صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

انرژی

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۱۶۰۹۸
تعداد نظرات: ۸۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
توسط يك بسيجي خلاق انجام شد؛
پرورش دهنده مرغ بومی در شهرستان بوشهر اظهار کرد:در ابتدا1000عددجوجه بومی رابرای پرورش خریداری کردم وپس از پنج ماه مرغ‌هابزرگ شده وبرای فروش آماده‌اند.

گروه اقتصادی، پرورش دهنده مرغ بومی در شهرستان بوشهر  اظهار کرد: در ابتدا 1000 عدد جوجه بومی را برای پرورش خریداری کردم و پس از پنج ماه مرغ‌ها بزرگ شده و برای فروش آماده‌اند.

به گزارش بولتن نیوز،
جواد گل‌افزا، پرورش دهنده مرغ بومی در شهرستان بوشهر در گفت وگو با پايگاه اطلاع رساني بسيج سازندگي كشور ضمن بيان اين مطلب گفت: پنج ماه است كه به امر پرورش مرغ بومی مشغول هستم و امیدوارم بتوان با این حرکت، گاهی در راستای اقتصاد مقاومتی برداشته شود.
 
وي در ادامه افزود: با ارائه تسهيلات به ميزان 30 ميليون تومان از سوي بسيج سازندگي اين كار را آغاز كردم و با ساخت سالني به مساحت 70 متر مربع پرورش مرغ بومی با روش علمی ادامه می‌دهم.
 
اين پرورش دهنده مرغ بومی اظهار كرد: در ابتدا 1000 عدد جوجه بومی را برای پرورش خریداری کردم و پس از پنج ماه مرغ‌ها بزرگ شده و برای فروش آماده‌اند، اما حدود 300 مرغ را برای تخم‌گذاری نگهداری خواهم کرد تا از خرید جوجه مجدد جلوگیری شود.
 
گل‌افزا تصريح كرد: عمده مشکلات پرورش مرغ بومی زمان زیاد مدت رشد این پرندگان است، در حالی که مرغداری‌های صنعتی بعد از 45 روز مرغ‌های خود را به بازار عرضه می‌کنند، اما زمان پرورش مرغ بومی حداقل پنج ماه است.
 
وي بيان كرد: در حال حاضر برای فروش مرغ‌ها با مشکل روبرو شده‌ایم و انتظار داریم تا مسئولان امر ما را در این راستا کمک کنند، همچنین برای تهیه دان مرغ نیز با مشکلات عدیده‌ای دست به گریبان هستیم.
اين پرورش دهنده مرغ بومی بيان كرد: باید برای رشد و گسترش فعالیت‌های اقتصادی مسئولان اقداماتی را در نظر بگیرند، برای نمونه هزینه‌های برق، آب و ... را با یارانه در نظر گرفته تا این صنایع نوپا بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

پرورش مرغ بومی 

پرورش مرغ بومی از جمله فعالیت هایی است که به دلیل درآمد زایی بالا در مقیاس های متوسط و بزرگ انجام می شود . تخم و گوشت حاصل شده از این پرنده به دلیل طعم لذیذی که دارد به عنوان یکی از غذاهای اصلی در سفره ایرانی ها برای خود جایگاه ایجاد کرده و به همین دلیل محصولات حاصل شده از مرغ محلی فروش بالایی را به خود اختصاص داده است . برخی از افراد این فعالیت را به عنوان یک شغل دوم در نظر می گیرند و برخی دیگر پرورش مرغ بومی را در تعداد بالا در مکان هایی مانند مرغداری و سالن پرورش مرغ انجام می دهند تا به عنوان شغل اصلی بتوانند نهایت درآمد را از آن برداشت کنند .  

هزینه پرورش مرغ محلی بومی 

برای نگهداری و پرورش این پرنده ، میزان غذای مصرفی مهم ترین و اصلی ترین پارامتر تعیین کننده هزینه به شمار می رود . بخش اعظمی از غذای این پرنده را ذرت ، کنجاله سویا ، پودر ماهی و … تشکل می دهند . این غذا ها با قیمت های جهانی رابطه مستقیم داشته و بر اساس قیمت دلار برای فروش محاسبه می شود . البته باید این نکته را هم در نظر داشت که امروزه با اتکا بر تکنولوژی و فناوری به روز میتوان مرغ های  بومی را اصلاح نژاد کرد که در این حالت وزن پرنده در مدت زمان کوتاه به صورت قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

البته باید این مورد نیز در نظر گرفته شود که مرغ های بومی حدود 40 درصد غذای خود را از محیط به دست بیاورند ولی با اعمال اصلاح نژاد این قابلیت در آنها از بین می رود که در آن حالت تامین غذای آنها باید به صورت کامل توسط پرورش دهنده انجام شود . 

پرورش و نگهداری از مرغ بومی در مقایسه با مرغ صنعتی مقرون به صرفه تر می باشد . این پرنده ها در برابر بیماری های مختلف از دوام بالایی برخوردار بوده و ساختاری بدنی انها باعث شده تا در محیط های نه چندان ایده آل با کم ترین امکانات نیز فرد بتواند به پرورش آنها بپردازد .

 

بهره گیری از دستگاه جوجه کشی 

با استفاده از دستگاه جوجه کشی   فروشگاه چیکن هچ  می توان تعداد صد تا چند هزار عدد تخم نطفه دار را به راحتی در امنیت کامل و بدور از عوامل آلوده کننده به جوجه تبدیل کرد . اساساً برای سود دهی بالا توصیه می شود از پرنده های مانند مرغ بومی و یا حتی بلدرچین در تعداد زیاد جوجه کشی شود. در واقع پرورش دهنده می تواند به راحتی با استفاده از یک دستگاه جوجه کشی صنعتی تخم های نطفه دار را به جوجه تبدیل کند . 

بهره گیری از سیستم های پیشرفته مانند سنسور دما و رطوبت ، بدنه عایق ، المنت های حرارتی ، سیستم تامین کننده رطوبت و … در دستگاه جوجه کشی باعث شده تا کاربر بتواند با استفاده آن تمامی شرایط لازم برای جوجه کشی در ایده آل ترین و استاندارد ترین حالت ممکن را ایجاد کند . 

https://chicken-hatch.com/

برچسب ها: پرورش ، مرغ ، بومی

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظرات بینندگان
ناشناس
|
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
پرورش 1000 مرغ بومي در 70 متر...
بیچاره مرغها اگه میدانستند عاقبتشان به ماهی تابه و سیخ ومنقل و زودپز ختم میشه ٬ اصلا از تخم بیرون نمیامدند.البته ۷۰ متر منطقه بسیار وسیعییست واحتمالا کارگران با بیسیم باهم صحبت میکنند !بیچاره این هزارتا مرغ اگه یکیشون دوستشونو یعنی همرغیشو گم کنه چند روز طول میکشه تا اونو پیدا کنه.
راستی 1000 متر تقسیم بر 70 قبضه!مرغ میشه حدودا ۱۴٬۳ مرغ در هر متر مربع.
۱۴ مرغ درسه در یک متر مربع قابل درکه!ولی این سه دهم مرغ راچطوری پرورش داده؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
خیلی بی مزه ای
مرد آن است که کار کرد

وراجی و عیب گرفتن که هنر نیست.
ولی بدن که خیلی
خیلی
خیلی
خیلی
خیلی بی مزه ای
علی
| |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
واقعا که...
برات متاسفم...
علی
| |
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
انقد عجله داشتی عیب جویی کنی که متوجه نشدی 70 مرغ در 1000 متر نیست بلکه هزار مرغ در 70 متره
تو با این حالت زود می میری!
بخدا!
امیر
| |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
من هم قصد دارم 1000 مرغ بومی پرورش بدم اما نیاز به زمین محصور یا باغی به مساحت 500 تا 1500 متر دارم. اگه کسی از دوستان چنین زمین یا باغی داره و مایل به اجاره دادن اون یا شراکت هست لطفا به من پیام بده. در کنار مرغداری در صورتی که مکان مناسب باشه می تونم درامدهای جنبی دیگه ای مثل زنبورداری و ... ایجاد کنم. شماره برای پیام دادن: 09301062925
حسن
|
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
الان مرغداری صنعتی وعلمی در کشورمون توجیه نداره چه برسه به مرغداری سنتی ومرغ بومی.
سجاد
|
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
دوست خوب خدا قوت
منم‌تصمیم به انجام کاری شبیه به کار شما در استان کردستان دارم ولی یه کم دچار وسواس فروش شدم میشه یه کم راهنماییم کنید اگه امکانش هست به ایمیل خودم جواب بدین
محسن
|
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
استاندارد مرغداری هر متر مربع 5 عدد مرغ میباشد و اگر 2000 مرغ بومی داشته باشید در سال هر مرغ حدود 200 تخم میگذارند میشه سالی 400.000 تخم مرغ و الان هر تخم مرغ محلی فروش به مغازه 380 و فروش به مشتری بین 450 تا 500 میباشد که درامد سالانه شما با2000 مرغ میشود 152.000.000 ملیون.البته باید برای تغذیه از ضایعات رستورانها و سبزی فروشها و شیرینی فروشی ها و مکانهای سبزی پاک کنی و غیره ...
پاسخ ها
محمد
| |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
داداش زیاد تو ابرها هستی.. اول تخم مرغ به مشتری 300 میرسه.. بعد مرغ تو هفته 5 تا تخم میکنه...1500 تومن هزینه خوراکش شدیدا بالاس.. تلفات داره یکی مریض شه 100 تا رو میکشه.. پول برق گاز برا روشنایی و گرم کردن تو تابستون خنک کردن.. و خیلی خرجهای دیگه 2000 تا مرغ رو چند نوبت امپول بزنی داروی انگل شربت تقویتی... زیاد رو ابرا نباش
هادی
| |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
برادر یک مرغ یک روز در میان تخم میزاره.یعنی برای 50تا تخم در روز شما باید 100 تا مرغ داشته باشی.یعنی 2000مرغ باید روزی 1000تا تخم بزاره.
اینجوری حساب کن تا دورست بشه.
m
| |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
مرغ بومی اصلاح نژاد شده تو پیک تولیدش 85% تخمگذاری داره و از 6 الی 7ماهگی ب پیک تولید میرسه.قیمت تخم هم هر روز تغییر میکنه ولی همیشه قیمت تخم مرغ بومی گرونتر از تخم مرغ لگهورنه.مرغ بومی فقط در هفته اول نیاز ب یه واکسن آشامیدنی داره و به انگل و بیماریهای دیگ مفاومه
ناشناس
|
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
در كشور ما توليد كننده هميشه ضرر كننده است چون هزينه بيشتر از درامد است ...
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
بنده 100% بطور عملی با همین مشکلاتی که اقا محمد فرمودند مواجه هستم . کاملا صحصح می فرمایند
ناشناس
| |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
اگه 1000تاهم در روز باشه حداقل سالی 50میلیو درامد داره
فرازد
| |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
والا به خدا :-(
قاسمی
|
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
دقیقا همینطوره مرغ تخمگذار بصرفه هست. نیوهمشایر بهتره
مسعود زارع
|
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
سلام یه سوال تخصص داشتم .بعداز پرورش برای فروش چکارمیکنن ایا ارگان یا جایی هست برای فروش مرغ محلی یانه؟ممنون
پاسخ ها
l
| |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
نه متاسفانه فقط باید ب بازار عرضه بشه
ninja
| |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
من 60 تا دارم کسی می خره
قولی
|
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
من علاقه زیادی دارم چوپان باشم.ولی به قول یه دوست هم سرمایه میخواد وهم عقل سالم.که ما هیچ کدوم رو نداریم.اگه میشه راهنمایی کنید چیکار کنم میخوام مرغ تخمی پرورش بدم زمین داریم تو گیلان ولی سر پوشیده نیست.لطفا راهنمایی کنید.
پاسخ ها
ninja
| |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
یه زنگ بزن در حد راهنمایی0937696406
مجتبی
|
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
سلام من میخوام پرورش مرغ تخمی محلی راه بندازم ولی همش ترس از درآمدش دارم وبه نظرم نسبت سرمایه. وسود با هم خیلی تناقض داره ....لطفا راهنمایی کنید.ممنونم
ابراهیم
|
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
منم جوجه داشتم،دلالا اومدن مفت بخرن،ندادم،خودم بردم پنج شنبه بازار یکی یکی فروختم،خوبیش اینه که کاسبی رو تجربه میکنی
ميلاد
|
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
منم ميخوام پرورش مرغ محلي بزنم چقدر هزينه اولي ميخواد
پاسخ ها
ninja
| |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
من داخل پارکینگ با 100تا شروع کردمو الان87تا دارم
6عدد پایان دان/2تا میان دان/2کرامبل/3تا پیش دان
الان 65 روزه هستن/1مترو80تا عرض و3مترطول مکانش
/1عدد ابخوریبزگ میکانیکی/1دان خوری بزک دستی
کارشناس طیور
|
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
اصلا70متر1000مرغ قابل درک نیست بلوفی بیش نیست
اونم5ماه؟
میشه تا5-6مرف نگه داشت
مجید
|
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
حتما که نباید با 1000 تا شروع کنی،با تعداد کم شروع کنید تجربتونم بالا میره
رضا
|
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
من پرورش دهنده و عرضه کننده مرغ بومی هستم تو اذربایجان شرقی هر کی هر مطلبی خواست حتی خرید جوجه-نیمچه و مرغ بالغ خبر بده به همراه جزوه آموزش پرورش و جیره غذایی.
پاسخ ها
ninja
| |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
من تو فروش مشکل دارم و ابخوری رو هم بلد نیستم تنظیم کنم.09376964064
مهدی
| |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
سلام داش
من میخوام توی این زمینه به صورت حرفه ای کار کنم ممنون میشم اگه اطلاعات بدین.
رضا
| |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
سلام اقارضا لطفا اگر امكان دارد بفرمائيد اگر 121 مرغ بومي بخواهم در تهران بگيرم چكار كنم اگر امكان دارد براي بنده هم جزوات را ايمل كنيد بسيار سپاس گزارم09381793123
محمدجواد
| |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
سلام اگرامکانش باشه میخواستم درباره پرورش مرغ وعرضه اون بیشتر بدونم لطفا راهنمایی کنید.
احمد
| |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
رضا جان من نیاز به راهنمایی های در مورد پرورش مرغ محلی داشتم در ضمن اگر امکانش باشه حضوری ببنمتون
آذربایجان شرقی _ عجب شیر
امیر
| |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
سلام اقا رضا یه مشورت میخواسم کنم میشه بام تماس بگیرید.پیام بدید خودم تماس میگیرم 09382565685
ناشناس
| |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
سلام. من 300 تا جوجه محلی دارم میتونم ازتون راهنمایی بخوام به یه مشکل برخوردم
حمید
| |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
لطفا نحوه تعذیه مرغ زینتی جهت تخم گذاری و نطفه دار شدن بهتر رو برام ایمیل کنید
عبدالله خواجوند
| |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
سلام .خدا قوت.من در مازندران هستم .خواستم اگه زحمتی نیست جزوه یت راهنمایی کنی در مورد پرورش مرغ محلی .09391218410
گودرزی
| |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
سلام خوبی جزوه و اطلاعات میخواستم شمارتو برام بفرست اقا رضا دمتگرم
حجت
| |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
سلام من میخام از اول عید شروع کنم لطفا شمارتو بفرست به ایمیلم راهنمایی میخام و جوجه میخام -با تشکر
شهیدی
| |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
سلام میشه شمارتون بفرستید. چندتا سوال داشتم. ممنون
احسان
|
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
سلام
من میخواهم پرورش مرغ تخم گذار راه اندازی کنم ولی متاسفانه هیچ اطلاعی از سرمایه لازم برای شروع و نحوه تغذیه مرغها و نحوه فروش وبازاریابی و... ندارم.آقا رضا میشه لطف کنی یه مقدار اطلاعات به من بدی(نحوه خرید مرغ تخم گذار و نحوه تغذیه وشرایط سوله و...)به همراه جزوه آموزش و پرورش برایم ایمیل کنی.با تشکر فراوان
ehsan_104@yahoo.com
مجید
|
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
سلام خسته نباشید شرمنده شما جوجه هم برای فروش دارین
ناشناس
|
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
سلام
میخواستم بدانم که برای پرورش مرغ بومی و فروش آن از وزارت بهداشت مجوز می خوا هد یا خیر. واینکه پرورش دادن تو منزل به تعداد زیاد غیر قانونی است یانه. لطفا راهنماییم کنید.
تیمور
|
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
سلام جوجه بومی باید از کجا تهیه کنم
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
من فعلا حدود 400تا4ماهه دارم در صورت نیاز تماس بگیر 09363035679
نیما
|
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
سلام و خسته نباشید آقا رضا میشه لطف کنی یه مقدار اطلاعات (نحوه خرید مرغ تخم گذار و نحوه تغذیه و شرایط مجوز و فروش و... )به همراه جزوه آموزش و پرورش برایم ایمیل کنی در صورت راه اندازی جوجه رو از خودتون میخرم.با تشکر فراوان
sirnima@gmail.com
نیما
|
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
سلام و خسته نباشید آقا رضا میشه لطف کنی یه مقدار اطلاعات (نحوه خرید مرغ تخم گذار و نحوه تغذیه و شرایط مجوز و فروش و... )به همراه جزوه آموزش و پرورش برایم ایمیل کنی در صورت راه اندازی جوجه رو از خودتون میخرم.با تشکر فراوان
sirnima@gmail.com
علی اکبر مهدوی
|
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
سلام جوجه ها را از کجا بخریم که مطمعا باشد ، و قیمت ان چه قدر است ....
ناشناس
|
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
مرغ خوک پرندگان است.
ناشناس
|
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
سلام.
لطفا راهنمایی کنید برای پرورش و فروش جوجه و مرغ از وزارت بهداشت مجوز می خواهد یا خیر.

ممنون.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
اگه در روستا باشه خیر. اما در شهر رو نمیدونم!
ناشناس
|
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
کسی نیست به سوالات جواب بده!
ناشناس
|
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
به اطلاع دوستان می رسانم

به دلیل تغییر شغل کل جوجه های یک روزه از تاریخ21 دی به قیمت 900 تومان به فروش می رسد.

در صورت علاقه مندی نظر و پشنهاد بفرمایید.
کیوان
|
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
من هم 6 تا مرغ بومی دارم و اطلاعاتم بد نیست.
عباس
|
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
اگه میشه از کارتون بیشتر بگید
دژكرد
|
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
عامو اينجا هوا سرده ما دل همچين كاريو نداريم تو ٧٠ تا ١٠٠٠ تا جا بديم بد تو.... ..قربونت برم لاف آباداني زدي
سجاد
|
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
با سلام و درود خدمت دوستان عزیز من به امید خدا میخوام پرورش مرغ بومی راه اندازی کنم ولی اطلاعات کافی در این زمینه ندارم از دوستان اگه کسی هست لطفا راهنمایی کنه ضمنا از دوستان اگه کسی مرغ تخمی داره لطفا خبرم کنه ممنون. 09182410068
محمد
|
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
مرغ بومی واکسن اینا نمیخاد؟
پاسخ ها
نیما
| |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
مر غ بومی باید هر 3 ماه وکسن بخرد
ناشناس
| |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
چرا میخواد .سه واکسن اولیه داره باید بزنی تا از تلفات کمتر بدی
مهدی
|
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
سر مایه اولیه چه قدر میخاد . با تشکر
باسن
|
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
منم میخام راه اندازے کنم ولے شک دارم
محمدحسن
|
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
من خیلی دوست دارم مرغ تخمگذار بومی پرورش بدم لطفا راهنما یی کنید
بچه هاي يك مدرسه
|
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
سلام سايتتون خيلييييي مورداستفاده ي ماقرارگرفت
ازطرف يك مدرسه
عباس
|
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
من می خوام شروع کنم اما میشه تو جای کوچیک هم شروع بکار کرد
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
ای بابا حال داری
جواد
|
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
سلام دوستان من دو جایگاه پرورش جوجه مرغ بومی در خوزستان دارم. اگر کسی از دوستان جوجه برای خرید خواست زنگ بزنید.09166174013
ناشناس
|
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
سلام داداش من میخوام این کارو بکنم چکار کنم 09351319700 حسین هستم لطفا بگید کار خوبی هست؟ درآمدش خوبه
امیربرمکی
|
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
من ازاذرشهراماده خرید مرع های شماهستم!
فاطمه
|
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
سلام لطفا در مورد جیره مرغ بومی و نحوه صحیح پرورشش مطلب بذارید
سهیل
|
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت هم وطنان گرامی دوستان من خیلی وقته با حیوانات سرو کله میزنم خیلی هم علاقه دارم ب این کار میخواستم اینو بگم اگه علاقه ای ب این کار ندارید انجامش ندین چون اگه هزارتومن هم ضرر کنید دل سرد میشوید حیوانات نیاز ب عشقو علاقه دارند اینو باور داشته باشید برای خودم هزاران تجربه شو کردم اینم بگم دونبال بولو هیچ وقت نگیرید چون اگه خودت دونبال عشقو علاقه ات بری بول خودش میاد سمتت اینو باور داشته باشی یالی خدا قوت
علي
|
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
با سلام، خدمت همه علاقه مندان، به نظر من مرغ بومي در مقياس كم(20 تا 30 قطعه) اون هم جهت سرگمي و برطرف نمودن نياز خانواده و اطرافيان مفيده در غير اينصورت به دلايل زير اقتصادي نيست.
1. 50 درصد از آنها خروسند و درصورتيكه تعداد زياد باشند با مشكل فروش آنها مواجه خواهيد شد.
2. مصرف دان مرغ بومي به دليل تحرك بيشتر و جثه بزركتر از مرغ هاي صنعتي (تخمگذار) بيشتر است. (دان قيمت بالاي دارد تقريبا هر كيلو 1600 تومان)
3. توليد تخم مرغ مرغان بومي قابل مقايسه با مرغان تخمگذار صنعتي نيست و در بهتريت حالت 50 الي 60 درصد توليد مي كنند.و اين يعني هرچه تعداد مرغ بيشتر بشه زيان بيشتر
پس لطفا قبل از انجام هركاري به محاسبات اقتصادي آن توجه نماييد.
موق باشيد
پاسخ ها
محمد
| |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
بهترین خوراک برای مرغ بومی گندم است کیلویی 1300 قیمت سراسر کل کشور .و سرانه مصرف روزانه گندم در روز برای هر مرغ بومی 60 گرم می باشد .یعنی هر مرغ در ماه یک کیلو و 800 گرم می باشد . اگر به طور میانگین هر مرغ در ماه 20 تخم داشته باشد قیمت هر تخم 400 تومان می شود 8000 تومان در صورتی که نهایت هزینه یک مرغ در ماه 4000 تومان می باشد .پس لطفا حسود نباش بزار جوانان خلاق کارشان را شروع کنند .
ناشناس
| |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
جناب محمد، اولاً که با گندم خالی مرغ زیاد تخم نمیکنه و پس از مدتی به دلیل ناکافی بودن مواد مغزی شروع به خوردن تخم مرغ میکنه و در نهایت از تخم میوفته! پرورش سنتی به دلیل اینکه روشنایی مصنوعی به مرغ نمیدن و فقط از اسفند تا آبان مرغ تخم میکنه، گندم و باقیمانده غذاها و نون خشک و کاهو کفایت میکنه! ولی پرورش اصولی باید دان کامل و مغزی داد وگرنه ول معطلی! هزینه آب و برق و گاز و داروی ضد انگل و ضد و عفونی و واکسن و کارگر و زمین و حمل و نقل و ... رو حساب نمیکنی؟ پس کسی حسود نیست مغز اقتصادی شون درست کار میکنه! من خودم روی پشت بوم 30 تا مرغ بومی و 5 تا مرغ صنعتی تخمگذار دارم، اینقدری که این بومیا پر خرجن صنعتیا کم خرجن! البته شنیدم ولی نمیدونم صحت داره یا نه که داروهای باروی گاو و گوسفند رو با دز پایین به مرغها تزریق میکنن و خاموشی و روشنایی های متناوب میدن تا در شبانه روز سه نوبت تخم کنن! در جواب اونایی که میگن 2 تا 4 بار کرچ میشه مرغ، باید بگم این فقط در مورد مرغهای رسمی که تخم مرغ زیر مرغ کرچ جوجه و بزرگ میشه صادقه و وقتی به صورت ماشینی تبدیل به جوجه بشه، بزرگ که شد کرچی وجود نداره!
سهیل
|
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
با سلام با عرض بوزش دوباره اگر بخواهیم حساب کنیم بر فرض مثال یک مرغ بچه اندازه سود دارد بر فرض مثال شما 100 مرغ تخم گذار بومی داشته باشید حدود 6ماه باید هر روز ب انها غذا بدهید و این یعنی خواباندن بول ب مدت 6 ماه حال بعد 6ماه رو حساب میکنیم شما از 100 مرغ ب طور مناسب و میانگین بتوانین روزی 70 تخم بگیرید و قیمت الان این تخم مرغ های محلی دانه ای 350تومان میباشد ک میشود روزی 24500ک این مرغ های بالغ کم کمش روزی 10کیلو سبوس ب همراه نان ک تغریبا روزی 20عدد ک قیمت الان ان دانه ای 500میباشد و سبوس ب صورت تعاونی کیسه ای 30تومان میباشد ک تقریبا روزی 17500تومان خرج غذا انها میباشد یعنی روزی 7000تومان سود خالص شماست ک در طول سال میشود 2520000هزار تومن ک تازه کمی از اون بول خرج کرده 6ماهی ک فقط غذا خوردن را بدهد و کمی تازه سود کنید و البته این روند تخم گذاری در سال حدود 2تا 4بار ب دلیل کرج شدن مرغ ها متوقف میشود باز هم میگویم این روند کار باید از طرف مصیولین محترم حمایت شود تا جوان های همچون من و شما ب دونبال این کاراهای لذت بخش برویم یا علی خدا قوت
ناشناس
|
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
خوب شد که من پرورش در حد بالا را شروع نکردم با پرورش ده تا در یکسال فهمیدم اولافروش مرغ محلی مشکل است دوم اینکه شش تا هفت ماه طول میکشه تا به تخم بیایند سوم از هر ده مرغ حدود شش تا هفت مرغ شاید تخم بگذارند و دو روز یکبار معمولا تخم گذاری دارند چهارم با توجه به تلفات و قیمت بالای دان و گندم مقرون به صرفه نیست
علیرضا
|
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
باسلام من از خرم آباد پیغام میگذارم به نظرمن اگه محیطی داشته باشیم به اندازه 100 متر ودراون یونجه بکاریم ودرروز سه وعده گندم خالی به مرغ های بومی بدیم به نظر من مقرون به صرفه است چون یونجه رو تاهفت سال داری وگندم هم سرزمین باقیمت ارزون تر میخری.ما از مرغ بومی به این دلیل استفاده می کنیم چون1_کرچ میشه2_سرحاله3_غذای کمتری میخوره وبيشتر از زمین غذا میخوره 4_قیمت تخمش بیشتره 5_بیماریش کمتره وخیلی دلایل دیگه من خودم کاردانی برق صنعتی میخونم میخوام هروقت درسم تموم شد پرورش مرغ بومی بزنم آقارضا خواهش میکنم اگه حرفام یاکارم ایراد داره منوراهنمایی کنید یاعلی
سعید
|
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
به نظر من کار خوبی شروع کردین ولی یه کم حوصله و صبر لازمه
سعید
|
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
سلام و درود بر همگان
این جانب در استان مرکزی مشغول به کار و تحقیقات میباشم
من در حال حاضر دارای دو واحد صنعتی پرورش مرغ بومی تخم گذار به تعداد 12000 قطعه و مشاور پرورش یک واحد 25000 قطعه ای نیمچه هستم
در حال حاضر نیز روی پروژه تامین خوراک طیور بومی در حال تحقیقات میباشم که اگر مشکلی پیش نیاید میتوانم خوراک مخصوص مرغ بومی تخم گذار به قیمت 850 تومان برای هر کیلو گرم را در سطح کشوری توضیع نمایم . به این معنا که دوستان هم کار گرامی دیگر نیازی به جیره نویسی و تهیه خوراک گونا گون را نخواهند داشت.
اصول داشتن تولیدی اقتصادی ابتدا تامین نیازات غذایی طیور و بعد از ان عدم تغییر شرایط برای طیور میباشد
پاسخ ها
سامان
| |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
باسلام. لطفا اگر امکان داره اطلاعاتی در خصوص پرورش مرغ بومی با حداقل هزینه و صرفه اقتصادی آن برام بفرستید
مهدی
| |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
سلام دوست گرامی با توجه به تجربه ای که شما توی این زمینه داری میتونی دقیقا در مورد سود و زیانش برام توضیح بدی میخام از یه زمین 200متری شروع کنم و هیچی نمیدونم
ناشناس
| |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
با سلام و خسته نباشید. من 300 تا جوجه محلی گرفتم و الان 1 ماهه هستن میتونم ازتون راهنمایی بخوام؟
سعید
|
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
1400 تومان قینت هر کیلو گرم خوراک مرغ بومی است . هر مرغ روزانه 100 گرم خواک مصرف دارد که میشور 140 تومان هزینه نگهداری در تعداد بالا هر مرغ 10 نومان روزانه میباشد(بالای 1000 قطعه)جمعا هر مرغ در طول 24 ساعت با احتساب هزینه کارگری و نگهداری به مبلغ 160 تومان میرسد با توجه به اینکه ماهانه شما 18 عدد تخم مرغ برداشت داشته باشید با قیمت روز 380 تومان میشود 6840 تومان . هزینه جاری یک ماهه هر مرغ میشود 4800 تومان اختلاف هزینه و فروش شما مبلغ 2040 تومان است. یعنی سالانه هر مرغ تخم گذاری خرج در رفته 24480 تومان به شما سود رسانی دارد. اما زمانی این کار توجیه اقتصادی دارد که حد اقل مرغ تخم گذار شما 2000 قطعه باشد که سود شما برابر 48.960.000 تومان میشود با فرض اینکه سالن مرغداری از خود شما باشد در غیر این صورت سالی 18.000.000 تومان از سود شما بابت اجاره سالن کم میشود.
احمد
|
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
سلام اقا من 10/6/امسال 340 عدد جوجه ی 20 روزه ی بومی دورگه گرفتم با سالون کاملا استاندارد اما از شانس بد مابود نمیدونم از بیماری بود از هرچی بود توی این 6 ماه اوایل روزی 2-3 تا تلفات داشتم که شدن 150 2 ماهی هست که طلفات ندارم اما این مرغا تخم نمیگزارند دیگه نمیدونم چه کارکنم
پاسخ ها
اردشیر
| |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
سلام براشون به دعا نویس مراجعه کن کار سازه خخخخخخخخخ
محمد حسین
|
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
سلام سعید خان مرغ برای فروش داری
محمد حسین
|
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
سلام سعید خان مرغ برای فروشم داری
سعید
|
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
پرورش طیور فقط آب و غذا نیست بلکه رعایت بهداشت برنامه غذایی مناسب حال برنامه واکسی ناسیون و ...را شامل میشود که هر موردی اگر از قلم بیفتد شما دچار افت تولید کاهش بازده و در نهایت تلفات ناشی از مدیریت اشتباه میشوید
پاسخ ها
سعید قنبرزاده
| |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
سلام داداش لطفا شمارتون رو بزارین تاباشما تماس بگیرم برای راهنمایی باتشکر
محمد
|
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
سلام. من درسم داره تموم میشه میخام شتر مرغ برورش بدم نظرتون چیه؟ممنون
مهدی
|
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
سلام: احمد جان نگران نباش اگه مرغهای شما موقع تخم گذاریشونه ولی تخم نمی گذارند یک دلیل مهم اینه که باید درسالن آنها نور کافی باشد یعنی حتی شبها هم سالن روشنایی داشته باشد تا مرغ فکر کنه همیشه روزاست .قربان شما مهدی واتس آپ من09331737392
سکندری
|
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
با سلام
من میخواستم با 2000 تا شروع کنم ولی دوستان یه جوریایی با این صحبتها نا امید شدم
خواهش میکنم اگه میتونین در این زمینه راهنماییم کنین مثلا اگه بخواهم مرغ بخرم چقدر هزینه داره یا اینکه اگه مرغ بخرم برای شروع بهتره یا جوجه؟
ایمیل من SEKANDARI89@YAHOO.COM
شماره 09109049092
اگه جزوه هم امانش بود برام ایمیل کنین ممنون میشم
با تشکر از همه
ماشا الله استا
|
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
شماره تلفنت چنده

ممنون
علیرضا
|
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
سلام دوستان خسته نباشید ميخواستم بپرسم جوجه بومی خوبو باید ازکجاتهیه کنم؟راستی برای پرورش مرغ بومی باید چه شرایطی داشته باشیم؟؟؟
حمید
|
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
من دنبال خرید مرغ ونیمجه بومی تخم گذارم اینم تلفنم 09130350348
ماشا الله استا
|
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
شماره موبایلت به این شماره اس کن تا تماس بگیرم 09175541838
جای فروش مرغ محلی تون بلدم

ممنون
افشین
|
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
سلام .دارای مدزک کازشناسی ازشد دام و طیور دارم هم عملی هم تئوری کار کرده ام .در صورت نیاز به مشاوره رایگان تماس بگیرید.8-12و17-21همه روزه
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
سلام لطفا شمارتون بزارین. ممنون
ناشناس
|
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
سلام افشین جان شماره ندادی
مهرداد
|
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
حداقل سرمایه برای پرورش 2000 قطعه جوجه گوشتی در صورتیکه سالن از خودمون نداشته باشیم چقدره؟ لطفا دوستان هر کدوم اطلاعی داره منو راهنمایی کنه ممنون.
رام
|
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
خیلی خوبه پسر
محمد
|
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
من محمدم الان در حال پرورش هستم كسي سوال دارد ميتواند بپرسد٠٩٣٦٩١٦٤٢١٨
پاسخ ها
جواد
| |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
چندتا داری محمد میصرفه برات یا نه کلا از نظر اقتصادی چه طوره مشتریت زیاده یا نه
حسن
|
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
سلام. من در نظر دارم که تولید تخم مرغ با استفاده از مرغ محلی را راه اندازی کنم از دوستان هر کسی میتونه فایلی، اطلاعاتی در این زمینه در اختیارم قرار بده ممنون میشم: میزان سرمایه اولیه، محل تهیه مرغ تخم گذار خوب، تجهیزات مورد نیاز، محل و نحوه فروش تخم مرغ ها(hasanmirzaei@yahoo.com-hasanmirzaei@gmail.com)
حسن
|
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
سلام. من در نظر دارم که تولید تخم مرغ با استفاده از مرغ محلی را راه اندازی کنم از دوستان هر کسی میتونه فایلی، اطلاعاتی در این زمینه در اختیارم قرار بده ممنون میشم: میزان سرمایه اولیه، محل تهیه مرغ تخم گذار خوب، تجهیزات مورد نیاز، محل و نحوه فروش تخم مرغ ها(hasanmirzaei@yahoo.com-hasanmirzaei@gmail.com)
زکریا
|
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
سلام :
من سالن سر پوشیده به ابعاد 100در 10
دوازده هزاری راس مرغ جا میگیرد
از تمامی کارکنان و دوستان میخواهم منو تو این زمینه یازی کنند
میخواهم پرورش مرغ تخم گذار بزنم
با کمال تشکر.
ناشناس
|
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
من خودم 1000تادر30مترداشتم اما 20روز بعدازسالن فرستادمشون توباغ
مهدی
|
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
من یک سالن 200متری دارم هم جوجه محلی میریزم هم جوجه اردک سال93کلا ضررکردم اما بازجوجه میریزم
جواد
|
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
سودش خوبه می صرفه مدت زیادیه تو ذهنمه خواهشا راهنمایی کنید شریک باتجربه هم دارم
حسن
|
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
باسلام میخوام با سیصدتا نیمچه سفید شروع کنم آیامیصرفه لطفا راهنمایی کنید
تولید کننده تخم بلدرچین
|
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
با سلام
دوستان عزیز به نظر من به جای تولید بیایید روی فروش محصولات کار کنید سود خوبی داره من هم تولید میکنم و هم روی فروش کار میکنم
فروش گوشت بلدرچین و تخم خوراکی و گوشت شتر مرغ و تخم خوراکی اون

امادگی دارم با تمام استانها و شهرهای ایران کار کنم.و براشون ارسال کنم.
بری مثال تخم خوراکی بلدرچین را به صورت فله و دونه ای از من بخرید و خودتون داخل ظرف 12 تایی مخصوص بسته بندی کنید.و به فروشگاه ها و سوپر مارکت های شهرتون بدید.حدود 30 درصد از فروش روزانتون میشه سود براتون.
منم راهنماییتون میکنم هر کدوم از دوستان علاقه داره تماس بگیره یا پیام بده تا براش توضیح بدم.من اصفهان هستم ولی به تمام ایران ارسال میکنم.زیر قیمت شهرتون
اینم شماره تماسم 09137946801
رضا
|
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
منم دویست مرغ بومی وسی تا خروس لاری پرورش دادم داخل اتاقی وسط شهر .خروسهارودانه ای دویست هزار فروختم خیلی سود خوبی داشت.دوباره پرورش میدم .مشتری زیاد داره...
پاسخ ها
مهدی
| |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
سلام داش رضا..منم زمین کشاورزی دارم میخوام شرو کنم.سودت واسه لاری چقد بودبه کی میفروشی؟ لطفأ ایمیل کن برام.www.mmb7495@gmail.com
فرشته
|
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
سلام آقا رضا
میشه شماره تلفن را بذارین،میخوام یه سری سوالات از تون بپرسم راجب پرورش مرغ بومی
ممنون می شم
seddigh@musroc.ir
محمدرضا
|
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
سلام برای 500 تا مرغ چند متر جا لازمه؟؟؟
حمیدرضا
|
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
سلام.من حمیدرضا از مشهد مزاحمتون میشود..من خیلی خیلی علاقه دارم به پرورش مرغ تخم گذار.یه 200 متری هم زمین دارم ویک مقدار کم سرمایه اولیه..خدا خیرتون بده راهنماییم کنیین. تجربه بزرگ کردن چند راس مرغ را روی پشت بام خونمون داشتم که چند ماهی تخم هم میزاشتن..اما به علت محدودیت مکان فروختمشون خیلی پشیمون شد..اما الان دوس دارم ی جای وسیعی را اختصاص بدم به اینکار..اگه کسی واقعا تجربشو داره بهم تمام بگیره راهنماییم کنه برا خرید هم مطمئنن میام پیش..ممنون 09152062064
محمد حسین
|
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
سلام به دوستان گرامی الان یه هفته هست 1000تا جوجه چهار ماهه بومی ریختم
پاسخ ها
مهدی
| |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
سلام.بازار فروشش کجاست.1000تاچقد برات هزینه شده؟اگه دفعه اولت نیست بار قبل چقد سود داشتی؟www.mmb7495@gmail.com
ناشناس
|
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
بار اولم هست فقط جوجه تنها نزدیک 15 تومن شد
فرشته
|
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
باسلام خدمت دوستان
نظرات شما را در مورد فرضیه زیر میخواستم بدونم. خواهش می کنم معایب و مزایا را لطفا بگین.

1- من در نظر دارم یک سوله 200 متری با یک حیاط 200 متری اجاره کنم اطراف مشهد مثل طرقبه یا شاندیز (کلاً یه جای ارزون در حاشیه شهر) - ماهیانه 500 هزار تومان
2- بین 2300 جوجه بومی بریزیم از یک روزگی (میشه تقریباً 4 میلیون تومان)
3- هزینه دون نمی خوام بدم. میخوام دو نفر از نمکی ها (کسانی که ضایعات جمع می کنن) رو بفرستم برام دون از غذاهای دور ریز از رستوران ها ،تالارها، میوه فروشی ها ، میدون تره بار روزانه به صورت مستقیم بیارن جهت تغذیه روزانه جوجه مرغ تا سن بلوغ. به عبارتی هزینه این دو کارگر در جمع در ماه بشه یک میلیون تومان.
4- با توجه به اینکه می دونم مرغ به آلودگی حساس هستند، هر روز بهداشت رو رعایت کنم. غذاهایی دور ریزی که از رستوران می آورند رو ابتدا چک کنم، سالم باشند. تلفات جوجه رو هم در کل 300 تا در نظر گرفتم
5- بعد از 5 ماه که شروع به تخم گذاری کردن اگه 2000 باشند، 1000 تخم مرغ تولید می کنند. تا سن یک و سال نیم (18 ماهگی) (دونه ای 350 تومان)
6- بعد خود مرغ ها رو بفروشم. (دونه ای 20 هزار تومان)
7- هزینه اجاره 18 ماهم میشه 9 میلیون تومان
8- هزینه جوجه میشه 4 میلیون تومان
9- حقوق کارگرها در 18 ماه میشه 18 میلیون
10- در جمع میشه 31 میلیون تومان
ولی درآمد!!!!!!!======
روزانه 1000 تخم مرغ خانگی دانه 350 تومان میشه 350 هزار تومان * 365 = 127 میلیون تومان
خود مرغ ها دونه 20 هزار تومان میشه: 40 میلیون تومان
40 + 127 = 167 میلیون تومان
پاسخ ها
جواد
| |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
غذای دور ریز چطور ازمایش میکنی کافیه یکی از غذاها الوده باشه به میکروب همشون میمیرن نظر من اینه یه زمین کوچیک در حد 500 مت شخم بزنید یونجه بکاری هر روز غذا داری براشون یونجه هم تا 7 سال رشد میکنه و مقویترین غذا هم هست
ناشناس
| |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
365 روز که تخم مرغ نداری . جوجه ها باید 6 ماه بزرگ بشوند تا تخم بگذارند.
ناشناس
| |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
این کارو نکن اصلی ترین دلیل نداشتن تجربه ی کافیه درثانی نباید نسبت به محاصباتت انقدر مطمئن باشی شاید . . ..
مهدی
|
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
فرشته خانوم من بچه طرقبم خاستی من زمین دارم شریکم میشم09155684461
پاسخ ها
محمد امین
| |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
خوبه بدک نیست
محمد
|
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
باسلام
من ۱۴۰ متر زمین در جمکران قم با کاربری مزروعی دارم
خواستم ببینم میتونم مجوز بگیرم بسازمش تو مرغ و خروس بریزم یا نه ممنون اگه راهنماییم کنیید
ناشناس
|
|
۰۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
سلام فرشته خانوم خوب حساب کردی ولی باید یه جیره خوب به جوجه‌ها بدی من خودم الان 1000تا ریختم
محمد حسین
|
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
این شماره منه کسی خواست میتونم راهنماییش کنم 09351319700
محمد حسین
|
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
سلام محمد باید از جهاد منطقه که هستی بپرسی
غلامرضا
|
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
به نظرمن مرغ تخمگذار میگرفتی بهتر بود چون فروش تخم مرغ راحته درضمن مرغ صنعتی میگرفتی
فرشته
|
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
باسلام خدمت آقا جواد،
1- یونجه چند روز در سال جواب میده منظورم اینکه در زمستان هم برداشت دارد. کلا چند روز از سال برداشت می شود.
2- دوست عزیزی که فرمودند 365 روز تخم مرغ ندارم، اگه دقت کنید در متن ذکر شده که 18 ماه. یعنی بعد از 6 ماه، تخم گذاری شروع می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
یونجه اگر خشک بکنی و ریز میخورن همه فصل سال
مهدی
|
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
سلام
من یک مکانی در پشت بام منزل به مساحت 70 متر دارم اگر بخوام شروع کنم جوجه بگیرم یا مرغ و از کجا باید تهیه کنم لظفا راهنمایی کنین.
ابوالفضل
|
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
به این قضیه بهتره یکم دقیقتر نگاه کنیم.
حساب کتاباتون رو کاغذ درست
ولی...
۱،پول جوجه هارو باید نقد بدین
۲پول واکسن و باید نقد بدین
۳پول دون و باید نقد بدین،همش ک نمیتونید بهشون آشغال و غذای مونده بدین
۴پول کرایه جا و رفت و آمد و بنزین و استهلاک و آب و برق و گازو بخاری زمستوناشون و کولر واسه تابستونشون و ...باید نقد بدین
۵،اگه بهداشت و اداره هایی امثال داراییم بهتون گیر بدنم ک دیگه فاتحه خوندست...
۶.اینا موانع تولید بود،حالا برا فروشش قصه تازه
شروع میشه،بگردین دنبال خریدار که مطمئن باشید هیچکدوم بهتون پول نقد نمیدن،یا بدن خیلی ارزونتر میخرن
۷،بعدش تازه بیافتید دنبال چکای مشتریا
۸.پول بسته بندی و هزینه پخش هم هرچند کمه ولی باید بهش اضافه کرد،
اینا تجربیات من بود
ولی کارتون بگیره سودش همه اینارو پوشش میده و ضرف چند سال حسابی خوشبحالتون باشه ، پس بهتره همه جوانب و در نظر بگیرید
پاسخ ها
زيبا
| |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
سلام ميشه شمارتونوبزارين تاازت كمك بكيرم
کارگر
| |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
سلام نا امید خخخخخخخخخخ
فرشته
|
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
باسلام
خیلی عالی بود آقا ابوالفضل
مشکلات را خوب دقیق بررسی کردین، ولی با همه این تفاسیر، اگه تلفات نداشته باشه، بسیار عالی هست، درسته!!!!
آیا شما تو همیه حرفه هستین؟
خواهش می کنم شماره تلفن یا میل را تو همین سایت قید کنید. ممنون می شم.
داود
|
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
سلام اگه به جای یونجه گندوم بکاریم بهتر نیست بی زحمت هر کی تجربشو داره راهنمای کنید با تشکر.
علی
|
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
سلام. بنده تصمیم گرفتم که برای شروع 60 تا جوجه بخرم و به امید خدا این کار رو شروع کنم به نظرتون برام میصرفه راستی من اراکی هستم اگه از دوستان هم شهری کسی هست و میتونه بم کمک کنه بم ایمیل بزنه ممنون .
جلال
|
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
در حال حاضر در استان مرکزی روستای امان آباد در حال پرورش هستم.تقریبا از سال 88خدارو شکر خوبه ولی تو این یکی دو سال با این وضع اقتصادمون روی همه چیز تاثیر داشته کسی خواس میتونم کمکش کنم.میشه گفت کاری که شروع کردم مرتبط با رشته ام بوده.....جلال اکبری09386637583
علی
|
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
1-اقای اکبری شما مرغهای تخمی را دونه ای چند میخرید؟ 2- تخم مرغ های خودمونی را دونه ای چند ازتون میخرن؟ 3- در انتها این مرغ و خروس های پرورش یافته را دونه ای چند از شما میخرن؟
ناشناس
|
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
سلام به همه دوستان به دلیل مشکل اقتصادی که برام پیش اومده مجبورم 1000تا مرغ و خروس پنج ماهه بهترین نژاد تخم گذار اصلاح شده بفروشم، کسی خواست آبخوری و دانخوری و آسیاب خوب بهش میدم لطفا مشتری واقعی زنگ بزنه هر کی خواست باهاش کنار میام 09333963806
ناشناس
|
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
ببخشید دوست عزیز برای غذای مرغها از مواد خاصی استفاده میکنی
مهدي
|
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
سلام بچه ها
نظرات خيلي خوبي گذاشتين و ادم استفاده ميكنه.ممنون.من يك باغ 1400 متري تو خود شهر اصفهان دارم.طرفاي آتشگاه.اگه از دوستان كسي تجربه اين كار را داره و اهلش هست ميتونيم براي شروع اقدام كنيم. بايد با 1000تا مرغ شروع كنيم و به مرور ببينيم چي ميشه.تجربه فروش محصولات خيلي مهمتر از توليده اين يك واقعيته كه تا نتوني محصولتو بفروشي موفق نخواهي شد.
پاسخ ها
امیر
| |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
من مایل به این کار هستم. لطفا پیام بدید تماس می گیرم. 09301062925
امیر
| |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
من هم قصد پرورش مرغ بومی دارم اما جاشو ندارم. اگه یه باغچه باشه می تونم در کنار مرغداری زنبورداری رو هم امتحان کنم. حتی درامد های جنبی دیگه ای هم می تونم ایجاد کنم. اگه تمایل به شراکت داشتید که چه بهتر اگه نداشتید هم مایلم باغتونو یکساله اجاره کنم. 09301062925 چنانچه مایل بودید پیام بدید.
علی
|
|
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
سلام دوستان از حرفاتون استفاده کردم .من کارم فروش اگه کسی خواست و این توانایی داشت ماهانه یه تعداد مشخصی تخم مرغ بومی رو تولید وتحویل بده.
محمدبستی
|
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
سلام جیره روخودتون میتونین درست کنین برپایه ذرت سویا روغن مکمل دوقلو پنج درصد متیونین لایزین تریونین دی کلسیم فسفات جوش شیرین توکسین بایندر اهک
فریبا
|
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
سلام من کارشناس ارشد روانشناسی بالینی هستم اما کلا به کار کشاورزی باغداری و...علاقه دارم و دروس دارم با یه پرورش مرغ بومی تخم گذار شروع کنم میخوام بدونم برا 70 قطعه مرغ طرح ریزیم چطور باید باشه.مکانش و دارم تغذیه علاوه بر گندم چیا میخواد نحوه ی واکسن کردنش و شرایط بهداشتی که باید رعایت کنم اگه کسی میتونه کمکم کنه ممنون میشم
پاسخ ها
کارگر
| |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
سلام تو چون رشتت خوبه میتونی هر شب بری به بالین مرغها براشون لا لایی بخونی خخخخخخخخخخ
جلال
|
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
علی آقا در واقه من خودم جوجه رو از یکی از شهرهای اصفهان تهیه میکنم وخودم بزرگشون میکنم تا مرحله تخمگذاری و بعد از اونم توی این مراحل تعداد خروسها رو کاهش میدم تا یه حد معقول..جوجه رو دونه ای 4500تا 5000تومن تهیه میکنم.تخم مرغها رو هم دانه ای400تا450میفروشم .در آخر هم خودشون رو 15000تا16000میفروشم .....کمک خواستین تماس بگیرین
پاسخ ها
مجید
| |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
لطغا شماره تماس خودتونو پیام کنید ۰۹۱۲۷۷۵۸۴۵۳
محمدبستی
|
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
ابتدابااندازه کم شروع کنید.این جوجه هاواکسن خورده هستندواگرجای پرورش دورازمرغدانی های دیگه باشه خیلی خوبه.آب بایدتمیزباشه ومقدارش کافی.اگه بتونین مواد اولیه دان رابه مقدارکافی تهیه کنیدوازمکملهای شرکت آرین رشدافزااستفاده کنید.مرغدانی بایدازنظرتهویه نورطبیعی ونورمصنوعی شرایطش مناسب باشه.وقبل ازهرچیزبه فکربازارسازی جهت فروش باشید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :