صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

انرژی

صفحات داخلی

کد خبر: ۸۰۵۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
عضو حزب دمکرات کردستان(پارتی) در واکنش به اظهارات رئیس اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) و متهم کردن پارتی به انحصار قدرت در اقلیم کردستان، گفت: «این یکیتی است که استان های سلیمانیه و حلبچه را در کنترل خود دارد.»

به گزارش بولتن نیوز به نقل از کردپرس، وفا محمدکریم در گفتگو با خبرگزاری «بغداد الیوم» افزود: اتحادیه میهنی کردستان،حزبی است که استان های سلیمانیه و حلبچه را در اختیار دارد و از درآمدهای این دو استان از جمله گذرگاه های مرزی، عوارض و منابع معدنی آن ها استفاده می کند.

کریم با بیان اینکه  درآمدهای اقلیم کردستان باید در یک صندوق ویژه در اربیل جمع‌آوری شود، اما اتحادیه میهنی کردستان  به گونه‌ای عمل می‌کند که گویا سیستم دو مدیرتی در اقلیم وجود دارد  و نه یک دولت ، افزود: اختلافات داخلی در اتحادیه میهنی  بر اوضاع  این حزب  تاثیر می‌گذارد ، لذا یکیتی  می‌خواهد این اختلافات  را به داخل اقلیم صادر کند.

وی تاکید کرد که اتحادیه میهنی کردستان پس از مخالفت پارتی با  نامزدی برهم صالح برای تصدی منصب ریاست جمهوری عراق ، همچنان از این موضوع خشمگین است و این امر باعث آزردگی این حزب و مقصر دانستن حزب دمکرات در این خصوص  شده است».

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :