صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۸۷۶۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
کارشناس آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: متأسفانه از چاه‌ها به‌صورت غیر اصولی و بی‌رویه برداشت آب انجام می‌شود که این مهم از دیگر علل خشک شدن چشمه‌هاست.
به گزارش بولتن نیوز ، «محمد پاک‌دل» اظهار کرد: متأسفانه کمبود بارندگی و خشکسالی سنوات گذشته موجب خشک شدن قنات‌ها و چشمه‌ها شده که علاوه‌بر این‌که بر زندگی عشایری، حیات ‌وحش را نیز تحت تأثیر قرار داده و طبیعت را هم دچار خطر کرده است.
وی افزود: میزان بارندگی امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافته و از طرف دیگر تبخیر آب زیاد شده است.

پاک‌دل خاطرنشان کرد: علاوه‌بر موارد ذکر شده، نوع بارش‌ها هم ‌تغییر کرده به‌نحوی ‌که قبلاً در فصل زمستان بارش برف زیاد بود و سفر‌ه‌های زیر زمینی فرصت پیدا می‌کردند که خود را احیا و پر کنند اما چند سالی است بارش‌ها غیر مؤثر شده‌اند و سفر‌ه‌های زیرزمینی فرصت جبران پیدا نمی‌کنند.

کارشناس آبخیزداری منابع طبیعی استان ادامه داد: متأسفانه از چاه‌ها به‌صورت غیر اصولی و بی‌رویه برداشت آب صورت می‌گیرد که این مهم از دیگر علل خشک شدن چشمه‌هاست.

وی با بیان این‌که به علت خشک شدن قنات‌ها، آب روان‌ها و چشمه‌ها تأمین آب عشایر با مشکلاتی مواجه شده است، تصریح کرد: آب در زندگی عشایری نقش حساسی دارد و وقتی به خطر بیفتد رغبت به دام‌پروری و زندگی عشایری کم می‌شود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: چاه ، خشک شدن ، چشمه

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظرات بینندگان
سهیلا
|
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
از مسئولانی که در جواد آباد ورامین چند حلقه چاه زدند تا بتوانند هر سال جشن پسته بگیرند بابت این خشکسالی ها تشکر میکنم !
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :