کد خبر: ۸۶۷۰۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۱:۴۸
انتشار حکم وزیر صمت برای نعمت‌زاده
چنین احکامی به سخره گرفتن مردمی است که به دولت اعتماد کرده‌اند و در این وانفسا توقع حل معضلات خود را دارند. نعمت‌زاده با کدام دانش و تخصص قرار است این مشکل را حل کند و چه مشاوره‌ای به وزیر صمت خواهد داد؟!

گروه اقتصادی: در کشور ما شعار دادن و حرف‌های قشنگ زدن خوب خریدار دارد، اما وقتی شعاردهنده خرش از پل گذشت، دیگر یادش نمی‌آید که چه چیز‌هایی گفته و چگونه اعتماد مردم به او جلب گشته بود. یکی از شعار‌هایی که زیاد هم شنیده‌ایم، بحث نخبه‌گرایی و علی‌الخصوص توجه به جوانان نخبه، با انرژی، خلاق و پیشرو در عرصه‌های مختلف است. موقع عمل که می‌رسد، ناگهان کوه موش می‌زاید و خبری از این ماجرا‌ها نیست و باز هم پیرمردانی که خوب عاملان وضع موجود هستند، به کار گرفته می‌شوند تا مثلا مشکلات را حل نمایند.

به گزارش بولتن نیوز، در آخرین نمونه، بهمن سال گذشته سید محمد اتابک، وزیر صمت، محمدرضا نعمت‌زاده، ویز سابق صمت و پیرمرد ۷۹ ساله‌ای را به سمت مشاور عالی وزیر در امور ناترازی انرژی منصوب کرده است. خبری که اواخر وقت دیروز رسانه‌ای شد و تازه صدایش پیچید که یکی از ژنرال‌های دولت روحانی قرار است مشکلات ناترازی را برای صنعت کشور حل کند. حقیقتا چنین احکامی به سخره گرفتن مردمی است که به دولت اعتماد کرده‌اند و در این وانفسا توقع حل معضلات خود را دارند. نعمت‌زاده با کدام دانش و تخصص قرار است این مشکل را حل کند و چه مشاوره‌ای به وزیر صمت خواهد داد؟!

عامل بسیاری از ناترازی‌ها و تأسیس صنایع در مکان‌های غلط همین جنابی است که قرار است به اتابک مشاوره بدهد جهت حل معضل ناترازی. فردی که نقشی اساسی در ناترازی امروز دارد و در سال‌ها مسئولیت خود فکری به حال آینده کشور نکرده، چه صلاحیتی دارد که امروز بخواهد به وزیر صمت مشاوره بدهد. اگر هم قرار است حکمی هم به فردی داده شود، چه اشکالی داشت برای رزومه سازی حداقل یک جوان را در این مسئولیت قرار می‌دادند یا اگر واقعا بحث استفاده از تجربه بود، یک استاد دانشگاه و متخصص در این حوزه به کار گرفته می‌شد.

امروز کشور برای مبارزه با معضل ناترازی نیاز به ایده‌های نو و کارآمدی دارد که در سراسر جهان در حال استفاده است. این کار نیز جز از ذهن نخبگان و جوانان دانشمند بر نمی‌آید و باید عنان کار را به دست ایشان سپرد تا مگر با علم خود باری از روی دوش مملکت و مردم بردارند. وگرنه کسانی که نتیجه سال‌های متمادی کار کردنشان شده وضع فعلی، نمی‌توانند علاجی برای این بیماری بیابند و نهایت هنرشان زیر فرش کردن مشکلات است. از نعمت‌زاده و امثالهم آبی برای دولت گرم نمی‌شود. پزشکیان و وزرایش اگر واقعا قصد حل مشکلات را دارند، باید مسیر صدور احکام را تغییر دهند و حقیقتا دست به سوی نخبگان و دانشمندان دراز کنند.

منبع: بولتن نیوز

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
* نظر :