کد خبر: ۱۰۴۱۴۷
تعداد نظرات: ۳۷ نظر
تاریخ انتشار:
‍‍‍ پ پ ‍‍‍
بازخوانی یک مصاحبه

این سخن امام علی ساخته کمونیست‌هاست

عسگراولادی درباره بیان امیرالمومنین (ع) که فرموده‌اند «هیچ ثروتی در جایی انباشته نمی‌شود، مگر اینکه حقی در کنار آن از بین رفته باشد!» گفت: اصلاً چنین فرمایشی وجود ندارد! من ۱۰ بار نهج البلاغه را خوانده‌ام، چنین چیزی در آن نبود، شما اگر پیدا کردید، بگویید که در کدام فراز است؛ این‌ها ساخته کمونیست‌ها یا کمونیست‌های وطنی است!
   
اسدالله عسگراولادی: این سخن امام علی ساخته کمونیست‌هاست

اسدالله عسکراولادی رئیس اتاق بازگانی ایران و چین که تجربه‌ای ۵۸ ساله در تجارت دارد در گفت‌وگو با روزنامه «جوان» به سؤالات خبرنگار این روزنامه حول «فقر و غنا» و «عدالت اجتماعی» تفسیرهای خاصی از این کلید‌واژه‌های گفتمانی کرده است.

وی که در این مصاحبه خود را «آدم ساده‌ای از کسبه جزء تهران» معرفی می‌کند که صورت‌اش را با سیلی سرخ نگاه می‌دارد، یکی از مشهورترین گفتارهای امام‌علی یعنی «ما رایت نعمه موفوره الا و فی جانبها حق مضیع» را انکار می‌کند و «دارا بودن» را یک ارزش معرفی می‌کند.

در ادامه بخش‌هایی از سخنان عسگراولادی را به نقل از ایسنا می‌خوانید:

- برخی افراد در جایگاه‌هایی قرار گرفته‌اند که زرنگی می‌کنند و رانت‌هایشان از دید ناظران دولتی و قضایی مخفی می‌ماند؛ برخی پولشویی‌ها، فرار از مالیات‌ها و روابط ناسالم دولت با بخش خصوصی در همین وضعیت پیش می‌آید که منجر به بی‌عدالتی می‌شود. بنابراین، برای برقراری عدالت اجتماعی، دولت‌ها باید ترتیبی بدهند که درآمد‌ها عادلانه توزیع شود.

- خیلی صریح بگویم؛ ریشه مشکل به اینجا بر می‌گردد که دولت‌ها به جای ایجاد اشتغال برای اقشار پایین، بیشتر به فکر حکومت کردن بر آن‌ها هستند؛ سیاسی هم صحبت نمی‌کنم، بلکه تخصصی و بر اساس تجربه حرف می‌زنم؛ مثلاً ببینید، امروز به جای پول دادن به افراد ضعیف جامعه به عنوان «یارانه»، باید برای آن‌ها شغل ایجاد کنیم… چون از این مسئله غافل بوده‌ایم، عده‌ای هشتشان گرو نُه‌شان است؛ البته بیکاری باعث انحرافات دیگری هم می‌شود. بنابراین دولت‌ها وظیفه دارند که شغل برای افراد ایجاد کنند.

 -دومین نکته پس از «ایجاد شغل»، این است که «سیستم توزیع ثروت» در جامعه باید بازنگری شود تا عدالت اجتماعی برقرار شود؛ امام (ره) همیشه می‌فرمودند: «مرز دارا بودن، حلال و حرام است»، باید جلوی داشتن‌های حرام را بگیریم؛ ثروت‌های اندوخته شده بی‌حد و حساب، آمیخته به حرام است، یعنی اگر مرز‌ها رعایت شود و کار حلال باشد، اینطور اختلاف طبقاتی سنگین به وجود نمی‌آید.

- در پاسخ به اشاره  به بیان امیرالمومنین (ع) که فرموده‌اند «هیچ ثروتی در جایی انباشته نمی‌شود، مگر اینکه حقی در کنار آن از بین رفته باشد!»: نه، من آن را قبول ندارم! فرمایش حضرت امیر (ع) این است که مواظب حلال و حرام زندگیت باش. اصلاً چنین فرمایشی وجود ندارد! من ۱۰ بار نهج البلاغه را خوانده‌ام، چنین چیزی در آن نبود، شما اگر پیدا کردید، بگویید که در کدام فراز است؛ این‌ها ساخته کمونیست‌ها یا کمونیست‌های وطنی است! ایشان مرز ارزش‌ها را «حلال و حرام» دانسته‌اند، نه اینکه اگر ثروتی انباشته شد، در کنار آن حقی از بین رفته است.

- حتی بد نیست، بدانید که یک بار یکی از وزرا در همین اتاق (اتاق بازرگانی) فریاد می‌زد و می‌گفت که پیغمبر (ص) فرموده: «الفقرُ فخری: فقر مایه فخر من است». به او گفتم تو اشتباه می‌کنی! منظور پیامبر، فقر علمی بوده است که باعث انگیزه برای طلب علم می‌شود و آن علم هم مایه فخر انسان می‌شود، نه اینکه فقر مالی باعث فخر آدم باشد؛ چراکه اگر پیغمبر ما فقیر بود و فقر مالی را مایه فخر خود می‌دانست، هیچ وقت با زن ثروتمند ازدواج نمی‌کرد؛ بنابراین اگر بخواهیم این افکار را داشته باشیم، به هیچ جا نمی‌رسیم. پس عدالت اجتماعی باید در توزیع عادلانه ثروت دیده شود؛ مثلاً اگر وزیری از مسئولیتش کنار می‌رود و می‌گویند ثروتش بالای ۲۰۰ میلیارد تومان است، باید از او پرسید که از کجا آورده است؟! چون در کنار او کارگرش با ۳۰۰ هزار تومان زندگی می‌کند؛ این‌ها با هم جور در نمی‌آید و اندیشمندان ما خیلی باید روی این مسئله وقت بگذارند.

- به شرط رعایت مرز حلال و حرام، «داشتن و دارا بودن» ضد ارزش نیست، بلکه خودِ ارزش است؛ ببینید، وقتی عراق حمله کرد و جنگ شروع شد، دارایی دولت حدود ۱۳۵ میلیارد دلار بود، اما آمار‌ها نشان می‌دهد که در آن سال‌ها، یک هزار میلیارد دلار از خانه‌های مردم بیرون آمد تا جنگ اداره شد! حالا اگر ما ملت فقیری بودیم و چیزی نداشتیم، ۱۳۵ میلیارد دلار دولت به چه دردی می‌خورد؟! پس، ثروت نباید ضد‌ارزش تلقی شود.

- من آدم ثروتمندی به آن معنا نیستم، خودم را ثروتمند نشان می‌دهم! یعنی سعی می‌کنم صورتم را با سیلی سرخ نگه دارم، این شایعاتی هم که درباره ثروتمند بودن من هست، دروغ است! من مستغنی هستم، نه ثروتمند. حدود ۶۰ سال پیش سفری داشتم به یکی از کشورهای خارجی. در آنجا در پای یک ساختمان عظیم، سه جمله از صاحب آنکه یک سرمایه دار کلان بود، نوشته شده بود: «در کارم موفق شدم، چون زود‌تر از دیگران مطلع شدم، زود‌تر از دیگران تصمیم گرفتم و زود‌تر از دیگران اجرا کردم»؛ من سه اصل دیگر را به آن سه اصل اضافه کردم؛ «خدا را ناظر بر اعمالم می‌دانم، به حقوق دیگران احترام می‌گذارم و دست اندازی نمی‌کنم، در کارم صداقت دارم».

- پس باز هم می‌گویم که ثروتمند نیستم، چون با فرمان امام (ره) به عنوان نماینده ایشان وارد اتاق بازرگانی شدم؛ حضرت امام که به آدم‌های «ثروتمند به آن معنا»، حُکم و فرمان نمی‌داد! من به عمد خودم را بزرگ نشان می‌دهم که بگویم تاجر موفقی هستم، شاید هم اشتباه می‌کنم؛ در صورتی که کل اموال من در تهران «یک خانه، یک انبار و یک دفتر» است، در دماوند هم «یک باغ» دارم و در جاهایی مثل کرمان و رفسنجان هم که مراکز کارم هستند، یک انبار دارم؛ همین! ولی انعکاسش این است که خیلی دارم، اما باور کنید که اینطور نیست!
منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
2
10
بابا اقای اولادی توی همین سایت بولتن نیوز شما گفتید دوسه تا خونه توی تهران دارم شاید منظورتون این باشه از این حرفها که مقداری از اموالم را به فرزندانم واگذار کردم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
0
18
همه مي‌دانند كه تمامي فرمايشات حضرت علي عليه السلام در نهج البلاغه نيست.
سيد رضي فرمايشاتي كه از جهت ادبي متمايز بوده است گردآوري كرده است.
اين كلام براي ايشان است.
پاسخ ها
لطفا دقت کنید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
این کلام برای ایشان است غلط است
این کلام متعلق یا مال ایشان است درست است

این کلمه "یرای " را عربها وارد زبان ما کردند
چون اونها میگویند:
هذا لی
هذا له
این برای منه
این برای اوست

اونها کلمه مال با متعلق یا... رو ندارند

در حالتی که در زبان فارسی اصیل کلمه ای به ازای مال و متعلق به وجود داشته

مثل زبون انگلیسی که مثل زبان ما هندو اروپاییه و کلمه mine و ضمایر ملکی دیگه رو دارند
سرباز0
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
2
19
این آقا حق دارند
چون حجت الاسلام مصلحت آقای رفسنجانی نزدیک دو دهه از تریبون نماز جمعه ،بحث عدالت اجتماعی مد نظر ایشون را برای اذهان عمومی جامعه و نماز گزاران تبین و تفسیر کرد . و آخر الامر عده ای بدلیل اینکه زود تر متوجه شدندکه ایشان منظورشون از عدالت اجتماعی چیه و زود تر تصمیم گرفتند و زود تر اجراء کردند

امروز در شمار ثروتمندان و اشراف زادگان و آقا زادها هستند .

و به دلیل اینکه ثروت ارزش است و ایشان 10 بار نهج البلاغه را زیزو رو کرده و متوجه معنای کلام گوهر بار امام معصوم و امیر المومنین (ع) نشده اند بنا بر این بقیه مردم در امتحانات پایان ترم و درس عدالت اجتماعی مردود شده اند. والسلام
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
2
15
همه احادیث امام علی فقط تو نهج البلاغه نیست پس اصول کافی و غرر ودررالحکم و بحارالانوار بوقن؟؟؟
آسو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
4
8
سخن حضرت علی رو انکار کردند اون یه موتلفه ای حالا اگه این حرفو مشایی میزد چکارش میکیردین خودم تو کتاب امام علي (ع) صداي عدالت انسانيت (جلد ۱) خوندمش
مرتضي ام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
2
20
ظاهرا آقاي عسگراولادي خود را از مقام معظم رهبري اسلام‌شناس‌تر و عالم‌تر مي‌دانند!!!

"اين‌كه اميرالمؤمنين عليه‌السّلام مى‌فرمايد: «ما رأيت نعمة موفورة الّا و فى جانبها حقّ مضيّع(6)»؛ يعنى هرجا شما ديديد ثروت انباشته‌اى به وجود آمده، بدانيد در كنارش حقوق ضايع‌شده فراوانى وجود دارد؛ مظهر اصلى و مصداق عمده‌اش همين است كه كارگزاران و مسؤولان حكومت، با استفاده از نفوذ و قدرت، راحت بتوانند از امكانات عمومى استفاده كنند؛ بانكها راحت وام بدهند؛ مراكز گوناگون، امكان استفاده از زمين، آب، هوا، تجارت و وارد كردن و صادر كردن را در اختيار آنها بگذارند؛ ناگهان ببينيد كسانى كه دستشان از مال دنيا تا اندكى پيش خالى بود، ثروتهاى گزاف پيدا كرده‌اند؛ ظاهر كار هم قانونى است" مقام معظم رهبري در جمع اقشار مختلف مردم در تاريخ ١٣٨١/٠٧/٣٠

آدرس متن كامل سخنراني:

http://farsi.khamenei.ir/print-content?id=3149
پاسخ ها
مجید مازندران
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
احسنت و هزاران آفرین برادر خوبم آقا مرتضی گل
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
آفرین
شهاب
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
افرین برادر عزیزم
این دروغگو ها همیشه اسلام و کلام بزرگان رو اونجوری تفصیر میکنن که منافعشون به خطر نیفته
معلوم نیست خود ایشون و آقا زاده هاشون چه وضعیتی دارن که ما توی خوابمونم حتی یه لحضه از اون زندگی رو تصور نمیتونیم بکنیم
به ما ها که میرسه میشن..........
کاخهای انچنانی ثروتهای میلیاردی.و....
اونوقت ما ها از صبح تا شب باید سگدو بزنیم واسه یه لقمه نون.
خدا همهی دروغگو ها رو رسوا و سرنگون کنه
اممین یا رب العالمین
پسر مشهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
خوشم اومد، ایول به مرتضی
فرزند ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
0
16
آقای عسگر اولادی بنده مصاحبه دیگری نیز از شما خوانده ام در خصوص تاریخ اجدادتان و نوع زندگی و... برایتان ارزش قائلم اما اینجا خبط بزرگی کرده اید البته ما از دهه 60 با جناح راست در تعارض بودیم بعد از وفات امام نیز جناح چپ هم خودشونو نشان دادند همه اینها برمی گرده به وسوسه های شیطان و عشقی که دنیا برای دوستداران درست می کند همیشه اعتقاد داشتم در میان جناح راست انسانهای وارسته و متدینی وجود دارند که در عین ساده زیستی دارای عقبه اعتقادی بسیار قوی هستند نمونه آن شهید لاجوردی عزیزمی باشد و از سوی دیگر در میان جریان چپ به مفهومی که ما در دهه شصت اعتقاد داشتیم آدمهایی هستند که از هر راستی، راستی تر هستند و از هر رانت خواری رانت خوارتر و شیفته قدرت و ثروتند نمونه های آن هم زیاد است برج سازان و کسانی که با استفاده از قدرت به ثروتهای افسانه ای در همان جناح چپ رسیده اند پس موضع ما کاملا مشخص است ما اعتقاد به ولایت فقیه داریم حرفهای ایشان برای ما منشور انقلاب است و اعتقاد به عدالت اجتماعی و مبارزه با اشرافزادگی و مرفهین بی درد و نامحرمان به انقلاب و عاشقان قدرت یک فریضه برایمان محسوب می شود بند بند کلام مولایمان را تلاش می کنیم پیاده کنیم شاید نتوانیم به جامعه ایده آل و انقلابی که بر اساس آن انقلاب کردیم در زمان حیاتمان برسیم اما راضی هستیم که تا جایی که توانسته ایم به تکلیفمان عمل کرده ایم و با پوست و خونمان به این سخن مولایمان علی (ع) که عاشقانه دوستش داریم معتقدیم «ما رایت نعمه موفوره الا و فی جانبها حق مضیع» و ما و شما هر دو در پیشگاه خدا حاضر خواهیم شد
پيام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
1
9
منم :
اگه اينقدر ثروت داشتم نه تنها اين حديث را تكذيب ميكردم ( العياذبالله ) بلكه حديثي جعل مي كردم كه اميرالمومنين (ع) فرمود هر جا ثروتي ديدم دانستم كه ثروتمند با هوش و ذكاوتش به آن رسيده و نوش جانش و فقير چون هوش ندارد ، سهمي هم ندارد پس بهتر اين است كه زودتر بميرد و مايه عذاب ثروتمندان نباشد .
راستي چطور بزرگان ديني ما متوجه كمونيستي بودن اين حديث نشدند اما مولتي ميلياردر اين را فهميمد . امام متوجه نشد . آيات عظام حايري يزدي ، بروجردي ، گلپايگاني ، مرعشي نجفي ، اراكي ، بهجت ، فاضل لنكراني و غيره . كليني ، مجلسي ، شيخ طوسي و شيخ بهايي و علامه طباطبايي . هيچكدام متوجه ساختار كمونيستي اين حديث نشدند . ياللعجب
پاسخ ها
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
خب برادر! آنها نبايد هم متوجه شوند، كمونيست چقدر قدمت دارد كه به دوران آنها برسد؟
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
0
10
جناب عسگر اولادی
شما که دست همه علمای حدیثرا از پشت بستید لطفا بفرمایید این حدیث پیامبر ص که فرودند:(نقل به مضمون) مسلمان نیست کسی که تمکن داشته باشد وهمسایه اش گرسنه بخوابد.از طرف کدام گروه جعل شده ما تکلیفمون روشن بشه!!!!

یاعلی
پاسخ ها
شمس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
با سلام،
برادر گرامی جناب محمود
اگر "تمکن" کسی از منشاء "ربایش نان از سر سفره" همسایه و یا هر فرد دیگری باشد آنگاه موضوع از مقوله "سرقت" خواهد بود و باید بنا به حکم قاضی و بر مبنای دستورات "شرع مبین" عمل کرد.
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
علیکم السلام جناب شمس عزیز
این روایت فرض رابر حلال بودن دارایی فرد گذاشته وگرنه در صورت حرام بودن که نیاز به بحث ندارد به قول معروف که فکر میکنم ریشه در یک روایت داشته باشد:حرامش عقاب داره حلالش حساب!
یاعلی
شمس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
0
3
با سلام،
با اجازه تلخیصی از این مصاحبه برای دوستانی که وقت شان اجازه نمیدهد تا تمام آنرا بخوانند نقل میشود تا معلوم شود که منظور دقیق مصاحبه شونده دقیقا همان چیزی بوده است که مد نظر دوستان نظر دهنده در باب مفهوم عدل از مولا علی (ع) میباشد:
- برخی افراد در جایگاه‌هایی قرار گرفته‌اند که زرنگی می‌کنند و رانت‌هایشان از دید ناظران دولتی و قضایی مخفی می‌ماند؛
- برخی پولشویی‌ها، فرار از مالیات‌ها و روابط ناسالم دولت با بخش خصوصی در همین وضعیت پیش می‌آید که منجر به بی‌عدالتی می‌شود.
- برای برقراری عدالت اجتماعی، دولت‌ها باید ترتیبی بدهند که درآمد‌ها عادلانه توزیع شود.

- ریشه مشکل به اینجا بر می‌گردد که دولت‌ها به جای ایجاد اشتغال برای اقشار پایین، بیشتر به فکر حکومت کردن بر آن‌ها هستند؛
- امروز به جای پول دادن به افراد ضعیف جامعه به عنوان «یارانه»، باید برای آن‌ها شغل ایجاد کنیم
- بیکاری باعث انحرافات دیگری هم می‌شود. بنابراین دولت‌ها وظیفه دارند که شغل برای افراد ایجاد کنند.

- «سیستم توزیع ثروت» در جامعه باید بازنگری شود تا عدالت اجتماعی برقرار شود؛
- «مرز دارا بودن، حلال و حرام است»، باید جلوی داشتن‌های حرام را بگیریم؛
- ثروت‌های اندوخته شده بی‌حد و حساب، آمیخته به حرام است؛
- اگر مرز‌ها رعایت شود و کار حلال باشد، اینطور اختلاف طبقاتی سنگین به وجود نمی‌آید.

- فرمایش حضرت امیر (ع) این است که مواظب حلال و حرام زندگیت باش.
- منظور پیامبر از «الفقرُ فخری: فقر مایه فخر من است» ، فقر علمی بوده است که باعث انگیزه برای طلب علم می‌شود و آن علم هم مایه فخر انسان می‌شود، نه اینکه فقر مالی باعث فخر آدم باشد؛
- عدالت اجتماعی باید در توزیع عادلانه ثروت دیده شود؛
- اگر وزیری از مسئولیتش کنار می‌رود و می‌گویند ثروتش بالای ۲۰۰ میلیارد تومان است، باید از او پرسید که از کجا آورده است؟! چون در کنار او کارگرش با ۳۰۰ هزار تومان زندگی می‌کند؛
- به شرط رعایت مرز حلال و حرام، «داشتن و دارا بودن» ضد ارزش نیست، بلکه خودِ ارزش است.
شمس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
0
4
با سلام،
آنچنانکه بنده متوجه می شوم منظور مصاحبه شونده در این مصاحبه توجه دادن خواننده بر معنی و مفهوم آیه شریفه "لیس للانسان الا ما سعی" (سوره النجم آیه 39 یعنی انسان چیزی ندارد جز آنچه برایش کار کرده است) متمرکز میباشد بویژه وقتی که اشاره می کنند : "... مثلاً اگر وزیری از مسئولیتش کنار می‌رود و می‌گویند ثروتش بالای ۲۰۰ میلیارد تومان است، باید از او پرسید که از کجا آورده است؟! چون در کنار او کارگرش با ۳۰۰ هزار تومان زندگی می‌کند" مشخصا معلوم است که مشارالیه چه مقولاتی را که متاسفانه بدلیل کثرت وقوع در جامعه می روند که به "قاعده" مبدل گردند را می خواهند به چالش کشند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
0
3
خروس آدم میلیاردر ده تا زبون بلده! از کی تا حالا ایشان فکر می کنند حرفهایشان حجت است ؟!!!
سرباز صفر وطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
0
5
شمس عزیز, لطفا" شما هم منطقی فکر کنید و به بنده که مخالف و منتقد ایشان هستم ، حق بدهید که اینطور بگویم که بقول شما عسگر اولادی که گفته"
- برخی افراد در جایگاه‌هایی قرار گرفته‌اند که زرنگی می‌کنند و رانت‌هایشان از دید ناظران دولتی و قضایی مخفی می‌ماند؛

خود او و کسانیکه اصرار بر حفظ موقعیت کنونی(صادرات و واردات) را دارند و در تغییرات و وضع قوانین جدید بوسیله لابی گری در مجلس و اهرم ها ی ذیگر و قوانین گمرکی مخالفت و ممانعت میکنند
در این عرصه کنونی کشور ، جایگاهی بعنوان رانتخوار ویژه ، دلار ها و ارزهای دولتی دارند.

با کمی دقت در موقعیت و عملکرد ایشان در اطاق بازرگانی متوجه میشوید که چرا موضع ایشان . دقیقا"مشابه جاسبی( رئیس 33 ساله و بر کنار شده دانشگاه آزاد) و به دنبال حفظ موقعیت خود و بقای جناح رانتخواران و ثروت اندوران وقدرت طلبان و سازشکاران است و هنوز هم عطش وتمایل شدید به ادامه روند دوشیدن پستان پر شیر بیت المال دارند. و مدافع کاندیداتوری شخص رفسنجانی و یا شخصی مورد تائید، ائتلاف اصلاح طلبان و کار گزاران میباشد. و بیش از 30 سال استکه در همین مسند ثابت و بلا تعویض هستند.

و یا بقول شما جناب شمس در جای دیگر میگوید:

- ریشه مشکل به اینجا بر می‌گردد که دولت‌ها به جای ایجاد اشتغال برای اقشار پایین، بیشتر به فکر حکومت کردن بر آن‌ها هستند

ولی از حکومت 33ساله خود در این مسند چیزی نمیگوید و واردات سود حویانه و بی هدف را یکی از عوامل و علت بیکار شدن و خسارت دیدن صنو ف و در صد ی از رشد بیکاری نمیداند( با توجه به اینکه رشد جمعیت از زمان شروع حکومت ایشان از 36 میلیون به 75 میلیون رسیده)

که از طریق همین واردات اجناس درجه 3 و بی کیفیت چینی و تعطیلی و خسارت به اصناف تولید کننده و مشاغل با سابقه از قبیل کیف و کفش و از دست رفتن هزاران هزار شغل دیگر در ایران ، با هدف سود بیشتر و البته نه از جیب و سرمایه شخصی خود ، بلکه با ارز و دلارهای نفتی و دولتی که ارزیابی کافی از نظر سود و زیانها و نظارتهای قانونی و گمرکی ندارد

وهر کس در این مورد به آنها و مافیای پشت پرده و دستهای پیدا و پنهانشان و جریان حمایت کننده اش(اشرافیت ثروثمند و تازه به دوران رسیده و قطبهای قدرت و سیاست) اعتراض کند . مرعوب و محکوم و مجازات میشود و یا اینکه با فتنه و آشوب مملکت را بهم میریزند و بساط تهمت و تخریب و نا امنی پهن میکنند. والسلام
شمس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
0
0
با سلام ،
سرباز سرفراز وطن،
منظور نه تائید تاراج ثروت ملی (بیت المال) بنفع گروه و قشر خاص نورچشمی بلکه تصریح بر ارزش "تلاش و کار" انسان است. مضافا اینکه :
1. ارز حاصل از صادرات نفت ثروت ملی (بیت المال) محسوب میگردد و در هر سنت آن عامه مردم صاحب سهم هستند؛
2. هر گونه در آمدی از منشاء صادرات نفت ضرورتا میبایستی زیر نظر دولت برگزیده و در ایجاد زیر ساخت های اقتصادی صرف و سرمایه گذاری شود؛
3. وارد کننده میتواند ارز مورد نیاز خود را از منشاء صادرات کالا ها و خدمات و یا خرید ارز از صادر کننده کالاها و خدمات تامین بنماید.
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
0
0
با سلام
جناب آقای عسگر اولادی فرمودند که 10 بار نهج البلاغه را خوانده اند ولی این عبارات را ندیده اند بله اما عبارتی در نهج البلاغه است که دقیقا همین معنا را می دهد کاش ایشان یک بار دیگه نهج البلاغه را با دقت بیشتر مطالعه کنند نه به نیت اینکه بخواهند نتیجه بگیرند که آنچه که من دوست ندارم در نهج البلاغه هم نیست!!!
دقت بفرمایید:
نهج البلاغه حکمت 238
وَ قَالَ ع إِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ فَرَضَ فِي أَمْوَالِ الْأَغْنِيَاءِ أَقْوَاتَ الْفُقَرَاءِ فَمَا جَاعَ فَقِيرٌ إِلَّا بِمَا مُتِّعَ بِهِ غَنِيٌّ وَ اللَّهُ تَعَالَى [جَدُّهُ‏] سَائِلُهُمْ عَنْ ذَلِك‏
فرمود: همانا خداى سبحان روزى فقراء را در اموال سرمايه‏داران قرار داده است، پس فقيرى گرسنه نمى‏ماند جز به كاميابى توانگران، و خداوند از آنان در باره گرسنگى گرسنگان خواهد پرسيد.
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
0
0
با سلام
جناب آقای عسگر اولادی فرمودند که 10 بار نهج البلاغه را خوانده اند ولی این عبارات را ندیده اند بله اما عبارتی در نهج البلاغه است که دقیقا همین معنا را می دهد کاش ایشان یک بار دیگه نهج البلاغه را با دقت بیشتر مطالعه کنند نه به نیت اینکه بخواهند نتیجه بگیرند که آنچه که من دوست ندارم در نهج البلاغه هم نیست!!!
دقت بفرمایید:
نهج البلاغه حکمت 238
وَ قَالَ ع إِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ فَرَضَ فِي أَمْوَالِ الْأَغْنِيَاءِ أَقْوَاتَ الْفُقَرَاءِ فَمَا جَاعَ فَقِيرٌ إِلَّا بِمَا مُتِّعَ بِهِ غَنِيٌّ وَ اللَّهُ تَعَالَى [جَدُّهُ‏] سَائِلُهُمْ عَنْ ذَلِك‏
فرمود: همانا خداى سبحان روزى فقراء را در اموال سرمايه‏داران قرار داده است، پس فقيرى گرسنه نمى‏ماند جز به كاميابى توانگران، و خداوند از آنان در باره گرسنگى گرسنگان خواهد پرسيد.
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
0
0
این هم یک سند دیگر که همین مفهوم را بیان می کند
جالب اینکه این هم در نهج البلاغه است

نهج البلاغة نامه53 (نامه به مالک اشتر)‏
‏[و من كتاب له ع كتبه للأشتر النخعي رحمه الله‏ لما ولاه على مصر و أعمالها ] ‏
‏... وَ إِنَّمَا يُؤْتَى خَرَابُ الْأَرْضِ مِنْ إِعْوَازِ أَهْلِهَا وَ إِنَّمَا يُعْوِزُ أَهْلُهَا لِإِشْرَافِ أَنْفُسِ الْوُلَاةِ عَلَى الْجَمْعِ وَ سُوءِ ظَنِّهِمْ بِالْبَقَاءِ وَ قِلَّةِ انْتِفَاعِهِمْ بِالْعِبَرِ‏
همانا ويرانى زمين به جهت تنگدستى كشاورزان است، و تنگدستى كشاورزان، به جهت غارت اموال از طرف زمامدارانى است كه به آينده حكومتشان ‏اعتماد ندارند، و از تاريخ گذشتگان عبرت نمى‏گيرند.‏
آسمون کریمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
0
0
سند روایت:
شمس الدین، محمد مهدی، دراسات فی نهج البلاغه، ص 40، بیروت، دار الزهراء، چاپ دوم، 1392ه. ق؛
جورداق، جورج؛ روائع نهج البلاغه، بی جا، مرکز الغدیر للدراسات الاسلامیة، چاپ دوم، 1375، ص 233«ما رآیت نعمة موفورة الاّ و بجانبه حق مضیع».
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
0
0
اقای عسگر اولای....
مدیر پایگاه اصل حرف اين خواننده محترم قابل طرح و قابل تامل است ولي متاسفانه از ادبيات خوب و بايسته اي استفاده نكرده اگر همين حرف را با احترام بگويد منتشر مي كنيم .
ابولفصل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
0
2
فهم روایت متخصص میخواهد هرکسی مدعی نمیتواندباشد.این روایت انصراف داردبه بنی امیه نه اینکه هرکس پولداربودحتماحق خوربوده .زیراحصرت خدیجه که ازبانوان بهشتی بودثروتمندعرب بودوهمچنین حضرت سلیمان ثروتمندبودنه فقیر.اسلام مخالف فقره.اگرکسانیکه بااین حدیث شخصیتی رامیکوبندازفقرخودومردم نبایدگله بکنندزیراثروت به حرام جمع میشود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
2
1
ایشششش، بعضی از مردم ما چشم دیدن هیچی رو ندارن، همش دوست دارن تو بدبختی غلت بخورن، فقط بلدن غر بزنن فلانی پول ما رو خورد، فلانی فلان کرد، بهمان کرد، خب کار کنید پول در بیارید شما هم راحت زندگی کنید
کریمی از قم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
0
0
آقا دقت بکنید. همه سخنان حضرت امیر که در نهج البلاغه نیست؛ در ثانی در تأیید موضوع: وَ قَالَ ع إِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ فَرَضَ فِي أَمْوَالِ الْأَغْنِيَاءِ أَقْوَاتَ الْفُقَرَاءِ فَمَا جَاعَ فَقِيرٌ إِلَّا بِمَا مُتِّعَ بِهِ غَنِيٌّ وَ اللَّهُ تَعَالَى [جَدُّهُ‏] سَائِلُهُمْ عَنْ ذَلِك‏
فرمود: همانا خداى سبحان روزى فقراء را در اموال سرمايه‏داران قرار داده است، پس فقيرى گرسنه نمى‏ماند جز به كاميابى توانگران، و خداوند از آنان در باره گرسنگى گرسنگان خواهد پرسيد.
نهج البلاغة نامه53 (نامه به مالک اشتر)‏
‏[و من كتاب له ع كتبه للأشتر النخعي رحمه الله‏ لما ولاه على مصر و أعمالها ] ‏
‏... وَ إِنَّمَا يُؤْتَى خَرَابُ الْأَرْضِ مِنْ إِعْوَازِ أَهْلِهَا وَ إِنَّمَا يُعْوِزُ أَهْلُهَا لِإِشْرَافِ أَنْفُسِ الْوُلَاةِ عَلَى الْجَمْعِ وَ سُوءِ ظَنِّهِمْ بِالْبَقَاءِ وَ قِلَّةِ انْتِفَاعِهِمْ بِالْعِبَرِ‏
همانا ويرانى زمين به جهت تنگدستى كشاورزان است، و تنگدستى كشاورزان، به جهت غارت اموال از طرف زمامدارانى است كه به آينده حكومتشان ‏اعتماد ندارند، و از تاريخ گذشتگان عبرت نمى‏گيرند.‏ فتأمل// از قم
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
0
بنام خدا
بعد ازعرض سلام
آقاي عسگر اولادي اگر در موقعيت و پست و مقامي غير ازين بوديد نظرتان چيست؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
0
0
سلام من با این آقا کاری ندارم اما تاآنجا که من شخصا وتابه امروز با هر ثروتمندی برخورد کردم و رفتم و دیدم و بررسی کردم واقعا حق خوری کردن تا به ثروت رسیدن نمیدونم شاید شانس من طوری بوده که همش ثروتمند کثیف و حرام خوار دیدم ....امیدوارم روزی یه ثروتمند حلال خور ببینم و نظرم عوض شه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
0
0
انشالله اشتباه کردم
زائر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
0
سخن حق به چشم حرامزاده نمیخورد و اگر گوشش هم بشنود نمیتواند حقیقت را درک کند.آیا امیرالمومنین ع نفرموده که دوستان خود را از فقرا انتخاب کنید.چرا که آنها طمع در دل ندارند.آیا اگر ثروت ارزش است.ثروت در کنارش طمع ندارد؟؟؟؟؟ایا بهشت جای طمع کاران است؟؟؟؟؟؟شما .....هستید که با خوردن حرام حقیقت را نخواهید درک کرد
انقلابی مسلمان فدایی اهل بیت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
0
احسنت جنابان به ظاهر انقلابی و در باطن سرمایه دار . قبل اژ اینکه اصلا کمونیستی وجود داشته باشه ، امام علی این رو فرمودند.
امیرالمومنین (ع) «هیچ ثروتی در جایی انباشته نمی‌شود، مگر اینکه حقی در کنار آن از بین رفته باشد>>
حالا با فرمایشات امام خمینی معمار انقلاب اسلامی چکار میکنید ؟! نکنه امام هم کمونیست بوده؟!؟این ظلم فاحشی است که کسی بگوید دست روحانیت اصیل طرفدار اسلام ناب محمدی با سرمایه داران در یک کاسه است. و خداوند کسانی را که اینگونه تبلیغ کرده و یا چنین فکر می‌کنند، نمی‌بخشد. روحانیت متعهد، به خون سرمایه داران زالو صفت تشنه است و هرگز با آنان سرآشتی نداشته و نخواهد داشت.
امام خمینی
صحیفه امام خمینی جلد ۲۱صفحه ۲۷۳ #روحانیت_متعهد#روحانیت_انقلابی#روحانی_نماها#آخوند_لیبرال
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
0
0
اسدالله عسگراولادی . فقیه هستند؟؟؟ (جواب خودتونو گرفتید. والسلام)
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
0
0
سلام درود خدا و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بر آقا مرتضی عزیز که سخنان رهبری معظم را درج کردند و این بصیرت و هوشیاری ایشان است و نیز دوستانی که دیگر احادیث حضرت امام علی علیه السلام و سخنان حضرت امام خمینی ره را مستند درج کردند درود بر همه شما
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین