کد خبر: ۸۵۷۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۵
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با اجرایی‌شدن مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در کردستان، تاکنون اشتغال ۲۱ هزار و ۹۷۰ نفر تثبیت شده و با اجرای کامل مصوبات این کارگروه میزان اشتغال تثبیت شده به ۲۳ هزار و ۸۸۸ نفر خواهد رسید.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از فارس، بختیار خلیقی با بیان اینکه ۷۴ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در کردستان انجام شده است، افزود: ۲ هزار و ۵۷۷ مصوبه شامل هزار و ۸۱۲ مصوبه مربوط به بانک‌ها و ۹۰ مصوبه مالیاتی و مابقی سایر انجام شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: ۸۸۶ مصوبه معادل ۲۶ درصد مصوبات این کارگروه در دست اقدام و پیگیری است که بیشترین آن مربوط به بانک‌هاست.

خلیقی یادآور شد: با اجرایی‌شدن مصوبات این کارگروه تاکنون اشتغال ۲۱ هزار و ۹۷۰ نفر تثبیت شده و با اجرای کامل این مصوبات میزان اشتغال تثبیت شده به ۲۳ هزار و ۸۸۸ نفر خواهد رسید.

وی بیان کرد: هزار و ۳۵۰ میلیارد میزان وصول حقوق دولتی معادن استان در سال ۱۴۰۱ بود که از این میزان ۴۸۰ میلیارد ریال به استان برگشت و از این محل سه جاده روستایی محدوده معادن در شهرستان‌های قروه، بیجار و مریوان آسفالت شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: سال ۱۴۰۲ سهم استان در وصول حقوق دولتی معادن ۱۴ هزار میلیارد ریال تعیین شد ولی ۲۰ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال و بیشتر از سهمیه مشخص شده در استان وصول شد.

خلیقی اظهار کرد: بر اساس قانون معادن سال گذشته باید از محل وصول حقوق دولتی معادن سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به استان برگشت داده شود ولی ۴۰۰ میلیارد ریال بازگردانده شد.

وی افزود: از محل بازگشت حقوق دولتی معادن ۳۴ درصد آن به حوزه راه، ۱۰ درصد به تسهیلات و ۵۵ درصد به صمت اختصاص می‌یابد.

منبع: خبرگزاری فارس

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
* نظر :