نتایج طرح آمارگیری نیروی کار کشور نشان میدهد در حالی که نرخ بیکاری زنان در سال 1392 به 19.8 درصد رسیده، نرخ مشارکت مردان در بازار کار 63 درصد بوده است که از افزایش جذب مردان نسبت به زنان در بازار کار حکایت دارد.
شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.
bultannews@gmail.com
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
ببینید؛اگر خانم ها فرصت های شغلی را زمین بگذارند(اشتباه نشود, نه همه ی کارها را, چون ما به پزشک و معلم و ماما وسایر شغل های اختصاصی خانم ها هم احتیاج مبرم داریم و همچنین بعضی زنان سرپرست خانوار مجبور به اشتغال به بعضی شغلها هستند) و آن را به آقایان بدهند مشکل بیکاری ما "یک شبه" حل می شود بانوان مادران و همسران موفق تری می شوند فسادی که به خاطر اختلاط غیر ضروری زن و مرد در بعضی جاها وجود دارد کم می شود و بنیان خانواده ها محکم تر می شود.سوء استفاده و بهره کشی از زنان به عنوان کارگران پر کار و ارزان ازبین می رود جرائمی که به خاطر فقر اتفاق می افتند کاهش می یابدو......
ولی ما با تقلید کورکورانه از غرب از یک طرف برای اشتغال تلاش می کنیم از طرف دیگر با شریک کردن خانم ها در این فرصت ها همیشه مشکل اشتغال داریم.
افسوس که فعلا "مد" شده است که زنان را از کارهای اصلی باز بداریم و آنها را دنبال سراب بفرستیم.