صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۳۴۱۹۰
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۸
سهل انگاری یک کارخانه کاشی سازی ایران، کار دستش داد:
کمیته فتوا با استناد به اینکه از این نوع کاشی و سرامیک برای کف زمین استفاده می شود لذا شرعا استفاده از این نوع کاشی ایرانی حرام می باشد.
گروه بین الملل - کمیته فتوا ی روحانیون دین اسلام در استان دهوک در کردستان عراق با صدور بیانیه ای، فتوایی مبنی بر عدم استفاده از یک کاشی ساخت ایران صادر کرد.
به گزارش بولتن نیوز، براساس بیانیه صادر شده، کاشی متعلق به شرکت گروه کارخانجات متعلق به احسان آریا میبد بدلیل حک نام محمد بر روی آن ممنوع شده و کسبه و بازاریان و مردم حق استفاده از این نوع کاشی را ندارند.
کمیته فتوا با استناد به اینکه از این نوع کاشی و سرامیک برای کف زمین استفاده می شود لذا شرعا استفاده از این نوع کاشی ایرانی حرام می باشد.
این کمیته همچنین فتوای صادر شده را برای کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل نیز فرستاده است تا سریعا جلوی این کار گرفته شود.

عکس فتوای صادر شده:


برچسب ها: فتوا ، کاشی ، سرامیک

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظرات بینندگان
عبداله ازمشهد
|
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
چرا فتوایی بر علیه حضور رقاصه ها ومیگساران در اربیل وغیره صادرنمیکنند
این هم فتوایی از نوع ال سعود است
پاسخ ها
فاطمه
| |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
به هر حال حرف حق رو زدن هر چند باید در اون مورد هم کاری بکنند
مرتضي ام
|
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
اي خاك بر سر اين شركت مثلا ايراني!
ناشناس
|
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
هرچی جون کندم نام پیامبر بزرگمون(ص) رو ببینم ندیدم.اینا هم چیزاییی می ببنن ها.!!!
پاسخ ها
پرستو
| |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
من هم نفهمیدم جریانشو!
چکش
| |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
من هم ندیدم!
سینا
| |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
منم ندیدم در ضمن استفاده از اسم اهل بیت در کاشی های دیواری مرسوم است مطمئنم اگر نام حضرت هم باشد کاشی مخصوص دیوار است
فاطمه
| |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
چرا عزیزان من دیدمش یه طرح سبز رنگه توی تصویر با خط قرمز دورش کشیدن
علی
|
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
اسمی دیده نمیشه
شمس
|
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
با سلام،
چرا به یک مسئله کوچک که بعد محلی دارد و در دایره منافع یک شرکت خصوصی و تعدادی شرکای حقیقی عراقی آن بر می گردد بعد ملی باید بدهیم؟!
پاسخ ها
فاطمه
| |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
سلام
هرگز اسم رسول الله مسئله کوچکی نیست و به هر حال چون به کشور دیگری هم صادر شده و باید روش حساسیت بیشتری داشت چون هم بی حرمت به رسول الله بوده هم از نظر بعد فرهنگی برای کشور مسلمان و شیعیه نشین ما هرگز صورت خوشی ندارد
متینا
|
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
مگه میشه مسلمان های ایرانی از این کار ها بکنن؟،من که چیزی توی تصویر ندیدم!!!
ناشناس
|
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
احتمالا به درجه ای از عرفان رسیده اند که بابا طاهر می فرماید :به هر جا بنگرم روی تو بینم
نرگس23
|
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
این فتوا فقط نشانه جمود فکری انهاست
ناشناس
|
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
در خرابات مغان نور خدا می بینم ......تو نمی دونی که چه ها می بینم.
ناشناس
|
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
بی دلیل نیست که فتوا صادر کرده اند و تاریخ نشان داده که کردها بیشتر از سایرین اسلام را بخاطر رضای حق می خواهند نه به خاطر جنبه ابزاری آن.
هومن
|
|
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
واقعا کار زشتیه خداییش مسلمانی و دین از بین رفته درود بر پیامبر ص
علی
|
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
من دیدم .... خاک بر سر این شرکت احمق.
سمیرا
|
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
یه شباهتهایی وجود داره ولی این فقط یه نقش هست و به دلیل شباهت نمیشه گفت به پیامبرمون توهین شده
پاسخ ها
فاطمه
| |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
این به قول شما نقش کاملا اسم رسول اکرمه
الهی جانم به فداش
محسن یزد
|
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
دراین زمان اشفته که موبینند مولای بافند بهترنیست مواظب باشم.
حامد
|
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
اقایون زود قضاوت نکنید شاید مهندس طراح نفهمیده اسم خودشو یاصاحبکارخونه رو بی منظور هک کرده رو قالب
ناشناس
|
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
فکر کنم این کار سیاسی چون چیزی معلوم نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :