در خیابان ما چند تا هنرپیشه معروف زندگی می کنند بخدا دختر جوان دانشجوی من و خیلیهای دیگه حتی برای اولین بار که می بیننشون از این خود باختگیها نشون نمیدن چند بار خود هنر پیشه ها طالب بودن کسی تحویلشون بگیره نگاه می کنند و لبخند میزنند به دخترم اعتراض میکنم خلاصه یه عکس العملی داشته باشیم میگه جنبه ندارند
سروناز خانوم مگر یرای شما نیست؟! چرا از کلمات بد و بدتر استفاده نکردید؟
قشری از جوانان به دنبال نوعی اسطوره سازی کاذب خارج از شخصیت های مذهبی هستند. مثلا عده ای عکس جمع میکنند و عده ای تقلید.تا انشاءالله متعادل شدنشان شخصا ترجیح میدهم از آقای بهداد امضا بگیرند تا اینکه برای ساسی مانکن غش کنند!
پاسخ ها
مهسا
||
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
اینم یه جور توجیه کردنه!!
مثل اینکه بگیم بنده ترجیح میدم فرزندم به جای اینکه بیرون شیشه مصرف کنه تو خونه پیش خودم تریاک بکشه!
آیا شان جوان مسلمان ایرانی باید این باشد که به دنبال بازیگری بیفتد برای امضا کردن؛ چرا باید جونا رو با مقایسه دو کار اخس مشغول کنیم، و قبح کاری رو با مقایسه دو کار کم ارزش بریزیم!!
بجای این قیاس میتونستیم بگیم:
جوان ایرانی به جای چنین الگو گرفتن، با تاسی از شهدا و پیشه گرفتن تقوا الگوی جوانان کشورهای دیگه باشند..
و انقلابشون واسلام ناب محمدی رو با علمشون به دنیا عرضه کنند..
خانم مهسا بنده عرض کردم تا زمان اصلاحشان. تجاهل به اینکه خیلی هم خوب فهمیدید من چه گفتم کاملا مشخص است !!!!! مثالتان اغراق آمیز و در جهت همیت تجاهل بود. باید و نباید هایی که فرمودید رو عمری بنده القا کرده ام خانم محترم ولی گروهی که عکسشان را بالا میبینید و من هم واضح توضیح داده بودم اکثرا بنا به اقتضای سنی این حرفها در کتشان نمیرود . اینها را چکارشان باید کرد؟ نباید بین بد و بدتر مدتی دندان روی جگر گذاشت؟
پاسخ ها
مهسا
||
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
ببخشید با همین ادبیات و عصبانیت این حرفها رو عمری القا کردید!! واقعا خسته نباشید..
چکش خانم فکر میکنید بنده چند سال دارم سنم اندازه ی این خانمها یی که امضا میگیرند نباشد کمتر نیست!!
مگر انتخابات است که ما فقط مکلف به انتخاب چند نفری محدود باشیم در صورت عدم حضور کاندیدی ایده آل از بین بد و بدتر، بد را انتخاب کنیم و مدتی دندان رو جگر بذاریم..
بحث اعتقادات و الگوسازی یه جوان مسلمان ایرانی میباشد، اینجا ایران است نه آمریکا که بخاطر نداشتن اسطوره به الگو سازی کاذب روی می آورند بطور مثال مایکل جکسون را الگوی جوانهایشان قرار میدهند..
اعتقادات انسان اونهم یه جوون ایرانی که چشم دنیا به او دوخته شده مگر شوخی بردار است که صرفا با دادن عروسکی او را مشغول کنیم که احیانا به دنبال چیزهای دیگر نرود، جای جای کشور ما و تاریخ ما پر از اسطوره هایی که در جهت اعتلای هموطنان و کشور در نهایت جهان تلاش کردند و در این راه جان خود را هم فدا کرده اند، برای چی جوون ایرانی چنین دغدغه ای نداشته باشد وقتی که تمام حقیقت در دست اوست..
کجای مثال من اغراق آمیز است شهدایی که ما در زمان معاصرمون دادیم مگر غیر از جوونهای خانواده ی ما و همسایه و نزدیکان ما و شما بود..اینها با چه الگو گیری چنین عمیق فکر و عمل کردند؟
همه ی جونها در پی حقیقت اند اون کسی که دنبال این بازیگر راه میفته خودش هم میدونه که براش افتخاری نداره..
من میگم شما چرا با یه کامنت القا میکنید که اینکار مشکلی ندارد چون از غش کردن برای ساسی مانکن بهتر است، و میخواهید طوری تعمیم بدهید که جونها برا ساسی مانکن غش میکنند..این تعمیم هم نارواست هم اشتباه..اینقدر جونا رو دست کم نگیریم کمی تاریخ بخونیم و درس بگیریم..
مجید(مازندران)
||
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
خانم چکش چرا همیشه خدا ، حرفهای اینقدر واضح شما را هیچ کس متوجه نمیشه و همیشه از حرف های ساده و بی تکلف شما برداشت اشتباه میشه ؟؟؟؟
من ، خانم مهسا ، بولتن ، آقا مرتضی و دوستان دیگر
هنوز هم معتقدید شما کارتان درسته و عیب کار از ماست که منظور واضح شما رو درست متوجه نمیشیم؟؟؟؟
اتفاقا در نظر بالا منظوز شما رو من همونطوری متوجه شدم که خواهرم مهسا متوجه شد و بد نیست بانید مثال ایشون آنقدر برایم تحسین برانگیز و زیبا بود که حد نداشت حالا اینکه شما همیشه منظور دیگری دارید باید بگویم »:
شرمنده عیب از گیرنده نیست عیب از فرستنده است
جسارت بنده را ببخشید ولی چیزهایی رو اگر بدانید برای اطلاعات عمومی خوب است
خانم مهسا من با نوشته شما موافقم چون کاملا صحیح است و باید هم همینگونه باشد و دغدغه هر انسان دلسوزی پرورش جوانان میهنش بر طبق هر چیزی ست که پاک و ریشه دار باشد. ولی اینکه من عمق فاجعه را نشان میدهم که بین این جوانان واقعا درجه بندی به سوی افتضاح وجود دارد شما اصرار دارید که من طرفدار این سیر نزولی و انحطاط هستم؟ من که در کامنت دوم بیشتر توضیح دادم شاید رفع شبهه بشود؟الان هم نمیدانم موفق شدم یا نه.
پاسخ ها
مرتضي.ام
||
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
شما چگونه به اين عمق فاجعه پي بردهايد؟ آيا آمار دقيق از اين همه جوان مملكت گرفتهايد كه پيبردهايد جوانان ما تا اين حد طرفدار ساسي مانكن هستند يا صرفا باديدن جوانان دور و بر خودتان به اين نتيجه رسيدهايد و آن را به همه تعميم دادهايد؟
اگر پاسختان مبتني بر سوال دوم بنده است، بياييد كلي جوان نشانتان دهم كه اصلا نام او به گوششان هم نخورده است و اگر پاسختان نشات گرفته از سوال بنده است كه بيشك جامعه آماري خود را غلط انتخاب كردهايد.
مهسا
||
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
نمیدونم چرا شما هر چقدر میخواید رفع شبهه کنید نمیشه!!؟؟
من ندیدم شما بخواید عمق فاجعه را نشان دهید، تنها چیزی که من مشاهده کردم توجیه یه کار بی ارزش با مقایسه یه کار بی ارزش دیگر است..
که خود بخود خواننده را توجیه کند پس این کار چون از اون یکی پست تر نیست بهتر است، مثل خیلی از بد حجابهایی که هفت قلم آرایش کردند تو خیابون هم دهنشون تا بناگوش بازه وقتی ازش میخوای خودش رو کمی جمع و جور کنه میگه :درسته که من خیلی جلفم و راحتم اما تا حالا با هیچ پسری رابطه ای خاص نداشتم !!
متاسفانه این جور توجیه کردنها توهینی است در درجه اول به خود اون انسان!
مبينا
||
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
شما خيلي باادب و فهميده هستيد خانم چكش واقعا از ادبتون خوشم اومد
...
||
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
خانم مبینا شما نسبتی با خانم چکش دارید ؟ البته نه اینکه بخوام نظر شما رو زیر سوال ببرم . برای این موضوع جالبه که معمولا وقتی ایشون در بحث های اینچنینی کم میارند و می بینند مخالفینشون زیاده یکی مثل شما یه پیام بازرگانی میده و میره .
مهسا
||
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
سه نقطه به نکته خوبی اشاره کردید..
اتفاقا برا منهم شک برانگیز بود!!
این هم بیشتر در راستای کامنت دوم من ، و برای توجیه عصبانیت چکش در نظری فردی نا آشنا!!
مبينا
||
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
نخيرمن باخانم چكش هيچ نسبتي ندارم فقط از طرز صحبت ايشون خوشم اومد البته با عقايدشون هم تاحدزيادي موافق هستم.
من موافق این جور کارها نیستم ولی بعضی ها دوست دارند ولی انصافا اگه مسی یا رونالدو هم بود همین ها رامیگفتیم من خودم آقای بهداد دیدم شب احیا درتاریکی آمد قرآن سرگرفت اشک ریخت درهمان تاریکی هم رفت
پاسخ ها
مهسا
||
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
شما متوجه بحث نشدید!
ما نگفتیم خدای نکرده آقای بهداد مشکلی داره!؟
بحث الگو سازی بود..
ممنون خانم مبینا
خانم مهسا از آنجایی که در این بحث شما اصرار دارید مرا در جبهه مخالف خودتان قرار بدهید من ناچارسکوت کنم ولی در کل با شما موافقم و فقط خواستم بگویم که الگو ها در این نوع جوانان متغیر است و اشاره ای به این الگوسازی کاذب داشته باشم باز هم خواهشمندم لطف بفرمایید و تا آنجایی که ممکن است به توضیحات کسی که حرفی را آغاز میکند توجهی بفرمایید.
پاسخ ها
مهسا
||
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
اگه الگوی همون جوانها که شما تعمیم دادید ساسی مانکن بود، کروبی در انتخابات بین 4 نفر ، نفر پنجم نمیشد!!!
پس مسلما جوونها برای چنین کسی ارزشی قایل نیستند، اما بعضیها جونها رو دست کم میگیرن که شاید با طرفداری از یه بچه قرطی ، به خیالشون به جونها بفهمونند که ما با شماییم..
جونها نشون دادند که به دنبال چه تفکر و چه کسانی هستند شما هم عنایتی بفرمایید بی زحمت!! مگر به چشمتان نخورده؟ مثل روز روشنه! توضیح واضحات هم نمیخواد!
آقای مرتضی.ام خواهش میکنم با طرح حواشی سعی نکنید بحث را به جای دیگری بکشانید. از همان ابتدا اذعان کردم ( قشری ) از جوانان . مگر به چشمتان نخورده است؟ اگر هم نخورده بود الان یک عنایتی بفرمایید بی زحمت. پس من آماری نگرفته ام که دور و بر خودم باشد یا شما و اکثریت یا اقلیت داشته باشد درسته؟
پاسخ ها
مرتضي.ام
||
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
بله بنده "قشري" را نديده بودم و سخن بنده مبتني بر "عمق فاجعه" بود. البته هنوز هم با استدلال منطقي مهسا خانم بيش از استدلال شما موافقم.
توضیح ضروری برای عدم سوءتفاهم و رفع هرگونه شبهه احتمالی"من هرگونه امضا گرفتن و اسطوره سازی و دوست داشتن های افراطی بازیگران و فوتبالیستها و .... را اشتباه و غلط اندر غلط می دانم"
حرفم را از دکتر حسن عباسی اغاز کنم,عده ای شدیدا به دنبال تخریب دکتر عباسی هستند و جالب انجاست که به جای نقد تحلیل های ایشان فقط از ایشان طنز می سازند و لودگی می کنند چون حرفی برای گفتن ندارند,دو روز پیش مطلبی را می خواندم در سایت الف (متعلق به احمد توکلی)نویسنده در نقد توهین امیزش گفته بود قیافه شما ادم را یاد زنای ذهنی, لاست و از این جور چیز ها می اندازد.
من در مطلبی تحت عنوان دایی علی و علی دایی از مقایسه این دو نفر انتقاد داشتم اما به شدت به من از جانب خود سایت و کاربران حمله شد و اقایی گفت ما حرفهامون را می زنیم اگر قانع نشوی در پایان مبارزه و جهاد مسلحانه می کنیم خوب کجای متن من باعث شده بود که ایشان به من این حرف را بزند ( در ذهن خودش علیه من یک کافر در حال توطئه علیه مسلمین ساخته بود) در حدی که من قسم بخورم در پایان که من عمویم در خرمشهر شهید شده پدرم و عموهایم و دایی ام همگی جانباز هستند در حالی که نوع ادبیات ایشان طوری بود که انگار داره با اکبر گنجی صحبت می کنه وما به جای انکه در مورد این قیاس نابجا صحبت کنیم در مورد مشترکاتی که هردو اعتقاد داشتیم مثل انقلاب اسلامی بحث کردیم.
الان نیز خانم چکش عقیده اش را درست یا غلط عنوان می کند اما سریع متهم به چیزهای دیگری می شود.
در جواب اقا مرتضی که می گفت عمق فاجعه را چگونه فهمیدید باید با دو مثال عمق فاجعه را گفت : اول:ماه رمضان 4سال پیش رفته بودم کلاس اموزش رانندگی برای تمرین می امدیم محله طرشت انجا همه مربی ها در یک جای خوش اب و هوا جمع می شدند و صبحانه می خوردند (همگی بدون استثنا) . مثال دوم:چندی پیش به یک شرکت خصوصی کارم افتاد که متعلق به یکی از اشنایان دوستم بود وقتی به شرکت رفتم در حدود بیست دختر بی حجاب را دیدم انگار تو خونشون نشسته اند اول فکر کردم اشتباه امدم ولی درست بود اینها همه با مدیر عامل محرم بودن و هرکسی با مدیر عامل کار داشت با اون هم محرم می شدند!!!!!! اقا مرتضی به جای مثال از روزه خواری چهار تا راننده و غیره می توان صد تا مثال زد(لااقل در تهران دامنه فساد تا این حد بالا است). اما حرف اصلیم., اگر من همین دو تا مثال را در جهت اثبات بالا بودن فساد در تهران بزنم این طور استنباط می شود از طرف دوستان که من طرفدار این مفسده ها هستم در حالی که من و یا خانم چکش از واقعیت ها می گوئیم و شما از ارمان ها و مثال ما به مانند دکتر عباسی است که در نقد زنای ذهنی صحبت کرده اما در تخریبش می گویند قیافه تو ادم را یاد زنای ذهنی می اندازد و یا در کامنت ها بهش می گفتند مرتیکه مشکل جنسی داره اومده شده کارشناس.
براستی این عدم فهم حرف من و امثال من از کجا ناشی می شود؟بصیرت بی موقع؟قضاوت زود هنگام؟ نمی دانم......
پاسخ ها
مهسا
||
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
ببخشید تلاش کردم متنتون رو بخونم اما جسارتا در پیام های اینچنینی که مثلا فلان جا ال شد بعد یه جای دیگه بل شد..کی چکار کرد ،نکرد..
سعی میکنم دیگه تا آخر متن رو نخونم ..!!
چون نمیشه با مثال، نتیجه گیری کلی درباره ی چنین بحثی کرد..
مرتضي.ام
||
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
جناب علي آقا بارها براي خود بنده پيش آمده است كه مثلا فكر ميكردهام كه فلان كار خاص چقدر زياد انجام دادهام، ولي وقتي نشستهام و تمام آنها را ريز به ريز به عدد و رقم تبديل نمودهام، ديدهام كه نخير! همهي آن همهاي كه فكر ميكردم، سرانگشتي بيش نبوده است.
بنده نه منكر وجود فسادم و نه منكر آنچه شما فرموديد. سخن بنده اين است كه تصور كنوني شما از ميزان فساد، صرفا بر اساس مشاهدات عيني شما كه يقينا محدود به چند محيط خاص است، شكل گرفته است و اين نه عقلي است و نه علمي كه آن را به كل ٧٠ ميليون مردم كشور تسري دهيد.
تا وقتي آمار دقيق گرفته نشود، نميتوان در مورد آن اكثريت پنهاني كه برخلاف آنهايي كه شما ديدهايد، در كف جامعه ول نيستند، نظر داد و تعداد واقعي آنها را دانست. پس به صرف حضور عدهاي فاسد جلي كه البته كم هم نيستند، نبايد اينگونه قاطعانه كل جوانان پاك خفي كه البته تعدادشان بيشتر نباشد، كمتر هم نيست را ناديده گرفت و حكمي كشور شمول مثل حكم سركار خانم چكش داد.
ناشناس
||
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
تو زندگيم از شما علاف تر نديدم اخه ساعت دونصفه شب وچهار نصفه شب تواينترنت چيكار مي كنيد مگه شما خواب وخوراك نداريد؟
مرتضي.ام
||
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
ناشناس جان ساعت ٢ نصفه شب و ٤ نصفه شب كه وقت آزاد آدمها است. شما ساعت دوازده و نيم ظهر كه همه سر كار هستند توي اينترنت چيكار ميكنيد؟! :D :LOL:
مهسا
||
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
جواب خوبی بود برادر مرتضی دقیقا همین است میفرمایید...
مهسا خانم اصلا مهم نبود که متن را بخونید یا نخونید ولی دست بر قضا منظور اصلیم درمورد قضاوت های زود هنگام, دشمن تراشی های بچه گانه, بصیرت های بی موقع, خود جوش حاضر در صحنه بودن های بی موقع و از این جور حرفها بود که البته بعضی اش در مورد شما هم مثل همین پیام اخرتون مشخص شد که شما حتی حاضر نمی شوید تا اخر متن را بخونید ولی از همون فرد یک دشمن خیالی فرض می کنید(قضاوت زود هنگام) و به یکباره بصیرتتون را بهش نشون می دهید (البته گفتم در این پیامم حرف خاصی نزده بودم و زیاد مهم هم نبود)
مورد دوم که اگر افرادی پیدا بشوند که صداقت و شجاعت تصدیق حرفم را داشته باشند این است که شما اگر احیانا فردی در سایت از دشمنان فرضی شما (که در اصل دشمن نیستند) حمایت کند متهم می شود به اینکه هر دو نفر یکی هستند مثل همین مبینا خانم و در همان مثال قبلی هم همون اقایی که به من گفته بود اگر قانع نشوی قیاس علی دایی و دایی علی صحیح است ریختن خونت واجبه می گفت ع ع و علی(من) هر دو یکی هستیم و حتی یکی نام از چکش اورد گفت ع ع همان چکش است یعنی با تهمت (اگر قبول داشته باشید اسم این کار تهمت است )می خواستند بگویند هر سه نفر یکی هستند.
اقا مرتضی حرف شما هم صحیح است اما من چون عجله داشتم متن از دستم در رفت منظور من این بودکه اگر مثلا من با این دو مثال بگویم در تهران فساد بسیار بالاست که هست متهم به انواع و اقسام توهین ها و تهمت ها می شوم و از همه بیشتر خود سایت بولتن به این قضیه دامن می زنه(بالاخره هنوز چهار روز از تهمت ایشان به من در مورد علت اشتباه تایپ کردن نام سایت نگذشته) البته یک مثال هم زدم که اقای عباسی در مورد یک فسادی صحبت می کنه اما دقیقا همون مسئله را بهش نسبت می دهند (فکر کنم هنوز مقاله مذکور در سایت توکلی به اصطلاح اصولگرا موجود است)
خانم مهسا و جناب مرتضی.ام
شگرد همیشگیتان را به کار میبرید . اصرار به اینکه آنچه من در مورد نظرات تو میگویم درست است نه نظری که خودت در مورد فکرت داری! آخرش هم نسبت دادن برخی صفات و...خلاصه روش همیشگی.من چند بار باید عرض کنم که با خانم مهسا و استدلالشان مخالفتی ندارم؟ولی چرا قبول نمیکنید که قشری که فساد و ولنگاری و هنجار شکنی شان ناشی از الگوسازی نادرست است وجود دارند؟ امثال شما هستید که با لاپوشانی فساد در زمان خود 10 نفر را 20 نفر رسانده اید چون فکر کردید 10 نفر در مقابل 1000 نفر عددی نیست! الان با اعلان جنگ تعداد جوانان پاک و ناپاک که در اینجا هیچ اهمیتی ندارد همین رویه را ادامه میدهید.
آقای علی با شما کلملا موافقم . اولا وقتی دیدم خانم مهسا کامنت شما رو نخوانده واقعا نمیدونستم چگونه شخصیت این قوم رو برای خودم تحلیل کنم که شما به غایت صحیح روشنگری فرمودید .شما به حد نهایت غرور و بصیرت تک بعدی توجهی داشته باشید... اصلا به مغزشان خطور نمیکند شاید واقعا اشخاصی باشند که تا حدودی مخالفشان و تا حدودی موافق هم باشند!!!! خدایا دو چشم مرا بگیر. ولی بصیرت اینچنینی نصیب من نکن آمین یا رب العالمین.
بخاطر بی ادبیهای این کاربر از همه دوستان عذر خواهی می کنم
پاسخ ها
مرتضي.ام
||
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
بولتن جان شما چطوري متوجه شديد ايشان چه ميگويند كه عذرخواهي نمودهايد؟ ميشود براي بنده هم توضيح دهيد؟
چی بگم !!!
...
||
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
خواهش میکنم بولتن جان . بی ادبی ایشون در سالی که گذشت بر همگان عیان شده بود ( لینک بی ادبی ایشون موجود می باشد) شما هم به بزرگی خودت ببخش .
واقعا امضا گرفتن چند تا جوون ساده از هنرپيشه ي محبوبشون اين قدر فاجعه باره؟بابا تو رو خدا يه كم يه كم اعتدال.افراط و تفريط داره ما رو به كجا ميبره؟ اينا فقط يه سري جوون ساده دل اند كه هنوز راهو پيدا نكردن.و شايد آرزوهايي رو كه بهشون نرسيدن تو اين افراد جست وجو ميكنند.بايد به اين اعتقاد برسن كه بزرگي تو شهرت و ثروت نيست.و براي رسيدن به اين اصل بايد كمك شن و بعد از اونه كه ميتونن الگوي مناسب رو پيدا كنن.نميشه از جوون توقع داشت از همون اول بهترين الگو رو انتخاب كنه. بايد آزمون و خطا كنه و كم كم الگوشو و راهشو پيدا كنه.و تا اون زمان فقط بايد مواظبت بشه كه زيادي كج نره.
حامد ، یکی از بهترین هنرپیشه های مرد بود بعد از اسطوره های هنر مثل پرستویی و ... که واقعاً فرم ، استیل ، روحیه و ... مردونه داره از اخلاق و رفتارش هم خوشم میاد
اصلا قابل مقایسه با پرستویی نیست نه در استیل نه در بازیگری این نظر شخصی بنده است پرویز پرستویی عجوبه بازیگری در ایران است
شما هنوز نفهمیدی که 90درصد بازیگران ایران حتی اگه زن هم داشته باشن بازم مجردن!؟!!!!
واقعا چه بايد گفت؟!!!! :(
نه علکی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خوبه بعنوان هنرمند بش احترام بزارن ولی امضا از بهداد
نمی دوم والا
اگه یه روزی این مثلا هنرمندان خودشونو بکشند ، دنبالم راه بیفتن ، بگن خانم جون مامانت ازمون یه امضا بگیر صد سال سیاه قبول نمیکنم .
اصرار نکنیداااااا ناراحت میشم .( نیشخند)
البته ببخشید من به شما داداش محمدرضا گفتم
البته در جواب سهیلا جون بگم بس خیلی مغروری که به کسی امضا نمیدی!!
قشری از جوانان به دنبال نوعی اسطوره سازی کاذب خارج از شخصیت های مذهبی هستند. مثلا عده ای عکس جمع میکنند و عده ای تقلید.تا انشاءالله متعادل شدنشان شخصا ترجیح میدهم از آقای بهداد امضا بگیرند تا اینکه برای ساسی مانکن غش کنند!
مثل اینکه بگیم بنده ترجیح میدم فرزندم به جای اینکه بیرون شیشه مصرف کنه تو خونه پیش خودم تریاک بکشه!
آیا شان جوان مسلمان ایرانی باید این باشد که به دنبال بازیگری بیفتد برای امضا کردن؛ چرا باید جونا رو با مقایسه دو کار اخس مشغول کنیم، و قبح کاری رو با مقایسه دو کار کم ارزش بریزیم!!
بجای این قیاس میتونستیم بگیم:
جوان ایرانی به جای چنین الگو گرفتن، با تاسی از شهدا و پیشه گرفتن تقوا الگوی جوانان کشورهای دیگه باشند..
و انقلابشون واسلام ناب محمدی رو با علمشون به دنیا عرضه کنند..
از دهات مشهدشون قهر کرده بود و بدون خداحافظی اومد تهران تا همین چند وقت پیشها هم قهر بود.
چکش خانم فکر میکنید بنده چند سال دارم سنم اندازه ی این خانمها یی که امضا میگیرند نباشد کمتر نیست!!
مگر انتخابات است که ما فقط مکلف به انتخاب چند نفری محدود باشیم در صورت عدم حضور کاندیدی ایده آل از بین بد و بدتر، بد را انتخاب کنیم و مدتی دندان رو جگر بذاریم..
بحث اعتقادات و الگوسازی یه جوان مسلمان ایرانی میباشد، اینجا ایران است نه آمریکا که بخاطر نداشتن اسطوره به الگو سازی کاذب روی می آورند بطور مثال مایکل جکسون را الگوی جوانهایشان قرار میدهند..
اعتقادات انسان اونهم یه جوون ایرانی که چشم دنیا به او دوخته شده مگر شوخی بردار است که صرفا با دادن عروسکی او را مشغول کنیم که احیانا به دنبال چیزهای دیگر نرود، جای جای کشور ما و تاریخ ما پر از اسطوره هایی که در جهت اعتلای هموطنان و کشور در نهایت جهان تلاش کردند و در این راه جان خود را هم فدا کرده اند، برای چی جوون ایرانی چنین دغدغه ای نداشته باشد وقتی که تمام حقیقت در دست اوست..
کجای مثال من اغراق آمیز است شهدایی که ما در زمان معاصرمون دادیم مگر غیر از جوونهای خانواده ی ما و همسایه و نزدیکان ما و شما بود..اینها با چه الگو گیری چنین عمیق فکر و عمل کردند؟
همه ی جونها در پی حقیقت اند اون کسی که دنبال این بازیگر راه میفته خودش هم میدونه که براش افتخاری نداره..
من میگم شما چرا با یه کامنت القا میکنید که اینکار مشکلی ندارد چون از غش کردن برای ساسی مانکن بهتر است، و میخواهید طوری تعمیم بدهید که جونها برا ساسی مانکن غش میکنند..این تعمیم هم نارواست هم اشتباه..اینقدر جونا رو دست کم نگیریم کمی تاریخ بخونیم و درس بگیریم..
من ، خانم مهسا ، بولتن ، آقا مرتضی و دوستان دیگر
هنوز هم معتقدید شما کارتان درسته و عیب کار از ماست که منظور واضح شما رو درست متوجه نمیشیم؟؟؟؟
اتفاقا در نظر بالا منظوز شما رو من همونطوری متوجه شدم که خواهرم مهسا متوجه شد و بد نیست بانید مثال ایشون آنقدر برایم تحسین برانگیز و زیبا بود که حد نداشت حالا اینکه شما همیشه منظور دیگری دارید باید بگویم »:
شرمنده عیب از گیرنده نیست عیب از فرستنده است
جسارت بنده را ببخشید ولی چیزهایی رو اگر بدانید برای اطلاعات عمومی خوب است
واقعا لذت بردم از زیبایی نوشته هایتان
اگر پاسختان مبتني بر سوال دوم بنده است، بياييد كلي جوان نشانتان دهم كه اصلا نام او به گوششان هم نخورده است و اگر پاسختان نشات گرفته از سوال بنده است كه بيشك جامعه آماري خود را غلط انتخاب كردهايد.
من ندیدم شما بخواید عمق فاجعه را نشان دهید، تنها چیزی که من مشاهده کردم توجیه یه کار بی ارزش با مقایسه یه کار بی ارزش دیگر است..
که خود بخود خواننده را توجیه کند پس این کار چون از اون یکی پست تر نیست بهتر است، مثل خیلی از بد حجابهایی که هفت قلم آرایش کردند تو خیابون هم دهنشون تا بناگوش بازه وقتی ازش میخوای خودش رو کمی جمع و جور کنه میگه :درسته که من خیلی جلفم و راحتم اما تا حالا با هیچ پسری رابطه ای خاص نداشتم !!
متاسفانه این جور توجیه کردنها توهینی است در درجه اول به خود اون انسان!
اتفاقا برا منهم شک برانگیز بود!!
این هم بیشتر در راستای کامنت دوم من ، و برای توجیه عصبانیت چکش در نظری فردی نا آشنا!!
ما نگفتیم خدای نکرده آقای بهداد مشکلی داره!؟
بحث الگو سازی بود..
خانم مهسا از آنجایی که در این بحث شما اصرار دارید مرا در جبهه مخالف خودتان قرار بدهید من ناچارسکوت کنم ولی در کل با شما موافقم و فقط خواستم بگویم که الگو ها در این نوع جوانان متغیر است و اشاره ای به این الگوسازی کاذب داشته باشم باز هم خواهشمندم لطف بفرمایید و تا آنجایی که ممکن است به توضیحات کسی که حرفی را آغاز میکند توجهی بفرمایید.
پس مسلما جوونها برای چنین کسی ارزشی قایل نیستند، اما بعضیها جونها رو دست کم میگیرن که شاید با طرفداری از یه بچه قرطی ، به خیالشون به جونها بفهمونند که ما با شماییم..
جونها نشون دادند که به دنبال چه تفکر و چه کسانی هستند شما هم عنایتی بفرمایید بی زحمت!! مگر به چشمتان نخورده؟ مثل روز روشنه! توضیح واضحات هم نمیخواد!
حرفم را از دکتر حسن عباسی اغاز کنم,عده ای شدیدا به دنبال تخریب دکتر عباسی هستند و جالب انجاست که به جای نقد تحلیل های ایشان فقط از ایشان طنز می سازند و لودگی می کنند چون حرفی برای گفتن ندارند,دو روز پیش مطلبی را می خواندم در سایت الف (متعلق به احمد توکلی)نویسنده در نقد توهین امیزش گفته بود قیافه شما ادم را یاد زنای ذهنی, لاست و از این جور چیز ها می اندازد.
من در مطلبی تحت عنوان دایی علی و علی دایی از مقایسه این دو نفر انتقاد داشتم اما به شدت به من از جانب خود سایت و کاربران حمله شد و اقایی گفت ما حرفهامون را می زنیم اگر قانع نشوی در پایان مبارزه و جهاد مسلحانه می کنیم خوب کجای متن من باعث شده بود که ایشان به من این حرف را بزند ( در ذهن خودش علیه من یک کافر در حال توطئه علیه مسلمین ساخته بود) در حدی که من قسم بخورم در پایان که من عمویم در خرمشهر شهید شده پدرم و عموهایم و دایی ام همگی جانباز هستند در حالی که نوع ادبیات ایشان طوری بود که انگار داره با اکبر گنجی صحبت می کنه وما به جای انکه در مورد این قیاس نابجا صحبت کنیم در مورد مشترکاتی که هردو اعتقاد داشتیم مثل انقلاب اسلامی بحث کردیم.
الان نیز خانم چکش عقیده اش را درست یا غلط عنوان می کند اما سریع متهم به چیزهای دیگری می شود.
در جواب اقا مرتضی که می گفت عمق فاجعه را چگونه فهمیدید باید با دو مثال عمق فاجعه را گفت : اول:ماه رمضان 4سال پیش رفته بودم کلاس اموزش رانندگی برای تمرین می امدیم محله طرشت انجا همه مربی ها در یک جای خوش اب و هوا جمع می شدند و صبحانه می خوردند (همگی بدون استثنا) . مثال دوم:چندی پیش به یک شرکت خصوصی کارم افتاد که متعلق به یکی از اشنایان دوستم بود وقتی به شرکت رفتم در حدود بیست دختر بی حجاب را دیدم انگار تو خونشون نشسته اند اول فکر کردم اشتباه امدم ولی درست بود اینها همه با مدیر عامل محرم بودن و هرکسی با مدیر عامل کار داشت با اون هم محرم می شدند!!!!!! اقا مرتضی به جای مثال از روزه خواری چهار تا راننده و غیره می توان صد تا مثال زد(لااقل در تهران دامنه فساد تا این حد بالا است). اما حرف اصلیم., اگر من همین دو تا مثال را در جهت اثبات بالا بودن فساد در تهران بزنم این طور استنباط می شود از طرف دوستان که من طرفدار این مفسده ها هستم در حالی که من و یا خانم چکش از واقعیت ها می گوئیم و شما از ارمان ها و مثال ما به مانند دکتر عباسی است که در نقد زنای ذهنی صحبت کرده اما در تخریبش می گویند قیافه تو ادم را یاد زنای ذهنی می اندازد و یا در کامنت ها بهش می گفتند مرتیکه مشکل جنسی داره اومده شده کارشناس.
براستی این عدم فهم حرف من و امثال من از کجا ناشی می شود؟بصیرت بی موقع؟قضاوت زود هنگام؟ نمی دانم......
سعی میکنم دیگه تا آخر متن رو نخونم ..!!
چون نمیشه با مثال، نتیجه گیری کلی درباره ی چنین بحثی کرد..
بنده نه منكر وجود فسادم و نه منكر آنچه شما فرموديد. سخن بنده اين است كه تصور كنوني شما از ميزان فساد، صرفا بر اساس مشاهدات عيني شما كه يقينا محدود به چند محيط خاص است، شكل گرفته است و اين نه عقلي است و نه علمي كه آن را به كل ٧٠ ميليون مردم كشور تسري دهيد.
تا وقتي آمار دقيق گرفته نشود، نميتوان در مورد آن اكثريت پنهاني كه برخلاف آنهايي كه شما ديدهايد، در كف جامعه ول نيستند، نظر داد و تعداد واقعي آنها را دانست. پس به صرف حضور عدهاي فاسد جلي كه البته كم هم نيستند، نبايد اينگونه قاطعانه كل جوانان پاك خفي كه البته تعدادشان بيشتر نباشد، كمتر هم نيست را ناديده گرفت و حكمي كشور شمول مثل حكم سركار خانم چكش داد.
آشنا به نظر نمیاد!
مورد دوم که اگر افرادی پیدا بشوند که صداقت و شجاعت تصدیق حرفم را داشته باشند این است که شما اگر احیانا فردی در سایت از دشمنان فرضی شما (که در اصل دشمن نیستند) حمایت کند متهم می شود به اینکه هر دو نفر یکی هستند مثل همین مبینا خانم و در همان مثال قبلی هم همون اقایی که به من گفته بود اگر قانع نشوی قیاس علی دایی و دایی علی صحیح است ریختن خونت واجبه می گفت ع ع و علی(من) هر دو یکی هستیم و حتی یکی نام از چکش اورد گفت ع ع همان چکش است یعنی با تهمت (اگر قبول داشته باشید اسم این کار تهمت است )می خواستند بگویند هر سه نفر یکی هستند.
اقا مرتضی حرف شما هم صحیح است اما من چون عجله داشتم متن از دستم در رفت منظور من این بودکه اگر مثلا من با این دو مثال بگویم در تهران فساد بسیار بالاست که هست متهم به انواع و اقسام توهین ها و تهمت ها می شوم و از همه بیشتر خود سایت بولتن به این قضیه دامن می زنه(بالاخره هنوز چهار روز از تهمت ایشان به من در مورد علت اشتباه تایپ کردن نام سایت نگذشته) البته یک مثال هم زدم که اقای عباسی در مورد یک فسادی صحبت می کنه اما دقیقا همون مسئله را بهش نسبت می دهند (فکر کنم هنوز مقاله مذکور در سایت توکلی به اصطلاح اصولگرا موجود است)
شگرد همیشگیتان را به کار میبرید . اصرار به اینکه آنچه من در مورد نظرات تو میگویم درست است نه نظری که خودت در مورد فکرت داری! آخرش هم نسبت دادن برخی صفات و...خلاصه روش همیشگی.من چند بار باید عرض کنم که با خانم مهسا و استدلالشان مخالفتی ندارم؟ولی چرا قبول نمیکنید که قشری که فساد و ولنگاری و هنجار شکنی شان ناشی از الگوسازی نادرست است وجود دارند؟ امثال شما هستید که با لاپوشانی فساد در زمان خود 10 نفر را 20 نفر رسانده اید چون فکر کردید 10 نفر در مقابل 1000 نفر عددی نیست! الان با اعلان جنگ تعداد جوانان پاک و ناپاک که در اینجا هیچ اهمیتی ندارد همین رویه را ادامه میدهید.
زبونت پشت فکرت باشه نه بر عکس.