کد خبر: ۱۰۶۳۸۲
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
تاریخ انتشار:
‍‍‍ پ پ ‍‍‍

مخالفت قوه قضاییه با بازدید رئیس‌جمهور از اوین

معاون حقوقی رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه مگر روسای جمهور قبلی زندان می رفتند؟ گفت: جای رئیس جمهور قوه مجریه است و باید کارهای اجرایی را انجام دهد. زندان های کشور نیز زیر مجموعه قوه قضاییه است و هر کس باید کار خود را انجام دهد.

علی رازینی در گفتگو با مهر، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی مطرح می کنند آیت الله آملی لاریجانی مخالف بازدید رئیس جمهور از زندان اوین است، گفت: ایشان مخالف نیست بلکه هر موضوعی باید دارای ضابطه و قانون باشد.
 
وی با بیان اینکه زندان جای حساب و کتاب داری است، گفت: اگر کسی می خواهد از زندان بازدید کند باید قواعد آن را هم رعایت کند چرا که زندان مقرراتی دارد.
 
معاون حقوقی قوه قضاییه با بیان اینکه مگر روسای جمهور قبلی زندان می رفتند؟ گفت: جای رئیس جمهور قوه مجریه است و باید کارهای اجرایی را انجام دهد. زندان های کشور نیز زیر مجموعه قوه قضاییه است و هر کس باید کار خود را انجام دهد.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۸
امیرعلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
8
16
رییس جمهور (هرکسی باشد) باید بتواند از زندان یا هر مکان دیگر بازدید کند چونکه منتخب مردم است
پاسخ ها
احمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
درسته اما بدون ملاحظات سیاسی مثلا اگه هدف حمایت از برخی محکومین امنیتی و اقتصادی یا هر محکوم دیگه باشه باید جلوی این جور بازدیدها گرفته بشه
س ش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
احمد عزیز چرا مبنا را نا درستی نیت ریاست جمهور منتخب بگذاریم ؟

چرا به این فکر نیفتیم که نیت رئیس جمهور اجرای دقیق عدالته و بهتره بعنوان یک نماینده ملی ، بررسی و مشاهده کنه که آیا محکومین جرائم مختلف سیاسی بدون اغماض دارند محکومیت خود را عادلانه و بدون استفاده از امتیازهای استثنایی و خاص و رانت و وابستگی به افراد ویا گروهها و جناحیها سپری میکنند و عدالت برای همه یکسان اجراء میشه.

بله هرکس هرجور بخواهد میتواند برای خود تفسیر به رای کند بستگی داره فکرش به کجا و کی نزدیک باشه!!!!!
ولی من میگم اگر همه چیز صادقانه و شفاف باشه بهتره و به امنیت و سلامت جامعه کمک میکنه و بهتر بود بدون فوت وقت و مخالفت بلافاصله مقدمات بازدید فراهم میشد.
تا نیتهایی که در پس دعواهای سیاسی مخفی مانده با مشاهده و گزارش رئیس جمهور برای همگان مشخص میشد و تهمتها و شائبه های ایجاد شده از بین میرفت.
آخه دوست عزیز حکومت ما مردم سالاری دینی است دیگه ؟نه؟ مردم ما اگر اطلاعاتشان از جرمهای کلان ومحکومیت مجرمین و مجازاتشان در حد حروف الفبای فارسی باشد . که مردم سالاری معنای خود را از دست میدهد.نمیدهد؟
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
جناب س ش عزيز چون توي ٨ سال گذشته به فكر اين موضوع نيفتادند و درست وقتي حكم محكومي به نام آقاي جوانفكر به اجرا در آمد به يادشان افتاد بايد به اوين بروند!.

بنده هم با حرف شما موافقم كه نبايد فكر ايشان را بد تعبير كرد، براي همين هم با عدم موافقت با بازديد ايشان از اوين هم كاملا موافقم. چرا كه اين بازديد در بدترين زمان ممكن مي‌خواهد صورت گيرد و بي‌شك به هر نيتي كه باشد، چنين شائبه‌اي را به همراه خواهد داشت و مورد سو استفاده داخل و خارج قرار خواهد گرفت. مخصوصا اين كه مجموعه دولت به دلايل نامشخصي ﴿البته ان شا الله﴾ اكنون در تلاشند تمام كوتاهي‌هاي خود را گردن قوه قضاييه بي‌اندازند ﴿مثل همان جوك مسخره "جمشيد بسم الله" آقاي رحيمي﴾.

در اين چند ماه باقيمانده از عمر رياست جمهوري ايشان، بي‌شك خيلي كارهاي مفيد اولويت‌دار ديگري براي انجام دارند كه بازديد از اوين بي‌اهميت‌ترين آنها است. بهتر نيست ايشان از وزارتخانه وزيري كه نه مي‌داند چرا به هند تشريف برده است، نه مي‌داند با كه ملاقات كرده است و نه مي‌داند چه قراردادي مي‌خواسته ببندد بازديد كند؛ بهتر نيست سري به بانك مركزي بزنند؛ بهتر نيست پروژه‌هاي نيمه تمام باقيمانده را ببينند تا همانطور كه مقام معظم نيز فرمودند و خود دكتر عزيز ما هم قول دادند، از پايان يافتن آنها تا پيش از پايان عمر دولت مطمئن شوند؛ بهتر نيست سري به سازمان استاندارد، وزارت اقتصاد، آموزش و پرورش و هزاران جاي مشكل دار مرتبط با خود قوه مجريه بزنند؟
سرباز 0 وطن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
جناب مرتضی ام عزیز

توجه داشته باشید که واژه بهتر است دقیقا" به معنای مصلحت است

ما هم از مصلحت و مصلحت اندیشی بیزاریم و صدماتی جبران ناپذیری از ناحیه مصلحت اندیشان در توقف و پذیرش قطعنامه 598وجام زهر داریم .

احمدی نژاد مرد شجاع و پاکباخته ایست که در وظیفه خود کوتاهی نمیکند

و با هوشیاری تمام اجرای کامل قانون اساسی را دنبال و مطالبه میکند و طبق قانون اساسی و خواست رهبری و مردم، این وظیفه اوست که بازید و گزارش کاملی از زندانها و محاکم قضایی را در اختیار جامعه بگذارد .
شاید جام زهری ذیگر در راه باشد و ما در غفلت باشیم .

ضمنا" آقا مرتضی به شما و دوستان پیشنهاد میکنم نامه آقای رئیس جمهور درواکنش و پاسخ به رئیس قوه قضائیه را در همین سایت بشماره خبر106960را حتما"مطالعه بفرمائید که قطعا"پاسخ بسیاری از سئوالات خود را خواهید یافت. والسلام
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
جناب سرباز صفر عزيز برادرم. با تمام وجود آرزو مي‌كنم اشتباه كرده باشم و حق با شما باشد. ولي متاسفانه شواهدي كه مي‌بينم نمي‌گذارند به اين باور برسم. بنده خودم هر دو بار به ايشان راي دادم، هميشه هم حامي ايشان بوده‌ام و هنوز هم معتقدم بهترين رئيس جمهور بوده‌اند، ولي اين دليل نمي‌شود دربست ايشان را تاييد كنم.

معيار علاقه بنده به ايشان، فقط و فقط حركت ايشان در خط رهبري است و بس. فعلا هيچ تمايلي ندارم در اين زمينه سخن بگويم، چون برداشتم از سخنان مقام معظم رهبري اين است كه ايشان مايل نيستند دكتر از اين حيث مورد نقد قرار گيرند.

اما اين را مي‌توانم بگويم كه دكتر عزيز ما كه بنده هر دو بار به ايشان راي دادم و اگر باز هم به آن دوران باز گرديم، به ايشان راي خواهم داد و هميشه هم حامي كارهاي درست ايشان بوده‌ام، متاسفانه كارهايي مي‌كند و كرده است كه اكنون ديگر آن علاقه‌اي كه در ابتدا به ايشان داشتم ندارم.

نمونه‌اش در همين نامه‌اي كه شما فرموديد. ايشان به چه حقي خود را ملاك تشخيص همه چيز مي‌دانند و به راحتي مبتني بر تشخيص خود قانون را دور مي‌زنند؟ اين كجايش با سخنان رهبري مي‌خواند؟ طبق قانون، تشخيص محرمانه بودن يا نبودن يك نامه، با فرستنده آن است. دكتر چرا بايد نامه‌اي محرمانه را علني كنند و بگويند تشخيص من اين است كه شما الكي آن را محرمانه اعلام كرده‌ايد؟ من بيسواد از همه جا بي‌خبر كه به هيچ پرونده محرمانه‌اي دسترسي ندارم همان نامه اولي كه رئيس جمهور علني كرد برايم بسيار دردآور بود كه چرا با اين همه فريادهاي مقام معظم رهبري مبني بر اين كه مسئولين قوا دعواهاي خود را به كف جامعه نكشند و حتي به دليل ناخلفي رئيس جمهور و گردن ننهادن به اين سخن، هيئت حل اختلاف تاسيس نمودند تا مشكلات در آنجا برطرف شود، باز هم ايشان نفع گروه خود را در دعواهاي خياباني مي‌بينند؟

نمونه ديگرش همين تفاسيري كه ايشان از قانون اساسي دارند. مگر حق تفسير قانون اساسي با ايشان است كه هركجا دلشان مي‌خواهد، شوراي نگهبان را كنار مي‌زنند و تفسير به راي مي‌كنند؟ هركجا تشخيص دهند، مجلس كشك است. هركجا تشخيص دهند، شوراي نگهبان كشك است. هركجا تشخيص دهند قوه قضاييه كشك است. هركجا تشخيص دهند، رهبري كشك است. ايشان رئيس جمهورند يا شاه؟ مقام معظم رهبري كه قيد "مطلقه" براي ايشان در قانون اساسي وجود دارد اينقدر خود را خودمختار نمي‌دانند كه ايشان مي‌دانند و اين براي من دردآور است.

وقتي مي‌بينم ايشان كه اين چنين دم از عدالت مي‌زنند، در هيچ يك از مصاحبه‌هاي مطبوعاتي خود كه ساده‌ترين و علني‌ترين مكان براي نمايش عدالتمداري ايشان است،هيچگاه عدالت را رعايت نمي‌كنند و به راحتي از حق وتوي خود استفاده نموده و با دور زدن حق مجري برنامه و ساير خبرنگاران، به كسي مي‌گويند تو ٤ سوال بپرس، تو ٢ سوال بپرس، تو زودتر بيا بپرس، تو نيا بپرس و غيره و غيره و غيره، چگونه خيلي چيزهاي ديگر را باور كنم؟

حرف بسيار است كه گفتن برخي را درست نمي‌دانم و جاي گفتن برخي ديگر نيز اينجا نيست. فقط از خدا مي‌خواهم اين باقيمانده عمر دولت ايشان با آبرومندي سپري شود كه با وجود تمام ايرادات جدي وارده بر ايشان، دولت ايشان ﴿به ويژه دولت اول او﴾ الحق لايق ثبت به عنوان دولتي شايسته در تاريخ ايران است و ابدا دوست ندارم تمام كارهاي شايسته و قابل تقديري كه ايشان در اين دوران به انجام رسانده‌اند، به خاطر دلبستگي و پيروي از يك گروه معلوم الحال به باد هوا رود.
غیر قابل انتشار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
1
5
دمش گرم اینو خوب اومد...
بنده خدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
2
6
حالا ایشالا بعدا فرصت زیاده از الان نمیخواد نگران آینده باشی
حسین سوری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
4
12
اگر جوانفکر زندان نمی افتاد هرگز رئیس جمهور

فیلش یاد هندستون نمیکرد ...
رضوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
4
11
البته رییس جمهورای قبلی خیلی کارای دیگه هم نمیکردند .مثلا: بعضی وزراشون مثل رییس جمهور فعلی نبود ! اقتصاد کشور را با چالش روبرو نکردند ! استانداراشون رد صلاحیت شده شورای نگهبان نبود و با سفارش نورچشمی ها منصوب نمیشدند . و...
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
جناب رضوي لطفا از آب گل آلود ماهي نگيريد! بخش اعظم مشكلاتي كه الان داريم همه از گور همان‌هايي كه شما فرموديد و متاسفانه هنوز هم شاهرگ‌هاي حياتي اقتصاد مملكت در دستانشان است بلند مي‌شود!

دكتر احمدي نژاد هرچه هست، انصافا خدماتي كرده است كه با هيچ دولت ديگري قابل مقايسه نيست. خيلي رو مي‌خواهد كه دولت آقايان خاتمي و رفسنجاني را با دولت ايشان مقايسه كنيد. آنهم چنين مقايسه بي‌انصافانه‌اي.
سینا از شیراز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
4
5
مگه قبلا هم مشاور رییس جمهوری دستگیر شده بود؟؟
سینا از شیراز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
6
6
چرا + و - کار نمیکنه؟؟
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
كار مي‌كنه مثل ماه. ٤ تا بود، من منفي زدم شد ٥ تا!
شکیلا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
0
0
حال اگر اقای جوانفکر رابه زندان دیگری منتقل کنند باز هم رئیس جمهور مایلنداز زندان اوین بازدیدکنند؟نکنه رئیس جمهور محترم فکر میکنند میتوانند هرجور شده جوانفکر راهمراه خودشان از زندان خارج کنند که اینقدر اصرار به بازدید میکنند
سید خراسانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
0
0
رییس جمهور این روزا از هر طرف تحت فشاره و جلوی پاش سنگ میندازن. ولی من قاطعانه بگم که رییس جمهور ما عین حق و خقیقته و با گذشت زمان همه این رو خواهند فهمید.
به امید هم رکاب بودن با رییس جمهور در سپاه سید خراسانی ان شا الله
شکیلا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
0
0
راستی اگر اقای جوانفکر را به زندان دیگری منتقل کنند باز هم اقای رئیس جمهور مایلند از زندان اوین بازدید کنند؟
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
0
1
آنکه حساب پاک است از محاسبه چه باک است.مگر غیر از این باشه؟
هموطن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
0
0
حالا كه چي !
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین