صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۵۳۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
وزرای خارجه آلمان و ترکیه در پی آزادی تبعه ترکیه‌ای در آلمان با هم تلفنی گفت‌وگو کردند.

به گزارش بولتن نیوز، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه و «زیگمار گابریل» همتای آلمانی وی امروز جمعه در پی آزادی شماری از مظنونین به اتهامات سیاسی از جمله یک تبعه آلمانی با هم گفت‌وگو کردند.این نخستین ارتباط دیپلماتیک میان برلین و آنکارا در پی آزادی تبعه آلمانی بود.

بنابر گزارش دیلی‌صباح، این فرد آلمانی جولای گذشته در جریان سفر به یکی از جزایر استانبول دستگیر شد وی در پی کودتای نظامی نافرجام به عضویت در گروهی تروریستی متهم شده بود.

این فرد دیروز آزاد شد و گابریل ضمن استقبال از این اقدام آنکارا خواستار آزادی تمامی اتباع آلمانی زندانی در ترکیه شد.

منابع دیپلماتیک اعلام کردند که این گفت‌وگو به درخواست طرف آلمانی صورت گرفت.

چاووش‌اوغلو پیش از صحبت با گابریل با «محمدجواد ظریف» و «ورکنه گبه‌یه‌هو» همتایان ایرانی و اتیوپیایی خود صحبت کرده بود.

منبع: خبرگزاری فارس

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :