صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۵۳۷۹۰
تعداد نظرات: ۴۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۷
حاشیه‌های یک سفر دیپلماتیک
در ماه ژانویه، میشل اوباما بانوی اول آمریکا، تصمیم گرفت هنگام سفر به عربستان موهای خود را نپوشاند و موجب شد تا برخی از مفسران حرکت او را به عنوان اقدامی فمینیستی برداشت کنند.

گروه بین الملل - وزیر خارجه استرالیا که روز شنبه برای اولین بار در 12 سال گذشته برای دیدار با مقامات عالی رتبه کشورمان به ایران آمده بود، در بازگشت به خانه مورد انتقاد تندروهای کشورش قرار گرفته است. 

 

به گزارش بولتن به نقل از جام، "اندرو بولت" گزارشگر محافظه‌کار روزنامه گاردین می‌گوید: «جولی بیشاپ وزیر خارجه استرالیا، باید در سفر خود به ایران "پای ارزش‌های غربی می‌ایستاد" و حجابش را برمی‌داشت.»

 

این نویسنده گاردین در انتقاد از رفتار وزیر استرالیایی نوشته است: «بیشاپ از قوانین ایران مبنی بر لزوم پوشاندن موی زنان در انظار عمومی پیروی کرد و هنگام ورود به این کشور هم از روسری و هم از کلاه برای پوشاندن موهای خود استفاده کرد.»

 

بولت مدعی می شود که "این قواعد برای مطیع‌سازی زنان است" و عنوان می کند که «ظاهر کلی وزیر خارجه "مضحک" شده بود.»

 

در این میان اریک ابتز، وزیر اشتغال از بیشاپ حمایت کرد و گفت: «خانم بیشاپ حتی با آن کلاه هم بسیار شایسته بود.»

 

 

 

 

اریک ابتز معتقد است: «الزام‌های دیگری هم هست و به نظر من اگر این کار احترام به عقاید آنان را نشان می‌دهد، اشکالی ندارد. وقتی به کشور دیگری سفر می‌کنید، مثلا اگر لازم باشد برای ورود به خانه کسی کفش‌هایتان را درآورید، باید کفش‌هایتان را درآورید.»

 

 

گاردین در ادامه با انعکاس اظهارنظر جالب "جان روسکم مدیر اجرایی موسسه روابط عمومی" می نویسد: «جولی بیشاپ برای همکاری به ایران رفته است، و اگر حجاب را رعایت نمی کرد، بعید بود بتواند همکاری مورد نظر را از جانب ایران بدست آورد.»

 

 

گاردین در پایان سفر وزیر خارجه استرالیا به ایران را با سفر چندماه گذشته میشل اوباما به عربستان مقایسه می کند و می نویسد: «در ماه ژانویه، میشل اوباما بانوی اول آمریکا، تصمیم گرفت هنگام سفر به عربستان موهای خود را نپوشاند و موجب شد تا برخی از مفسران حرکت او را به عنوان اقدامی فمینیستی برداشت کنند.»

 

 

 

منبع: جام نیوز

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظرات بینندگان
ناشناس
|
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
زیاد گیر ندین مانتو و شلوارش که خوبه اون تیکه مو هم قابل اغماضه برا کسی که در کشورش چیزی نمی پوشه.
ضمن اينكه 67 سال هم سن دارد .
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
ضمن این که هدف و نیتش احترام گزاردن بوده است.
امیر
| |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
67 ساااااااااال؟ خوب مونده خداییش خخخخخخ
امیر
| |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
اقا شوخی کردما، نیاید بگید بی جنبه و ازین حرفا، شوخی بود،
f
| |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
سن بیشتر از 65 سال نیازی به حجاب ندارد.آیااین حجاب زورکی نیست؟یعنی اگر بدون حجاب به ایران بیاید راهش می دهند؟!
چه كسي گفته سن بالاي 65 سال حجاب نياز ندارد ؟
ناشناس
| |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
58 سال
ناشناس
| |
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
جناب آیت اله f !! حجاب از زمان بلوغ تا آخر عمر واجب است
ناشناس
| |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
باز اين f نظر داد
rohollah
| |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
یعنی بیشتر از 65 سال به همه محرم میشه؟افففف
رضا.ط
| |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
میبینم که بین علما سر سن این بنده خدا اختلاف پیش اومده ]:
ناشناس
| |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
f| ۱۵:۵۳ -
سن بیشتر از 65 سال نیازی به حجاب ندارد.آیااین حجاب زورکی نیست؟یعنی اگر بدون حجاب به ایران بیاید راهش می دهند؟!


بي همگان به سر شود بي f به سر نمي شود
جای تو در این سایت ماست , جاي دگر نمي شود

ديده عقل در بست تو چرخه چرخ مست تو
گاز موتور به دست تو!! با تو به سر نمي شود

آب ز تو جوش مي کند کتری خروش مي کند
عقل خاموش مي کند با تو به سر نمي شود

خمر من و خمار من باغ من و بهار من
خواب من و قرار من بــا تو به سر نمي شود

جاه و جلال و ایمنی ملکت و شال یمنی
آب زلال دیدنی با تو به سر نمي شود

گاه سوي غفا روي گاه سوي جفا روي
معلوم نیست کجا روي با تو به سر نمي شود

حکم حجاب میدهی حج رو جواب میدهی
پشت به کعبه میدهی با تو به سر نمیشود

دل بنهی و برکني توبه کنی و بشکني
اين همه خود تو مي کني با تو به سر نمي شود

با تو اگر به سر شدي زير جهان زبر شدي
باغ ارم سقر شدي با تو به سر نمي شود

تو گر از این سایت بروی خنده ما نهان شود
ور نروي عدم شویم با تو به سر نمي شود

نقش خودت نبسته اي با دگران نشسته ای فکرکن چرا گسسته اي با تو به سر نمي شود

گر تو نباشي f من ,گردد خراب افه ی من
کاربر با سواد !! من با تو به سر نمي شود

روی توچون خط بکشیم بابولتن خیلی خوشیم
هرچه کشیم از تو کشیم با تو به سر نمي شود

هر چه بگويم اي ببم , پژواکش شود عدم
باور کن که راست میگم با تو به سر نمي شود
soltan f
| |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
ناشناس آلمانی چون حرفی برای گفتن ندارد همه اش دنبال لودگی است.ضمنا در رسالات نوشته اگر زن به سنی و به جایی برسد که زیباییش دیگران را تحریک نکند حجاب بر او لازم نیست.
زمان محمود مهمانان خارجی فقط از زیمبابوه و افغانستان داشتیم ولی خوبه حالا یکی از استرالیا آمد.
در كدام رساله چنين فتوايي نوشته شده است ؟
حسین
|
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
مثل این می مونه که خانم ابتکار بره استرالیا و مجبورش کنند که حجابش رو برداره . چون به فرموده امام معصوم چیزی را که برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند
پاسخ ها
شهروند طبری
| |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
خوب وردی آورده ایی لیک سوراخ دعا گم کرده ایی!
خانم استرالیایی می توانست به ایران نیاید ولی قبول کرده که بیاید پس حجاب را هم رعایت کرد!
اما دادش من خانم ابتکار هم می تواند به استرالیا نرود اگر قرار است حجابش را بردارند!
اگر دین را دست شما ها بدهند چنان مثله اش می کنید که شیر بی یال و دم واشکم می شود!
اصلا می دانی امام یعنی چه؟ معصوم یعنی چه؟
زمین خدا وسعت دارد وخداون می گوید جایی که نمی توانی دینت را حفظ کنی نرو!اگر رفتی معصیت کردی! حسین آقا دین شناسی را حداقل به اندازه تجویز آسپرین محترم بدان! همین جوری به هم نباف! خدا را خوش نمی آید!
افق
| |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
آفرین جناب طبری. عجب پاسخ قانع کننده ای.
ناشناس
| |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
خاتمی در زمان ریاست جمهوریش هم وقتی هم می خواست به فرانسه برود سفرش را لغو کرد چون فرانسویها رسم دارند با شراب از میهمانان خارجی پذیرایی کنند. و تا وقتی این مراسم را در سفر آقای خاتمی لغو نکردند رئیس جمهور وقت به آنجا نرفت.
خخخخخخخخخ
|
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
باحجاب وبی حجاب خوشکله....تاکورشودهرانکه نتواند دید.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
آقا یا خانم فرقی نمی کنه،خیلی چندش آوره این طرز صحبت!
رضا.ط
| |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
بیچاره اونایی که مثبت دادن به شما
ناشناس
| |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
تراوشات مغزی نامربوط
ناشناس
|
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
رعایت قانون هرکشور احترام به مردم آن کشور است یک دیپلمات واقعی برای پیشبرد کارهایش هم که شده هنجار شکنی نمیکند.آن روزنامه نگار عنودکه قیافه وزیر امورخارجه راباحجاب نصف ونیمه مضحک خوانده درواقع شعورتعامل باملتهاکه اولین پایه اش احترام به باورهای مذهبی است متاسفانه ندارد.بدیهی است کسی که اندکی آگاهی سیاسی داشته باشدمیداند فرهنگ برهنگی وبی بندوباری جنسی ابزار امپریالیسم برای بردگی جنسی زنان ونه ارزش قابل دفاع است.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
احسنت آفرین +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ناشناس
| |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
ناشناس 10:34
آخه چي داري ميگي واسه خودت اونم با اين سرعت رگبار ميبندي ؟!
اول به جامعه خوت نگاه كن ببين حجاب خانمها تو خيابان چجوري هست بعدا به يه خارجي ايراد بگير و آنرا مضحك بخوان !
شما كه ماشا الله ادعاي آگاهي سياسي داري ، يه چند تا موي اين خانم شد بي بند وباري ؟؟؟ !!!! اين جوري بيش از 90 درصد خانمها توي شهر بي بند وبارن كه !
از اون گذشته وقتي رييس جمهور و وزير خارجه كشور اين خانم رو دعوت كردن و به حضور پذيرفتن يعني آگاهي سياسيشون كمتر از تو بوده !!!!!!؟ راستي چطوره تو رييس جمهور بشي ؟ ! خوبه ها !
رضا.ط
| |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
ناشناس 09:04 گرامی
لطفا یکبار دیگه با دقت بیشتری نظر این دوستمونو بخون و با جواب خودت مقایسه کن ، اگه آدم متوجه اشتباهش بشه و یه عذرخواهی بکنه جای دوری نمیره .
ناشناس
| |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
ناشناس ۰۹:۰۴ -۱۳۹۴/۰۲/۰۲
ناشناس 10:34 اول به جامعه خوت نگاه كن ....بعدا به يه خارجي ايراد بگير و آنرا مضحك بخوان !
جناب ناشناس ۱۳:۳۰ من هم متن فوق را خواندم بنظر میرسد ایشان از همین نیمه حجاب یک خارجی به حق دفاع کرده و راضی بوده و به خبرنگاری که گفته مضحکه, ایشان ایراد گرفته.اینطور نیست؟ شما بزرگواری کن یکبار دیگر متن ایشان را دقیق تر بخوان. ضمنا غیر مستقیم کار دولت آقای روحانی مبتنی بر احترام خارجی ها به اصول جاری و ساری در ایران را هم ایشان تاکید تایید کرده اندوضمنا جمله آخری ایشان هم صحیح است و بی حجابی با بی بندو باری جنسی را هم ایشان از همدیگر جدا نموده اند.خوشحال میشویم که نظر شریفتان را بازنویس فرمایید .
21212
|
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
تندرو :مگه تندرو هم داریم همه هزار ماشالا ملایمن همه چی آرومه
پاسخ ها
ف
| |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
منظور از تندرو دلواپسهای استرالیااست!
ناشناس
|
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
به گزارش بولتن به نقل از جام، "اندرو بولت" گزارشگر محافظه‌کار روزنامه گاردین می‌گوید: «جولی بیشاپ وزیر خارجه استرالیا، باید در سفر خود به ایران "پای ارزش‌های غربی می‌ایستاد" و حجابش را برمی‌داشت.»...

قابل توجه کمپانیهای غیرت و حفظ ناموس!!!!؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
زن نزدمردان چشم چران وهرزه بعنوان یک کالای جنسی به حساب میآید بنابراین درنظر این گروه لباسهای برهنه تر زنان یک ارزش ایده آل می باشد. رسانه های ضداجتماعی ووابسته به صهیونیسم وامپریالیسم باآگاهی ازعواقب زیانبار این موضوع درگسستگی خانواده ها وانحرافات اخلاقی آنرا بعنوان یک ارزش؟اجتماعی وِیک آزادی برای زن تبلیغ وخیانتی بزرگ درحق جوامع بشری میکنند.
نیما 123456789
|
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
یعنی اگه فردا به یه نفر بگن شلوار بپوش بیا ایران یا بگن مشروب در اماکن عمومی هم نخور تند رو میشیم .
.
.
.
مسلما اينطور نيست . ما كه نبايد جلوتر از حضرت امام حركت كنيم ، امام خميني در اوايل انقلاب يك خبرنگار خارجي (اوريانا فلاچي) را به حضور پذيرفتند و با او به مصاحبه پرداختند .
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
بولتن احسنت خوشم میادکه ازتندروی دست برداشتی
نیما 123456789
| |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
بولتن چی میگی ...؟؟؟ این جواب نشد که ؟؟؟
.
.
ما کاری به اون نداریم ... میگم این چه دسته بندیه که ما می کنیم ...
.
.
اینقدر مردم رو روبروی هم به اسم چپ راست تند رو کند رو و ... نکنیم
maryam
|
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
خخخخ جالب بود بحثتون،،منم با ناشناس٩:٤موافقم
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
تو که خودت و ایرانی نمیدونی و خواهان جدایی کردهای ایرانی اینجا چیکار میکنی
رضا.ط
| |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
ای بابا !!!!
انگار اینجا یکی یکی باید ارشاد کنیم!
بابا دقت کنید دیگه ،هی اینو اونو الکی به زحمت نندازید!
حسین
|
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
چرا این کامنتیو که من نوشتم تفریق بلد نیستی رو حذف کردی ؟
طرف 58 سالشه نه 67
منبع شما چيست ؟
ناشناس
|
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
بابا هر کی رو تو قبر خودش میزارن
پاسخ ها
ناشناخته
| |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
چـــــــــــــــــــــی میگیـــــــــــــــــــــــــــی!
ناشناس
|
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
مشکل اینجاست که این جماعت، ملت ایران را تشویق به کشف حجاب و ایستادگی در برابر قانون کشور میکنن بعد خودشون وقتی میان تو کشور حجاب میزارن؟!
خوب این یعنی اینا برای رسیدن به اهدافشون از هر چیزی سو استفاده میکنن
ناشناس
|
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
زیبائی زن ویامردیک ارزش وموهبت خداوند است که درگذر زمان زدوده میشوداین زیبائی نه برای نمایش پیش چشمان هرزه است بلکه برای شروع یک علاقه درهمسر وجایگزینی اش باصمیمیت بین زن وشوهردرگذر زمان بنحوی که باازمیان رفتن زیبائی ظاهری وفاداری پایداربماند.ارزش بالاتر ودائمی زن ویامردپاکدامنی و حفظ زیبائی های ظاهری اش ازنامحرمان است.زنی که زیبائی ظاهریش را به هرشکل وروش درمعرض چشم ناپاکان ونامحرمان قرارمیدهدوازبرق چشم هوسبازان مغرور میشودوبه آن افتخار هم میکندباید بداندکه دردوران پیری چون عروسکی کهنه وکثیف ازچشمان هوسبازان خواهدافتاد.زن پاکدامن وباحجاب اگرهم صورتش درگذر زمان مانندهرانسانی شکسته شودسیرت زیبایش موجب تکریم درنزد خداومردم خواهد شد.
ناشناس
|
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
خیلی شیک و مرتبه ، آفرین.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
درهمه جای جهان وحتی کشورهای لجام گسیخته ازلحاظ پوشش ومسائل جنسی رعایت پوشش متین وپرهیز ازهرزگی چه برای مردان ویا زنان ارزش بشمار میرود.
حسین
|
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
منبع من ویکی پدیا انگلیسیه
رضا
|
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
﴿وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا ۖ وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُيُوبِهِنَّ ۖ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُولِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَىٰ عَوْرَاتِ النِّسَاءِ ۖ وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِنْ زِينَتِهِنَّ ۚ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ﴾(سورهٔ نور-آیهٔ ۳۱)
و به زنان با ایمان بگو دیدگان خود را (از هر نامحرمی) فرو بندند و پاکدامنی ورزند و زیورهای خود را آشکار نگردانند مگر آنچه که طبعاً از آن پیداست و باید روسری خود را بر سینه خویش (فرو) اندازند و زیورهایشان را جز برای شوهرانشان یا پدرانشان یا پدران شوهرانشان یا پسرانشان یا پسران شوهرانشان یا برادرانشان یا پسران برادرانشان یا پسران خواهرانشان یا زنان (همکیش) خود یا کنیزانشان یا خدمتکاران مرد که (از زن) بی‌نیازند یا کودکانی که بر عورتهای زنان وقوف حاصل نکرده‌اند آشکار نکنند و پاهای خود را (به گونه‌ای به زمین) نکوبند تا آنچه از زینتشان نهفته می‌دارند معلوم گردد ای مؤمنان همگی (از مرد و زن) به درگاه خدا توبه کنید امید که رستگار شوید.

تفسیر
ناشناس
|
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
حجاب درون وبیرون مرد وزن را ازغلطیدن درفساد مانع میشود .شکل ونوع حجاب درهراجتماعی دردرجه دوم اهمیت است .چه اگر حجاب درون وجود نداشته باشدحجاب بیرون به یک بادی بند است واگرهم بماندفایده ای نخواهد داشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :