صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۷۴۱۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
بلومبرگ و ان‌بی‌سی گزارش دادند
در شرایطی که بعضی از کشورهای فقیر آفریقایی هنوز حتی یک دوز واکسن دریافت نکرده‌اند، کشورهای ثروتمند در حال برنامه‌ریزی دوز سوم برای جمعیت خود هستند و تا پایان سال جاری میلادی نزدیک به ۱.۲ میلیارد دوز واکسن مازاد بر نیاز کرونا انبار خواهند کرد.

گروه بین‌الملل: بر اساس اطلاعاتی که امروز در بلومبرگ منتشرشده، کشورهای ثروتمند غربی تا پایان سال جاری میلادی نزدیک به ۱.۲ میلیارد دوز واکسن مازاد بر نیاز کرونا انبار خواهند کرد.

به گزارش بولتن نیوز، این حجم عظیم واکسن، اضافه بر واکسن موردنیاز برای واکسینه کردن ۸۰٪ جمعیت بالای ۱۲ سال این کشورها خواهد بود.

این در حالی است که کشورهای غربی بسیار کمتر ازآنچه وعده داده بودند واکسن در اختیار کشورهای جهان جنوب گذاشته و کشورهایی همانند ایالات‌متحده آمریکا همچنان جلوی صادرات واکسن را می‌گیرند. از تعداد ۱ میلیارد دوز واکسن وعده داده‌شده به کشورهای فقیر جهان از طرف گروه کشورهای ثروتمند جی-۷ تنها ۱۵٪ آن تا به امروز تحویل داده‌شده است.

در شرایطی که بعضی از کشورهای فقیر آفریقایی هنوز حتی یک دوز واکسن دریافت نکرده‌اند، کشورهای ثروتمند در حال برنامه‌ریزی دوز سوم برای جمعیت خود هستند. تصمیمی که واکنش شدید نهادهای بهداشتی جهانی همانند سازمان بهداشت جهانی را به دنبال داشته.

این بی‌عدالتی جهانی در توزیع واکسن در حالی است که بنا بر خبر ان‌بی‌سی آمریکا، از ماه مارس امسال تا اکنون حداقل ۱۵ میلیون دوز واکسن در آمریکا دور ریخته شده است. تخمین زده می‌شود که در ماه‌های پیش رو با توجه به واکسینه شدن اکثر جمعیت کشورهای غربی میزان واکسن‌های دور ریخته شده افزایش یابد.

 

منبع: سایت میدان

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :