صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۷۳۹۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
بر اساس اعلام یک رسانه نزدیک به طالبان، رهبر این گروه در قندهار افغانستان بوده و دیدارهایی را سران قبایل آغاز کرده است.

به گزارش بولتن نیوز، یک رسانه نزدیک به طالبان از آغاز دیدارهای «ملاهبت‌الله آخوندزاده» با سایر رهبران این گروه در قندهار خبر داد.

بر اساس این گزارش، طالبان اعلام کرده که رهبر این گروه و معاون او در حال انجام مشورت‌هایی در قندهار با رهبران و سران قبایل هستند.

این اولین دیدار رهبر طالبان در افغانستان پس از تسلط این گروه بر کابل است.

پس از آنکه برخی گزارش‌ها از فوت یا کشته شدن ملاهبت‌الله حکایت می‌کردند، «احمدالله وثیق» مسئول مطبوعاتی طالبان در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، با رد گزارش‌ها درباره فوت یا کشته شدن رهبر این گروه گفته بود ادعاها درباره فوت و کشته شدن «ملاهبت‌الله آخوندزاده» که از سوی برخی رسانه‌ها مطرح می‌شود، کاملا بی‌اساس بوده و حقیقت ندارد.

به گفته وی رهبر طالبان مشغول کارهای خود بوده و به‌دلیل مسائل امنیتی به مکان‌های مختلف سفر نمی‌کند.

وثیق درباره احتمال حضور ملاهبت‌الله در کابل نیز گفته بود که وی قصد دارد در آینده و در موقعیت مناسب به کابل سفر کند.

این در حالی است که تاکنون هیچ پیام صوتی یا تصویری از رهبر طالبان منتشر نشده است. حتی پس از تصرف افغانستان، ملا یعقوب معاون گروه طالبان در یک پیام صوتی پیروزی این گروه را تبریک گفت.

در همین حال ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان نیز گفت که «ملا هبت الله» رهبر طالبان، زنده است، و وی بخشی از سیستم و نظام آینده افغانستان خواهد بود.

منبع: العالم
برچسب ها: طالبان ، قندهار

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :