صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

انرژی

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۳۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
بر اساس گزارش رسانه‌های ژاپنی فعالیت نیروگاه هسته‌ای توکانی پس از بروز زلزله در ایالت ایباراکی ژاپن متوقف شد.
 به گزارش بولتن نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنابراعلام آژانس زمین‌شناسی ژاپن، روز یکشنبه زلزله‌ای با مقیاس 5 ریشتری در ایالت ایباراکی نزدیک به شهر توکیو رخ داد.

بنابر اعلام گوینده‌ی شبکه‌ی تلویزیونی NHK ژاپن، یک پس لرزه‌ی 2 ریشتری نزدیک به نیروگاه هسته‌ای توکای رخ داد.

رسانه‌های ژاپنی اعلام کردند که فعالیت نیروگاه هسته‌ای توکای به دلیل انجام بررسی وضعیت راکتورهای این نیروگاه به حالت تعلیق درآمده است، و هیچ گزارشی در  مورد وقوع نقض فنی در این نیروگاه ثبت نشده است.

در مارس 2011، نیز وقوع یک زلزله‌ی ساحلی به مقیاس 9 ریشتر باعث بروز  یک سونامی 12 متری و برخورد آن با نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما شد که در پی آن و گدازش دو راکتور این نیروگاه مواد رادیو اکتیو به بیرون نشت پیدا کرد. این حادثه پس از حادثه نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل شدیدترین حادثه‌ی هسته‌یی تاریخ محسوب می‌شود.
منبع: ایسنا

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :