صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۰۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
یک مقام فرانسوی اعلام کرد ایران امیدوار است به پروژه بین المللی گداخت هسته‌ای بپیوندد.
به گزارش بولتن نیوز،ایران امیدوار است به یک پروژه بین‌المللی در جنوب فرانسه بپیوندد که هدف آن ساخت نخستین تجهیزات تولید مقادیر قابل توجه انرژی با استفاده از گداخت هسته‌ای است.

این انرژی یک شکل پاک، ایمن و نامحدود از برق هسته‌ای محسوب می‌شود.

"لابان کوبلنتز،" سخنگوی پروژه ایتر، اظهار داشت: یک هیات عالی‌رتبه ایرانی به ریاست "علی‌اکبر صالحی،" رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، و "سورنا ستاری،" معاون علوم و فناوری رئیس‌جمهور این کشور، روز‌های 30 ژوئن و اول ژوئیه (10 و 11 تیر) از سن پال دوران، شهری که این تجهیزات در آن در حال ساخت است دیدار کردند.

کوبلنتز در مصاحبه‌ای تلفنی با آسوشیتدپرس گفت: شش قدرت جهانی که توافق هسته‌ای را با ایران امضا کردند ایران را به مشارکت در این پرو‍ژه تشویق کرده‌اند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
برچسب ها: ایران ، هسته ، مقام

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :