومدم کرمانشاه بزرگ ترین شهر همدان مدرن ترین شهر کردستان مهمون نوازی خاصی داره لرستان هم طبیعت خوبی داره .... اما هیچ جا تهرون نمیشه
پاسخ ها
فاطمه مشهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
کرمانشاه به تازه گی پل قوسی زدن و دارن منوریل و مترو می زنن این یعنی کرمانشاه بزودی ژاپن ایران می شود.من از پارکها و فضای سبز کرمانشاه و بازارهای بزرگش خوشم میاد.تو سر درهای ورودی شهر واقعا زیبا و تاریخی کرمانشاه نوشته به کلانشهر کرمانشاه و مرکزیت غرب ایران خوش اومدید این حرف بیان گر خیلی حرفهاست که من در خیلی از شهرهای کشور حتی شهر خودم هم ندیدم
کرمانشـاه ششمین کلانشهر ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
کرمانشـاه مرکزیت کل غرب یعنی آقا مهرداد عزیز استانهایی که نام بردید زمانی جزء استان کرمانشـاه(باختران و کامبادن و کرمانشاهان)بودند که از کرمانشـاه جدا شدند.
در زمانهای نه چندان دور قدیمیها خوب می دونن استانهایی که بودند:استان تهران-استان خراسان-استان آذربایجان(تبریز)-استان فارس-استان کرمانشـاه(باختران)-استان خوزستان-استان سیستان و بلوچستان
کرمانشـاه جزء 6 الی 7 شهر بزرگ و مدرن کشور و باید در حد و ردیف خودش مقایسه بشه نه با بچه ش کرمانشـاه با اصفهان و شیراز و تبریز مقایسه میشه نه با شهری که پانزدهیمن شهر ایران و روزی جزء استان کرمانشـاه بوده!!!
وقتی که منوریل(قطار هوایی و مترو)بزودی درست بشه خواهید دید که کرمانشـاه باکشورهای توسعه یافته مقایسه میشه.
فاطمه مشهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
9
10
از نظر شاهراه بودن کرمانشاه هم شاهراه اصلی غرب ایران برای رسیدن به شمالغرب و جنوب غرب و شاهراه اصلی شرق کشور عراق خصوصا راه اصلی کربلا و سلیمانیه و کل کردستان عراق اگه کرمانشاه نبود باید کیلومترها راه رو برای رسیدن به کربلا و نجف طی می کردید اما الان کرمانشاه با کربلا و نجف فقط 4 الی 5 ساعت فاصله داره این چیزی که من از کرمانشاه دیدم تا کمتر از 5 سال دیگه ژاپن ایران می شه مخصوصا با احداث منوریل و مترو هم زمان با هم مشکل ترافیکی این شهر بزرگ و تاریخی بزودی حل خواهد شد.من هم دانشجوی کرمانشاه هستم و چیزهای که دیدیم بازگو کردم.
پاسخ ها
ناشناس
|