صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۹۴۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
برای نخستین بار؛
رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی امروز(یکشنبه) یک مقام کهنه‌کار در سازمان ملل را به عنوان اولین وزیر خارجه زن در کشورش منصوب کرد. در همین حال، تنش‌ها بر سر جاه‌طلبی هسته‌ای کره‌شمالی بالا گرفته است.
به گزارش بولتن نیوز، "کانگ کیونگ-هوا" ۶۲ ساله سابقا به عنوان معاون کمیسیونر عالی حقوق بشر و دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه خدمت می‌کرد و سپس به عنوان مشاور سیاسی ارشد آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل انتخاب شد.

انتصاب او کمتر از دو هفته پیش از اولین سفر مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره جنوبی به آمریکا در بحبوحه نگرانی‌ها درباره برنامه تسلیحاتی پیونگ‌یانگ انجام شد.

کره شمالی سال جاری میلادی یک سری پرتاب‌های موشکی انجام داد که ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت بود و باعث تدوین تحریم‌های سازمان ملل شد.

خانم کانگ پیش از پیوستن به سازمان ملل، سال‌ها در وزارت خارجه کره جنوبی خدمت کرده بود.

دفتر ریاست جمهوری در بیانیه‌ای اعلام کرد: تجربیات دیپلماتیک خانم کانگ به حل مسائل حساس با متحدان و همسایگان ما کمک می‌کند.
منبع: ایسنا

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :