کد خبر: ۸۱۸۴۸
تعداد نظرات: ۶۲ نظر
تاریخ انتشار:
‍‍‍ پ پ ‍‍‍

کودکان ما در مهد کودک‌ها قربانی می‌شوند! + تصاویر تاسف بار

شاید در نگاه اول برای والدین، مهد کودک امکانی است که فرزند خردسال آنان را چند ساعتی در روز نگهداری و مراقبت می‌کند تا آنها به اموری چون: دانشگاه، کار یا ... برسند. اما شکل‌گیری کودک در همین سنین است...
به گزارش خبرنگار فرهنگی- اجتماعی شبکه خبری آتی نیوز؛ امروزه جهان علم نقش و تربیت پذیری اصلی کودک را بین سنین 2 تا 4 سال و سپس 4 تا 6 سال می‌بیند و فرهنگ غنی اسلام که در جمهوری اسلامی ایران مکلف و مدعی تحقق آن هستیم، نگاهی علمی‌تر،‌ ژرف‌تر و حساس‌تری دارد.
 
 
لذا نه تنها دوران بارداری و رفتارها و تغذیه در این مدت را بسیار مؤثر می‌داند، بلکه دوران قبل از ازدواج و چگونگی زندگی و تغذیه در دوره‌ی تجرد و ازدواج و زفاف را در چگونگی شکل‌گیری شخصیت و تربیت فرزندان مؤثر دانسته و به تناسب دستورالعمل‌هایی دارد.

تا یک یا دو دهه‌ی پیش روانشناسان و متخصصین تعلیم و تربیت با سپردن کودکان به مهد کودک مخالف بودند و ضمن تأکید بر نیاز کودک در این سنین به تکیه‌ی مستمر به پدر و مادر و حضور دائم در خانواده متذکر می‌شدند.

 
 اما گویا امروزه با توجه به تمامی شرایط اجتماعی، اقتصادی، تحصیلی، سن ازدواج و ...، مهد کودک به عنوان یک ضرورت و خانواده‌ی ثانوی که گاهی جای خانواده‌ی اول را نیز گرفته و خانه و خانواده را ثانوی می‌نماید قلمداد می‌شود و همین موقعیت، ضرورت هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی، کنترل و نظارت اصولی‌تر، بیشتر و جدی‌تر را ایجاب می کند.

آیا اساساً اصول و ضوابطی برای مکان و فضای مهد کودک ها وجود دارد که به راحتی مجوز مهد داده می شود؟ امروزه بیشتر مهدکودک ها در خانه های است که از لحاظ استاندار برای کودکان مناسب نیست. این موضوع در حالی است که شهریه های سرسام آور برای فوق برنامه های از قبیل موسیقی، آواز، سرود، همخوانی، نواختن بلز (مانند ملودیکاهای سابق)، نواختن سایر آلات موسیقی، زبان انگلیسی، سرود انگلیسی، شعر انگلیسی، بالماسکه انگلیسی و ... گرفته می شود.
 
 
این موارد در حالی است که  مدیرکل بهزیستی استان تهران ولی‌الله نصر در خصوص برنامه‌های آموزشی مهدهای کودک در تهران گفت: تمامی برنامه‌ها تدوین شده به مهدهای کودک ارسال شده‌اند به طوری که مهدها حق آموزش برنامه‌های غیراخلاقی را ندارند.

وی بیان داشت: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های سازمان بهزیستی در سال جاری کنترل برنامه‌های آموزشی در مهدهای کودک است به طوری که باید این برنامه‌ها در راستای موازین اسلامی و شرعی باشد.
 

نصر تاکید کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر برخی از مهدهای کودک برنامه‌های آموزشی غیراخلاقی از جمله رقص و آواز به کودکان آموزش داده‌اند به طوری که امسال با مهدهای متخلف برخورد شدیدی صورت می‌گیرد.
 
 
 
 
 
 
 

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۶۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۳۱
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
69
79
بروید اقتصاد رادرست کنید مردم دو سه شغل دارند باید کار کنند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
جوابتان هیچ ربطی به موضوع ندارد. آهایی که از این مهد ها استفاده میکنند، با آن هزینه های گزاف، قطعا مکل مالی ندارند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
کشتی خودتو با اون اقتصاد اگه تو یونان بودی حتما میگفتند فلان قاتلو گرفتند میگفتی اول برین وام بانکی از آلمان بگیرین بعدش از این حرفا بزنین خیلی استدلال هاتون مرخرفه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
بروید اقتصاد را درست کنید تا مشکل کم آبی حل شود

اینجا هوا خیلی گرم است بروید اقتصاد را درست کنید تا هوای اینجا خوب شود

مردم اهل نماز اول وقت نیستند بروید اقتصاد را درست کنید تا این هم درست شود

...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
62
57
همه مشکلات جامعه حله مونده مهد کودکها
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
تمام مشكلات جامعه از پدر و مادراني همچون پدران و مادران همين كودكان ناشي مي‌شود.

اين كودكان آينده‌سازان فرداي مملكت هستند و پدران و مادران آنان كه پدران و مادراني همچون امروز خودشان داشته‌اند، شكل دهندگان امروز جامعه هستند.
ساغر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
یعنی چون جامعه زیاد مشکل داره نباید به بقیه قضایا رسیدگی کرد؟
فرزند ایران
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
بابا شما به خدا آخرشید هر چی می شه می گه برید اقتصادو درست کنید اخه بنده خدا همین چیزاست که باعث می شه از تو دلش مفسد اقتصادی و فاسد و... بیرون بیاد به خدا بچه های معصوم ما گناه دارند نباید از همان بچگی با گناه و برنامه های لوده بزرگ بشند .
شما هم خودتو درست کن یه کم منطقی فکر کن خیلی چیزها مثل حلقه های به هم پیوسته است وقتی فکر آلوده شد وقتی بدن به فساد عادت کرد وقتی دین و ایمان از وجود انسان دور شد دزدی و رشوه و قتل و جنایت و... امری عادی می شه و کاریش نمی شه کرد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
چرا تا یکی میاد مشکلات جامعه رو بگه شما میگین انگار همه ی مشکلات حل شده.
این نشون دهنده ی بیسوادی شماهاست چون هر ادم با سواد و با شعوری میدونه که باید برای اصلاح جامعه فرهنگ سازی کرد نه فرهنگ رو تخریب کرد
مرتضي.ام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
20
27
وقتي آدم به اين كودكان به واقع يتيم، بي‌سرپرست و بي‌چاره نگاه مي‌كند، ته دلش مي‌گويد شايد هم شعار صهيونيستي "فرزند كمتر، زندگي بهتر" چندان هم بد نباشد!!!
پاسخ ها
SaEeD&G
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
مرسي آقاي مرتضي.ام از شما توقع نداشتم و از اون بيشتر از بولتن توقع نداشتم كه اين رو چاپ كنه يعني چي شعار صهيونيستي "فرزند كمتر . زندگي بهتر "
مثل اينكه يادت نيست تو همين اواسط دهه هفتاد تا همين چند سال پيش روي همه از بيسكوييت بگير تا رشته آشي روش نوشته بود "فرزند كمتر : زندگي بهتر" يعني همه نميفهمند و شما ميفهميد
ديگه تو اين اواخر كه گفتن ميانگين سن كشور داره به سمت پيري ميره اين شعار رو حذف كردند


واقعا از شما توقع نداشتم
واقعا كه!!!!!!!!!!!!!!!
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
خدا لعنت كند تمام كساني كه چنين كاري را به انجام رساندند و آن را نهادينه كردند. خدا دودمانشان را به باد دهد انشاالله.

لطفا كمي دراين زمينه تحقيق بفرماييد تا خودتان ريشه اين انديشه و طرح را بيابيد و به باور برسيد.

بسياري از آنهايي كه در دولت به اصطلاح سازندگي! بر خلاف نظر صريح و مخالفت مقام معظم رهبري بر اين كار همت گماشتند نيز به خوبي مي‌دانستند چه غلطي دارند مي‌كنند و عامدانه و بنا به دستور صندوق بين المللي پول اين كار را انجام دادند. گند وابستگي برخي از آنها همين امروز هم درآمده است و برخي ديگرشان نيز فردا رسوا خواهند شد.

همين الان هم اگر دولت دكتر احمدي نژاد بر سر كار نبود، باز هم اين كار ادامه مي‌يافت و خدا خير دهد ايشان را كه از همان ابتداي دوره اول دولتشان صريحا به مبارزه با اين طرح صهيونيستي پرداختند و اين كار يكي از نكات درخشان كارنامه دولت ايشان محسوب مي‌شود ﴿و يكي از دلايل علاقه بنده به او﴾.
امید(اصفهان)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
کاملا با اقا مرتضی موافقم.
حسین - خورموج
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
آره آقا مرتضی راست میگن الان برین یه بررسی بکنین نسبت جمعیت کشور داره رو به تسنن میره ولی ما شیعه ها هنوز میگیم فرزند کمتر زندگی بهتر
اگه نگران فرهنگ و سطح دانش بچه ها هستیم بریم نیگا کنیم شهدا همه تو دهه 40 به دنیا اومدن مدارج علمی سراداران شهید رو یه بررسی کنین یا لیسانس یا دانشجوی لیسانس و فوق دیپلم بودن اینا تو خونواده بالای 5 نفر بزرگ شدن تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
21
16
مشکلات اقتصادی هم از این چیز ها نشأت می گیرد. چرا خودمان را به آن راه می زنیم؟
باید حتما فکری کنیم تا فرزندانمان رقاص نشوند و. . .
چکش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
6
12
اگر اشتباه نکنم از امام صادق (ع ) روایت باشد که تربیت کودک از شش ماهگی آغاز میشود اگر مبدا را بر این قرار بدهیم و در نظر داشته باشیم که خارج از باید و نبایدهایی که به نام تربیت اعمال میکنیم حافظه نخودآگاه و ناخودآگاه کودک مانند کامپیوتری تمام حرکات، گفتار و حتی اشاره و نگاه والدین و اطرافیان را نگه میدارد،برداشتهایی از اینهمه میکند و کلیتی به نام شخصیت را به ما میدهد، و اگر بخواهیم به ایده آلی که در نظرمان است برسیم ، تربیت فرزند کاریست شاق تر از آنچه که فکرش را میکنیم. اما مساله همین فرزند ایده آل است که بین افراد یک جامعه از زمین تا آسمان فرق دارد!
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
در احاديث فراواني تربيت فرزند از پيش از ازدواج ذكر شده است و با توجه به نكات بسيار دقيقي و ريزي كه با همين هدف از انتخاب همسر گرفته تا زمان و نحوه انجام مسائل زناشويي و خوردني‌ها و پوشيدني‌هاي زمان بارداري و غيره ذكر شده است، بعيد مي‌دانم اين حديثي كه شما فرموديد صحت داشته باشد.

در تاييد سخن شما در مورد اهميت رفتار با كودكان در كودكي همين بس كه ٨٠ درصد شاكله وجودي انسان تا آخر عمر، تا هفت سالگي او رقم مي‌خورد.
مجید(مازندران)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
حدیثی از پیامبر بزرگوار سالام داریم که فرمودند ( نقل به مضمون ) : فرزند تا هفت سالگی پادشاه ، از 7 تا 14 سالگی برده و از 14 تا 21 سالگی وزیر است .
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
اين كه شما فرموديد كاملا درست است آقا مجيد، ولي معناي آن، منع آموزش به صورت كلاسيك و همچنين سخت‌گيري و تنبيه و منع‌هاي بي‌جا و مواردي از اين قبيل است و نه تربيت.

به عبارت ديگر، اين فرمايش حضرت به اين معنا نيست كه كودك را هفت سال كلا به حال خود رها كنند تا هركاري دلش خواست بكند و بعد تازه از هفت سالگي شروع به تربيت او نمايند.

بلكه با بازي و قصه و رفتار خود پدر و مادر و اخم به جا و خنده به جا و هزاران ترفند ديگر، مي‌توان به تربيت كودك پرداخت. به عنوان مثال برخي را ديده‌ام كه مثلا استكان چاي را روي زمين مي‌گذارند و وقتي پاي كودك به آن مي‌خورد، با داد و فرياد و هزار كار ناشايست ديگر مي‌خواهند به كودك او بفهمانند كه مي‌بايست حواست را جمع مي‌كردي تا به آن نخورد! در حالي كه اين خود پدر و مادر هستند كه بايد تنبيه شوند. چون از اول نمي‌بايست استكان را در جايي كه چنين كودكي در آنجا هست، روي زمين مي‌گذاشتند. ولي الان كه چنين اشتباهي را كرده‌اند، ديگر نبايد با كودك برخورد كنند، ولي از طرفي نبايد هم به او بخندند و قربان صدقه‌اش بروند كه اين مي‌شود يك كار ضدتربيتي.

رفتار پدر و مادر براي كودكان زير ٧ سال بزرگترين الگوي تربيتي است.
مجید(مازندران)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
چرا و چی شد که من فقط حدیث رو نقل کردم و مثل همیشه با پرحرفی خسته کننده ام توضیح ندادم را به خاطر ندارم

ولی آقا مرتضی گل ، منظور من از ذکر حدیث بر خلاف ظاهرش چیز دیگری بود و البته و صد البته فرمایشات شما را کاملا قبول دارم و ابدا منظورم این نبود که باید کودک زیر هفت سال را به حال خود گذاشت و یا تائید عملکرد مهدهای کودک در تربیت انحرافی کودکان نبود .

ممنون از توضیح به جایتون که جلوی اشتباه و سوء تعبیر و حتی سوء استفاده از این حدیث شریف را گرفتید .
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
26
25
آره، شما درست می گویید. چه معنی دارد بچه ها شاد باشند باید گریه کردن
سینه زدن را بیاموزند. برای سلامتی شان خیلی مفید است در این مملکت
چه معنی دارد که انسان ها شاد باشند
گریه کنید مردم خیلی صواب دارد .تفرشی
مدیر پایگاه می دونید شما متاسفانه عمق این خبر را متوجه نشدید بحث اینکه فرزندان ما شاد نباشند نیست بحث سر فلسفه تربیت صحیح و اسلامی فرزندان ماست و ریشه یابی خیلی ناهنجاریها که اتفاقا از درون مهدکودکهایی که اصول ارزشی را مراعات نمی کنند شروع می شود ، می باشد .
وقتی اسلام برای تربیت فرزندان حتی قبل از بارداری برنامه دارد و در دوران بارداری و نیز برای بدنیا اوردن فرزند صالح و سالم راه کار ارائه می دهد و آموزش کودکانمان را بسیار مهم می داند آیا رواست با این استدلال نقد تربیت غلط را زیر سوال ببریم .
فرزندان ما هم باید مفهوم عزداری را یاد بگیرند و هم مفهوم شادی را باید از همان دوران طفولیت برای هر چیزی برنامه و هدف داشته باشند اما امروزه اکثر مواقع ناخواسته خودمان تیشه به ریشه تربیت فرزندانمان می زنیم
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
به عنوان تكمله‌اي بر پاسخ زيباي بولتن عزيز بايد خدمتتون عرض كنم كه مشكل شما اين است كه فكر مي‌كنيد شادي يعني زدن و رقصيدن و هرزگي!. چه كسي گفته است كه شاد بودن صرفا به اينها است؟ اين همه بازي و سرگرمي مفيد و سازنده‌اي كه خود ما با آنها بزرگ شديم مگر شادي آور نبودند؟ مگر از آنها لذت نمي‌برديم؟ اصلا بازي و تفريح به كنار! خود شما وقتي در بغل پدر و مادرتان يا مادر بزرگتان مي‌نشستيد و آنها برايتان فقط قصه مي‌گفتند ﴿بي هيچ تحركي و بي هيچ كار خاص ديگري﴾ مگر شاد نبوديد و لذت نمي‌برديد؟ حتي سخنراني‌هاي صرفا مذهبي و غير تفريحي هم مي‌توانند به گونه‌اي صورت گيرند كه ايجاد شادي كنند. نمونه‌اش بحث‌هاي شيرين استاد قرائتي!

متاسفانه خائنيني كه در لباس مسئولين فرهنگي بر امور فرهنگي مملكت طي سال‌ها طولاني گذشته نشسته‌اند كاري كرده‌اند كه اكنون اگر برخي روزشان به گناه نگذرد فكر مي‌كنند آن روزشان به هدر رفته و شاد نبوده‌اند!
SaEeD&G
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
راستي يك سؤال تخصصي حالا كه اين كار يعني حتما بايد فرزندانمان به پيش دبستاني بروند و توي پيش دبستاني هم كه از اين حركت ها ميكنن
پس به نظر شما بايد چيكار كرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

به نظر من فقط بايد بسپاريمشون به خدا
من توي همين فاميل هاي خودم سراغ دارم بچه ي 6 و 7 ساله اي كه يك سوره رو با زور حفظ كرده ولي بيا هر چي آهنگ جديد مياد از خود خواننده بهتر ميخونه و همه اش رو هم حفظه
نامردها يك كاري كردن كه بچه ها بايد به سبك غربي بزرگ شوند و هيچ خبري هم از دين و اين جور مسائل نيست
حسین - خورموج
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
خانم خود من مربی یه مهد قرآنیه بچه های تمام شهر صداش میزنن خاله شادونه (نه که برنامه های خاله شادونه سالم باشن) بس که دوسش دارن و قصه های قرآنی رو براشون قشنگ تعریف میکنه بعضیاشونم بهش میگن خاله خندون کی گفته شادی یعنی باید بزنی و برقصی
یا مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
18
7
یکی به ناشناس خنگ اول بگوید که این طرحها برای خشکاندن ریشه ای ایمان و اسلام فرزندان ایران است.
مثلا اگر کودکان از کودکی به بی حجابی و رقاصی عادت کنند در آینده چه سرنوشتی خواهند داشت؟
واگر این علم رقاصی و بی حجابی را نیاموزند چه چیزی از آنها کم خواهد شد؟
پس فرهنگسازی کجا می رود؟
مشکل ما فقط این نیست چون در مهدکودکها آموزشهای غلط دیگری نیز وجود دارد که در آینده نه تنها باعث ایجاد فسادهای اقتصادی و اخلاقی و فرهنگی خواهد شد بلکه مشکلات عظیمتری را در پی خواهد داشت.
کما اینکه خیلی از اینهارا در جامعه میبینیم که کار همفکران شما هستند مثل بی حجابی و روابط غیراخلاقی و فساد ...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
حالا که می خواهید از کلمات نادرست استفاده کنید ( سطر اول )
اون یا مهدی دیگه واسه چیه .
محمود ن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
5
7
وقتی که دیدگاه مادی بر زندگی حاکم باشد و اولویت اول خانواده ها کسب درآمد و مصرف گرایی باشد تربیت فرزندان به جاهایی مانند مهد کودکها سپرده می شود که معلوم نیست مدیران و مربیان آن چه دیدگاهی دارند!؟ حدود 8 سال قبل همسرم در آزمون استخدامی یکی از ادارات دولتی پذیرفته شد لیکن با بحثی که در این مورد با هم داشتیم به این نتیجه رسیدیم که حضور همسرم در منزل نتایج بسیار مثبتی در پی خواد داشت و از استخدام در آن اداره انصراف داد! الحمدلله الان نتیجه این تصمیم را در زندگی و تربیت فرزندانم می بینم! دخترم کلاس چهارم دبستان شاگرد نمونه 4 سال اخیر ، پایبند به انجام فرائض شرعی و حتی مشوق اطرافیان، آشنایی کامل با زندگی ائمه (ص) حافظ یک جزء از قرآن کریم ، حافظ غزلیات بسیاری از شعرای نامدار ایران، آشنایی نسبی با زبان انگلیسی (در حد گفت و شنود ، خواندن و نوشتن) - پسرم 5 ساله آشنایی با اعداد و حروف فارسی ، آشنایی مقدماتی با زبان انگلیسی، حافظ چند سوره از قرآن کریم ،آشنا با زندگی ائمه (ص) ، معلومات عمومی بسیار بالا (نسبت به همسالان خود) که البته شادابی و روحیه بسیار بالای دو فرزندم را نیز باید بر آن افزود. قطعا" اگر همسرم استخدام می شد با توجه به عدم سکونت در شهر خود مجبور بودیم فرزندانمان را به مهد کودک بسپاریم و در ان صورت نه تنها چنین دستاوردهایی در پی نداشت حتی ممکن بود نتایج منفی نیز در پی داشته باشد.
وقتی نتایج تلاش همسرم را می بینم متوجه می شوم که ارزش کارهایش بسیار بیشتر از هر چیز مادی است.
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
برادرم خداوند انشاالله شما و همسر محترمتان را در پناه خود حفظ نمايد كه والديني چون شما مايه افتخار كشوريد.

اميدوارم امير حمزه عزيز و دختر خانمتان به مايه فخر امت اسلامي و عامل مباهات رسول خدا ﴿صلي الله عليه و آله﴾ بدل شوند كه هيچ آثار باقيه‌اي برتر از فرزند صالح نيست.
م سادات موسوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
آقای محمود به شما و همسر فهیمتان بخاطر وجودهمفکری و دور اندیشی تبریک می گویم .


به جوانان عزیز که هنوز ازدواج نکرده اند توصیه میکنم خیلی به ظواهر کاندیدشان دل خوش نکنید بلکه ببینیدتا چه حد لیاقت پدر یا مادر شدن فرزندانتان را دارند.
خداوند بر توفیقات شما بیفزاید و سلامت باشید.
محمود ن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
برادر گرامی مرتضی ام: ضمن تشکر از ابراز لطف حضرتعالی ، شما بر چه مبنایی اسم پسر بنده را امیر حمزه حدس زده اید؟
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
از پيام‌هايتان در بولتن به چنين برداشتي رسيدم برادرم. شرمنده اگر اشتباه بود. (*^_^*)
محمود ن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
موضوع مربوط می شود به کامنتی که در خصوص پامک های انصراف از دریافت یارانه ها با مضمون «به جان امبر حمزه اگر انصراف بدهم ... » که محض شوخی نوشته بودم ! نام فرزندم امیر حسین است.
محمود ن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
م سادات موسوی عزیز: از اظهار لطف شما کمال تشکر را داشته و به همراه همسرم آرزومند طول عمر با عزت برای شما هستیم.
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
بله برادر محمود. كاملا درست است. بنده خاطرم بود كه در پيامي اين را فرموده بوديد، ولي كدام پيام؟ الان كه فرموديد يادم آمد.

آره ديگه! پيري است و هزار درد. بعضي وقت‌ها حافظه‌ي آدم بازي در مي‌آورد :)) به قول سركار خانم سادات موسوي، آره مادر! :LOL: ﴿حالا كسي سؤاستفاده نكنه و فكر كنه چندسالمه‌ها! فقط خواستم دلم را خوش كنم كه بازي درآوردن حافظم طبيعي بود﴾ ;)
چکش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
0
3
جناب مرتضی. ام
تقریبا مطمءنم که این یک حدیث است و آن را در یک کتاب تربیت کودک خواندم که مورد بحث آن و همچنین منظور بنده در کامنتم تربیت مستقیم و بالفعل کودک بود.البته عناد هم نمیکنم سعی دارم نام و نشان کتاب رو به خاطر بیارم و مطمءن شوم.
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
بله، در مورد سن آموزش ﴿و نه تربيت﴾ حق با شما است و چنين احاديثي داريم.

امروز علم هم كاملا به اين موضوع رسيده است كه مغز كودك معمولي تا ٧ سالگي هنوز براي آموزش، تكامل نيافته است. جالب‌تر اين كه اكنون مشخص شده است كه كودك تا ٩ سالگي ابدا قادر به تفكيك خيال از واقعيت نيست و لذا والديني كه مثلا مي‌خواهند به كودكانشان بفهمانند كه "اين فيلمه كه آقاهه مي‌زنه فك طرف را پياده مي‌كنه! واقعيت نداره"، عملا زور بيخود مي‌زنند! چون مغز كودك تا ٩ سالگي ابدا قادر به تحليل چنين چيزي نيست و هر آن چه در فيلم مي‌بيند را واقعيت تصور مي‌كند!.
چکش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
5
11
من با شعارهای کنترل جمعیت یا تشویق به ازدیاد آن مخالفم. اگر آموزش لازم برای تربیت صحیح در سطحی وسیع اجرا شود و مسوولیت عظیم آن ، امکانات معنوی ، فرهنگی و مادی مورد نیاز برای حصول نیت ، واضح و روشن به مردم یاد آوری شود هر کس به تناسب امکانات خود و همسرش بهتر از همه تشخیص خواهد داد که چه تعداد فرزند را میتواندبه سلامت عقل و روح و قلب تحویل جامعه دهد.متاسفانه امروزه در قشر بزرگی از مردم مشاهده میشود که فقط امکانات مالی میزان تصمیم همسران است و تربیت یک انسان سالم تا جایی که خلافکار نباشد و درسش هم خوب باشد مد نظرشان است.
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
اون يك مثبت را بنده دادما :D
محمود ن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
با نظر شما موافقم ، به نکات جالبی اشاره فرمودید.
امید(اصفهان)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
چه عجب !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بالاخره یجا مرتضی و چکش و باهم موافق شدن
مهسا(MIS)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
آقا امید شما چون تازه کاربر دائمی شدید باید خدمتتون عرض کنم اولین بار نیست که دوستان با چکش هم نظر شده اند منجمله خود من عجیب نیست..
امید(اصفهان)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
ممنون مهسا خانوم. شما همون مهسا اصلیه هستید دیگه؟
مهسا(MIS)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
بله با اجازه ی شما این اسم جدیده برای جلو گیری از اشتباه!
م
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
9
7
----

داریم به کشور انگلستان متصل میشم که کودکان هم رفتار های جنسی داشته باشن .

متاسفانه این باعث ضعف جنسی در سالهای بعدی میشه چون در دوره کودکی بخش های جسمی و مغزی مربوط به مسائل جنسی باید استراحت و رشد کنند .

در ضمن شاد بودن و اظهار شادی کردن معمولا به هم ربط ندارن .
چکش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
2
4
دقیقا تا صبح فکر و جستجو کردم ولی نتونستم چیزی به خاطر بیارم ( آلزایمر مزمن )!!! به خاطرم نقش بسته روایتی بود از آن نوعی که مرد با امام هی چانه زد تا به 6 ماهگی رسید چون امام صادق( ع) میفرماید تربیت از 20 سال قبل از تولد آغاز میشود و از طرفی تربیت آموزشی از 7 سالگی. حال از کدام طرف چانه میزد. باز هم خاطرم نیست! امام علی ( ع) نیز 6 سالگی را فرموده به هر حال فکر میکنم اشتباه کرده باشم هر چند باید از همان 6 ماهگی مثل شیر ژیان بالا سر بچه های امروزی سایه بیفکنیم (مزاح)
پاسخ ها
باكي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
بسم الله/خواهر عزيز!در صورت نظر ندادن كسي در صاحب نظريتان شك بخود راه نخواهد داد.
گمرکچی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
0
4
سلام.
نمیدونم درست متوجه شدم یانه نکنه منظور از قربانی شدن ، قربانی فساد شدنه؟
م
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
2
3
----
خانم بووووق از هالیوود کلی شاکی شد که سایت بولتن نظرهای منو منعکس نمیکنه !!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
5
8
مخلص کلام بولتن نیوز در این گزارش : چهره ها با اشک زیبا میشود !
پاسخ ها
یاس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
خیلی خیالت راحت نباشه که یه نظری دادی و هیچی دیگه رفته پی کارش چون همه در قبال نظراتشون مسئولن ...

واما بعد نظرات دیگرانم بخون برات خوبه
پیرو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
4
6
وقتی توی تلویزیون با اون همه نظارت، برنامه ای مثل فیتیله به راحتی پخش میشه این مهد کودک ها که چندان نظارتی روی اون ها نیست که دیگه معلومه چه بلایی سر بچه ها میارن...
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
كدوم نظارت؟!!!!!!
شهریار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
10
5
تا اونجایی که من اطلاع دارم سن تکلیف دخترا 9 سالگیه ...اگه عوض شده بگید
پاسخ ها
پسر خاص
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
دوست عزیز مسله تربیت ذهنی

کاریی هم به سن نداره

بقول معرف اموخته میشن
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
اين را هم بدانيد دختري كه تا ٩ سالگي ول ول بوده، وقتي به سن تكليف برسه ديگه قادر به عمل به تكليفش نخواهد بود.
م
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
----
آفرین به برادران آفرین
م سادات موسوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
شهریار محترم دیگه اونوقت شاکله ذهنی و عملی دختر 9ساله شکل گرفته و خیلی سخت تن به تکالیف خود میدهد البته خداوند انسان را طوری آفریده که تا آخرین لحظات حیات(پیری) هم قادر به عوض کردن خود و توبه میباشد به 2 شرط: 1_بفهمد کارش اشکال دارد2 _ بخواهد خود را عوض کند .

چون خواستن توانستن است.
اصغر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
2
12
باید تو مراکز وادارجات دولتی دنبال فاجعه گشت که اگه یه کارمند از یه ارباب رجوع خوشش نیومد پدرشو درمیاره با عقب انداختنش کارش
تازه اگه هم اعتراض کنی 70تا باید شلاق بخوری با1میلیون تومان جریمه
پس ارباب روجوع نسبتا محترم لطف کن باجیب پر پول برو دنبال کارت کارمند بسیار محترم هم زندگی دازه خرج داره
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
3
9
دشمنان این ملت وکشور خوب نشانه گیری کردند والدین مواظب فرزندانشان وکسانی که آنها را آمش می دهند باشند
یا محبوب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
2
2
بابا این عکس ها را که گفتی ما که ندیدیم
اما عکس دسته چمعی را فقط نشون می داد که اونها هم سنشون به مهد کودک نمی خورد
بیشتر شبیه به مربی های کودکها !؟ بودند
هیچکی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
2
0
حالا جدای این حرفای خیی مهم و نظرات فوق کارشناسی! تصاویر تأسف بارش کجا رفت؟
sara
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
1
0
ایا واقعا خانه ای که در ان کودک زندگی می کند امنتر از مهد کودک است شما با این نظریه در رابطه با نگهداری واموزش کودکان خستگی را به تن مربیان انها دو برابر کردید شغاید در کلان شهر ها مهر وعطوفت کمرنگ شده ولی در شهرستانها هنوز دیده می شود
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین