کد خبر: ۱۱۷۴۳۴
تعداد نظرات: ۸۲ نظر
تاریخ انتشار:
مشروح دادگاه زورگیران پایتخت

گریه 4 زورگیر خشن+عکس

دادگاه چهار زورگیر خشن پایتخت صبح شنبه نهم دی ماه جاری در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران برگزار شد و قاضی پرونده در پایان دادگاه اعلام کرد که در مهلت قانونی حکم متهمان را صادر می کند.

 به گزارش بولتن نیوز به نقل از خبرنگار مهر، دادگاه چهار زورگیر خشن که با استفاده از سلاح سرد اقدام به زورگیری از شهروندان می کردند، صبح امروز در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. در ابتدای جلسه رئیس دادگاه گفت: محاکمه 4 متهم طبق کلاسه 19105 در راستای ماده 188 آئین کیفری دادرسی در شعبه 15 دادگاه انقلاب برگزار می شود. این جلسه با حضور نماینده دادستان و وکلای تسخیری متهمان برگزار می شود.

وی ادامه داد: هیچ  کدام از وکلای تسخیری حاضر به دفاع از متهمان نبوده و ما از آنان خواستیم به دلیل اینکه دفاع وظیفه وکیل است در دادگاه حاضر شده و از آنها دفاع کنند.

رئیس شعبه 15 دادگاه  انقلاب افزود: بر اساس تبصره 2 ماده 188 اگر متهمان و یا افراد  حاضر در دادگاه اقدام به ایجاد اخلال در هنگام رسیدگی  کنند یک تا پنج روز بازداشت می شوند ضمن اینکه به متهمان تفهیم می شود که خلاف حقیقت و وجدان سخنی نگویند.خبرنگاران رسانه ها می توانند بدون ذکر نام و مشخصات یا موقعیت شاکی و متهمان  اخبار را منتشر کنند.

تقاضای اعدام برای دو متهم زورگیر توسط نماینده دادستان

در ادامه قاضی امیر اسماعیل رضوان فر در تشریح کیفرخواست متهمان گفت: در این پرونده متهم ردیف اول متولد سال 1368، سابقه دار ، متهم به محاربه و افساد فی الارض از طریق سرقت مسلحانه با سلاح سرد و همچنین ضرب عمدی شاکی پرونده می باشد.

متهم ردیف 2 متولد 1371 نیز متهم به محاربه و افساد فی الارض از طریق ایجاد رعب و هراس در جامعه می باشد.

وی افزود: متهمان ردیف سوم و چهارم که 21 و 23 سال سن دارند و هر دو سابقه دار می باشند در این پرونده متهم به سرقت مسلحانه با سلاح سرد هستند.

نماینده دادستان در تشریح پرونده گفت: ساعت 12 روز 11 آذرامسال زمانی که شاکی برای رفع مایحتاج به بانک سامان مراجعه کرده بود هنگام برگشت مورد حمله چهار متهم موتورسوار قرار گرفت. متهمان که مسلح به سلاح سرد بودند اقدام به خفت شاکی کرده و اموال باارزش وی را به سرقت بردند. آنها همچنین قصد سرقت حلقه ازدواج شاکی را داشته که موفق به این کار نشدند.

پس از این سرقت ماموران تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند با توجه به دلایل کشف شده در صحنه جرم چهار متهم را دستگیر کنند. سارقان همچنین صحنه سرقت را بازسازی کردند.

وی با اشاره به اینکه متهمان این پرونده حضور خود با سلاح سرد را در صحنه جرم تایید کرده اند، گفت: پزشکی قانونی سلامت روحی و روانی متهمان در زمان حادثه را تایید کرده اند. همچنین اقدام این افراد باعث ایجاد اخافه در بین مردم شده و مطابق با مواد قانونی می باشد.

رضوان فر همچنین با اشاره به محاکمه این زورگیران اظهار داشت: افرادی که همچنان در سراب استفاده از سلاح سرد هستند توجه کنند که بر اساس قانون نگهداری سلاح سرد و گرم جرم می باشد و اگر این سلاح را به روی مردم بکشند با حفظ شرایطی محارب محسوب می شوند.

همچنین با توجه به شرایط سنی متهمان از صاحبان علوم اندیشه کیفری می خواهم بر روی زوایای پیدا و پنهان این پرونده تحقیق کنند.

به خاطر پول عمل مادرم و فقر دست به زورگیری زدم/ تقاضای تخفیف دارم

در ادامه دادگاه رسیدگی به اتهامات چهار زورگیر خشن پایتخت متهم ردیف اول با حضور در جایگاه گفت: من متولد سال 68 هستم و تاکنون سه فقره سابقه کیفری دارم.

در ادامه قاضی با اعلام اینکه اتهام شما محاربه و افساد فی الارض و ایجاد رعب و هراس است، از متهم خواست دفاع کند که او گفت: جرمم را قبول دارم، اما مادرم مریض بود و برای عمل احتیاج به 4 میلیون پول داشت پدرم چند سال پیش فوت کرد و مادرم در خانه های مردم کار می کرد، اما به دلیل مریضی دیگر نتوانست کار کند و ما تحت پوشش نهادهای حمایتی هستیم ضمن اینکه با کمک این نهادها توانستیم خانه ای وامی را خریداری کرده و با خواهر، مادر و مادربزرگم زندگی می کنیم.

متهم ادامه داد: خرجمان در نمی آمد و مادرم نیز احتیاج به عمل داشت گفتم به هر طریقی این پول را جور می‌کنم و به خاطر فقر مجبور شدم دست به این کار بزنم.

قاضی: چگونه اقدام به زورگیری کردی؟

متهم: چند روز قبل از حادثه به علت اعصاب خوردی در قهوه خانه نشسته بودم که یکی از همدستانم آمد به او گفتم که مادرم مریض است و حوصله هیچ کاری را ندارم. او نیز پیشنهاد داد که بروید تا رضایت شاکی هایش را جلب کنید وقتی گفتم پول لازم هستم او با حرفهایش من را وسوسه کرد و پس از تماس با همدست دیگرمان تصمیم گرفتیم اقدام به زورگیری کنیم. پس از هماهنگی در حالی که یک چاقو داشتیم چاقوی دیگری نیز برای من از شوش خریدند و به دنبال طعمه ها رفتیم. 

قاضی: طعمه خود را چگونه شناسایی کردید؟

متهم: ما ندیدیم که او به بانک برود، اما وقتی او را در کوچه ای خلوت دیدیم تصمیم گرفتیم پولهایش را بگیریم.

متهم ردیف دوم او را از مقابل منزلش به یک طرف کشید و من نیز با پشت چاقو ضربه ای به او زدم که کیف را ول کند اصلا قصد ضربه زدن و مجروح کردن او را نداشتم هنگامی که درب منزل مالباخته باز شد او به سرعت به سمت خانه دوید که کاپشنش در دستان ما جا ماند. پس از اینکه کیف او را سرقت کردیم 70 هزار تومان پول را برداشته و مدارک را در همان اطراف رها کردیم.

قاضی: چرا قصد سرقت حلقه مالباخته را داشتید؟

متهم: ما نمی خواستیم حلقه او را سرقت کنیم و فقط فکر کردیم در دستان او پول است و به همین خاطر خواستیم مشتش را باز کنیم، حتی گوشی تلفن همراهش را سرقت نکردیم.

قاضی: چه اتهاماتی داری؟

متهم: تاکنون به علت مزاحمت و درگیری سابقه زندان دارم و چند بار نیز مضمون به سرقت و زورگیری بودم.

قاضی: در رابطه با سایر سرقت هایت بگو.

متهم: 7- 8 روز پس از سرقتی که فیلمش منتشر شد چند کوچه بالاتر از محل حادثه مرد تنهایی را مورد سرقت قرار دادیم که 40 هزار تومان با یک گوشی تلفن همراه از او سرقت کردیم در این سرقت من با گاز اشکاوری که از ناصرخسرو خریده بودم به مالباخته حمله کردم.

قاضی: سرقت گردنبند طلا در میدان تجریش کار شما بوده است؟

متهم: من در این سرقت نبودم، اما شاید کار همدستانم باشد. در مورد انگیزه ام باید بگویم که فقر و بیماری مادرم باعث شد که دست به این سرقت ها بزنم، اما اشتباه کردم؛ چراکه پول حرام پاگیر می شود. آمدم کمک حال مادرم باشم، اما نشد.

قاضی: می خواستی با پول حرام به مادرت کمک کنی؟

متهم: مجبور بودم با توجه به پیری و مریضی مادرم باید از یک جایی پول جور می کردم، اما قبول دارم که اشتباه می کردم پدرم 10 سال پیش به علت ناراحتی قلبی فوت کرده است.

قاضی: اگر با خودت چنین رفتاری می شد، انتظار چه برخوردی داشتی؟

متهم: نمی دانم.

قاضی: انتظار چه مجازاتی را داری؟

متهم: نمی دانم، فقط عفو و تخفیف می خواهم که اشتباهات را جبران کنم.

در ادامه یکی از شوکات پرونده با حضور در جایگاه گفت: روز یازدهم آذر ماه از بانک به طرف محل کارم می رفتم که دو موتورسیکلت از پشت سر به من نزدیک شده و با دسته قمه به صورتم ضربه زدند، یکی از آنها از پشت جیب هایم را تفتیش می کرد و آن یکی قصد داشت حلقه ام را درآورد که دستم را مشت کردم بار دیگر متهمان با دسته قمه به پیشانی من ضربه زدند که بتوانند اموالم را سرقت کنند خواستم فرار کنم که با قمه ضربه ای به سرم زدند که من دیگر چیزی نفهمیدم و بقیه ماجرا را در فیلم منتشر شده دیدم.

قاضی: چرا روزی که برای شکایت آمدید حلقه در دستتان نبود؟

شاکی: از آن روز به بعد هم خودم، هم خانواده و همسرم بسیار ترسیده ایم به همین دلیل دیگر حلقه دستم نمی‌کنم در این یک ماه حتی تنهایی به بانک نمی روم و به علت ترسی که دارم 3 یا 4 نفری به بانک می رویم اگر صدای موتور یا فردی پشت سرم بیاید، می ترسم.

قاضی: خواسته ات از دادگاه چیست؟

شاکی: هر تصمیمی که بگیرند، قبول دارم و از متهمان نیز شکایت دارم.

شاکی: نمی خواهم متهمان اعدام شوند.

نمی خواهم اعدام شوند

در ادامه یکی دیگر از شاکیان با حضور در جایگاه گفت: عصر جمعه 19 آبان ماه به همراه خانواده ام با خودروی پژوپارس در حال حرکت به سمت تجریش بودیم که متوجه انحراف دو موتورسیکلت در بلوار کاوه شدم کمی جلوتر که آمدیم پشت چراغ قرمز در ترافیک از میان خودروها حرکت کرده و خود را به گلگیر ماشین من زد همسرم شیشه را بالا کشید، اما شیشه سمت من اندکی پایین بود وقتی موتورسیکلت با خودرو برخورد کرد یک نفر از سمت شاگرد به شیشه ماشین کوبید وقتی برگشتم او را ببینم دو دست از سمت خودم وارد خودرو شد و گردنم را گرفت آن فرد قصد داشت زنجیری که به گردنم بود را سرقت کند فقط احساس کردم که آنها می خواهند داخل ماشین شوند و بلافاصله توانستم درهای خودرو را ببندم 10 متر با خودرو حرکت کردم که آنها زنجیر از گردنم باز کرده و فرار کردند حمله آنها بسیار وحشتناک بود شوکه شده بودم وقتی موتورسواران سرقت را انجام دادند بلافاصله از خودرو پیاده شدم و به دنبال آنها دویدم دیدم که چند متر پایین تر در ترافیک یکی از متهمان چاقویی کشیده است.

شاکی افزود: هنگامی که در بلوار کاوه تردد می کردم مرد موتورسوار زنجیر را در گردن من دید و من را شناسایی کرد و در چهارراه بعدی حمله کرد. بعد از این حادثه فرزند و همسر من ترسیده اند و از خانه بیرون نمی روند، من خودم نیز هیچگاه کیف به همراه ندارم.

شاکی پرونده چهار زورگیر خشن تاکید کرد: 20 سال است که پدرم فوت کرده و 7 سال پیش مادرم را از دست داده ام این دلیلی برای دزدی نیست وقتی متهم ردیف سوم را در اداره آگاهی دیدم بلافاصله او را شناسایی کردم؛ چراکه این فرد از من سرقت کرد.

قاضی: خواسته ات از دادگاه چیست؟

شاکی: می خواهم براساس قانون برخورد شود، اما دوست ندارم آنها به اتهام محاربه اعدام شوند، امکان دارد این افراد پس از بازگشت دوباره به جامعه دست از رفتارهای نادرست خود بردارند.

شاکی تصریح کرد: زنجیری که از من سرقت کرده اند 8 میلیون تومان قیمت داشت و اگر متهم می گوید به 4 میلیون برای عمل مادرش نیاز دارد، چرا 40 روز پس از سرقت زنجیر من دوباره دست به سرقت زده است؟

4میلیون برای خانواده متهم مانند 4 میلیارد است/ تو سری خوردن متهم را عقده ای کرده

وکیل مدافع متهم ردیف اول پرونده 4 زورگیر خشن پایتخت در ادامه رسیدگی به این پرونده با حضور در جایگاه گفت: موکلم از شاکی و همه امت شهید پرور که صحنه را دیدند عذر خواهی می کند اما اتهاماتی که به موکلم داده اند ایجاد رعب و وحشت و ضرب و جرح است که آن را قبول ندارم.

وی ادامه داد: در بعد انگیزه ارتکاب عمل باید در مسائل کیفی و جزائی به پیشینه متهم توجه شود. پدر موکلم 11 سال پیش به علت مشکلات قلبی که ناشی از دوران سربازی در 8 سال دفاع مقدس داشت نمی تواند کار کند و مادر متهم هنگامی که 12 سالش بود مجبور می شود برای امرار معاش کار کند. پس از مدتی مادر وی اقدام به ازدواج مجدد می کند که متاسفانه این ازدواج ناموفق بود و همسر وی سر ناسازگاری با متهم که در دوره بلوغ بود می گذارد و آنها به مشکل برمی خورند. این فرد رفتار خشونت آمیزی با موکلم داشت و موکلم به خوبی در دروان بلوغ تربیت نشد. مادر متهم برای اینکه این وضعیت را به پایان برساند از این مرد طلاق می گیرد که حاصل ازواج دومش دختر 8 ساله ای است. هم اکنون متهم با مادر، خواهر و مادر بزرگش زندگی می کند.

به گفته وکیل متهم ردیف اول مادر متهم به دلیل عمل جراحی دیگر قادر به کار در کارگاه نیست و در منزل کار انجام می دهد البته این فرد بار دیگر نیاز به عمل دارد.

در ادامه وکیل متهم با نشان دادن عکس مادر و مادربزرگ وی گفت: البته مریضی مادر مجوزی برای ارتکاب جرم نیست اما از دادگاه می خواهم که برای متهم از اتهام محاربه تخفیف قائل شوند.

به گفته وی متاسفانه مادر متهم ردیف اول نیاز به عمل جراحی دارد که 4 میلیون تومان هزینه می خواهد. 4 میلیون تومان برای خانواده ای مانند متهم 4 میلیارد تومان ارزش دارد این درحالی است که موکلم یک بار قربانی زوگیری شده و تلفن همراهش به سرقت رفته است. همچنین این فرد به علت برخورد آجر به سرش دچار ترومای روی سر شده و باید بدانیم که این مشکلات به همراه فقر و بیماری مادر باعث می شود که او مثل ما زندگی نکرده باشد از دادگاه می خواهم که به وی اجازه زندگی بدهد تا به راه راست بازگردد.

وکیل مدافع متهم درباره علل وقوع جرم گفت: وقتی پدر آدم سیلی بر صورت فرزندش می زند هیچ مشکلی نیست اما وقتی دیگری ضربه می زند این موضوع تبدیل به عقده می شود ضمن اینکه کار کردن مادر مریض نیز در وقوع جرم موثر است البته باید بدانیم که انگیزه موکلم اخافه و افساد نیست او به دنبال کسب پول از طریق مجرمانه بود که باید مجازات شود اما وقتی که به عمق این جرم نگاه کنیم اتهام وی طبق ماده 183 قانون مجازات اسلامی محاربه نیست. رکن اصلی محاربه دست به اسحله بردن برای ایجاد رعب و وحشت است. از دادگاه می خواهم که به وی نگاه عدالت موابانه داشته باشد و بدانید که موکلم تنها برای رفع نیاز مادی اقدام به این کارکرده است.

وی در پایان ضمن تشکر از نیروی انتظامی گفت: چاقویی که در پرونده دیدم با چاقوی بازسازی صحنه متفاوت بود. عمل موکلم محاربه نیست و در صورت اثبات با ماده 652 قانون مجازات منطبق است. جهالت و نادانی وقتی با نیاز شدید به پول همراه شود به اینجا می رسد.

فریب رفیق را خوردم/ احتیاجی به پول نداشتم

در ادامه رسیدگی به پرونده چهار زورگیر خشن قاضی صلواتی با تفهیم اتهام به متهم ردیف دوم پرونده از او خواست به دفاع از خود بپردازد.

متهم نیز پس از قرارگرفتن در جایگاه گفت: من متولد سال 1371 هستم و برای اولین بار است که دستگیر می‌شوم تا سوم راهنمایی درس خواندم و در این ماجرا فریب دوستم را خوردم.

وی ادامه داد: احتیاجی به پول نداشتم و هرچی پول می خواستم مادرم به من می داد روز حادثه در قهوه خانه نشسته بودیم که متهم ردیف چهارم از من خواست همراهشان بروم بعد هم به حوالی کریم خان آمده و از شاکی با تهدید چاقو سرقت کردیم.

قاضی: چند فقره سرقت مرتکب شده ای؟

متهم: بعد از این سرقت، سرقت دیگری انجام دادیم که تاریخ آن را بخاطر ندارم.

قاضی: در این سرقتها چه میزان پول بدست آوردی؟

متهم: حدود 10 تا 15 هزار تومان پول نصیب من شد اما نمی دانستم که بخاطر آن اعدام خواهم شد.

قاضی: چرا موقع سرقت چاقو همراه داشتی؟

متهم: چاقو را متهم ردیف چهارم پرونده به من داد تا با آن مالباخته ها را بترسانم.

قاضی: پدرت زنده است؟

متهم: نه، او را یکروز با قمه زدند که وقتی به بیمارستان رفتم متوجه شدم چشم پدرم را تخلیه کردند. هشت ماه بعد از این ماجرا یکروز پدرم از من خواست برای گرفتن فیش بانکی به بانک بروم اما وقتی برگشتم متوجه شدم او در مغازه سکته کرده است. من را مجازات کنید چون مرتکب جرم شدم اما اعدامم نکنید.

قاضی: امنیت جامعه چه می شود؟

متهم: من فریب رفیقم را خوردم این کارها به درد نمی خورد. هر مجازاتی باشد قبول می کنم، اما اعدامم نکنید.

در ادامه وکیل متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: موکلم فاقد سابقه کیفری است و کیفر در نظر گرفته متناسب با اقدام مجرمانه او نمی باشد. در ابتدا به وی اتهام سرقت مسلحانه تفهیم شد که بعد به محاربه تغییر یافت. اگر فیلم این زورگیری در رسانه ها پخش نمی شد اقدام متهمان از مصادیق ماده 652 قانون مجازات بوده و از مصادیق محاربه در نظر گرفته نمی شد.

وی ادامه داد: آیا افرادی که فیلم را پخش کردند مرتکب اقدام مجرمانه نشده اند موکل من جوان بوده و فاقد سابقه کیفری است او همچنین نیت محاربه نداشته است.

پس از دفاعیات وکیل متهم ردیف دوم رئیس دادگاه متهم ردیف اول پرونده را دوباره به جایگاه فراخواند و با تفهیم اتهام از او خواست برای آخرین بار به دفاع از خود بپردازد.

متهم نیز پس از حضور در جایگاه گفت: نمی خواستم این کار را انجام بدهم از شاکی نیز معذرتخواهی می‌کنم. درخواست دارم قاضی به من تخفیف مجازات بدهد. به همسن و سالان خود نیز توصیه می کنم جوانی خود را بخاطر سرقت به هدر ندهند.

در ادامه رسیدگی به این پرونده متهم ردیف دوم نیز در آخرین دفاعیات خود گفت: اشتباه کردم از شاکی نیز عذرخواهی می کنم.

سرباز فراری هستم/ 30 هزار تومان پول به من رسید

 رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران با تفهیم اتهام سرقت مسلحانه به متهم ردیف سوم پرونده از او خواست به دفاع از خود بپردازد.

متهم ردیف سوم نیز پس از حضور در جایگاه اظهار داشت: من متولد 1370 هستم و یک سابقه کیفری دارم. روز حادثه در قهوه خانه نشسته بودم که متهم ردیف اول به آنجا آمد حالش بد بود وقتی علتش را سئوال کردم، گفت برای عمل مادرش نیاز به پول دارد. من هم آن زمان با مشکل مالی روبرو بودم به همین خاطر تصمیم به سرقت گرفتیم. موضوع را با برادرم و متهم ردیف دوم در میان گذاشته و همراه آنها و با دو دستگاه موتورسیکلت راهی محل سرقت شدیم.

قاضی: محل سکونت شما جنوب شرق تهران است، چرا برای سرقت به منطقه کریم خان رفتید؟

متهم: در محل سکونت خود که نمی توانستیم مرتکب سرقت شویم به همین خاطر به حوالی خیابان کریم خان آمدیم که در آنجا با شاکی روبرو شدیم.

قاضی: چه مدت به خاطر سابقه ات در زندان بودی؟

متهم: چهار ماه بازداشت بودم اما هنوز حکم دادگاه نیامده است.

قاضی: شغلت چیست؟

متهم: سرباز فراری هستم.

قاضی: در این میان چه میزان پول بدست آوردی؟

متهم: حدود 30 هزار تومان بدست آوردم.

قاضی: در خصوص شکایت شاکی دوم چه دفاعی داری؟

متهم: من در آن سرقت نبودم.

فقر توجیه زورگیری نیست/ دولت وظیفه فقر زدایی دارد

وکیل مدافع متهم ردیف سوم پرونده چهار زورگیر خشن پایتخت در ادامه رسیدگی به اتهامات متهمان زورگیری خشن اظهار داشت: نیاز مالی و فقر هیچگاه عذر موجهی برای جرایم خشن نیست و از شاکیان می خواهیم که گذشت داشته باشند شاید اگر این جرایم در آمریکا رخ می داد عادی بود اما در چنین نظامی که به عطر شهدا معطر است، وقوع چنین جرایمی هرچند اندک زشت و ناپسند است.

وی ادامه داد: البته دولت وظیفه دارد که برای رفع فقر اقدام کند و چرا کسی که 12 سال در مدرسه درس خوانده است هنوز یاد نگرفته است که نباید سلاح در دست بگیرد و اقدام به خفت گیری کند.

وکیل متهم ردیف سوم تصریح کرد: موکلم اظهار ندامت کرده است که امیدواریم توبه او قلبی باشد.

خودم مورد زورگیری قرار گرفتم

در ادامه متهم ردیف سوم در جایگاه حاضر شد.

قاضی: اتهام شما مشارکت در سرقت با سلاح سرد است، آیا این اتهام را قبول می کنید؟

متهم: سرقت را قبول دارم اما اشتباه کردم و تقاضای عفو دارم به همه توصیه می کنم که این کارها عاقبت بدی دارد و آن را انجام ندهند.

در ادامه متهم ردیف چهارم با حضور در جایگاه نیز گفت: متولد سال 68 هستم و هیچ سابقه کیفری ندارم. من پیک یک نمایشگاه خودرو هستم و برادر بزرگ متهم ردیف سوم.

قاضی: نحوه وقوع سرقت را توضیح دهید؟

متهم: روز حادثه برادرم و دو متهم دیگر با من تماس گرفتند که کار مهمی با من دارند، وقتی پیش آنها رفتم مدعی شدند که مادر متهم ردیف اول مریض است و برای عمل به پول نیاز دارد، گفتم که من باید پول را بدهم که گفتند نه بیا با موتورسیکلت زورگیری می کنیم. به من گفتند تو فقط ترک موتور بنشین و نمی خواهد از موتور پیاده شوی.

قاضی: آیا مادر متهم با 65 هزار تومان پول زورگیری عمل می شود؟

متهم: نه.

قاضی: چه دفاعیه ای داری؟

متهم: طلب عفو و بخشش می کنم.

قاضی: چرا 10 روز بعد اقدام به سرقت کردی؟

متهم: بعد از چند روز که دست از سرقت کشیدیم گفتند که پول عمل جور نشده است و باید دوباره اقدام به زورگیری کنیم، هیج انگیزه ای برای سرقت نداشتم.

قاضی: اگر چنین بلایی سر خودت می آمد چه توقعی داشتی؟

متهم: چنین بلایی سر من آمده است، چندی قبل 2 میلیون و 200 هزار تومان از نمایشگاه گرفتم تا به حسابی واریز کنم، اما دور یکی از میادین نزدیک نمایشگاه دو موتورسوار به من نزدیک شدند و پس از ضربه زدن به موتورم با چاقو چندین ضربه به من زدند، وقتی زخمی شدم آنها پول ها را برداشتند و بردند.

قاضی: چه توقعی از قوه قضائیه داری؟

متهم: توقع دارم که قوه قضائیه به موضوع زورگیری از من رسیدگی کند و من به پولم برسم. هنوز سارقان پول هایم بعد از سه ماه شناسایی نشدند.

20:30 عامل ایجاد حساسیت در پرونده چهار زورگیر خشن

در ادامه وکیل متهم ردیف چهارم با حضور در جایگاه گفت: متهمان نادم و پشیمان و خودشان هم زخم خورده هستند. چیزی که باعث ایجاد حساسیت در این پرونده شد، پخش این سرقت از اخبار 20:30 بود روزانه ده ها بار زورگیری شاید بدترین از این نیز رخ دهد.

وی ادامه داد: فقر موجب سرقت نمی شود این سارقان زیاده خواه هستند در جامعه ای که رشوه گری انجام می‌شود و ماشین دو میلیاردی و رستوران 150 هزار تومانی وجود دارد این جوان ها هم خام می شوند و می‌گویند ما هم باید از این موضوع نصیبی ببریم.

به گفته وکیل متهم ردیف چهارم اقدام این افراد متجاهرانه بوده و همانند کف زنی است. اوضاع اجتماعی و خانوادگی این افراد باید در مجازات آنها لحاظ شود.

وی افزود: فردی که برای او اتهام محاربه صادر می شود باید بداند که چه اقدامی را انجام می دهد این افراد فقط به قصد سرقت فعالیت کرده بودند برخی شهود گفته اند که ترسیده اند این در حالی است که اگر مهدی چنجه و عباس فلفل به جان هم بیفتند مشخص است که همه می ترسند اگر صرف ترس است که بسیاری از افراد ترس در وجودشان است خیلی افراد ترسو هستند معلوم است که با دیدن این صحنه حتما می ترسند و وحشت می کنند.

وی با اشاره به اینکه برای موکلم اتهام مشارکت در سرقت مسلحانه مقرون به آزار گرفته شده است، تاکید کرد: اگر منظور سرقت مسلحانه موکلم است باید بگویم که او سوار موتور بوده و چاقو نیز در دست نداشته است. موکلم تنها 17 هزار تومان از راه زورگیری بدست آورده است حضور او نیز برای خالی نبودن عریضه است و می توان او را چرخ پنجم گاری دانست، البته دستگاه قضا به تمامی جرایم به خوبی رسیدگی می کنند که اینگونه که بنگاه های لجن پراکن می گویند نیست. رسیدگی علنی نیز باعث می شود تا مردم در جریان اتفاقات قرار گیرند.

به گفته وکیل متهم ردیف چهارم ناله کردن و توبه بعد از دستگیری دردی را دوا نمی کند اما باید در رسیدگی نیز اعتدال داشت و مجازات متناسب با وقوع جرم باشد.

وکیل متهم ردیف چهارم گفت: از رئیس دادگاه و معاون دادستان استدعا دارم با رفعت و عطوفت اسلامی نسبت به صدور رای اقدام کنند. متهم ردیف چهارم با حضور در جایگاه در آخرین دفاعیاتش گفت: توبه کردم و از شاکیان تقاضای عفو و بخشش دارم.

در پایان قاضی صلواتی رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران گفت: اگر فردی با کشیدن سلاح اقدام به ایجاد اخافه و رعب و وحشت کند از مصادیق محاربه است و اگر پرونده ای به دادگاه انقلاب تهران ارجاع شود با قاطعیت با آن برخورد می کنیم.

وی ادامه داد: حکم چهار زورگیر خشن پایتخت در مهلت قانونی صادر می شود.

تعدادی از متهمان در طول دادگاه گریه کرده و از شاکی و قضات تقاضای بخشش داشتند.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۸۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۲۱
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
29
87
اشک تمساح.اعدامشون کنید این مفتخورهای شیطان صفت رو
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
به ولله اگر اینا اعدام نشن به ما همه مردم خیانت کردین
مجید مازندران
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
اشک تمساح.اعدامشون کنید این مفتخورهای شیطان صفت رو
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
چرا جدیدا زورگیر زیاد شده؟ پول یارانه که می گیرن مگه کمشونه؟
امید(اصفهان)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
سلام بر اقا مجید گل اقا مجید نیستی پیدات نیس دیگه داشتیم نگرانت میشدیما.

تو مجازات که برا سرقت و قطع ید هس اگه سارق مظطر یا نیازمند باشه حق قطع دست رو ندارن .

حالا چه برسه به اعدام. اگرم متهم به محاربه شده برای ترسوندنه خودشو بقیه و افکار عمومیه وگرنه عمرا حکم اعدام تایید بشه.

چون فیلمش پخش شده باید اعدام بشه؟؟؟

اگه حکم این اعدام باشه پس حکم موسوی و کروبی اینا چی میشه؟؟؟

اگه فامیل اینم هاشمی بود باش همچین برخوردی میشد؟؟؟

باحکم محاربه برا این افراد مخالفم ولی باید محکوم بشن و مجازات دسختی هم براشون در نظر بگیرن.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
اول باید زورگیران گردن کلفت را اعدام کنن بعد آفتابه دزد ها مثل آقازاد ه..
دلم برای این بدبخت ها میسوزه که از فقر به این روز افتادن ولی اون دانه درشت ها از قدرت و ثروت زیاد به زورگیری رو آوردن ..
مجید مازندران
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
سلام به داداش عزیزم آقا امید

شما لطف داری به ما ، خدمتتون عرض کنم یه مدتی بود شده بودم دائم السفر ، قسمت شما بشه سفر مشهد و یه سفرهای کاری به استان های دیگه و ....

این بود که فرصت نظر گذاشتن نبود ولی نظرات زیبای شما را تا جایی که وقت بود می خوندم
التماس دعا
محمد1
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
سلام برامیددلها .اقا امید اعدام به جهت ناامن کردن جامعه است.نه بخاطر سرقت.
مجید مازندران
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
آقای محمد 1
ظاهرا شما از آیت الله لاریجانی ریاست محترم قوه قضائیه اسلام شناس تر و حقوق شناس تر تشریف دارید که حکم اینها رو به خاطر سرقت اعدام نمی دانید

در ثانی آیا حکم اینها فقط سرقت محترمانه و مودبانه بود !!!!!

ایجاد رعب و وحشت ، ترس انداختن به دل بدنه جامعه و القای ناامنی برای شهروندان ، زورگیری در ملاء عام و روز روشن ، حمل سلاح سرد و آسیب بدنی به فرد سرقت شده

اینها از نظر شما سرقت عادی است و حکمش چند ماه تا چند سال حبس ساده ؟؟؟؟؟؟

بگید کجا مدرک وکالتتون رو گرفتین ما هم بریم همونجا!!!!!!
مجید مازندران
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
محمد آقا شرمنده من نظر آقا امید را کامل نخونده بودم اشتباه شدم

نظر شما که تایید نظر منه درسته من فکر کردم شما برعکسش رو تایید کردید

آقا امید ؛ اعدام حکمیه که حق این آشغال های مفت خوره
امید(اصفهان)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
سلام اقا مجید عزیز زیارت قبول انشا الله که به سلامتی منظور من چند ماه حبس نبود . صدالبته که کسی که ترس و رعب به ئجامعه القا بکنه مستحق اشد مجازاته.

ولی اگه گفته های متهم ردیف اول صحت داشته باشه ظلم بزرگی به اون شده .

چون از روی اظطرار این کارو انجام داده من نمیگم حرفش صحت دارها میگم بر فرض صحت.

در ضمن اگه حکم محاربه این سارق به خاطر القای ترس به جامعس جرم فائزه و مهدی هاشمی بیشتر از اونه این سارقا کسی رو نکشتن و کسی رو به کشتن ندادن

این دونفر با تحریک هایی که کردند با عث کشته شدن چند نفر از جوونای این مملکت شدن.

چه بچه بسیجیای پاکی که شهید شدن و چه کسایی که از اون طرف کشته شدن.

درد من اینه چطور اونا رافت اسلامی شامل حالشون میشه ولی این طرف که کسی رو نداره فامیلشم هاشمی نیس باید حکم محارب براش صادر بشه؟؟؟؟

اگه برا این طرف حکم اعدام صادر بشه باید برا فائزه و مهدی هاشمی هم همین حکم صادر بشه. چقدر تبعیض...
مدیر پایگاه امید عزیز خواهش می کنم این دو موضوع را با هم قاطی نکنید حداقل شما که فرد فهمیده ای هستید این کار را نکنید بحث فرزندان هاشمی و کسانی که در موضوع فتنه نقش داشتند و یا سیاسیونی که در نقش ضدانقلاب بازی کردند و یا رانت خواران و.... در خصوص آنها می بایست اشد مجازات درخواست شود اینهمه خبر و تحلیل و اعتراض و مطالبه مردمی در این خصوص در رسانه ها و .... وجود دارد که یک موضوع مهم است 
موضوع بعدی و خیلی مهم اراذل و اوباشی که امنیت مردم را در کوچه و خیابان برای مبلغ بسیار پایینی به خطر می اندازند یعنی یک زن جوان و یا یک زن و شوهر و یا پیرمرد و یا ... دیگر احساس امنیت نمی کنند این خطر وحشتناکی برای جامعه دارد یعنی عدم احساس امنیت ما باید اتفاقا در خصوص این موضوع نیز بشدت حساس باشیم و با ایجاد مطالبه مردمی از دستگاههای مسئول درخواست کنیم امنیت اجتماعی را برای مردم فراهم و از طرف دیگر با گردن کلفتها و سیاسیون ضدانقلاب و افرادی همانند فائزه و مهدی و بسیاری از این جنس برخورد قانونی داشته باشند و از دستگاهها و قوای مختلف در کشور بخواهیم عدالت اسلامی را در حق هر متخلف و قانون شکنی بدون در نظر گرفتن جایگاه ،ثروت، قدرت و وابستگی اجرا کنند
حسین سوری
| UNITED STATES |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
باید بطور کارشناسی این افراد روانکاوی بشن

سپس مجازات ...

باید ببینیم درد این افراد چیست و چرا به این سمت میروند؟؟؟

سپس مجازاتشان کرد...
مرتضي ام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
5
62
حكايت همان كارمندي است كه هر وقت سر كار نمي‌رفت، مي‌گفت مادرم مرده رفته بودم ختم او! حضرت آقا ٣ فقره سابقه كيفري دارد، بعد مي‌گويد براي عمل مادرم دست به اين كار زده‌ام!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
حکایتت که مسخره بود . یکی از این 4 نفر یک فقره سابقه داره و 3 نفرشون سابقه ندارند . خبر را درست بخون بعد اظهار نظر کن
مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
ناشناس نا محترم. ادبت تعطیله. ایشون هم گفتن حضرت آقا یعنی یک نفر نگفتن که همشون؟ شما هم کامنت رو درست بخون.
مجید مازندران
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
جناب ناشناس

اصلا فرض که هر چهارتاشون سابقه نداشتن و 4 تا بچه محصل پاستوریزه نماز شب خون

خوب حالا که چی ؟؟؟؟ یعنی چون سابقه ندارن و جلوی قاضی اظهار ندامت و پشیمانی مکارانه میکنند باید از جرم عمل وحشیانشون در ملاء عام گذشت ؟؟؟؟

خوبه دیگه منم الان هیچچ سابقه کیفری ندارم ، خیلی هم آدم خوب و دوست داشتنی هستم ، بزرگترین گناهم در زندگی این بود که ساندویج سه نونه خوردم ، بزنم یکی رو بکشم بعد جلوی قاضی پرونده گریه کنم و اظهار ندامت ريال قاضی هم بگه باشه بخشیدم برو سر خونه زندگیت !!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
54
29
به جای مرگ حبس ابد براشون بزنین ..!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
شما قاضی کجائید که حکم صادر میکنید؟
امیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
که چی بشه دوباره عف بخورن بیان یبرون بیشین سر جات تو چه میدونی قضاوت چیه حقشون اعدامه
مراد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
4
37
آقای ناشناس حبس بزنن که چی ؟ برن زندان مواد فروشی کنند؟ باند درست کنند اونجا هم زندانی ها رو تلکه کنن ؟ چقدر ساده ای ؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
برادر من بهتره امنیت زندان ها بیشتر کنیم..
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
تمام آنهایی که مخالف اعدام اوباش هستند با بستر سازی برای نا امنی کشور در خدمت صهیونیست هستند. بلا استثنا
شاعر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
7
44
ترحم بر پلنگ تیز دندان ستمکاری بود بر گوسفندان !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
5
34
اگر مصداق محاربه است باید اعدام شوند تا جامعه درس بگیرد ولی تور خدا به آمار دروغ 2.5 میلیون شغل هم رسیدگی کنید !
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
درسته نبود کار باعث اینکارا میشه ولی دقت کن:
1.در مورد متهم ردیف اول:شاکی تصریح کرد: زنجیری که از من سرقت کرده اند 8 میلیون تومان قیمت داشت و اگر متهم می گوید به 4 میلیون برای عمل مادرش نیاز دارد، چرا 40 روز پس از سرقت زنجیر من دوباره دست به سرقت زده است؟
2متهم ردیف دوم: احتیاجی به پول نداشتم و هرچی پول می خواستم مادرم به من می داد
اگه توجه کرده باشی یکیشون موتور فروشی داره
3.ردیف سوم:من متولد 1370 هستم و یک سابقه کیفری دارم.قاضی: شغلت چیست؟

متهم: سرباز فراری هستم.
4.متهم ردیف چهارم:من پیک یک نمایشگاه خودرو هستم و برادر بزرگ متهم ردیف سوم.فقر موجب سرقت نمی شود این سارقان زیاده خواه هستند در جامعه ای که رشوه گری انجام می‌شود و ماشین دو میلیاردی و رستوران 150 هزار تومانی وجود دارد این جوان ها هم خام می شوند و می‌گویند ما هم باید از این موضوع نصیبی ببریم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
5
20
از طريق سايت از بازديد كنندگان در مورد نحو مجازات انها راي گيري كنيد.
پاسخ ها
ناشناس3
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
از طریق شرع خدا در مورد نحوه مجازات استفاده کنید
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
حكم خدا نظرسنجي بردار نيست. اگر محارب هستند، بايد اعدام شوند حتي اگر صد ننه‌ افليج داشته باشند و اگر نيستند، بايد مجازاتي كه حقشان است بر آنها اعمال شود.
سهیلا سادات
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
شما از اون دسته افرادی هستی که میگن اعدام ، تفکر قرون وسطاییه ؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
در مورد اعدام اینا رای بگیرید
در مورد خانم دستجردی رای بگیرید
ما چه میدونیم پشت پرده چه خبر بوده! البته با اعدام این زورگیران آفتابه دزد تا قبل از اعدام زورگیران دانه درشت مخالفم ..
مبینا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
البته مجازات محارب فقط اعدام نیست تبعید وقطع دست وپا به صورت معکوس ازدیگرمجازات محارب است که دراین پرونده با توجه به این که قتلی صورت نگرفته احتمالا یکی ازاین دو مجازات برایشان در نظرگرفته میشود.
امید(اصفهان)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
یه شباهتی که بین جرم اینا با فائزه هست اینکه هردو جرمشون از صدا و سیما پخش شده ولی خداییش تفاوت محکومت هارو ببنید.
monjisoldier
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
شما یه چه حقی گنین نطری صادر میکنی یعنی چی که رای گیری بشه؟ در اینگونه موارد مردم بیشتر احساسی نطر میدن حکم قانون که نباید با احساس صادر بشه قاضی فقط باید طبق قانون حکم صادر کنه نه طبق نظر مردم اکثریت هیچگاه در اسلام ملاک نیست زیرا لشکر یزید 30000نفر بودند و لشکر امام حسین(ع) 72 نفر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
25
18
ینظرتون اگه شغلی مناسب در جامعه وجود داشت این 4 جوان سراغ زور گیری میرفتن؟
که حالا بخوان اعدام شن؟
پاسخ ها
م سادات موسوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
اگر نظر شما درست باشد پس خدای نکرده باید تعداد دزدها و زورگیرها به پاکها و سالمها بچربد در حالیکه می دانید اینگونه نیست.

خود مجرمان هم جواب سؤال شما را داده اند و یکی شان گفته اصلا" نیازی به پول نداشتم و گول رفیقم را خوردم.
امید(اصفهان)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
چه ربطی داره.بعضیا از درد دل خوشی و تفریح و شکم پری این کارو میکنن.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
آقا امید خوبه می گین بعضی هاشون ولی اکثرا به دلیل مشکلات مالی هستش. اصلا چرا این همه آفتابه دزد زیاد شده؟ همانطور که این افراد مجازات میشن نباید وضعیت اقتصادی مملکت هم مجازات شده که زمنیه ی پیدایش آفتابه دزدهاست؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
بله باز هم میرفتن
اگه یه بار گیر این آشغالا بیوفتی متوجه میشی که ذاتشون مشکل داره
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
پس با این حساب همه بیکارها باید دزد شن دیگه؟
monjisoldier
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
چرا مزخرف میگی؟ این جوامام به جای زور گیری میتوانستند پیک موتوری(درآمد روزانه 50هزار تومان) و پیک غدایی با درآمد ماهانه 800هزار تومان به نطرت اینقدر در آمد کمه فقط کافی بود یه سر به نیازمندیها بزنند ولی به قول همون وکیله میخوان راه صد ساله رو یه شبه طی کنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
10
22
این بی شرافتها را اعدام کنید. دفاع وکیل این محاربین بسیار غیر منطقی و خارج از عرف قانون و شرع بود.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
وکیل معاضدتی موظف به دفاع از موکلینش می باشد ولا غیر
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
پورشه ها و بنزها و ازراها را نمیبینی گداهای خیابان را چه رشوه گیری ها در ادارات راچه برجهای سربفلک کشیده را حتما میبینی رستورانهای گران را چه اگر میدیدی نمیگفتی دفاع وکیل غیر منطقیه خدا دوتا چشم به امثال تو بدهد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
همه حق دفاع دارن همانطور که اون آقازاد ه ی زورگیر با جرائم محرز وکیل داشت..
حميد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
3
16
هر كي سرقت كرد حتي براي اولين بار دستش رو قطع كنيد ديگ سارقي پيدا نميكنيد حكم خدا اجرا بشه جامعه قانونمند ميشه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
بنده هم موافقم در بسیاری از نوشته هایم گفته ام قضات ما حکم قطع دست را فراموش کرده اند . اگر اینجا تشخیص اعدام می دهید چطور وقتی صحبت از قطع ید می شود داشتن شرایط را بهانه می کنید ؟ السارق و السارقه فاقطعوا ایدیهم و ... به قرآن هم اعتقاد ندارید . در روایات هم بگردید حتماً شرایط اش را پیدا می کنید . بگردید !
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
اقا گیر مدنی داری نمیتونی قطع دست کنی؟ نمیتونی اعدام کنی ؟ عف بین الملل اوفتون میکنه؟
اشکال نداره آمریکایی ها برای سارقین و جانیان حرفه ایشون چه میکنن؟
ترور خیابانی ! تصادف ! اشتباه سهوی پلیس! و ....
بابا جامعه رو تصفیه کنید حداقل امنیت داشته باشیم
monjisoldier
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
همان قرآن به شما نگفته در مورد چیزی که نمی داند اظهار نظر نکنید اولا قطع ید شرایط دارد وهمینطوری نمیشود کسی را قطع ید کرد ثانیا آنچنان مینویسید قطع ید که همه فکر میکنند واقعا دست یارو از مچ قطع میشود برای اطلاع دوستانی که نمیدانند عرض میکنم قطع ید در فقه شیعه یعنی قطع کردن چهار انگشت
نه مچ زیرا قطع مچ حرام است چون آنوقت نماز آن شخص ناقص میشود
baboooo
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
8
13
بنظرم صدور حکم این بدبختها رو بذارید بعد از اعلام حکم مهدی هاشمی و متناسب با حکم ایشان برای اینها حکم صادر کنید .. حضرات!!!!!!!!!
پاسخ ها
سهیلا سادات
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
اگه چهار تا از این دانه درشتها رو خیلی پیشتر دار میزدند و این جوانها تلو تلو خوردن اجساد آنها رو بالای طناب دار میدیدند امروز جرات زورگیری پیدا نمیکردند .
امید(اصفهان)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
ای بنازم به نفست دمت گرم.
monjisoldier
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
دیدی گفتم احساسی نطر میدید (خصوصا خانم ها)
هر کسی باید طبق قانون مجازات شود دانه درشت و غیر دانه درشت ندارد که البته میدانم حرفم نزد قوه قضاییه خریدار ندارد اما میخواستم شیوه معمول در حکومت امیر المؤمنین را عرض کنم
یا علی(ع)
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
2
16
جامعه ما نیاز به درس عبرت داره
فقط باید به اشد مجازات برسن
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
بهتره زورگیران دانه درشت را اعدام کنیم تا درس عبرت بشه ..
مسلم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
4
18
اي كاش سر آدمايي كه دارن بي سر و صدا حق مردم ميخورن همين بلا ميومد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
0
7
چرا تو ایران (زندان با کارسخت) و (زندان با اعمال شاقه) وجود ندارد؟ حتی ایرانیانی که در بند رژیم های عربی هم هستند شامل این مجازاتها می شوند.
مینا
|
UNITED STATES
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
6
7
اگه قراره هرکی مال مردم و میخوره اعدام بشه اولویت با کسای دیگه ست.
هادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
6
11
اعدام چیه جون ادم که کشک نیست بابا اصلا دروغ میگن شکی نیست دزد دزده ولی باید راه کارشو بررسی کرد چرا باید اینطوری بشه تو جامعه فقر نیست من خودم یه زمانی بدبخت عالمو ادم بودم ولی دزدی نکردم کارم هست هر کسی میگه نه قلط کرده یه مقداری توقع بالایه معلومه بعظیا براشون زشته برن برا صاحب کارشون سبزی نون بخرن از اول باید ریس باشن
نه بابا جون بابای خودتم شاگردی کرده کار کرده الانم همه چیز داره
سراجيان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
0
2
اگه آدم هاي ديگه كارهاي خلاف زور يعني روح شيطان بفهميدند اگه دوباره پشيماني دارند اما فريب خوردند عادت كردند دوباره خلاف كار بدتر از گذشته بي فايده بايد اعدام مي گردند امر به معروف و نهي از منكر
یازهرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
0
5
بسمه تعالی
اگر حکم شرع است که باید اجرا بشود ولی چرانه برای هر کسی کسانیکه پولهای آنچنانی میخورند کسانیکه رشوه های آنچنانی میگیرند کسانیکه چنگ به بیت المال انداخته اند کسانیکه قضاوت ظالمانه میکنند وحقوق مسلم مردم را پایمال میکنند چرافقط اجرای حکم مال کسانی است که دستشون توی دست یکی از آقازاده هانیست ؟ اگر قانون اسلام آنهارا محارب تشخیص داده هیچکس حق دلسوز ندارد ولی قطع ید کجارفته چرادست دزدرا قطع نمیکنند ؟ چه شده این همه چپاول ودزدی ازبیت المال ولی صدای کسی درنمیاد ؟ *** الیس صبح بقریب**
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
2
9
فقط اعدام فقط اعدام مگه شهر هرته که هر بچه مضلفی با قمه جلو مردم رو بگیره؟
صاعقه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
2
7
اگه از اول حکم خدارو اجرا می کردیم و دوتا دزدو قطع ید می کردیم لازم نبود حالا کاسه داغتر آش بشیم . بابا حقوق بشر یا بهتر بگم حقوق شهروند غرب نشین و اینها برا ی ماملاک نیست -ملاک حکم خداست که به خاطر مصلحت اندیشی های بیخود کنار گذاشته ایم یا کم رنگ اجرا میکنیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
0
10
خوبه سه ساله از موضع قوه قضاییه در مورد محارب بودن اشخاصی که با استفاده از سلاح سرد موجب رعب و وحشت بشه میگذره. بعضیا این موضوع را شوخی گرفتن حالا نتیجشو میبینن
محمدحسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
0
7
فقط اعدام تا برگشتن امنيت به جامعه . حتي اگر تلويزيون پخش كند . گرچه كساني كه اين كا ر را مي كنند مشكلات رواني هم دارند كه مايه عبرت ديگران نيست .
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
0
7
هر چی قانون عرف و شرع بگه احساسی نشین
شکیلا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
2
7
سارقان میلیاردی بیت المال باارعاب ملی ازعواقب ناگوار محاکمه وبخطر افتادن امنیت ملی ودخالت دولتهای بیگانه به بهانه حقوق بشر ازادندومحترم و4تا افتابه لگن دزدباارعاب چند نفر اعدام ایااین خکم عادلانه است؟ایا هردو گروه به یک میزان به منافع ملی صدمه زده ومیزنند؟حکم فقط وفقط قطع دست برای هردو گروه برای عبرت دیگران که این حکم قاطع اسلامی مانع وقوع وتکرارجرم درجامعه میشود
چکش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
9
4
هر وقت خ...ی و م.خ و د.ز و ب. ل و ج. ب و ................... اعدام شدند اینها هم بشوند. به قول دوستان مگر شهر هرته! شاید هم معتقدید باید زهر چشم آقتابه دزدها را بگیرند تا شنر دزد ها حساب کار دستشون بیاد؟!!!
mhc
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
3
6
من با این کثیفا زیاد برخورد داشتم. ولی کثیف تر از اونا اون 300نفری هستن که 60%دارایی مملکت دستشونه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
2
12
اعدامشون کنید 8 میلیون پول من هم بردن
مجید
|
UNITED STATES
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
5
5
به نظر من اینا یه کم کوچیکن واسه اعدام اول چند تا از اون دزدای واقعی رو اعدام کنن آخه زورگیری اینا تو مایه های قالپاق دزدی بود به نظر من نباید اعدام بشن و چندتا از اونا که تو خیابون شمشیر میکشن و دست و پاست که میندازن رو اعدام کنن که این کوچولو ها هم باورشون بشه که اعدام میکنن. من دلم براشون سوخت اینا خیلی بچه هستن واسه این حکم. سر جمع خلافاشونم جمع کنی اندازه ی یه کاسب شیشه نمی شه که صبح تا شب راست راست تو خیابون میچرخه و جوونای مردم رو معتاد میکنه نیست.
پاسخ ها
سهیلا سادات
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
شنیدی میگن تخم مرغ دزد شتر دزد میشود ؟
monjisoldier
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
خانم سهیلا سادات محترم چرا قیاس مع ال فارق میکنید خب داش مجید راست میگه دیگه من بچه محل همونجایم که توش دزدی شد اینج(کریمخان محله ی امنیه اتفاقا در این مدت با وجود این همه مغازه طلا فروشی فقط یه بار 2 سال پیش دزدی شد یه بارم یه اراذل و اوباش و دستگیر کردیم و اعدام شد البته شما بیا ببین تو محله های دیگه که متما میریم عملیات چه خبره تو همین پارک اوستا نزدیک خیابون آزادی یه نفر به اسم علی یاکوزا یه بار 40 نفر با قمه زد بعدشم آخرشم ما نتونستیم بگیریمش یگان ویژه مجبور شد با تیر بزننش یا یدمه یه بار تو جوادیه یه مینی بوس به خاطر یه دعوای دسته جمعی آتیش گرفت
مجید مازندران
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
جناب monjisoldier
این که کوچیکه اون که مادر نداره ، اون که یتیمه ، اون بدبخت زن و بچه داره ، این یکی پشیمونه ، اون یکی سالگرد عموشه و ....


به نظرت با این حکم ها سنگ رو سنگ بند میشه ؟؟؟؟ در ضمن ضمن تایید فرمایش خواهرم سهیلا سادات باید بگم هم تخم مرغ دزد شتر دزد میشه هم شتر دزد نسبت به این رافت غیر اسلامی و از سر حماقت جری تر میشه

داستان اون غلام سیاه شیعه امیرالمومنین را نشنیدی که از محبان و دوستداران حضرت بود ( در اون عصر ضلالت و گمراهی که شمار یاران و دوستداران حضرت خیلی کم بود ) مرتکب دزدی شد و حضرت بدون تعارف و اغماض انگشت دستش رو قطع کرد و از سرزنش هیچ احدی حتی مخالفین نهراسید که فردا بگن دیدید اینم علی که هی سنگش رو به سینه میزدید به دوستداران و یاران خودش هم رحم نمیکنه

ولی حضرت حکم خدا را اجرا کرد ، همین !!!!!
سهیلا سادات
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
ممنون از توضیحتون برادر مجید .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
به نظرم کسانیکه زمینه ی ایجاد تخم مرغ دزد را ایجاد می کنند نیز اعدام شوند.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
1
8
اون بنده خدا که قمه خورده به صورتش چه گناهی داشته؟اگه این اراذل به سزای عملشون نرسن پس فردا قمرو تو قلبه یه بی گناهه دیگه فرو میکنن و می کشنش.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
5
2
نکنه که اعدام بشن که واقعا حقشون نیست
mojtaba zx
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
1
2
ki ghofte hagheshon nist
yoni
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
2
0
این موضوع یک تلنگر به ماست!!!!
11 میلیون پرونده قضایی در سال گذشته ، 250 هزار زندانی(که نسبت به جمعیت نزدیک به تعداد زندانیان آمریکاست) ، زور گیری ، خفت گیری و قتل ، آدم ربایی و ...... یک تلنگر است به من به شما به مسئولین و... !!!! که در کشور ما سیاست و قدرت بیشتر از این آمار ارزش داره!!!!(البته اگر آمار درستی وجود داشته باشه)
یکی از دوستان ناجا که در یک شهر 85 هزار نفری خدمت میکنه عنوان کرده بود که در شش ماه اول سال در این شهر 5 فقره قتل که عامل اصلی اون هم سرقت بوده رخ داده ، حال شما نسبت بگیرید و در 80 میلیون حساب کنید ببینید چه آمار بالایی میشه!!!!
من فکر میکن که وقوع جرم در کشور از مرز بحران گذشته!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
0
2
الان جایزه صلح نوبل می دن بهشون ....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
0
1
دستشونو از ارنج قطع کنید وپاشونو از مچ
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
0
0
دلم برای پدر ومادرش میسوزه
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین