کد خبر: ۷۹۲۸۲
تعداد نظرات: ۷۹ نظر
تاریخ انتشار:
حلقه فساد در سینما را چه کسانی می گردانند؟

روابط نامشروع دلیل جدایی کشاورز از بازیگری

دوست ندارم به دنیای بازیگری برگردم، اول به دلیل اینکه سناریوها خیلی بد است و ثانیاً روابط نامشروع هم در آن خیلی زیاد شده است و من که هشتاد سال سالم زندگی و آبرو کسب کردم، نمی‌خواهم آبرویی که در سینما دارم، از بین برود.

 بولتن نیوز: پس از افشاگری های چند تن از اهالی سینما درباره فساد رو به افزایش در این عرصه، این بار نوبت به محمد علی کشاورز بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون رسید تا از روی تخت بیمارستان بگوید: روابط نامشروع در سینما خیلی زیاد شده است.

به گزارش بولتن، 6 ماه از افشاگری فرج الله سلحشور کارگردان سریالهای قرآنی از تبدیل سینما توسط عده ای خاص به فاحشه خانه  و دوری این سینما از فرهنگ ایران می گذرد و در این مدت پرستو صالحی، ماهایا پطروسیان و امین تارخ از بازیگران سینما و تلویزیون نیز به جمع معترضین این وضعیت اسفناک در سینمای ایران پیوسته اند. با این حال هنوز هستند عده ای که گمان می کنند با سر کردن در زیر برف، واقعیت های زشت سینما مخفی می ماند و بر همین اساس معتقدند نباید در این باره سخنی گفت.


اما وقتی شخی چون «محمدعلی کشاورز» که از سال ۱۳۲۷ با نمايش «هياهوي بسيار براي هيچ» فعاليت بازيگريش را آغاز كرد و در سال ۴۳ با فيلم «شب قوزي» وارد سينما شد، از وضعیت فساد در سینما می نالد، دیگر نمی توان سخنان کوتوله های عرصه هنر را قبول کرد.

استاد کشاورز در این باره به فارس گفت: پیشنهاد بازی زیاد دارم اما دوست ندارم به دنیای بازیگری برگردم، اول به دلیل اینکه سناریوها خیلی بد است و ثانیاً روابط نامشروع هم در آن خیلی زیاد شده است و من که هشتاد سال سالم زندگی و آبرو کسب کردم، نمی‌خواهم آبرویی که در سینما دارم، از بین برود.

به نظر می رسد عمق فساد در عرصه سینما بیش از آنچه تصور می شود، هست. فسادی که مانع از ادامه فعالیت کسانی شده است که نقش اساسی در اعتلای سینما و تلویزیون کشورمان ایفا کردند. فسادی که پیشکسوتان عرصه هنر را خانه نشین کرده است. به راستی چه کسانی این حلقه فساد را در سینما گرد هم آورده و چه کسانی از آن حمایت می کنند؟ آیا این حمایت و پشتیبانی توسط کسانی اعمال نمی شود که در کالبد یک مجموعه منسجم بر سلحشور و امثال او تاختند؟




به هر روی آنچه که از این وضعیت استنباط می شود،قدرت اقلیت فاسدی است که بر سینمای ایران اسلامی سیطره دارند، اقلیتی که هنر را بهانه ای برای ارضای امیال شهوانی خود تلقی می کنند و هر کسی را که در برابر فساد آنان سکوت نکند، حذف می کنند؛ خواه آن فرد یک دختر جوان باشد که وقتی تسلیم امیال شیطانی آنان نشد، قراردادش فسخ شود و یا محمد علی کشاورز باشد که از ترس آبرو بازی نکند، فرقی نمی کند، باید چرخ سینما به سمت و سویی که آنان می خواهند برود.

با توجه به شاهکارهای! عینی مدعیان بازیگری در داخل و خارج کشور ،اکنون یک سوال در اذهان عمومی کسانی است که سینما با مالیات ها و پولهای آنان بدین جا رسیده و آن سوال این است که چه کسی و چه زمانی می خواهد و یا خواهد توانست ریشه فساد را در سینما بخشکاند؟

 

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۷۹
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۴۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
4
87
خدا انشا الله شفا بدهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
4
71
حالا هی دم به دم مسئولان سینما و صدا و سیما به همدیگر لوح تقدیر بدهند و از یکدیگر تمجید کنند!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
24
73
روابط نامشروع هست اما شما به من بگین کجای ایران نیست هرجا میری کار کنی اول نگاه به قیافه و شکل و بر رو روی دختر می کنن بعد بهش کار میدن
دلیل اصلی این قضیه هم این است که جامعه ما حاضر نیست به دستورات دین عمل کند مهمترین دستوری که می تواند جامعه مارا نجات دهد اجرای صحیح قانون ازدواج موقت است که حلال است اما چون به نفع مسئولین کشوری و لشگری نیست اجرا نمی شود
متاستفم
اگر مرد هستید لطفا نظر بنده را بدون ویرایش منتشر کنید
مدیر پایگاه آقا جان تایید کردن یک نظر چه ربطی به مردی و نامردی دارد تو را به خدا کمی منطقی باشید
پاسخ ها
سهیلا *
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
عزیزم جامعه نه ، یه عده معلوم الحال که دست بر قضا پاشون به اونور آب رسیده و لبی تر کردن از آب شنگولی و دستی دادن به نامحرم و به خیال خام خود حظش رو بردند و فکر کردن علی آبادم شهریه ، نمیخوان به دستورات دینی عمل کنند . بنده هم جزیی از این جامعه ایرانی هستم که اگه یک حیوان صفت به خودش اجازه نگاه چپ بده فکشو میارم پایین . اینو گفتم که بدونی نباید همه رو قاطی هم کنی.

دوم اینکه وقتی این ارازل اوباش اسم هنرمند رو یدک میشکند و تبدیل میشن به چهره های شاخص و خودشونو الگوی جوانان میدونند نباید مراقب شآن و مرام و شخصیت خودشون باشند ؟ البته انقدر پوست کلفت شدن تا حرفی بهشو میزنید میگن چرا وارد حریم شخصی ما شدید ؟ چند وقت پیش عکس خانم شیلا خداداد رو با هفت قلم آرایش روی یک مجله در حین خرید از یک فروشگاه و زنبیل به دست انداخته بود و نوشته بود بانوی شرقی .

بانوی شرقی به امثال همسر شهید احمدی روشن میگن . به خواهران و مادران شهید و زنان اصیلی که حتی شهید هم ندادند اما حاضر به لکه دار شدن شرافت و نجابت و حیثت خودشون نمیشن .

ناشناس عزیز گیریم که فساد از در و دیوار این مملکت بالا میره به نظرت خودمون در ایجاد این فساد چقدر نقش داریم ؟ همه این بی بندو باریها و لاابالی گریها از ضعف ایمان هست .
شمس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
با سلام،
این هموطن که خودش را خیلی "مرد" میداند ولی هم او خودش را با نام "ناشناس" معرفی میکند و میخواهد ناشناس هم بماند کاش به این هم اذعان میکرد که خیلی از دستورات دینی هم است که باید اجرا شوند ولی اجرا نمی شوند و یا شرائط اجرای شان فراهم نیامده است. اگر "عدل" و "قسط" در جامعه اسلامی جاری شود "مقدمه" ای را که ایشان برای "موخره" و نتیجه گیری بی مهابای مورد نظرشان می آورند در هم می ریزد و دود هوا میشود.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
هر جا ميِري كار كني اين طور نيست، ولي خيلي جاها هست كه بد است.
يكي هم همين سينما. حالا شما مي‌گويي چون جاهاي ديگه اي بوده اين جا با فساد برخورد نشود؟!
ضمناً اگر دين حكم ازدواج موقت را ارائه كرده است، حكم ايمان، وفاداري همسرها به هم، ازدواج و پايداري بر ازدواج را هم ارائه كرده است.
رویا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
iهیچ ربطی هم به ازدواج موقت نداره وقتی مردهای زن و بچه دار چشمشون بدنبال زن های دیگه است یعنی اینکه اگر صدتازن هم داشته باشن وضع همینه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
بولتن عزیز از چه فرد مناسبی تقاضای منطقی بودن کرده ای!
مهمترین دستور دینی که میتواند جامعه ما را نجات دهد برقراری عدالت اجتماعی است. حضرت علی (علیه السلام ) فرمودند "الرعیة لا یصلحها الا العدل".در سایه برقراری عدالت اجتماعی و وضعیت نسبتا متعادل اقتصادی بسیاری از جوانان سالم امکان ازدواج دایم پیدا میکنند و به فساد کشیده نمی شوند.این افرادی که "اول نگاه به قیافه و شکل و بر رو روی دختر می کنن بعد بهش کار میدن " همان هایی هستند که به قول قرآن " یرید الذین یتبعون الشهوات ان تمیلوا میلا عظیما"!مشکل اینها با ازدواج _اعم از دایم و موقت_حل نمی شود.کما اینکه بسیاری از آنها متاهل هستند و یا امکان مالی برای ازدواج دایم را دارند.
در ضمن همیشه کوتاهترین راه بهترین راه نیست!رواج ازدواج موقت به عنوان جایگزینی برای ازدواج دایم جامعه را نابود میکند. من فقط یک سوال از آقایان جوانی که این کامنت را میخوانند دارم. فرض کنید به خواستگاری خانم بیست و چند ساله ای میروید و ایشان میگوید که من قبل از شما دو سال با کسی صیغه بوده ام. از ابتدا هم قصد ما بر ازدواج موقت به عنوان یک راه حل موقتی بود(حساب خانمی که ازدواج دایم داشته و طلاق گرفته کاملا جداست) واکنش شما به این قضیه چیست؟
من هم مسلمانم و هیچ وقت حلال خدا را حرام نمیکنم ولی این راه حل های بدون برنامه ریزی محیرالعقول نه تنها دردی از جامعه اسلامی دوا نمیکند بلکه بر دردها می افزاید.اگر بنا بر ترویج یک فرهنگ است فرهنگ ساده زیستی و قناعت و ازدواج آسان را ترویج کنیم !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
1) من دورادور خيلي خدمت اي خانوم سهيلا ارادتمند هستم و ترجيح مي دهم هرگز با ايشان روبرو نشوم.
2) درباره ازدوجا موقت بحث بسيار است و فرصت جامعي را مي طلبد.
3) انصافا اين نشناس حرف درستي زده است.
4) خانم رؤيا! ازدواج موقت واقعا چارهساز مؤثري براي حل عمده مشكلات امروز جامعه در زمينه روابط گسترده و رو به گسترش بيشتر نامشروع است، اين كه برخي افراد كلا دل مريض هستند موجب حذف برخي راه كارهاي مفيد نبايد شود.
5) سايت محترم بولتن نيوز، شما از اصرار بر ادامه اين ماجرا، به دنبال چه سود يا منفعتي هستي؟ فكر نمي كني به لجن كشيدن سينماي ايران بس باشد؟ آره آقا به زعم شما سينماي ايران كلا شده فاحشه خانه (دور از جان هنرمندان محترم)، لطفا مراتب را به دادستان محترم كل جناب حجت الاسلام مسني اژه اي اطلاع دهيد تا رسيدگي لازم صورت پذيرد.
(فقط جون مادرت يك بحث جديد باز نكن كه بخواي به قوه قضائيه و دادستاني گير بدي. باشه؟!!!!!!)
سهیلا *
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
جناب ناشناس یعنی من انقدر ترسناکم ؟
مجید(مازندران)
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
خانم سهیلا احتمالا ایشون از این جمله شما که فرمودید فکش رو میارم پایین ترسیدند ( نیشخند )
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
سهیلا خانم یعنی شما که همسران و مادران شهید را الگوی خود قرار دادید؛ این چه لفظی است که بکار میبرید فکشو میارم پایین!!
الفاظ بهتری هم میشه بکار برد!؟
نمیخوام در جوابم بگبد چی بگم شما راضی میشید؟!
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
جناب ناشناس! شما جاي بهتري سراغ داريد؟
سهیلا *
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
جناب ناشناس متاسفانه نظرات رو دقیق نمیخونید بعد برای اینکه صرفا" حرفی زده باشید از هول حلیم می افتید توی دیگ .

زنان اصیل رو هم میخوندید بد نبود هر چند بنده افتخارم اینه که خانواده معزز شهدا الگوی بنده باشند .

گذشته از اون بنده در مورد حیوان صفتان صحبت کردم شما چرا بهتون برخورد ؟؟؟ (!!!) گاهی اوقات همین امثال شما باعث میشید علیرغم میلمون از الفاظی استفاده کنیم که خوشایندمون نیست بالاتر گفتم بازم میگم که حتما فکشو میارم پایین و عادت ندارم اینجور مواقع خیلی ببخشید مثل افتابه دست به کمر بایستم . اونی که ذره ای از شرافت و غیرت و مردانگی بویی برده باشه و ناموس دیگرانو ناموس خودش بدونه بدون فکر حرف نمیزنه .

و اما مطلب آخر بنده اصلا عادت ندارم در صورت مزاحمت این حیوان صفتان عشوه بیام ، پشت چشم نازک کنم ، شماره تلفن مبادله کنم تا بعدا " لاو بترکونم حتما یه کتک درست و حسابی بهش میزنم تا حد و اندازه اش دستش بیاد .
مجید(مازندران)
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
جناب ناشناس

ضمایی که ودعی منطق هستید و دم از شهید شناسی میزنید رو چه منطقی به این نتیجه رسیدید که اگر یکی از اراذل و اوباش ها خواست به خانمی چپ نگاه کند آن خانم محترم نباید فکش رو بیاره پایین؟؟؟؟؟

اتفاقا خواهرم سهیلا قشنگترین و کاملترین و بهترین و رساترین و پرمفهومترین جمله را بکار بردند.

واقعا شیرزنان ما باید در مواجهه با چنین مردان کثیفی ، باید هم فکشان را بیورند پایین تا دیگر کسی جرات چنین غلط کاری نکند

مردان غیوری هم که شاهد ماجرا هستند باید در دفاع از آن شیر زن ، پدر آن مرد کثیف بد چشم را همان جا در بیاورند تا درس عبرتی شود برای دیگران

جناب ناشناس یادت باشه اولین قدم در الگوگیری از شهدا ، ناموس شناسی و دفاع از ناموس است . به نظر شما شهدا برای دفاع از چه امری شهید شدند ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
ماشالله چقدر زود قضاوت میکنید من به کلمه ی سهیلا خانم انتقاد کردم چه خبره؟ این همه توهین که نثار بنده کردید!!
پدر بنده 90 ماه سابقه حضور در جبهه دارند و همرزم شهید موسوی و جهان آرا و خودشون هم فرمانده هم بودند حالا من شدم..
آقا مرتضی چه ربطی داشت که شما جای بهتری سراغ دارید؟؟
آقا مجید من کجای جمله ام دم از شهید شناسی زدم..
چقدر وکیل مدافع..
این همه صاحب نظر یکی نتونست کمی بهتر ج بده!!؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
آقا مجید شما واقعا نظر من رو خوندید!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
به نظر شما سکوت دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی در مورد فساد در سینما معنادار نیست؟
o
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
3
27
آقاي مجيد مظفري هم در اين مورد صحبت كرده‌اند و فساد را تأييد كرده‌اند. و گفته اجازه نمي‌دهد دخترش به بازيگري وارد شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
17
8
از این که بولتن هم حرف زد تعجب کردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
شما ظاهرا مشتری بولتن نیستی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
4
16
باید جستجو کرد این اتفاقات مربوط به همین چند سال اخیر است یا نه بوده و این بازیگران یا مطلع نبوده اند و یا می دانستند ولی ....؟
میر حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
13
23
من با سلحشور موافقم و موافق بودم.اصلا هم به حرف مردم کاری ندارم
اميد هستم عزيز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
14
10
حتي صد نفر ديگر هم وجود فساد را در بين برخي كارگردانان يا تهيه كنندگان يا عوامل سينما تاييد كنند بازهم به كار بردن واژه ي بسيار زشت فاحشه خانه توسط اين آقاي كارگردان به اصطلاح قراني بسيار زننده است و به ايشان اين حق را نمي دهد كه همه ي اهالي سينما را ساكنان فاحشه خانه بدانند .
پاسخ ها
م سادات موسوی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
لطفا نظر جناب مرتضی.ام را در پست [زخم چرکین فساد در سینما] بخوانید.
حسین سوری ( تهرانفردا.بلاگ اسکای . کام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
1
14
انشالله سلامت باشند ایشان ...
فعال قرآنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
5
13
اگر روزی قرار باشد از سینما انتقادی شودباید از کم کاری مسئولین انتقاد کرد نه از کار بازیگران قوانین حاکم بر سینما ضعف دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
مثبت دادم
ولی هرکی سر جای خودش
موسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
0
5
میشود با سینما فرهنگ فکر و اندیشه مردم را تحت تاثیر قرار داد ولی با کمال تاسف باید بگویم در ایران هیچ برنامه ای در این بخش به چشم نمی خورد.
حیف از سینمای فیلمهای اول انقلاب مثل توبه نصوح وبایکوت وپرواز در شب
منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
1
5
اگر ذات انسان بد باشد خواه متاهل یا مجرد ، جوان یا پیر ، دختر یا پسر باشد دست آخر مشکلات سوء اخلاقی بروز خواهد کرد آن هم در مکانی مثل صدا وسیما . که با مواجهه رویارویی و نقش هایی در قالب همسر شدن و دوست دختر یا پسر شدن امکان فساد اخلاقی صددرصد خواهد بود .
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
3
5
همه ی این بحث ها بر میگردد به کم رنگ شدن امربه معروف و نهی از منکر بیائید تا این فریضه واجب را زنده کنیم
م سادات موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
3
98
درود بر سلحشور که بر طبل بیداری کوبید.
پاسخ ها
یاشیل
| United States |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
درود بر تمام مردان با غیرت و زنان باحیا و نجیب
یاشیل
| United States |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
درود بر تمام مردان با غیرت
علی فاتح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
2
5
گر حکم شود که مست گیرند ..در شهر هر آنچه هست گیرند .البثه بجز عده ای اندک ..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
4
4
درود برتو سهیلا زن با غیرت ایرانی اینچنین زنانی مثل شما هستند که مرد را به معراج می رساند من یک مرد هستم شمارابا تمام وجودتمجید می کنم
پاسخ ها
سهیلا *
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
ممنون
داوودبهبهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
1
7
سلام . چراهمه الکی جریان آقای سلحشور روشلوغش می کنند. این بنده خدانگفت که همه همه اهالی سینما فاحشه هستند بلکه گفت بعضی از آنها . همه مابدون تعارف میدونیم که واقعا بعضی ها چقد فاحشه هستند .
ايمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
0
9
چرا اون بازيگر طرف مقابل كه تقاضاي رابطه نامشروع ميكنه رو معرفي نميكنه
سهیلا *
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
0
7
امروز داشتیم توی شبکه آی فیلم سریال پدرسالار رو تماشا میکردیم که یه خانم مصری پیامک داد و زیر نویس سریال اینطور نوشته شد که : یکی از راه های موفقیت در سینمای ایران ، رعایت اخلاق است .

باید به این ببینده محترم گفت آوای دهل شنیدن از دور خوش است . هیچ بعید نیست تشریف بیارید ایران نظرتون عوض بشه . همونطور که نظر ورزشکاران لبنانی نسبت به حضور و بدخجابی خانم های ایرانی در لبنان عوض شد طوری که مردان لبنانی مجبور به تذکر به حفظ حجاب دختران ایرانی شدند .


خدائیش هر جا که میریم همه چی تمومیم !
پاسخ ها
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
سهيلا خانم به موضوع بسيار جالبي اشاره فرموديد.

يكي از دوستان بنده كه انگليسي مسيحي فوق‌العاده با كمالاتي است و اكنون به خارج از اروپا مهاجرت كرده است، عاشق فرهنگ، زبان، سريال‌ها و فيلم‌هاي ايراني است و با تمام وجود از آنها لذت مي‌برد.

يك بار بنده سعي كردم سربسته به اين استاد دانشگاه كه فرد بسيار باهوش و مطلعي نيز هست بگويم كه محتوياتي كه در فيلم‌ها و سريال‌هاي ايراني مي‌بيند را خداي نكرده به پاي اسلام و فرهنگ غني ايراني ننويسد و فكر نكند هرآنچه در اين فيلم‌ها و سريال‌ها عرضه مي‌شود، چون از تلويزيون ما پخش شده مورد تاييد مردم و دين ما نيز هست.

پاسخ ايشان برايم بسيار جالب و پرمعنا بود. او گفت: "تلويزيون شما پاك‌ترين رسانه جهان است. من وقتي برنامه‌هاي شما را مي‌بينم با تمام وجود لذت مي‌برم، در حالي كه ساده‌ترين برنامه‌هاي تلويزيون‌هاي غربي، پر از كثافت و لجن است كه اصلا قابل تحمل نيست. مثلا ديشب در صحنه‌اي از سريال شرلوك هلمز، زن برهنه‌اي در مقابل هلمز مي‌چرخيد و او مشغول ورانداز كردن اين زن بود. به قدري تهوع‌آور بود كه مجبور شدم تلويزيون را خاموش كنم و بروم!".

آن وقت برخي از ما، له‌له هرزگي و ولنگاري به سبك غربي‌ها را مي‌زنيم.
سهیلا *
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
خدا حفظ کنه دوست محترم شما رو .

از آنجاییکه ما مسلمانیم و در کشوری اسلامی زندگی میکنیم اگه خدایی ناکرده باورهای دوست عزیزتون و این خانم مصری فرو بریزه چه اتفاقی می افته ؟ مسلما" ریزه کاریها و اخباری که از اینور اونور می بینم و میشونیم رو ببیند و بشوند چه حالی میشن؟ امیدوارم هیچ وقت نبینند و نشنوند .

فکر نمیکنید اولین چیزی مورد حمله این عزیزان قرار میگیره دین عزیزمون اسلامه ؟ چطور میشه تمام قد از مظلومیت این دین دفاع کرد ؟

کاش این به اصطلاح هنرمندانمون بدونن قبل از هنرنمایی در فیلم های بی محتوا و بی کیفیت چه نقشی رو در تخریب باورها بازی میکنند .

خداوند همه ما رو در پناه خودش حفظ کنه علی الخصوص بچه هامونو .
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
كاملا با شما موافقم و دقيقا به همين دليل نيز هميشه گفته‌ام كه گناه به ظاهر كوچك اين به ظاهر هنرمندان ما، از فساد فاسدان شناخته شده‌اي همچون آنجلينا جولي‌ها و بريتني اسپيرها و غيره بيشتر است.

و البته هدايت حق‌جويان با خود خدا است. فقط كافيست كسي واقعا به دنبال يافتن حق باشد، در آن صورت بي‌شك خداوند مابقي مسير را به او نشان خواهد داد و پس از آنكه او مسير را يافت، مجددا عنان اختيار را براي تصميم‌گيري به فرد واگذار مي‌كند.

البته بنده هم هميشه در مواجهه با اين افراد كوشيده‌ام پنبه‌ي هنرپيشه‌ها و كارگردان‌هاي وطني را كاملا بزنم كه وقتي گند كارشان درآمد، طرف آن را به پاي دين و فرهنگ ما نگذارد. و صد حيف كه وقتي مي‌خواهم كارگردان‌ها و هنرپيشه‌هاي قابل اعتماد را برايشان بگويم، عمدتا تعدادشان به انگشتان دو دست هم نمي‌رسد!
سهیلا *
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
در پنبه زنی هر دو همفکریم برادر .
کورش کبیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
4
7
وقتی که مقام مسول آقای ..... از گلشیفته فراهانی دعوت میکنه که برگرده ایران

دیگه چه انتظاری هست؟؟
دختر باران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
5
6
به شب نشيني خرچنگ هاي مردابي-چگونه رقص كند ماهي زلال پرست؟
رسيده ها چه نجيب و غريب مي افتند
به پاي هرزه علف هاي باغ كال پرست....
پاسخ ها
داداش بزرگه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
ای کاش میرسیدند به کمالی که جز اناالحق نیست
کمالات برای برای من و تو بیرون سینماست کمال پرست
دختر باران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
چگونه شرح دهم لحظه لحظه ي خود را
براي اين همه ناباور خيال پرست...
داداش بزرگه من اصلا داخل سينما و بيرون سينما را نميگم.در جامعه ي امروز به دختران باحجاب متاسفانه خيلي توهين ميشه (به پاي هرزه علف هاي باغ كال پرست!)
مدیر پایگاه دختران و زنان مسلمان با اعتقاد و بااستقامت بر سر ارزشهای دینی خود ایستاده اند حتی اگر بی دینان و منحرفین و کج اندیشان آنها را مورد هجوم تمسخرهای شیطانی خود قرار دهند یک قدم از باورهای اعتقادی خود دست بر نمی دارند .
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
گزيده‌اي از نشانه‌هاي آخرالزمان از زبان پيامبر اكرم ﴿صلي الله عليه و اله﴾ خدمت سركار خانم "دختر باران":

در آن موقعیت، کارهای بد و ناپسند در بین مردم به صورت کارهای شایسته و پسندیده در آید؛ و کارهای پسندیده و نیکو به صورت کارهای نکوهیده و ناپسند جلوه کند. و مردمان خیانت پیشه مورد وثوق و امانت واقع شوند؛ و به افراد امین و درستکار نسبت خیانت داده شود. و مرد دروغگو را تصدیق کنند و به دروغ های او مهر صحت و درستی بنهند؛ و مرد راستگو و درست را دروغگو شمارند و به گفتار او ترتیب اثر ندهند.

در آن زمان زنان با شوهرانشان در امور خارج از منزل مانند تجارت شرکت می کنند. و باران در تابستان می بارد. و مردمان بزرگ و بزرگوار پیوسته مورد خشم و غضب و غیظ قرار می‌گیرند. و مردم بی چیز و تنگدست مورد اهانت و تحقیر قرار می گیرند.

براي مطالعه متن كامل اين حديث، عزيزان مي‌توانند به آدرس زير مراجعه نمايند:

http://javanemrooz.com/articles/religion/believes/article-66420.aspx
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
1
8
واقعا متاسفم برای اهالی سینما
SOMY
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
1
6
بابا اینا بازیگرن پیغمبر که نیستن جووناباید عاقل باشن که هرکسی را الگو قرار ندن.
morteza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
0
10
با سلام من دو ماه بیش از کوچه ای در محله قدیمی شیراز رد می شدم اولین بار هم بود که گروه فیلم برداری می دیدم بخدا با فحش خواهر مادر بهم حرف مزدنند همشان هم سیگاری بودند تاسف
شفیق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
9
3
این خود دلیل مبرهنی است بر اینکه جامعه رو به فساد پیش می رود چرا که هنر منعکسکننده وضعیت فکردی و اجتماعی حال مردم در زمان خودشان است
پاسخ ها
یاس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
اتفاقا برعکسه چون "مثلا "هنر مروج مد و فساد شده
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
بنده هم منفي دادم، چون با سركار خانم ياس كاملا موافقم.
گوجه سبز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
2
6
هیاهوی دل را بخوابان ، آهنگ یگانگی هستی را خواهی شنید
به امید روزی که یگانگی هستی را درک کنیم ...
دور نیست انشاءالله
مهربون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
1
7
وقتی فیلمهای مبتذل بیشترازفیلمهای فاخرمی فروشدنتیجه اش این می شود
یک منتظر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
0
10
دعاکنیدبحق حضرت زهرا(س)آقامون امام زمان زودتر ظهورکند.الهم عجل لولیک الفج
فیلمساز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
11
3
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام خواهران و برادران.
دیشب در قسمت نظرات مطالبی نوشتم که تبدیل به طومار شد. اعترافاتی که شاید برای بعضی ها شوک آور می بود.اما قبل از اتمام و ارسال، کامپیوتر به هم ریخت و کاملا نا خواسته خاموش شد. شاید خدا نمی خواست من آن حرف ها را بزنم. حالا گوشه ای خلاصه وار را بیان میکنم. خودتان قضاوت کنید.
من یک دخترم و در رشته فیلمسازی مشغول تحصیل هستم.قبل از آن در یکی از رشته های مهندسی مدرک گرفته ام. در اطرافم اتفاقات زیادی می افتاد که به نظر همه عادی بود، و به نظر من کاملا غیر عادی و غیر منطقی میامد. چیز هایی را میدیدم که خیلی ها نمی دیدند و یا نمی خواستند ببینند. همیشه علاقه شدیدی به فیلمسازی داشتم و این باعث شد رفتار آدم ها را در مقابل دیدن فیلم و تاثیرات آن خوب درک کنم. وبه این نتیجه برسم که باید راهم را عوض کنم. کاری را انجام دهم که به آن ایمان دارم .
بله، کاملا درست است .هنر و به خصوص سینما مهمترین تاثیرات فرهنگی، اجتماعی و به خصوص مذهبی و جهان بینی را منتقل می کند . نه آشکارا و نه به یکباره. خارجی ها خوب فهمیدند و به آن عمل کردند و ما هنوز تاتی میکنیم و راستش نفهمیده ایم.
آیا فساد و روابط نا مشروع فقط در سینما بیداد میکند؟
"زن همسایه مان برای اینکه مبلمان خانه اش شیک تر باشد و جلوی بقیه کم نیاورد به یک روسپی تبدیل شده بود! فکر میکنید با چه کسانی می خوابید؟ کارمندان .....!
همه میدانستند و گفتند: همه در زندگی اشتباه میکنند، او هم یک روز توبه می کند! بالاخره این بچه ها به مادرشان نیاز دارند، نمی توان آنها را به خاطر این اشتباه از وجود مادر محروم کرد!
من میشناختمش، قبل از اینکه به این راه کشیده شود یک روز با ذوق به من گفت: فیلم زهرا امیر ابراهیمی را گیر آورده ام برایت بیاورم؟
خداراشکر که از همان لحظه دوستی ام را با او قطع کردم."
"یکی از اقواممان در بیمارستان کار میکند گاهی که میدیدمش میگفت: به محض اینکه شوهر کنم دیگر سرکار نخواهم رفت.
همه شما از روابط بین (بعضی)از پرسنل بیمارستان ها آگاهی دارید، و من چیزهایی از او شنیدم که شرم دارم بیان کنم.
هرگز کسی در محل کارش به این روابط معترض نبود."
یکی دیگر از اقواممان در یک درگیری و نزاع خیابانی دستگیر شد، فکر میکنید بر سر چه بود؟همجنس بازی . . .
همیشه به دنبال فیلم های زبان اصلی بودند. او یک آدم کاملا عادی بود. با شغلی معمولی یک کارگر! وقتی سر و صداها خوابید همه دلشان به حالش سوخت. "طفلک اینم از زندگی شانس نداشت."!!!
با چشمان خودم روابط بین کارمندان یک اداره را دیدم و متعجب از این همه وقاحت که به راحتی روابط جنسی و زناشویی خود را برای یکدیگر تشریح می کردند!
خواستگارم که یک معلم بود در کمال خونسردی گفت که میخواهد زنش با دوستانش راحت باشد( بیان واقعی کلماتش مرا آزار میدهد)
دانشگاه که بودم فهمیدم چه مکافاتی دارد یک زن مهندس میان آن همه مرد.
اشتباه نکنید! من در شهری زندگی می کنم که به گفته ی خیلی ها کمترین آمار جرم و جنایت را دارد.
. . .
بله ، در همه جا هست و در سینما هم. جایی که کاملا در معرض دید همگان قرار دارد. فکر میکنید فقط روابط نامشروع است؟ نه. در اطرافم آدم ها عقایدی دارند و به سراغ عرفان ها و ایسم هایی هستند که حتی معنی لغوی اش را نمیدانند. و من در شوک هستم. هنوز پس از این چند سال که هر روزش از راز کسی با خبر میشوم و تنها حالت تهوع همدرد من است. شوک من نه از فهمیدن رازهایشان است نه از اوج فضاحتشان. از بی تفاوتی آنهایی است پوف میکنند و تاسف می خورند به حال جامعه اما وقتی به خودشان مینگری وضعشان از همه بدتر است.
مثل هم کلاسی ام که حالش از فلان استاد به هم میخورد چون فیلم بدون سانسوری را توی کلاس نمایش داد( به اسم اینکه شما باید جنبه اش را داشته باشید آن هم توی کلاس مختلط!) و آن صحنه ای که یادآوری اش هم مرا به تهوع می اندازد باعث شد به دوستم بر بخورد و مثلا اعتراض کند. اما. . . همین دوست عزیزم که از اتفاق چادری هم هست هر شب چانه میزد کلاس زودتر تمام شود تا بتواند "عشق ممنوعه" را ببیند! بیچاره مهنت! آخی عزیزم امشب ثمر میخواد خودشو بکشه!
مثل همه آنهایی که موبایلشان پر از کلیپ های پورنو است اما توی محرم سینه میزنند! بدترین فیلم ها را از ماهواره نگاه میکنند اما ده قیقه مانده به غروب نمازشان را میخوانند که قضا نشود!
بله همه جا این طور شده اند، وقتی امثال بازیگرانی . . . که هنوز فلسفه حجاب را نفهمیده اند درباره بیداد کردن فساد حرف بزنند چیزی بهتر از این نخواهد شد.
ما از بی سوادی و حماقت خودمان در رنجیم . باید فیلمساز باشید تا بفهمید این حرف ها را "سلحشور" نباید میزد. کسی باید میگفت که همگان قبولش داشته باشند و حرف هایش را به پای ........اش و کینه نگذارند.
الان که مینویسم با همان استاد کلاس دارم و من نرفته ام چون اگر بروم به خودم خیانت کرده ام. تمام این هفته با خودم فکر میکنم در قبال او چه باید بکنم وبه هیچ نتیجه ای نرسیده ام.
گاهی فکر میکنم بی خیال این رشته بشوم اما چیزی درونم میگوید وظیفه من شاید این باشد که ثابت کنم میتوان در این شرایط بود و سالم بود. نمی خواهم کاری که پدرم و دیگران کردند انجام دهم. نمی توانم بی تفاوت باشم و جا را برای آنانی خالی کرده باشم که هنوز درگیر ایسم اند و عقده هایشان را با هنر مخلوط میکنند.
اللهم عجل لولیک الفرج.
مدیر پایگاه یک تلنگر تلخ اما واقعی اگر کسی بخواهد بداند.
البته در مقابل همه این تلخی، زیباییها، ایثارها ،ایمانهای فراوان و جوانان ناب و پاک مثل خود ایشان وجود دارند که خدا به لطف خوبیهای آنها خیلی ازعذابها را از ما بر داشته است
پاسخ ها
طاهره
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
زنده وپاینده باشی دخترم .به داشتن چنین هموطنانی به خود می بالم وافتخار می کنم امثال شما جوانان ابروی ایران اسلامی هستید وبه قول بولتن به خاطر شما جوانان پاک شاید خدا عذاب را از سر بسیاری از بندگانش برداشته باشد.اینجا دستی برای خوشبختی وعاقبت به خیریت بالاست.موفق وسر بلند باشی.خدایا به حرمت محمد وال محمد فرج مولا امام عصر والزمان ما را برسان.امییییییییییییییییییییییییین
فیلمساز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
9
2
سلامی دوباره،
بولتن عزیز، با اینکه خودم کلی سانسورش کرده بودم ولی خوب شد که آن چند کلمه را اصلاح کردید. ممنون
البته نقدی بر سایتتان هم دارم. بعضی از تیترهای خبری تان متناسب با متن خبر نیستند، فکر کنم یک بولتن دیگری هم تیتر های شما را اصلاح کند خیلی خوب بشود! خیلی ها از هر فرصتی برای شایعه پراکنی و فتنه انگیزی استفاده میکنند.
باز هم ممنون.
شاهرخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
3
1
خانه از پای بست ویران است
یاسر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
0
1
سلام ، نظرات را تا حدودی با دقت مطالعه کردم ، واقعا" درگیری برای چیست ؟ هم نظرات بانوی محترم سهیلا درسته و هم ناشناس ، هر دو به نوعی از ابتضال موجود در سینما حرف می زنید و حرفها نهایتا" یکیست . و از هر دوی شما ممنونم .
باز هم به سیاست کلی بر هالیوود نگاه کنید ، و ارتباط آنها با سارمان سیا و مراکز تبلیغی دینییشان دقت نمایید ، ببینید چطور هم مسیر با هم حرکت می کنند ولی ما چطور حرکت می کنیم ، و خروجی سینمای ما چه فرنگی را صادر می کند ، خدا رحمت کند امام ( ره )راحل عزیزمان را که می گفت : انقلاب ما باید صادر شود ، سینما یکی از جاهای مهم برای این صادرات است ، امام علی ( ع ) نقل به مضمون می فرماید : باطلان بر باطل خودشان محکمند ولی شما بر صراط مستقیم خود محکم نیستید ، نگاه ایدولوژیکی باطلی که بر هالیوود حاکم است و محکم آن را دنبال می کنند ، آیا نباید ما بر صراط مستقیم خود محکم باشیم و بر این جنگ نرم و نزاع رسانه ای فائق بیاییم ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
2
2
خانم فيلمساز ....!
با وجود اينكه نوشته ات مورد تأييد بولتن واقع شده و حتي نيمچه تشويقي هم شده اي .. اما من ميخواهم با اجازه بولتن و كاربران ارجمند ، با شما كمي وارد چالش و مخالفت بشوم ...!

راست و حسيني برام خيلي ثقيل و غير قابل باور است كه فارق التحصيل يك رشته مهندسي ، آنهم در شهرستان بوده باشي و به دليل ناهنجاري اطراف و البته ابراز علاقه به هنر سينما ، وارد تحصيل در رشته سينما شده باشي .... !


اما به هر حال برادرانه و به عنوان يك كاربلد اين رشته و سابقه 18 ساله فعاليت عملي ، به شما اكيدأ توصيه ميكنم به اين رشته دل نبند و خودترا پايبند آن نكن ...! چون به هيچ وجه استعداد اين كار را نداري و به قول معروف اينكاره نيستي ...! مي پرسي چرا ..؟ ميگويم ...:

از اين ملو درام هندي ،يا بهتر بگم اين قصه هذيان گونه شما پيداست ..! واقعأ چه فيلمنامه اي .! من توصيه ميكنم اين شاهكار را يراي پروژه پايان نامه ات نگهدار .. البته اگر اصرار به ادامه كار داري .!
عجب ميزانسني ... عجب دكوپاژي دارد اين قصه خيلي خيلي رئال شما ....!

خانم محترم فيلمساز ، حداقل نوع قابل قبولش ! بايد داراي استعداد بالا در شناخت اصولي مسائل اجتماعي و تنگناهاي جامعه خودش باشد . بايد پردازي هوشمندانه از معضلات جامعه داشته باشد نه اين جملات بي ربط تهوع آور ...!!

فيلمساز بايد داراي ذهنيتي خلاق و واقع بين و عقلائي باشد تا بتواند نگرشي سازنده نسبت به جامعه اش داشته باشد ، موارد مثبت و منفي را با هم ببيند و با خلاقيت و هنر و استعداد خود نسخه اي جهت مداوا بنويسد نه اينكه هذيان گونه و غير قابل باور ، همه را كفن پيچ كند و فاتحه اش را هم بخواند ...!!

خانم فيلمساز شما مثل كسي هستيد كه روبروي بوم يك نقاشي نا تمام نشسته باشد و به جاي تكميل و روتوش تابلو يك ثوطي رنگ سياه به آن بپاشد ...!!

نه اينكه من با اين حرفها بخواهم مشكلات جامعه را بپوشانم هرگز ... من با برخي موارد مطرح شده به صورت كلي موافقم ، ببخشيد ها كه به صورت مصداقي تأييد نميكنم ، چون من نه همكلاسي فاسد دارم ، نه همسايه مان به خاطر مبلمان خانه خود فروشي ميكند و نه فاميل همجنس باز دارم .... !!


شما براي آنكه حرفي بزني و با كسي مخالفتي بكني ، تمام خلق الله را از دم تيغ گذرانده اي ...!! يعني چه ..؟

با همه ارادت و احترام و علاقه اي كه به بولتن دارم ، نميتوانم گلايه خود را در اين مورد پنهان كنم كه تأييد اين حرفهاي هذيان گونه به هيچ وجه در شأن بولتن و كاربرانش نيست ..!

اين كاربر محترم به طرز خنده داري خود را تا حد مريم مقدس تقديس كرده است و همه عالم و آدم را فاسد و گمراه و تبهكار ...!!
محيط دانشگاه ،محيط اداره ،... همه فاسدند و روابط نامشروع دارند !!


زن همسايه شان براي پول مبلمان خود فروشي ميكند ...! پرستار تو بيمارستان...... كارمندان تو اداره...... فاميلشان همجنس باز است ..!! خواستگارش ميخواسته بعد از ازدواج او را در اختيار دوستانش قرار دهد ...!! والله خيلي مضحك است ....!!

شاه بيت اين شاهكار ادبي هنري آنجاست كه همكلاسي چادري او هم فاسد از آب در ميايد .... وكشته مرده فيلم و سريالهاي آنچناني و هيئتيها هم كه بولوتوث هاي مستهجن در موبايلشان دارند و به هيئت ميروند .... حالا او از كجا و چطوري ديده خدا ميداند .!! اين هيئتيها حتمأ ساخته تكيه تخيلات نامتعادل خود ايشان است ..!! من كه ترديد دارم نويسنده اين مطالب يك دختر باشد ..! آخه دختر حجبي ....... حيائي ...... ايشان همه حجب و حياي يك خانم را در دهان جمع كرده و يك جا به صورت مردم تف كرده است !!

آخر سر هم ، همه اين افاضات هنري فيلمسازانه را گفته است كه بگويد بايد مثل او فيلمساز بود تا بدانند چرا سلحشور نبايد در مورد فساد در سينما حرف ميزد ..!!


واقعأ كه همه ما خيلي انتظار كشيديم تا اين نابغه تشريف بياورند و همه را مستفيض كنند !! حتمأ نبايد سلحشور حرف ميزد ، بايد اين فيلمساز اين در فشاني ها را ميكرد ..!!


ادب اين فيلمساز ادعائي كانلأ مشخص است ، او تشخيص داده بايد از سينما مثل غربي خوب استفاده كرد ... سينماي ما تاتي تاتي ميكند ... اين فيلمساز ميخواهد آنرا درازكش راه ببرد با اين همه فضل و ادب ....!


و آخر كلام اينكه ايشان با اين توهم بافي هاي خود دقيقد همان حرفهائي را زده كه اين روزها اهالي سينما براي فرار و فرافكني به آن متوسل ميشوند ... و آن اينكه فساد سينما را چرا مطرح ميكنيد .....؟!! همه جا فساد هست ...!! تازه آنها كلي گوئي كرده اند و اين فيلمساز مصاديق را هم بيان كرده از دوست همكلاسي چادري گرفته تا زن همسايه و بچه هيئتي و.حتي فاميل همجنس بازشان .......... شرم آور است !

ايشان يا خيلي ساده و متوهم شده است ويا خود را به اون راه زده و با اين شيوه هم از سلحشور دق دل خالي كرده و هم يك فرافكني با فيلمنامه اي كاملأ آبگوشتي .....!

از همه دوستان محفل بولتن پوذش ميطلبم ..ما تاكنون ، حداقل خود من ...! شاهد چنين پديده اي نبودهايم ...!!
شادی خاچیكیان
|
United States
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
0
0
چالش جالبی بود عزیز ناشناس و خب نمی توان حدس زد پاسخ احتمالی عزیز فیلمساز رو.

البته من هم معتقدم كه نگاه نباید تنها متهم كننده و یا جمع اضداد باشد و باید عمیق و با توجه به تمامی علل و عوامل و جهات مساله به آن پرداخت.

گرچه روح و شخصیت شناسی ایرانی پیچیده و مبتنی بر عقاید بسیار میتواند باشد، اما غیر از این است بولتن دوست جان ؟! هوم ؟ (شششششششـــــــــــــــــــ)

(شكلك سكوت لطفا)
فیلمساز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
1
1
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
نمیدانم چطور باید شروع کنم و چگونه حرف هایم را بزنم که اینبار اشتباه برداشت نشود.
در ابتدا به خاطر طولانی بودن حرف هایم پوزش می خواهم.
1- خیلی ها هستند که از جایگاه خوب تحصیلی شان(البته از دیدگاه جامعه) به خاطر علاقه شان گذشته اند و وارد رشته های هنری شده اند.
برای خیلی ها باورش سخت است بخصوص خانواده ام. من از ابتدا به این رشته علاقه داشتم. در تمام دوران تحصیل دررشته مهندسی، روزی نبود که حرف از انصراف من، در خانه نباشد و اگر اصرار پدرم و دیگران نبود همان اوایل همه چیز تمام شده بود. و حالا . . . کمترین واکنش بین اطرافیان را مادرم دارد مدام میگوید: " چرا سراغ یک همچین کار بی آبرویی رفتی؟!" تصور میکنید تحصیل در این رشته آن هم با وجود دیدگاه های منفی شدیدی که بین مردم وجود دارد راحت است؟
یکی از دلایلی که گفتم گاهی فکر میکنم بی خیال این رشته بشوم همین فشارها است.

2- در اینکه گفته اید باید موارد مثبت و منفی را باهم ببینم، حق با شماست. اگر دوباره متن قبل را بخوانید متوجه خواهید شد که من شرایط خودم را در لحظه نوشتن ذکر کرده ام، در آن شرایط فکر کردن به موضوعات مثبت برای من کمی دشوار بود و حتی برخی از جملاتی که در حین نوشتن در ذهنم داشتم تا قبل ازارسال آنها را تصحیح کنم و یا به گونه ای دیگر بنویسم، متاسفانه بواسطه ناراحتی ام در آن لحظه فراموش کردم.
در رابطه با پردازش هوشمندانه از مسایل و مشکلات اجتماع سخن گفته اید، کاملا قبول دارم. اما به قول خودتان چون در شرایطی مانند من نبوده اید، به صورت کلی موافق برخی از آنها هستید. این دقیقا حرفی بود که من میخواستم بگویم و ظاهرا به دلیل بی تجربگی نتوانستم آن را درست بیان کنم.
اینکه به صورت کلی فساد وجود دارد و به همان دلیل شما میگویید مصداقی قبول ندارید من هم میگویم در رابطه با سینما هم نباید چنین برخوردی داشت. آیا با گفتن حرف های من نظر شما درباره ی یک زن خانه دار عوض شد؟ یا درباره ی پرسنل بیمارستان؟ یا حتی یک کارگر؟ حرف من همین هست باید علل و ریشه این گونه مسایل را پیدا کرد . شاید در سینما این وضعیت نمود بیشتری داشته اما اینکه آن را اینطور بیان کنیم و فقط به موضوع روابط نامشروع بپردازیم نا آگاهانه از خیلی مسایل و مشکلات دیگر سینما و جامعه مان چشم پوشی کرده ایم.
از نظر من تفکرات و عقاید انحرافی و عرفان های عجیب و غریبی که در بین مردم و به خصوص اهالی سینما (شاید به دلیل عدم آشنایی صحیح و مطالعه اصولی در رابطه با دین، و در خیلی از موارد از سر جوگیری) بوجود آمده خیلی مهمتر از پرداختن تنها به روابط نامشروع است.
در ثانی من هم زمانی خیلی کلی به این موضوع فکر میکردم. اما مگر روابط نامشروع و فساد شاخ و دم دارد؟ مگر حتما باید اتفاق عجیب و غریبی بیافتد تا به آن پی برد؟ به همین دلیل برای من شوک آور بود، اینکه آدم هایی را که حتی تصورش را هم نمیکردم به یکباره در این شرایط میدیدم.
مگر مردم از فساد در سینما بی خبر بوده اند و حالا یکدفعه باخبر شده اند؟ حکایت جامعه هم همین طور است. با اینکه میدانیم یک چیزهایی دارد اتفاق می افتد و از فساد پنهانش خبر داریم باز هم خودمان را به ندانستن میزنیم یکدفعه یک جایی سر باز میکند، آنوقت قیافه آدم های حیرت زده را به خودمان میگیریم.
3- در اینکه من استعدادش را دارم یا نه باید بگویم همین که در این رشته قبول شده ام به این معناست که به اندازه کافی استعدادش را دارم. اگر هم این گونه ورود به این رشته را قبول ندارید پس بقیه هم بی استعدادند! حتی اگر فرض کنیم شانسی در کار بوده ، به قول خیلی از بزرگان هنر بخش اعظمی از نبوغ، تلاش است، و الهام و استعداد بخش کوچکی را در آن بازی میکند. من همه تلاش خودم را خواهم کرد و امیدوارم در این راه مفید واقع شوم. اگرنه لا اقل خداکند همان طور به قول شما بی استعداد باقی بمانم و موجب گمراهی دیگران نشوم.
4- من خودم را مقدس جلوه نداده ام ، حتی وقتی جملات بولتن را خواندم تعجب هم کردم. چون چنین قصدی نداشتم. ظاهرا حرف هایم باعث این نوع برداشت شده، اگر چنین بوده که از همه پوزش میخواهم.
در رابطه با حرف هایم، البته قصد من یک دردو دل ساده بود نه یک قصه یا مستند سینمایی. که ظاهرا نتوانستم آن را درست بیان کنم.
برای اثبات حرفم میبایست مثال هایی ذکر می کردم. خوب است که خودتان هم به این حرف من رسیده اید! این روابط ارتباطی با شغل یا صنف خاصی ندارد هر کسی می تواند مرتکب این عمل شود. اما این روزها طوری از آن حرف میزنند که انگار سینما یعنی روابط نامشروع ! در صورتیکه هیچ کس این گونه درباره مثلا پرسنل بیمارستان حرف نمی زند. در همین سینما هم آدم های متدین، متشخص و پاک کم نیستند.
با این حال از این که نظرتان را گفتید ممنونم باعث شد دفعه بعد با دقت بیشتری حرفم را بزنم.
5- در رابطه با هم کلاسی ام باید بگویم نمی خواستم او را فاسد جلوه دهم. منظور من این بود که تا زمانی که دین را خوب نفهمیده ایم وضعمان در جامعه همین باید باشد. این مورد را خود من که زیاد دیده ام. اینکه خیلی ها آشکارا در مقابل دیگران فیلم مبتذلی را تماشا نمیکنند اما میگویند خب آدم جلوی شوهرش اشکالی ندارد! و یا آقایانی که قفل روی کلیپ های موبایلشان میگذارند مبادا همسرشان وارد آن شود! اما خودشان با دوستان میبینند. اگر همین همکلاسی من دین را درست فهمیده بود همان قدر که به ظاهر محجبه اش اهمیت میداد و برایش مهم بود که جلوی همکلاسی نامحرمش فیلمی را نبیند، برایش مهم میشد که همان فیلم های مبتذل را در خفا هم نباید دید.
قصد من توهین به هیئتی ها نبود، اما نمی توانید منکر این شوید که بعضی ها هنوز هم نمی خواهند محرم را از یک رسم بیرون آورند و به حقیقت آن بیاندیشند.
البته وقتی رعایت خیلی از مسایل دینی به رسوم و البته به مسایل اخلاقی تبدیل شود بهتر از این هم نباید انتظار داشت. برای مثال دروغ گناه کبیره است. زنا هم گناه کبیره است. اما آیا در جامعه ی ما به همان اندازه که زنا زشت شمرده میشود دروغ هم زشت است؟
حرف از آسیب شناسی در جامعه زده اید. قبول دارم. اما آیا این کار وقتی با دلسوزی و الهی بمیرم انجام میشود مهر تاییدی بر گناه یک انسان نیست؟ آیا نه این است که همه انسان ها در برابر خدا یکسانند. در کجای دین آورده شده که دزدی را به خاطر فقیر بودنش و در تنگنا واقع شدنش تبرئه کنند. مساله روابط نامشروع هم همین است. اینکه بگوییم چون فلان آدم متاهل به دلایل روانشناسی و عدم مهرورزی از طرف همسرش به خیانت روی آورده و کلی دلایل اجتماعی که باعث شده مرتکب چنین عملی شود از میزان گناه او کم نمی کند. بله، آسیب شناسی اینجا به کار می آِید که کاری کنیم دیگران به چنین روزی گرفتار نشوند، اما وقتی این موارد به مسایل اخلاقی تبدیل شود و صرف غم انگیز کردن ماجرا، نه تنها موجب بی تفاوتی مردم می شود بلکه در بعضی موارد قبح آن عمل نیز از بین میرود.
6- مرا متهم به بی حجب و حیایی کرده اید. اگر اینگونه بودم میتوانستم راهی برای حرف زدن درباره ی اتفاق افتاده توی کلاس با کسی پیدا کنم. تنها جایی توانسته ام درباره ی این مسایل حرف بزنم اینجا بود آن هم برای اولین بار( شاید چون چشم توی چشم کسی نیستم ). اگر رک بودن نشانه ی بی حیایی است ...... نمیدانم شاید دیگران بتوانند مرا راهنمایی کنند.
7- اینکه گفتم سینمای ما تاتی میکند منظورم علم سینما نبود.بلکه آگاهی از استفاده از علم و رسانه سینما آن هم به طور ناخودآگاه ! بود.
نه اینکه داستانی به طور آشکارا درباره ی دین، فرهنگ و خیلی مسایل دیگر ساخته شود. در خیلی از فیلم های ساخته شده ی غربی بسیار زیرکانه عقاید خود را در لابلای تصاویر، موسیقی و یا حتی داستان فیلم به مخاطب منتقل میکنند و از ضمیر ناخودآگاهشان نهایت استفاده را میبرند. استفاده از نماد ها، ریورسینگ، تک فریم های سکس و . . . بعضی از سینماگران ما در این زمینه ها آگاهی ندارد ، حتی وقتی برایشان توضیح میدهی طوری به آدم نگاه میکنند که انگار یک متعصب بیسوادی و داری مذهبی بازی در می آوری.
.
در آخر باید بگویم من از آقای سلحشور نه دق دلی دارم نه به دنبال فرافکنی هستم . بله حرف های ایشان صحیح و به جاست اما آیا طرز بیان ایشان هم آنطور است که باید باشد؟ خوب فکر کنید وقتی استاد کشاورز درباره ی این موضوع حرف میزند تا وقتی آقای سلحشور آن را بیان می کند و نوع کلمات آنها چقدر با هم تفاوت دارند. از طرفی اتفاقا عقیده دارم باید گفته شود و جلوی آن هم گرفته شود اما نه با این آشوبی که به پا کرده اند و به راحتی در آن خشک و تر را با هم میسوزانند. و نه فقط در زمینه سینما.
حکایت ما حکایت همان کشتی و سوراخ کردن آن است. اگر زودتر جلوی اینها گرفته میشد حالا به این روز نیفتاده بود.
در آخر دوباره عرض میکنم من هنوز اول راه هستم و قطعا در خیلی از موارد نیازمند راهنمایی باتجربه ها و بزرگان این هنر هستم. از این که حرف هایم (جدای از مخالف یا موافق بودن) مورد توجه قرار گرفت خوشحال وممنونم.
اللهم عجل لولیک الفرج.
مدیر پایگاه ممنون استفاده کردیم از زحمتی که برای ارائه این نظر کشیده اید قدردانی می کنیم
نوري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
0
2
هنرپيشه هاي زن تو فيلماشون مدام از انسانيت و ادب صحبت مي كنن ازونور تو رفتار اجتماعيشون فقط دنبال قر و فر و مد لباسن. تو جامعه ما هزاران دختر بيچاره هستن كه آرزوي يه دست لباس معمولي به دلشونه.
پویا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
1
1
من میخواستم بپرسم چرا هنر پیشه ها به فساد کشیده میشوند
موسی
|
United States
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
0
3
سلام در دنیای امروز که ما داریم زندگی میکنیم فساد بوده و هست اما جایگاه اجتماعی افراد با هم فرق داره مثلا اگر شما به عنوان یه کارگر یه کشاورز یه شخص عادیی که فقط شاید صد نفر شما را بشناسند و یا دویست نفر اگه مرتکب خلافی بشید فقط چندین نفر شما را سرزنش میکنند چون در مرکز پرگار پرگار نیستید اما افرادی چون هنرمندان جایگاه اجتماعیشان با خیلی از مردم جامعه فرق میکنه چه بسا خیلی از مردم چه جوان چه پیر هم دختر هم پسر هم زن هم مرد بعضی از این سریالها و یا بازیگران معروف الگویی میشه در زندگی ان شخص پس یه بازیگر دارای نقش بسزایی در ترویج فرهنگ صحیح در یک جامعه میباشد همانند یه معلم و هر کیهم نمیتونه بکشه کنار بهتره تا اینکه بخاطر کارهای زشتش خون شهیدان از سلا 42 تا 68 لکه دار کنه
مسعود
|
Netherlands
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
3
1
شماها که همه نظر دادین خودتون خوب باشین نیازی نیست دلتون واسه جامعه و چیزای دیگه بسوزه هر مرده ای رو توی قبر خودش میخوابونن
نمونش کسایی که نماز میخونن شب و روز اما توی رفتارهای روزمره شون بوی از انسانیت نیست...
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
0
0
من مانده ام صیغه موقت چه ربطی به حل مساله داره ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
0
0
وقتی تو این جامعه با ظاهر نامناسب هم بهت کار میدند هم فکر میکنند به روزی .هر کسی که بیشتر خودنمایی کنه عزیزتره .عکس بازیگرهای خانم که جلوی دوربین یک تار موشون بیرون نیست اونوقت خارج از برنامه ..یک جورایی خودمون رو گول میزنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
0
0
وقتی تو این جامعه با ظاهر نامناسب هم بهت کار میدند هم فکر میکنند به روزی .هر کسی که بیشتر خودنمایی کنه عزیزتره .عکس بازیگرهای خانم که جلوی دوربین یک تار موشون بیرون نیست اونوقت خارج از برنامه ..یک جورایی خودمون رو گول میزنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
0
0
بحث الکی نکنید
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
0
0
الان حدود هفت سال از متن گزارش و مصاحبه با استاد کشاورز گذشته و جای استاد و امثالهم واقعا در سینمای ایران خالی هست ( هر چند که الان بلحاظ کهولت سن استاد کشاورز شاید معذور باشند ولی کم نیستند اساتید و بازیگران ماخوذ بحیایی که بخاطر شرایط فعلی طرد شده اند از سیننا...طرد...!)
در عین حال فساد الان خیلی علنی تر شده از اون موقع همراه با پولهای کثیفی که معلوم نیست با چه مقاصد شومی وارد سینمای ایران شده ....
هم فحشا در بازیگران زیاده و هم فیلم هایی که عشق های مثلثی و مربعی رو ترویج میکنند: نمونه بارزش دل ساخته فرزند شهید معظم شهید هادی
من از مفصل این نکته مجملی گفتم
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل ((( قبلا از سایت تشکر میکنم بابت انتشار این متن)))
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
0
0
عزیزان! امر فساد در هر جامعه ای نسبی است هیچ جامعه ای بدون فساد نیست. و در جوامع پول سالار بیشتر.
مرد لر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
0
0
چرا نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در مورد فساد در سینما هیچ اقدامی نمیکنن،بنظرم خیلی راحت میشه با این قضیه برخورد کرد و راه حل اون هم حذف افراد فاسد و ناپاک از سینماست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
0
تهران- ایرنا- استاد «محمدعلی کشاورز» هنرمند مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون امروز (یکشنبه، ۲۵ خرداد) و در سن نودسالگی بعد از تحمل دوره‌ای بیماری درگذشت.

محمدعلی کشاورز یکی از چند بازیگر مطرح و نسل اول تئاتر ایران و فعال در حوزه های دیگر نمایشی از جمله سینما و تلویزیون در ۲۶ فروردین ۱۳۰۹ در اصفهان متولد شد. این هنرمند که دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر بود، در سینما، تئاتر و تلویزیون بارها در نقش‌ها و ژانرهای گوناگون حضور داشته است.

او در بازیگری، همراهِ علی نصیریان، زنده‌یاد جمشید مشایخی، زنده‌یاد داود رشیدی و زنده‌یاد عزت‌الله انتظامی پنج بازیگر مرد ماندگار تاریخ تئاتر و سینما و تلویزیون ایران به‌شمار می‌آیند.

از آثار ماندگار استاد کشاورز، به مجموعه‌های تلویزیونی دایی‌جان ناپلئون، آتش بدون دود، هزاردستان (در نقش شعبان استخوانی)، سربداران (در نقش خواجه قشیری)، افسانه سلطان و شبان (در نقش خوابگزار اعظم)، پدرسالار و گرگ‌ها می‌توان اشاره کرد.

این هنرمند ایفاگر نقش‌های ماندگاری در تاریخ سینما بوده است که از جمله آنها فیلم‌های «خشت و آینه»، «آقای هالو»، «رگبار»، «صادق کرده»، «شطرنج باد»، «کمال‌الملک»، «مردی که موش شد»، «کفش‌های میرزا نوروز»، «مادر»، «پول خارجی»، «دلشدگان»، «روز واقعه»، «ناصرالدین شاه اکتورسینما»، «خسوف»، «زیردرختان زیتون»، «غزال» بوده است.

استاد کشاورز اوایل خرداد جاری به دلیل عارضه کلیوی و بالا رفتن سطح کراتین خون در بیمارستان بستری شد و بلافاصله مراحل درمانی خود را زیر نظر تیم پزشکی آغاز کرد. پس از آن وی به دلیل عفونت ریه در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد.
ننه ژینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
0
0
سلام ، من و استاد فقید زنده یاد محمد علی کشاورز هم سن هستیم ، دیروز از فوت پدر سالار سینمای ایران خیلی ناراحت شدیم ، مخصوصا این نوه های من که خیلی گریه کردند، چون از بچگی با فیلمهای زیبای ایشان بزرگ شدند ، تسلیت می گم به جامعه هنری ایران خدا بیامرزدش این مرد بزرگ هنرمند بازیگر را ، واقعا حیفه این بزرگان از پیش ما بروند .
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین