کد خبر: ۸۱۴۸۸
تعداد نظرات: ۴۶ نظر
تاریخ انتشار:
بولتن نيوز بررسي مي‌كند:

چرا علي مطهري اين روزها سكوت كرده است؟

محمد پورغلامي

بولتن نيوز: علي مطهري نيازي به معرفي ندارد. علي، پسر استاد بزرگوار شهيد مطهري است. هم‌او كه پاره‌ي تن امام بود و امام، خواندن كتاب‌هاي او را به همه‌ي جوانان توصيه كرده بود. استاد شهيد آن‌قدر حق به گردن مردم اين سرزمين دارد كه هر ساله، وقتي به چنين ايامي مي‌رسيم، همه‌ي نهادها و رجال سياسي و فرهنگي كشور سعي مي‌كنند محفل بزرگداشتي براي آن شهيد بر پا كنند.

شايد كسي در ايران نباشد كه اين استاد شهيد را نشناسد. براي همين خيلي‌ها معتقدند علي مطهري هر چه دارد از صدقه سر پدر بزرگوارش دارد. منتقدين او مي‌گويند بدون پشتوانه‌ي معنوي پدر، ممكن نبود كه علي مطهري، «علي مطهري» شود. علي مطهري‌اي كه در عرض چند سال تبديل به يكي از رجال سياسي و رسانه‌اي كشور شود. بنابراين مثل خيلي از آقازاده‌هاي ديگر، پيشرفت‌هاي او ناشي از اين پشتوانه است نه صرفا شايستگي‌ها‌ و لياقت‌هاي فردي. كه البته علي آقاي مطهري، قاعدتا داراي يك سري خصوصيات منحصر به فرد نيز هست.

آن چيزي كه بيشتر از هر چيز ديگري در علي مطهري نمود دارد مواضع عجيب و غريب او است. مطهري گاه از هر اصول‌گرايي اصول‌گرا تر مي‌شود و گاه از هر اصلاح‌طلبي، اطلاح‌طلب‌تر. اما وجه مشترك هر دوي اين‌ها موضوعي است به نام «كاتوليك‌تر از هر پاپ». بدين معني كه مطهري چه در قامت يك اصول‌گرا و چه در لباس يك اصلاح‌طلب، مواضعي مي‌گيرد كه حتي داد طرفداران آن جريان را هم در مي‌آورد.

براي مثال هنوز هم نقدهاي تند و تيز مطهري به آقاي هاشمي، خاندان او و دولت زير نظر او يعني دولت سازندگي از يادها نرفته است. او در يكي از مصاحبه‌هاي خود با روزنامه‌ي كيهان در نقد دولت آقاي هاشمي بيان كرد:

«بعد از جنگ و در دوران سازندگی واقعا اشکالات غیرقابل توجیهی به‌وجود آمد که البته همه آنها را نمی‌توان متوجه آقای هاشمی دانست. به عقیده من در دوره سازندگی آزادی بیان به اندازه کافی وجود نداشت و در نتیجه بسیاری از تخلفات مکتوم می‌ماند مثل قتل‌های سیاسی که بعدها معلوم شد کسی از آن خبر نداشت. اگر مطبوعات تا حدی آزاد بودند اینها برملا می‌شد و افرادی که این کارها را می‌کردند یک ترسی داشتند. خوب این واقعا یک خطا بود که در آن دوران اتفاق افتاد، کسی هم از مسوولان بلندپایه راضی به این اعمال نبوده است ولی این کارها شد؛ یا مثلا ورود و دخالت اقوام رییس‌جمهور در تمام شئون سیاسی و اقتصادی واقعا درست نبود. اینکه اینها بیایند در اکثر مراکز حساس اقتصادی مسلط شوند، این چه دلیل موجهی دارد؟ مثلا در وزارت نفت آنجایی که باید معاملات مهم انجام شود حتما باید از نزدیکان ایشان باشد.»



او حتي درباره‌ي ورود فرزندان آقاي هاشمي به عرصه‌ي سياست و اقتصاد اعتراض كرد و  گفت: «تا یک حدی این استدلال قابل قبول است. مثلا اینکه پسرشان رییس دفترشان باشد، ولی حالا حتما باید کیش هم دست اینها باشد، وزارت نفت هم زیر نفوذ اینها باشد، فلان کارخانه خودروسازی هم مال اینها باشد و انحصار صادرات فلان محصول در اختیارشان باشد؟ اینها هم توجیه امنیتی دارد؟ اینها را که دیگر نمی‌شود براساس مصالح ملی توجیه کرد.»

عملكرد فائزه هاشمي نيز از ديد علي مطهري پنهان نماند و نسبت به اقدامات او هم به شدت اعتراض كرد: «خب، وقتی یک خانواده‌ای این‌قدر دست‌شان در امور اقتصادی و قدرت سیاسی باز باشد، کم‌کم جسارت پیدا می‌کنند و متعرض امور مقدس هم می‌شوند. مثلا دختر ایشان به چه مجوزی باید آزاد باشد که احکام اسلام را به راحتی زیر سوال ببرد؟ خب این خانم در آن روزنامه‌ای که داشت خیلی راحت نوشت چرا باید دیه مرد دو برابر زن باشد یا چرا حکم اثر چنین و چنان است؟ اصلا باب حمله به مقدسات از آن موقع باز شد و اینها فسادهایی بود که از آن وقت جان گرفت و در جامعه گسترش پیدا کرد.»



اين نقدها، نقدهايي بود كه مي‌توان به درستي حق را به وي داد. مواضع او در برابر اعمال و اقدامات هاشمي و دولت سازندگي، مواضعي بود كه در آن زمان نظر بسياري از سياسيون نيز به همين منوال بود. اما همين آدم، زماني كه در مناظرات تلويزيوني انتخابات رياست جمهوري دهم، آقاي احمدي‌نژاد نسبت به عملكرد آقاي هاشمي، باب انتقاد را باز كرد جزو كساني بود كه منتقد سرسخت حرف‌هاي احمدي‌نژاد شد! اين در حالي بود كه مطهري در انتخابات مجلس هشتم، در ليست طرفداران احمدي‌نژاد يعني همان رايحه‌ي خوش خدمت حضور داشت و از همين طريق هم رأي آورد. اما بعد از آن مناظره‌ي انتخاباتي، مطهری به همه‌ي پشتوانه‌ي سياسي خود پشت پا زد و بارها تاکید کرد: «همان طور که آقای موسوی با اصرار بر مسأله تقلب، مردم را تشویق به حضور در خیابان‌ها کرد و زمینه آشوب‌ها را فراهم نمود، آقای احمدی نژاد نیز با نحوه خاص مناظره خود با آقای موسوی و اتهام زنی به افراد غایب در آن جلسه، آغازکننده این ماجرا و عامل اصلی پدید آمدن فضای احساسی و هیجانی و تنگ شدن فضای عقل و تدبیر و زمینه‌ساز آشوب‌ها به شکل دیگر بود.» او حتی تا آنجا پیش رفت که به نوعی احمدی‌نژاد را متهم اصلی وقایع بعد از انتخابات دانست. حرف‌هايي كه به شدت خوشايند طيف اپوزيسيون و رسانه‌هاي خارجي قرار گرفت.

در زمينه‌ي طيف اصلاح‌طلبان نيز مواضع مطهري كم و بيش به همين طريق بود. او چند سال قبل درباره‌ي عملكرد اصلاح‌طلبان عقيده داشت: «من به‌طور کلی معتقدم که استفاده از اصلاحاتی نظیر اصلاحات، اصلاح‌طلبی و اصلاح‌طلبان برای جامعه امروز ما ضرورتی ندارد. مدعیان اصلاح‌طلبی، از این لفظ اصلاح ساختاری در حکومت را اداره می‌کنند و من با این مدعا مخالفم. بنابراین من با به‌کار بردن کلمه "اصلاح‌طلبی" به مفهوم نجات حکومت از انحراف اساسی و بازگرداندن آن به مسیر درست موافق نیستم. به‌دلیل اینکه اساسا هیچ انحراف اساسی و بنیادینی در جمهوری اسلامی ایجاد نشده است تا ما بخواهیم آن را اصلاح کنیم. انحرافات جزیی در طول 20 سال گذشته ایجاد شده است و کسی هم منکر آن نیست و این اشکالات و نقایص در هر حکومتی به‌وجود می‌آید و قابل رفع هم هست اما اینکه ادعا کنیم اساس حاکمیت دچار انحراف شده و باید اصلاح شود، این خودش انحراف است و نوعی فریبکاری است.»



مطهری هم‌چنین با اشاره به عملکرد دولت اصلاحات تصریح کرد: «تاکید افراطی بر آزادی و دموکراسی و انکار تکالیف و مسوولیت‌های بشر به حدی شد که گویی ارزش‌های انسانی منحصر است به آزادی و دموکراسی. تاکید بر این مفاهیم آن هم از نوع غربی‌اش باعث شد که بسیاری مفهوم بی‌بندوباری را از آزادی بفهمند. یکی دیگر از انحرافاتی که ریشه‌اش پیش از دوم خرداد وجود داشت اما بعد از دوم خرداد گسترش رنج‌آوری پیدا کرد، عدم نظارت و بلکه عدم اعتقاد به مسائل فرهنگی است. امر به معروف و نهی از منکر تحقیر شد. در آن دوره آنارشیسم مطبوعاتی این‌‌طور تبلیغ می‌کردند که حالا عصر ماهواره و اینترنت و دهکده جهانی است و اصلا امر به معروف و نهی از منکر بی‌معنی است و خلاصه دوره این حرف‌ها گذشته است. ما نباید بترسیم از گفتن این واقعیت که بعد از دوم خرداد، جامعه دچار انحطاط اخلاقی شده و این قابل انکار نیست. وضع پارک‌ها و خیابان‌ها و روابط دخترها و پسرها، تقلید بی‌چون و چرا از فرهنگ غرب است و این وضع زننده از آثار اقدامات اصلاح‌طلبان است، گرچه ریشه باریکی در گذشته دارد، اما در این دو، سه سال گذشته به اوج خودش رسیده است.»

اين در حالي بود كه در جريان انتخابات مجلس نهم، علي مطهري در مقاطع مختلف چنين عنوان كرد كه حاضر است حتي در ليست انتخاباتي اصلاح‌طلبان قرار بگيرد. او حتي معتقد بود كه بسياري از اصلاح‌طلبان بهتر از برخي اصول‌گرايان هستند. بعدتر وقتي تصميم بر ارائه‌ي ليست مجزاي انتخاباتي گرفت، در ليست او، اسامي اصلاح‌طلبان هم به چشم مي‌خورد. مطهري درباره‌ي تأیید صلاحیت اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس نهم نيز اعلام كرد: «شورای نگهبان دلیلی ندارد که صلاحیت نامزدهای این جریان را رد کند. بنده شخصاً معتقدم که به جز آقایان موسوی و کروبی، شورای نگهبان نباید صلاحیت کس دیگری را در ارتباط با بحران اخیر رد کند. چه دلیلی برای این کار هست؟»

مواضع چرخشي علي آقا در برابر مفهوم ولايت فقيه نيز آن‌قدر عجيب و غريب بود كه آخر سر فرياد طرفداران خودش را نيز بلند كرد. تا جايي‌كه «سايت الف» كه معمولا سعي مي‌كرد از مواضع او حمايت كند نيز در مطلبي كه به قلم يكي از خوانندگان اين سايت منشر شده بود به شدت به وي معترض شد و نوشت:

«بفرماييد در طول تاريخ اسلام آيا جريان‌هايي که مروج «نگاه اطاعتي محض و مطلق به ولي بدون تاکيد بر حق مردم بر ولي» بوده‌اند (بفرض که بپذيريم اين رويکرد داراي ايراد باشد) بيشتر موجبات اشکال و انحراف جامعه‌ي اسلامي را فراهم آورده‌اند يا جريان خواصي که با نفاق خود به مقابله با خط اصلي مورد نظر ولي پرداخته‌اند؟ يا خواصي که با عدم تمکين خود در برابر حکم ولي موجب انحرافات اساسي در تاريخ گشته‌اند؟ براستي کدام يک از جريان‌هاي فوق بيشتر منجر به ايجاد اشکال در جامعه‌ي اسلامي و موجبات انحراف از اسلام حقيقي را فراهم آورده‌اند؟

در تاريخ، خطر خواصي که در مسير «اطاعت مطلق محض و بي قيد و شرط از ولي» و «سينه چاک متعصب و شديداللحن ولي» بوده و «حق مردم بر ولي را تبيين نمي کردند»، بيشتر بوده يا خطر خواصي که در مسير تقابل با ولي و عدم تمکين به حکم او بوده‌اند؟ انحراف خواصي که در جزئيات و مواضع فرعي با خط ولايت زاويه داشته‌اند خطرناک‌تر بوده يا خواصي که در تقابل مستقيم با خط اصلي ولي بوده‌اند؟ تاکيدات اصلي ائمه هدي (ع) در اين‌گونه پيچ‌هاي تاريخي ما را به کدام جواب خواهد رساند؟ براستي نقطه‌ي «اصلي» تقابل ائمه و شيعيان راستين‌شان در مواجهه با کدام يک از جريان‌هاي فوق بوده است؟»



جالب است كه با همه‌ي اين‌ها، مطهري كه گويا احساسات «خودشيفتگي» هم در او به وفور ديده مي‌شود، اصول‌گرايان را افرادي «چاپلوس» معرفي كرده و لابد تنها خود را فردي آزاده مي‌داند! او در جايي گفت: «اگر افرادي مثل من از فراكسيون اصولگرايان اخراج شوند جز تملق و چاپلوسي چيز ديگري در اين فراكسيون باقي نمي‌ماند.»

مجموع اين موضوعات باعث شد تا اصول‌گرايان، اعم از جبهه‌ي متحد و جبهه‌ي پايداري، از پذيرش نام علي مطهري در ليست انتخاباتي خود در مجلس نهم صرف نظر كنند. اقدامي كه اگر چه معلوم بود تا چه حد براي علي مطهري گران تمام شده، اما در عمل اعلام كرد كه براي او فرق چنداني نمي‌كند. اما دم خروس ماجرا آن‌جا معلوم شد كه بعد از چند روز وي اعلام كرد كه درصدد است تا ليستي جداگانه ارائه دهد. ليستي كه بعدتر با نام «صداي ملت» خود را نمايان كرد. انتخاب چنين نامي هم براي ارائه‌ي ليست انتخاباتي، حاكي از همان خودشيفتگي و خودحق‌بيني او است. تو گويي هيچ ليست ديگري به غير از ليست او، صداي ملت يعني صداي مردم نيست!

باري، اما اين روزها علي مطهري ساكت شده است. كمتر خبري طي يكي دو ماه اخير از او شنيده يا نقل شده است. از مصاحبه‌ها و دست‌نوشته‌ها و جار و جنجال‌هاي رسانه‌اي او هم كمتر خبري هست. به‌راستي چرا؟ آيا ممكن است علي آقا تغيير رويه داد باشد؟ آيا قرار است از اين پس در حاشيه باشد؟ آيا مطهري تبديل به يك بازيگر معقول و منطقي سياسي شده است؟ ... معلوم نيست. همه‌ي اين‌ها مي‌تواند باشد اما برخي از صاحب‌نظران بر عقيده‌اند كه اين روزها و ايام، روزهايي نيست كه مطهري بتواند مانند گذشته ترك تازي كند و هر نظري كه داشت بي‌محابا ابراز كند. در اين روزها او هر چه بگويد، مصداق تف سر بالاست و حتي ممكن است اين اظهار نظرها با شدت بيشتري بر ضرر خود تمام شود. چرا؟ به اين دليل كه اين روزها مصادف است با ايام شهادت پدر بزرگوار و شهيدشان. اين روزها چنان‌چه در ابتداي متن اشاره شد در هر كوي برزني، صحبت از آن شهيد بزرگوار و انديشه‌هاي ناب اسلامي و انقلابي اوست. علي آقا نيز مجبور است از طرفي در اين مراسمات شركت كند و ژستي كاملا آكادميك و علمي به خود گيرد و از طرفي ديگر، به خوبي مي‌داند كه به محض اظهارنظرهاي غير منطقي خود، مورد بازخواست مردم قرار خواهد گرفت كه چقدر فاصله است بين انديشه‌هاي زلال و ناب پدر، و نظرات جار و جنجالي پسر. پس بهتر است پسر، كمتر صحبت كند و كمتر رسانه‌اي شود تا اين ايام نيز به خوبي و خوشي بگذرد. اما بعد از آن چه خواهد شد... خدا مي‌داند. اما آيا ممكن است كه...

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۶
محسن.ر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
50
35
عالی بود خیلی وقت بود متن به این جالبی منتشر نکرده بودید از این کارا بیشتر بکنید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
29
25
یه کم با سیاست بیشتری رفتار کنه به صلاح خودشه
ناشناس
|
GERMANY
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
17
48
کوتاه بیا داداش
حرف بزنه یه جور شاکی هستین، حرف نزنه یه جور دیگه. به قول معروف نه میتونی کل رو ببینی نه میتونی بی کل سر کنی.
درباب نظرات آقای مطهری هم هرچند ایشون تو اهم ومهم کردن میلنگه اما این چیزهایی که شما عمدتا میگین ایراد های ایشون نیست،اتفاقا ایرادهای شماست
تفکر یه بعدی و کاریکاتوری شما باعث شده اساسا یه سری مسائل بدیهی رو نبینین و بهش نپردازین.
به عنوان مثال فتنه عالی ترین طراحی رو هم داشته باشه در صورتی که از طرف امثال احمدی نژاد(هم قبل و بعد انتخابات) و بعضا نیروی انتظامی و.. رفتارهای اشتباه و نسنجیده ای رخ نمیداد هیچ وقت 8 ماه دوام نمی آورد.
پاسخ ها
گاه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
ممالک فخیمه هوا خوبه؟
مطلع
| UNITED STATES |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
فیلترشکنه عزیزم، توهم بده!
محمد.ف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
7
10
اصولا نقد گاهی اوقات برای و باعث توجه بیشتر به موضوع و مفعول میشه...
حسین سوری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
7
18
یاران همه رفتند و کسی دور و برم نیست ...

( همه رفتند کسی دور و برم نیست ... چنین بی کس شدن در باورم نیست !!!!!!! )

این یه دلیل میتونه باشه و دلیل دوم : ریاست

مجلس نهم !!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
5
4
لطفاً تصحیح نمائید: آکادمیک و نه "امادمیک"
مدیر پایگاه سپاسگذاريم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
سپاسگزاریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
16
35
کلمه آقازاده یک اصطلاح است برای کسانی که خوشون لیاقت ندارن ولی به اعتبار آقاشون به پست و مقام می رسند این در مورد آقای مطهری صدق نمی کنه چون ایشون با لیاقت خودشون به جایی رسیده اند
پاسخ ها
SaEeD&G
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
خوب او موقع كجا ثابت كردن كه آقا زاده نيستند و با لياقت اومدن بالا؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
هرچند با پدر بزرگوارشون فاصله زیادی دارند، در نقدهایی که به دولت های پیشین داشتن و در عملکرد فعلی شون در مجلس نشون دادن که از خودشون مایه ای دارن که میراث ادب پدری است، نه سرمایه و آبروی پدری.
محب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
10
39
اتفاقا همه ی اینهایی که گفتی دلیل حقانیت آقای مطهریست .حضرت آقا بارها وبارها از رفتار کسانی که خود را طرفدار ولایت می دانند گلایه کرده نمونه اش همین بحث شعار(جانم فدای رهبر)است .هنر امثال مطهری مباره با این دیدگاه غلط آن هم در این شرایط خطرناک است.به خدا اگر فقط5درصد از سیاستمدارهای ما شبیه مطهری بودند این همه انحراف رخ نمی داد.این که آقای مطهری هم از اصلاح طلب انتقاد وهم دفاع میکنه دلیلش اینه که معیار این آقا حق است وهر جا حقیقت باشه ازش دفاع میکنه نه مثل امثال شما که معیار تون باند وحزبه-
پاسخ ها
milali
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
موافقم.
این حرف هایی که نوشتین هیچکدوم دلیل بر بی کفایتی یا بی لیاقتی آقای مطهری نیست. بلکه اتفاقا نشون دهنده رویه اعتدال گرای ایشونه.
مثلا در قضیه فتنه88 هم موسوی و کروبی فتنه انگیزی کردند و هم احمدی نژاد با بی دقتی هاش آتیش فتنه رو شعله ور تر کرد.متاسفانه لحن رییس جمهور خیلی بد بود. گرچه میواست برخی حقایق رو بگه ولی طوری بیان کرد که خودش رو در جایگاه یک قلدر نمایش داد. سبز ها هم که منتظر همین بودن از مواضع ایشون سوء استفاده کردن. این یه واقعیته. حالا آقای مطهری اگه این اشتباهات رو متذکر شده واسه اینه که تکرار نشه و کشور دوباره همچین صحنه های غم انگیزی رو تجربه نکنه.
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
24
12
احسنت. خيلي خوب بود
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
17
7
سلام اگر این مطلب را خود ایشان بخوانند وکمی فکر کنند وعمل ،خیلی به ایشان کمک می شود این متن خیلی دوستانه بود وعاقلانه،وخارج از هر خطی ،حداقل ایشان تکلیف خودشان را مشخص می کنند،بالاخره کدام طرف؟؟؟
پاسخ ها
مرادبیک
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
هر طرف باد بوزد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
طرف حق. الان بگو ببینم جبهه متحد حقه یا جیهه پایداری؟ خیلی از مسایل همینن یعنی هر طرف بخشی از حق رو داره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
16
28
خانواده استاد شهید بسیار قابل احترامند.
پاسخ ها
زهرا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
جعفر کذاب پسر امام بود ولی شد کذاب!!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
استاد از پیغمبر بالاتر که نیست خدا رحمتش کنه
پسر نوح.....
م سادات موسوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
بگردم برای استاد شهید که چطور زحماتشو به باد می دهند!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
5
21
نزدیک انتخابات شد شما هم رفتیبن تو خط تخریب.من خدا وکیلی فقط به خاطر آقای مطهری تانتخابات مجلس شرکت کردم و با افتخار بهشون رأی دادم.
شما از خدا نمیترسین که اینجوری میخواین نامزدیرو تخریب کنین.اما نمیدونید کارتون بر عکس نتیجه میده....
احسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
13
6
من فقط یه چیز رو تشخیص می دهم آن هم عدم اطاعت ایشان از ولی فقیه در طرح نطارت بر نمایندگان
یا گفته های ایشان در بیت اقای منتظری
مرادبیک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
12
8
علی آقا در نسیم سکونت کرده منتظر وزش باد است تا مواضع خود را روشن و به سخن آید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
0
10
پریشب علی مطهری جهت دیدار با برخی مراجع و احتمال اخذ تایید به قم امده بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
3
17
نقل قولهای تان از علی مطهری و نتیجه گیریتان را خواندم ، نتیجه گیریتان ( چرخش مواضع مطهری و خودشیفتگی او و ... ) درست نیست منظورم این است که منطقی نیست . لطفا منطقی نتیجه بگیرید .
اکبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
3
12
باسلام ایراداتی که شما بیان کردید اینها اشکال نیست حسن علی مطهری است منطق حکم می کند اگر فردی خوبی داشت بیان شود واگر ایرادی هم دارد بیان شود دقیقا کاری است که آقای مطهری انجام میدهند که نشان دهنده رویه و رویکرد مستقلانه ایشان است چرا ما عادت کردیم عملکرد دیگران را از نگاه دیدگاه سیاسی خودمان ارزیابی کنیم
تئورسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
1
10
خیلی ب خودتون فشار نیارید. سال دیگه این موقع بهتون می گم چه خبره
پاسخ ها
یاس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
لطفا الآن بگو ما برای سال دیگه آمادگی پیدا کنیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
5
20
زنده باد مطهری
پاسخ ها
مهسا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
واقعا هم زنده باد شهید مطهری نگاه کنید همه هم مثبت دادند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
زنده باد علی مطهری
مهسا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
اونایی که منفی دادند به ناشناس دوم دادند اونایی که مثبت دادند به نظر من دادند!!
میگی نه بیا اثبات کن!
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
11
7
ایشان فردی بی بصیرت و خودخواه است که منافع نظام را فدای منافع شخصی کرده و هر کس مخالف او باشد، به وی توهین می کند. توهین به رئیس جمهور و دانشجویان و دکتر کوچک زاده نمونه ای از بی ادبی های ایشان است.
مهسا جون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
4
7
من طرفدار نظرات ایشون نیستم ولی آخه نگاه کنین وقتی جبهه میگیرن بهش گیر می دیم وقتی حرف میزنن ارشون انتقاد می کنیم همه اینا درست .ولی حالا که سکوت کرده هم می خواهیم بدانیم چرا آخه که چه
آسمان1
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
1
5
گیریم که ممکن است..
خب که چی!!؟
یه مقاله دیگه می نوشتید!!؟

http://www.tabnak.ir/fa/news/240652/نظر-آیةالله-صافی-درباره-علی-مطهری
چکش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
3
6
جناب محب/ آقای اکبر:
طبق نظر برخی از دوستان نام این روش آقای مطهری یکی به نعل و یکی به میخ زدن است...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
1
5
گاهى خوب هست انسان خود و اطرافيان را نقد كند
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
1
3
بعضی تغیر رفتارها به خاطر اتفاقات سیاسی است و نمی توان گفت فلانی تغییر موضع داده بلکه باید گفت بعضی افراط کاری ها در دورانهایی خاص باعث میشه که گاهی روی چیزهایی بیشتر از قبل تاکید شود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
5
1
به تمامی درست نوشتید، آقا زاده ی شهید مطهری

العاقل یکفی بالاشاره
م سادات موسوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
1
2
هرچی ساکت تر باشه آقازاده تره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
2
0
هر چی تخریب کنید با رای اول تهران
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
1
1
مشکل شما اسن است که دین علی مطهری را ندارید مطهری کسی است که حق و دینش را فدای سیاست بازی اصول گرایی و اصلاح طلبی نمی کند خیلی ها اسلام را در حدی که به حدود حزبی شان ضرر ندارد قبول دارند ولی علی مطهری اینطور نیست این مقاله شما گرچه به نیت تخریی ایشان بود ولی ازادگی این مرد بزرگ را نشان می دهد برای همین بود که امروز همه نام او را می نوشتند باور کنید خرد جمعی اشتباه نمی کند.
یک طلبه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
2
2
علی مطهری مرد سیاست نیست چون منطقش تغییر نمی کند همیشه یک طرف را تقبیح و طرف دیگر را تمجید نمی کند. راست و چپ به همین خاطر با او عناد دارند و این روش اگز عاقبتی داشته باشد اتفاق بزرگی در عالم سیاست افتاده است.
محبوبه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
1
2
سلام
می بخشید این مطلب واکنشی بر رای بالای جناب مطهری در تهران نیست؟
مواضع ایشان هم مانند دیگران قابل نقد است ولی به نظر می رسد که سایت بولتن در این مورد با شتاب زدگی عمل کرده است.
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین