شهباز شریف: هفته آینده برای شرکت در مراسم تشییع رهبر شهید ایران به تهران میآیم
نخستوزیر پاکستان در دیدار و نشست خبری مشترک با مسعود پزشکیان، رئیسجمهور ایران، ضمن اعلام سفر خود به تهران برای حضور در مراسم تشییع رهبر شهید ایران، بر حمایت اسلامآباد از توافق اخیر تهران و واشنگتن، تقویت روابط دوجانبه و نقش رهبری جمهوری اسلامی در دستیابی به آتشبس تأکید کرد. پزشکیان نیز با رد هرگونه مذاکره درباره توان موشکی ایران، بر تداوم همکاریهای تهران و اسلامآباد و پایبندی ایران به توافقات اخیر تأکید کرد.
اعلام سفر شهباز شریف به تهران
شهباز شریف، نخستوزیر پاکستان، روز سهشنبه در نشست خبری مشترک با مسعود پزشکیان اعلام کرد که به دعوت رئیسجمهور ایران، هفته آینده به تهران سفر خواهد کرد تا در مراسم تشییع رهبر شهید جمهوری اسلامی ایران شرکت کند.
وی با اشاره به روابط نزدیک دو کشور گفت: «زنده باد ایران و پاکستان» و تأکید کرد که سفر هیئت عالیرتبه ایرانی به اسلامآباد نشاندهنده اعتماد کامل و متقابل میان دو کشور است.
تجلیل نخستوزیر پاکستان از مقاومت ملت ایران
نخستوزیر پاکستان در سخنان خود از آنچه «مقاومت بیبدیل ملت ایران» خواند، تمجید کرد و گفت این پیروزی بزرگ مایه افتخار جهان اسلام و کشورهای اسلامی است.
شهباز شریف همچنین اظهار داشت که به لطف رهبری جمهوری اسلامی ایران، تهران توانسته است با عزت و افتخار به تفاهمنامه اخیر و در نتیجه آتشبس دست یابد.
وی هشدار داد که در نقاط مختلف جهان افرادی وجود دارند که تلاش میکنند روند توافق صلح را با اخلال مواجه کنند.
تأکید پاکستان بر عدم مذاکره درباره موشکهای بالستیک ایران
نخستوزیر پاکستان با اشاره به تفاهمنامه اخیر میان تهران و واشنگتن گفت این توافق هیچ بندی درباره موشکهای بالستیک ایران ندارد.
به گفته وی، طرف ایرانی از ابتدا تمایلی به مذاکره درباره برنامه موشکی خود نداشته و این موضوع هرگز در دستور کار گفتوگوها قرار نگرفته است.
پزشکیان: درباره موشکهای بالستیک مذاکرهای نشده و نخواهد شد
رئیسجمهور ایران نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه «هیچ مذاکرهای درباره موشکهای بالستیک صورت نگرفته و نخواهد گرفت»، گفت جمهوری اسلامی ایران هرگز در برابر خواستههای غیرقانونی و غیرانسانی تسلیم نخواهد شد.
پزشکیان با اشاره به بیاعتمادی ایران نسبت به آمریکا افزود: در حالی که ایران دو بار در مسیر مذاکره قرار داشت، هدف حمله و تهاجم قرار گرفت، اما با وجود این شرایط، جمهوری اسلامی همواره آماده گفتوگو و صلح بوده و هست.
وی همچنین تأکید کرد ایران به مفاد توافق اخیر پایبند است و این چارچوب مورد تأیید مردم ایران و رهبر معظم انقلاب قرار دارد.

قدردانی از نقش پاکستان در برقراری صلح منطقهای
رئیسجمهور ایران در دیدار با مقامات پاکستانی از تلاشهای شبانهروزی دولت پاکستان برای استقرار صلح و امنیت در منطقه قدردانی کرد.
پزشکیان با تأکید بر ضرورت گسترش همکاریهای دوجانبه اظهار داشت که روابط تهران و اسلامآباد باید در همه حوزهها بهویژه در عرصه اجرا و عمل بیش از پیش تقویت شود.
تأکید بر گسترش روابط راهبردی تهران و اسلامآباد
رئیسجمهور ایران همچنین با اشاره به پیشینه تمدنی کشور گفت: «برخی مدعی بودند که ایران را به عصر حجر بازخواهند گرداند، اما چگونه کشوری با چند صد سال سابقه میتواند تمدنی چند هزار ساله را از میان بردارد؟»
در مقابل، شهباز شریف نیز با اشاره به پایان جنگ و حصول توافق اخیر، حضور هیئت عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران در پاکستان را ارزشمند توصیف کرد و گفت: «خداوند به ما لطف داشت که با تلاشهای انجامشده، این جنگ نابرابر پایان یافت.»
وی تأکید کرد که روابط ایران و پاکستان بر پایه اعتماد متقابل استوار است و دو کشور در مسیر توسعه همکاریهای سیاسی، اقتصادی و منطقهای گام برخواهند داشت.
شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.
bultannews@gmail.com


