صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۹۹۴۷۸
تعداد نظرات: ۳۴۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۰
همسو با اعتراض کاربران ایرانی ، ضد انقلاب های فراری هم برای آنکه از قافله عقب نمانند با ژستی میهن پرستانه به پخش این سریال اعتراض کرده اند. به طوری که فریبا داوودی مهاجر پخش این برنامه را به مثابه این می داند که مثلا تلویزیون فرانسه فیلمی در ستایش از هیتلر در یک شبکه پرمخاطب فرانسوی پخش نمایند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران ، تلویزیون جم (  Gem tv)، شبکه تلویزیونی مدعی سرگرمی برای فارسی زبانان است که از لندن در  انگليس پخش می‌شود.محتواي اين شبکه برنامه‌های به ظاهر سرگرم‌کننده  ای که علاوه بر تاثیر سوء بر نهاد خانواده مناسبات معمول میان اعضای خانواده را به تحریف واقعیت های تاریخی مي کشاند. برنامه‌های تلویزیون جم همراه با زیرنویس و یا دوبله فارسی پخش می‌شوند. 



در آخرین سری از اقدامات خزنده ضدفرهنگی و همسو با شبکه های ماهواره ای ضد انقلاب ، تلویزیون جم اقدام به پخش سریالی اهانت آمیز  نموده است،پخش این سریال با عنوان " حریم سلطان " در حالی صورت می گیرد که عده زيادی از کاربران ایرانی در صفحه اجتماعی تلویزیون جم در مخالفت با پخش این سریال، آن را «ضد ایرانی» نامیده اند.
 
در این سریال داستانی در حال پخش شخصیت هایی تبلیغ می شوند که از پیشینه خیانت و جنایت شان در قبال مردم ایران کم نمی توان گفت. سلطان سلیمان پادشاه عثمانی فرزند سلطان سلیم از سلاطین عثمانی چهره محبوب این سریال است . پادشاهی که در جنگ چالداران ایرانیان بیشماری را بی رحمانه به قتل می رساند .
وی همچنین با ویرانی و نابودی شهرهای بسیاری از ایران تبریز پایتخت ایران به اشغال عثمانی ها در می آورد.

همسو با اعتراض کاربران ایرانی ، ضد انقلاب های فراری هم برای آنکه از قافله عقب نمانند با ژستی میهن پرستانه به پخش این سریال اعتراض کرده اند.  به طوری که فریبا داوودی مهاجر پخش این برنامه را به مثابه این می داند که مثلا تلویزیون فرانسه فیلمی در ستایش از هیتلر در یک شبکه پرمخاطب فرانسوی پخش نمایند.

در حالي که گويا به دليل دروغ گويي مفرط فراموش کرده اند که گذشته خودشان و اين شبکه انگليسي را به ياد بياورند ، شبکه اي که تا همين ديروز و به ويژه در فتنه 88 جزء حاميان به ظاهر اجتماعي فتنه گراني همچون داوودي مهاجر بود و براي آنها آنونس تبليغاتي پخش مي کرد.




از سوي ديگر این اظهار نظر از سوی داودی مهاجرکه به همراه دامادش علی افشاری و در رکاب محسن سازگارا تمام تلاششان را برای پادویی و جلب نظر  سناتورهای امریکایی می کنند تا بلکه زمینه خیانت و تسلط بیگانه  بر ایران  از راهکارهای خانئانه ای چون تحریم اقتصادی و غیره فراهم شود عجیب و خنده دار است!

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظرات بینندگان
ناشناس
|
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
واقعا این سلطان سلیم و سلطان سلیمان چنان بلائی بر سر ما ایرانیان آوردند که هنوز که هنوز است داریم تاوانش را پس میدهیم !!!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
واقعا؟من نمیدونستم
ناشناس
| |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
همه پادشاهان تو طول تاریخ کشور گشایی و کشتار کردن. دلیل نمیشه الان این سریال ضد ایرانی باشه.
ناشناس
| |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
این نظر شما درست است اما در زمانی که در داخل کشور سریال های مناسب وجالبی ساخته نمیشود مردم مجبور به دیدن چنین سریالهایی میشوند
بچه زرنگ
| |
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
دوستان ضد ایرانی چیه کشک چیه دوغ چیه چرا آقایون دشمن می سازن. این مباحث واسه اینه که من وتو ازدشمنان داخلی و خودمون غافل بشیم.ما داخل ایران چقدر به هویت ایرانی خودمون ضربه می زنیم.خودتون ضد ایرانی هستید که ذهن ایرانی ها رو مشغول می کنید.
اتنا
| |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
راست میگی
شریف
|
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
حالا نکه ما ایرانیها خیلی به گذشته و تاریخ پادشاهیمون افتخار میکنیم . خودمون بزرگترین توهینیم برای خودمون . هنوز یادم نرفته سریالی که برای شاه عباس صفوی ساختن و چقدر توهین آمیز بود و شاه عباس رو چه چهره بدی نشون دادن اقایون و هیشکی غمش نبود
پاسخ ها
مجید از قائم شهر
| |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
کاملا موافقم و این مطلب هم فراموش نکنیم که هیچ حمایتی از تاریخ پر افتخارمان نمی کنیم
ناشناس
| |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
اگه فقط به پادشاه بدرد بخور در تاريخمان داشته باشيم اون بي شك شاه عباس كبيره!
ناشناس
| |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
عالی گفتی
محمد
| |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
دوست عزیز شما سخت در اشتباهی ما یه پادشاه بدرد بخور داشتیم که اونم کورش کبیر بود
آزاد
|
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
درايران فقط يه پادشاه واقعي بود اون هم آقا محمدخان قاجار كه واقعأ آقا بود. از خيلي به اصطلاح مده هاي فعلي مردتر بود.
پاسخ ها
محمد مهدی
| |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
حرفت رو تصحیح میکنم. آغا محمد خان قاجار(تو فرهنگ لغت فکر نکنم معنی آغا مرد باشه)بهتره اطلاعات عمومیت رو بالا ببری.
ناشناس
| |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
بهترین پادشاهی که تا بهال دنیا به خودش دید فقط وفقط کورش کبیر است
میلاد
| |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
اصلا با شما موافق نیستم منظور شما از آقا محمد خان همون خاجه ی تاج داره
فرانک
| |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
بهترین و مقتدرترین پادشاه ایران در ربع قرن اخیر نادرشاه افشار بود که تمامی جواهرات بانک مرکزی نتیجه زحمات اوست.
مورخ آینده
| |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
به این خاطر به او آغا محمدخان می گفتند که درخانه سید استرابادی بزرگ شده بود ولفظ آغا به خاطر این است که اورا فرزند سید تلقی میکردند ودر دوره ی کودکی او خاندنانش تحت تعقیب بودند وآغامحمدخان به عنوان فرزند سید تلقی میشد
ناشناس
|
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
خوبی این سریال به این است که حداقل مسلمانان را یک مشت بدبخت بیچاره معرفی نمی کند
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
واقعا این و خیلی خوب گفتی
ناشناس
| |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۹
درود بچه مسلمان
علی
|
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
با سلام ، ملل ساکن در امپراطوری عثمانی به سلطان سلیمان لقب قانونی داده بودند چون او تاراج و قتل عام غیر نظامیان را ممنوع و مجازات اعدام برای آن در نظر گرفته بود از جمله کسانی که او اعدام کرد دامادش ( شوهر خواهرش) بود که بعلت شکایتهای تجار تبریز و مصری های ساکن استانبول بود و همچنین گزراشی از بد رفتاری او با شیعیان در تاریخ ثبت نشده است . عمده جنگهای او با اروپایی ها بوده است.
حجت
|
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
سلطان سلیمان یکی از عادلترین پادشاهان جهان اسلام بوده و ارزش و احترام او نزد ترکها به اندازه کوروش برای ایرانیاس و هیچوقت تجاوز به ایران نکرد. بلکه این ایرانیاها بودن که به قلمرو عثمانی حمله کرده و قسمتی از آن را به اشغال خود در آوردند و سلطان سلیمان را مجبور به واکنش کردند. اگه سلطان سلیمان قصد تصرف ایران رو داشت میتوانست یه راحتی آب خوردن این کار را انجام دهد. چ.ن برای سلطانی مثل او که نصف اروپا و خائرمیانه و شمال آفرسقا را در چنته اشت تصرف ایران بخصوص که حالا ایرانیهارو شکست داده بود کاری نداشت. در ضمن اون بخاطر تبریزیها داماد خودشو که باعث ایجاد خشونت در تبریز شده بود را بدون هیچ اغمازی گردن زد. بولتن جان میدونم که بخاطر روحیه محافظه کاریت چاپ نمیکنی!
پاسخ ها
اره جونم
| |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
باید بگم که سلطان سلیمان سه به بار با ایران جنگید و درست است که که ما شکست خوردیم و الی او انقدر هم در برابر ایران قدرتمند نبود که بخواهد کل ایران رو به تصرف در اورد.از طرفی او پادشاهی است که به خاطر توطئه های زنش دو تا از پسرانش را کشت.
ناشناس
| |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
ایران حمله کرد؟ شما مرز را کجا گرفتین قربان؟ همین مرز فعلی؟
اون موقع قفقاز کل کردستان ها و عراق واسه ایران بود محض اطلاع حاکم بغداد از ایران دستور میگرفت بعد شما میگین ایران حمله کرد حرف هایی می زنین!!!
چرا سوال رو برعکس نمی پرسین اونا که اتریش تا مکه را گرفته بودن چرا دلشون واسه ما سوخت؟ چرا؟ چون که به دلیل سرمای زاگرس نتونستن جلوتر بیان و چند دلیل دیگه
نمیدونم چرا دوستان فقط و فقط زوم کردن روی هخامنشیان!!! اشکانیان ساسانیان سامانیان صفویه افشاریه اگه افتخاراتشون بیشتر از هخامنشیان نباشه کمتر نیست! کوروش کبیر آدم بزرگه ی بوده ولی تنها آدم بزرگ ایران‌زمین نبوده...
ابوالفضل
| |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
دوست عزیز پانتر.. مون آقای حجت دچار اختلالی مزمن به نام بیگانه پرستی هستند ... همچین میگن ایرانیها انگار خودشون ایرانی نیستند.. شاید هم نیستن! به هرحال همچین ترک ترک میکنند انگار شاه اسماعیل و شاه عباس و شاه طهماسب عرب بودن... یکم به خودتون بیائید ... چه راحت تاریخ رو تحریف میکنید... این سریال جفنگ ترکیه ای که همش تو حرمسرا میگذره و حکومت جانی و سفاک عثمانی رو که خون هزاران نفر از مردم تبریز و آذربایجان دامنش رو رنگین کرده بوده دمیخوان تطهیر کنند... واسه سطح سواد و قوه ادراک و فهم و شعور هنری و تاریخی بعضی از هموطنانمون و عمق از خودبیگانگیشون واقعاً باید تاسف خورد...
پری
| |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
واقعا که هرکی باید از کشور و منافعات و ارزش های خودش طرفداری بکنه نه از جاهای دیگه ولی بدونین قبل از اون که عثمانی ها به وجود بیان ما واسه خودمون کیا و بیا داشتیم
شادی خاچیكیان
|
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
بی ربط به این سریال شاید باشد ولی...
سلطان سلیمان عثمانی بر تركیه امروز، بخشی از ایران، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، اسرائیل و... حكومت می كرد و اتحاد بین این ملل و نبرد با امپراطوری تزار و اسپانیا و پرتغال و... و جلوگیری از زیاده خواهی این امپراتوری ها در تاریخ زندگی او به ثبت رسیده

حالا امروز روز، جنگی كه بین ایران و عراق اتفاق افتاد آخر این داستان نبود، كوچ دادن یهودیان از روسیه ی در حال اتحاد برای تشكیل شوروی كومونیستی و سپس صهیون و قوم یهود جمع شده در اورشلیم و بنوعی با نگاه به فلسطین و تجارت این قوم ثروتمند با آن و سپس شروع درگیری و نزاع بین قومیت های ساكن در فلسطین و اسرائیل، سوریه، لبنان و عراق و ایران و... میتوان حدس های جالبی زد كه در منطقه خاور دور و خاورمیانه این سیاره چه خبرها بوده و هست و است!

بشریت در جای جای این سیاره نابینا است متاسفانه...
مریم محمدی
|
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
سلطان سلیم عثمانی درجنگ چالدران فجایع بسیاری مرتکب شد و از جمله بخش هایی ازکردستان از ایران جداشدو پس از فروپاشی سلطنت عثمانی ، این منطقه بین عراق امروزی و ترکیه و سوریه تقسیم شد و سال هاست که مردم کرد رنج بسیاری را به ویژه از طرف دولت ترکیه تحمل م کنند . رنجی که شامل کشتار مردم کرد ، تعرض به زنان وهزاران فاجعه ی دیگر که به دست دولت ترکیه صورت می گیرد .
ناشناس
|
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
يكي به من بگه هزينه اين شبكه چگونه تامين ميشود با توجه به تاسيس چندين شبكه ورزشي آيا فقط از طريق تبليغات ميتواند ادامه حيات بدهد ؟
ارغوان
|
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
بنظرمن سریال زیباییه و کاش بجای اینکه با دید انتقادی نگاه کنیم فقط سعی کنیم ازش لذت ببریم و باز کاش اگه میخوایم انتقاد کنیم به چیزهای نزدیکتری که هرروز و هر روز اطرافمون اتفاق میافته انتقاد کنیم نه به تاریخ گذشته چون دیگه گذشته رو نمیشه تغیر داد هرچه بوده گذشته
پاسخ ها
لیلا
| |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
والا کاملا با نظرت موافقم
میلاد
| |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
کاملا موافقم
ندا
| |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
من ناموافقم با نظرت
علی011
|
|
۰۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
(سایتتون در گوگل کروم بد نمایش داده میشود)
علی
|
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
اگر عثمانیها و صفویه ها نبودند امروز دنیای اسلام این حال و روزش نبود!!!
پاسخ ها
علی
| |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
ماهر چه داریم از صفویه داریم.دین،مذهب تشیع البته اهل بیت جای خود را دارند.
درود بر شاه عباس صفوی که زیر نامه هایش مینوشت: کلب آستان علی(ع)-عباس صفوی
اره جونم
|
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
می دونستی که دید منفی بیشتر اروپایی ها نسبت به اسلام و مسلمانان بیشتر به خاطر رفتار نادرست همین عثمانی ها بوده.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
اسلامی که اروپائی ها می شناسند بیشتر اسلام اهل سنت است
سمر
|
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
ما که عکسی ندیدیم
ناشناس
|
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
متاسفانه بعلت اینکه تاریخ ( گذشته وطن)بدرستی در مدارس تدریس نمی شود هیچکس از این مسایل اگاهی ندارد ضمن اینکه بی لیاقتی سیاستمداران ایرانی را نشان می دهد که چگونه باعث جنگ چالدران و ...شدند حالا که ما نباید به فیلم تاریخی ترکیه اعتراض کنیم اگر برای ما بد است برای انها که افتخار است.
پاسخ ها
اباالفضل
| |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
بی لیاقتی سیاستمداران ایرانی؟!! نکنه باید می ایستادن واسه تجاوز عثمانی ها به ناموس تبریز و ... کف و سوت بلبلی میزدن؟ پانتر-یسم هم نوبره!!! وقاحت شما جماعت قابل تصور نیست که به متجاوزان به نوامیس اجدادتون مدال شجاعت میدین...
فرهاد کتی
|
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
من که عکسی ندیدم
ارسلان
|
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
واقعاتاسف میخورم به حال افرادی که ازاین سریال حمابت میکنن.بااینکه میدونن عثمانی به ایران خیانت کرده ولی بازم...
خواهشن یه خورده تاریخو بخونین ازحمله اعراب گرفته تا...
پاسخ ها
ملیحه
| |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
ما نباید ضعف خودمون رو به گردن دبگران بندازیم.هر کشوری برای خودش افتخاراتی داره..ما حق نداریم به هویت دیگران توهین کنیم....چقدر خوب بود فرهنگ دیدن و شنیدن داشتیم
ناشناس
| |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
خانم مليحه! كدام ضعف؟ در جنگ يك سر باخت است و .... كسي منكر قدرت برتر نظامي عثماني نيست بلكه موضوع تحريف تاريخ و بزرگ نمايي يك شخصيت كاملا عادي است از اين سلاطين تاريخ به خود زياد ديده است آدم كشي و كشور گشايي چون آتيلا و اسكندر و تيمور و هوسراني سلاطين كه نشد هويت! مي بينم و مي شنوم و درد مي كشم از ندانستن بعضي از بزرگواران و اظهار نظر بدون بصيرت و علم.
مينا
|
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
اتفاقاً چيز خيلي خوبيه .....چراااااااااا؟؟؟؟ چون اين فيلمي كه الان داريم مي بينيم هنوز هم هست اين آدما هنوز زنده هستند دمش گرم مي بينين چه حرم سرايي داره ....فكر مي كنيد كيا هنوز از اين حرم سراها دارن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پری
|
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
الکی گندش نکنید و از کاه کوه نسازید من خودم سه ساله که دارم این سریال رو از ترکیه می بینم به هیچ وجه هم ضد ایرانی نیست و ربطی به ایرانی ها نداره و بیشتر در مورد معشوقه های سلطان سلیمان پس خبر کذب منتشر نکنید
جنگ بین صفوی و عثمانی جنگ بین دو عموزاده بوده و ترک با ترک!!تبریزیم که بآخرای حکومتش گرفت بدون خونریزی گرفت!سلیمان واقعا شاه عادلی بوده وقرار نیست بی جنبه بازی در بیاریم که!!!
پاسخ ها
DaniyaL
| |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
دمت گرم حرف دل منو زدی..
تبسم
|
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
چه ربطی داره؟چرا سریع جبهه میگیرید؟ما ک هرچی نگاه کردیم جز رابطه ی خرم و سلیمان متوجه چیز دیگه ای نشدیم.ازفیلمتون لذت ببرید.
ناشناس
|
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
هر چي هست يه اتفاق تاريخي اتفاق تاريخي رو هم كه نميشه كتمان كرد و ناديده گرفت
اگه اون طوري كه حمله اعراب به ايران رو چي ميگي پس از اون هم نبايد نام برد و چيزي گفت
kimia
|
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
چطور میگین که ایران پادشاهی خوبی نداشته پس داریوش و کوروش چی؟؟؟تقصیر این ایرانی هاست که یک فیلم درست نمیکنند در مورد پادشاهانمان
نیلوفر
|
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
من پژوهشگر تاریخ هستم نه میخوام دفاع کنم نه سرکوب تنها وظیفه ی من گفتن واقعیته باید به عرضتون برسونم که در جنگ چالدران سلطان عثمانی سلیم بوده نه سلیمان که پادشاه خشن و خون خواری بوده اما دلیل شکست ما استفاده ترکها از تجهیزات مدرن جنگی از قبیل توپ بوده... اما سلطان سلیمان که اروپاییان به خاطره تشکیلاته پیشرفته او را پاشکوه و ترکها او را قانونی میدانند پادشاهی خوب و عادل بوده دلیل بیچارگی ما ایرانیان در اون زمان دقیقا پادشاهان صفویی بوده نه عثمانیان یا دیگران اگه از ممالک دیگه هم ضربه خوردیم بخاطر کاستی سلاطین ایران بوده پس بیخود به کسی خورده نگیرین من هم ایرانی هستم هم میبالم به کشورم اما تاریخو بدون دشمنی مطالعه کنید...
پاسخ ها
رضا
| |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
همون بهتر هیجی نگی .. پژوهشگر ... هه ضد ایرانی
زینب
| |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
من با نظرتون موافقم.خوبه که بدون غرض قضاوت کردن-تا انجایی که من هم مطالعه داشتم وتوی فیلم حریم سلطان رودیدیم سلطان سلیم وسلیمان با هم تفاوت داشتن-بعدهم کسانی که میگن سلیمان اون زمان مشکل ما بوده پس لااقل یه کم ازشاهان زمان خودشون تعریف کنن که نمیکنند.لااقل بگین کدومشون خوب بودند.نمیشه که هردو مشکل داشته باشن-(اقا رضا مطالعه داشته باشی مشکلت حل میشه)
ayhan
| |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
لطفا شانسی حرف نزنید صفویه ها افتخار اسلام وو ایران هستند اگر کمی اطلاعات داشته باشی میدونی که جکومت صفوی به ÷ادشاهی شاه اسماعیل 20 سال با دست خالی و شمشیر با اسلحه و توپ عثمان ها جنگید الان در ترکیه به شاه اسماعیل بیشتر ارزش میدن تا ایران چون 20 سال مثل مرد جنگید
پرهام
|
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
ﺩﻭﺗﺎ ﻣﻄﻠﺐ . . . ، ﺩﻭﺳﺘﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﯿﮕﻦ ﯾﻪ ﺣﺎﺩﺛﻪ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﻭﺍﺳﻪ ﺍﻭﻧﺎ ﺍﻓﺘﺨﺎﺭﻩ ، ﻣﯽ‌ﺩﻭﻧﯿﺪ ﭼﯽ ﺩﺭﺩ ﺍﻭﺭﻩ؟؟ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻓﻘﻂ ﻣﻦ ﻭﺷﻤﺎﯼ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ راﺑﺎ ﺳﻼﻡ ﻭ ﺻﻠﻮﺍﺕ ﺩﻋﻮﺕ ﺑﻪ ﺗﻤﺎﺷﺎ ﻣﯿﮑﻨﻦ ،ﻫﺪﻑ ﭼﯿﻪ ؟ ﺩﻭﻡ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻓﮑﺮ ﻧﻤﯿﮑﻨﯿﻦ ﺍﯾﻦ ﺟﻨﮓ ﺭﻭﺍﻧﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﭘﺮ بیننده تر ﮐﺮﺩﻧﺶ ﺑﺎﺷﻪ ؟ ﻣﻦ ﻣﯽ‌ﮔﻢ ﻫﺪﻑ ﺍﺻﻠﯽ ﺍﺗﻔﺎﻗﺎﺕ ﺣﺮﻣﺴﺮﺍﺳﺖ .ﺁﺳﯿﺐ ﻫﻢ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﺘﻮﺟﻪ نوجوﻧﻬﺎﺳﺖ ﺍﻣﯿﺪﻭﺍﺭﻡ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻫﺎﯼ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺩﻗﺖ ﮐﻨﻦ .
بگین دست
|
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
دنیا رو فتح کرد اما زورش به دوتا زن نمیرسه (آفرین به همه زنها)
آشناس
|
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
سلام
اول باید توجه داشته باشیم که این فیلم یک فیلم ترکی است و کشور ترکیه این فلیم را برای نشان دادن اقتدار و عظمت خود و پادشاهانش ساخته نه تخریب ملل دیگر.
اگر دیدکاهی غیر از این داشته باشیم بهتر است به تاریخ رجوع کنیم می بینیم سلطان محمد فاتح در یک روز مسجد ایاصوفیه را از خون ترکها ت به استخر تبدیل کرد (کتاب سقوط قسطنتنیه نوشته میکا والتاری).

دوم صدا و سیما بچای صرف هزینه سریالهای آبکی ایرانی (خانه اجاره ای و چهار چرخ و. . .)و نمایش فیلمهایی تاریخی در باره شکوه و عظمت اعراب ..... مثل مختارنامه که از دلاوران ایرانی (کیان ایرانی) بعنوان ......... شده یاد نکند و شخصیت ملی ما را آنقدر پایین نیاورد مردم بطرف این شبکه های منحرف کشیده نمی شوند.
سوم من شما را به وجدانتان قسم میدم که تمام زنان این سریال نصف زیبایی و آرایش زنان سریال یوسف نبی را داشتند.
اییرانی باشید
ایرانی فکر کنید
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
کاملا موافقم البته محدودیتهای زنان بازیگر ما رو هم از نظر ظاهری فراموش نکنید.
مهدیس
|
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
من مخالف این سریال هستم ولی به نظر من شما برین کتاب شب های سرای بخونید.متوجه این فیلم وسرنوشت این ادم می شوید.
علی ازاصفهان
|
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
من هم خیلی بدم میاد از این شبکه مضخرف
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
مزخرف نه مضخرف
یسنا
| |
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
بهتره که قبل از نظر دادن دیکته تمرین کنی تا بتونی کلماتو صحیح بنویسی
sara
| |
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
hehehe
عسل
|
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
تا بوده همين بوده
تاريخ زندگي همين است كه ميبينيم هيچ كس نميتونه بگ اگه من جاي سلاطينه گذشته بودم بهتر عمل ميكردم
تاريخ درحال تكرار شدنه آيا ما خودمان الان انسانهاي واقعا كاملي هستيممممممممم
بي نام
|
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
ما كه اين فيلم رانديديم ولي در مجموع شنونده بايد قابل باشه و از تاريخ درس بگيره
پرویز
|
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
با سلام دوستان گلم این فیلم که بیشتر داره حوس بازی شاه نشون میده انصافا" گشور ایران با ترکها در طول تاریخ مشکلی نداشته اینم یه سریال که بیشتر زندگی خصوصی شاه رو نشون میده در ضمن مردم ترکیه که ترک نیستن اینا که نزاد سفید و احتمال بسیار زیاد از یونان روسیه مهاجرت کرده اگر ترک باشن باید زرد پوست باشن و انسان زرد وست به انسان پکن میرسه در حالی که انسانهای سفید کرمانیون یا نئاندرتال هستن سیاه پوست به انسان افریکانوس میرسه بطور مثال اگر کسی توی ترکیه بگه من ترکم من به قیافش نگاه میکنم اگر صورت مثله چینی زاپنی داشت میگم ترکه در غیر اینصورت حرفش قابل نیست مردم ترکیه فقط ترک زبان هستن و از نزاد سفید با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
آقای پرویز الان دیگه هیچ محققی از رو رنگ پوست و شکل جمجمه نمی گه که فلانی به اون نژاد تعلق داره یا نه... کمی تاریخ بخونید
پژوهشگر
| |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
نه اقا يا خانم ناشناس، پرويز كاملاً درست مي‌گه، پرويز داره از نژاد ترك مي‌گه، كه نمونه چهره آن‌ها را مردمان تركمن صحرا و يا كشور تركمنستان دارند، ناشناس جان پرويز تاريخ خونده كه دقيقاً به موضوع اشاره كرده، لطفاً كتاب‌هاي انسان‌شناسي زيستي رو مطالعه كنيد يك نمونه از اين كتاب‌ها نوشته استاد بزرگ ايران زمين دكتر عسكري خانقاه است كه پدر علم انسان‌شناسي زيستي ايران و برترين خاورميانه شناس و آفريقاشناس اروپا است.
ناشناس
|
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
من اطلاع زیادی از تاریخ نمی دونم و نمی تونم در مورد محتوای تاریخی فیلم نظر بدم ولی این را می دونم که با پخش این نمونه فیلم ها پرده حجب و حیا از زندگی خانواده های ایرانی رخت بربسته .
پاسخ ها
ملیحه
| |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
اگه منظوتون حرم سرای..........باید خدمتتون عرض کنم بیشترین زن را در تاریخ شاه عباس صفوی داشته.......لطفا تاریخ بخونید بعد نظر بدید
ناشناس
| |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
اين چه حرفي هست كه ميزنيد بدبخت سلطان سليم مسلمان هست . نماز ميخواند . اينا هم زنان صيغه اي سلطان هستند. بدبخت كار خلاف شرع كه نكرده... مسلمانان همگي اينگونه هستند... به تاريخ توجه كنيد.
نازی
| |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
یعنی خانواده های ایرانی اینقدر سطح فکرشون پایینه که با دیدن یک فیلم حجب و حیاشون از بین بره?????
مهدی نعمتی
|
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
اگه به پرونده ی همه ی پادشاهان وحاکمان درست نگاه کنی لکه های سیاه حتما دیده میشه بعضی واضحه بعضی نه ×
ايران
|
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
سلام
اگر بخواهيم نقادانه بگويم؛ با توجه به اينكه متاسفانه در كشورمان نقد را نهادينه نكردند وگمان مي برند كه هركسي موضوعي را نقدكند (مورد كنكاش قرار دهد طرف روبرو(مقابل) را آماج هتاكي قرار مي دهند البته چه با غرض و يا بدون غرض ورزي.....
با احترامي كه براي همه مردم جهان بدون تبعيض قائلم وهر ن‍ژادي يا گروهي فرهنگ خودشان را دوست دارند اما سلطان با همه قدرتي كه گفته شده و تعريف كردند در برابر زنان ضعف بزرگي از خود نشان داده كه يك زن بيگانه هر چه كه دلش خواسته انجام داده حتي تحريك سلطان براي از بردن فرزندانش البته تبعات سلطه گري همين است؛ نه آن صداي تكبير الله اكبر سلطان و نه آن جولانگاه حرم سلطان؛ هركسي كه ذره ايي وصل به قدرت سلطه حاكم است كه اين دو در تناقضند؛ يعني اينكه اساس ايجاد سلطه يعني يك نفر هر كاري كه دلش خواست انجام دهد وديگران هم بدون مقاومتي بله قربان گوي خوبي با شند ودر صد تعظيمش بيشتر باشد..
اولا برو تاريخ را بخوان بعد با ادله حرف بزن...تبريزيها هيچ قوميتي با تركهاي تركيه ندارند وحضرات از سرزمينهاي چين و مغولستان و..... به تركيه مهاجرت كرده اند مگه توي جنگ عراق با ايران تمام دنيا از جمله همسايه هاي مسلمان به دشمن ما ملت ايران كمك كردند اين كه ديگه تاريخ گذشته دور نيست؛ رزمندگان ما هنوز زنده
اند؛ اگر مي توانستند الان هم فرو گذار نمي كردند...خب بگذاريد بعضي عموزادهاي الكي خوش باشند
شیدا
|
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
در پاسخ باید عرض کنم که سلیم یکم بوده که در نبرد چالدران با شاه اسماعیل جنگیده نه سلیمان اینرا هم بدانید که هنگام حمله سلیمان به ایران شاه طهماسب در جنگ با ازبک ها بوده وسلیمان به تحریک یکی از فرماندهان به ایران حمله میکند نتیجه این سری جنگ ها بامعاهده صلح پایان میابد در مورد اغا محمد خان باید بگویم که دستور تجاوز جنسی به لطفعلی خان و زن باردارش را داد امیدوارم که هم وطنانم حداقل کمی بیشتر به مطالعه تاریخ خود بپردازند‏!‏
پاسخ ها
بی نام
| |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
حالاچرابه پادشاهان گذشته گیردادین.نیس ک الان همه پاکن ووفادار
ایرانی
|
|
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
لطفا چند لحظه وقت بزارید و این مطلب رو بخونید
.
یکی از دوستان گفته که دید منفی اروپایی ها نسبت به اسلام از همین رفتارهای نادرست عثمانی هاست. باید بگم که:
دید این اروپایی ها و یهودی ها از قبل سلطان سلیمان و عثمانی ها هم منفی بوده . منفی که نه کلا میخوان اسلام نباشه. اگه فیلم رو دیده باشی یا تاریخ رو خونده باشی همین سلطان سلیمان قبل از جنگ هاش دعا میکرد و با شعار اینکه میخواد تمام کفار رو نابود کنه حمله میکرد.
اروپایی ها کلا هم از من و شما بیشتر میدونن و هم اینکه مطالعشون به اندازه ای هست که درک لازم رو داشته باشن که حق رو به کدوم طرف بدن - مشکل اصلی اونا اسلام هست. نه به خاطر رفتارهایی نادرستی که عثمانی ها داشتن و خون هایی که ریختن. این خون ریختن ها و مبارزه با کفار رو از پیامبر (ص) هم بارها و بارها در جنگ های مختلف دیده بودیم. هدف سطان سلیمان هم چیزی جز بر این نبوده. تاریخ رو که بخونی متوجه میشی که ایشون انسان بخشنده ای بودن. حالا میگیم به ایران حمله کرده که این تحریک حمله به ایرانی ها هم از جانب صفویان بوده که میخواستن به سلطان سلیمان حمله کنن. قضیه مفصله خودتون مطالعه بفرمایید.
حملات متعدد سلطان سلیمان به کشورهای اروپایی به خاطر این بود که کشورها کم کم داشتن برای حمله به ترکیه نقشه میکشیدن و از همه مهم تر نابودی اسلام
سلطان سلیمان هم فقط به خاطر اینکه جلوی این حملات رو بگیره خودش دست به کار میشه و تک به تک کشورهارو فتح میکنه و قصدش هم گسترش اسلام بود و بس نه پول و طلا چون تو هیچ جنگی نشد که بیاد و غارت کنه یا زنان و بچه ها رو بکشه. یه بار زنش الکساندرا ازش میپرسه سلیمان تو این جنگ ها خیلی ها کشته میشن. سلیمان میگه اگه حمله نکنیم اونا حمله میکنن.
سلطان سلیمان کسی بود که در تمام جنگ ها خودش جلوتر از سربازانش برای جنگ حرکت میکرد و دائما دعا میخواند و برای اسلام میجنگید ...
ما هم پادشاهی تو تاریخمون داریم که اینطوری واسه اسلام جنگیده باشه ...
.
حالا برسیم به مسئولان کشورمون
شما میایید میگید ما هم واسه تاریخ خودمون فیلم بسازیم
خب بزرگترین شاه ما کوروش کبیر بوده و افتخار همه ی ماهاست
همین پارسال بخش هخامنشیان رو از کتاب تاریخ ابتدایی و راهنمایی دانش آموزان حذف کردن - حتما به کتاب های فرزندانتان نگاه کنید
دیگر فرزندان ایران زمین از کوروش کبیر چیزی نخواهند شنید
شما میگید بیاد فیلم بسازه؟؟؟؟
میخواستن فیلم کوروش کبیر رو بسازن یکم هم پروژه رو جلو برده بودن و همه چیز مرتب بود که ناگهان مسئولان مجوز ساخت فیلم رو صادر نکردن (تو گوگل جستجو کنید تا بفهمید)
همین چند وقت پیش هم کلا روز جهانی کوروش کبیر رو از تاریخ جهانی حذف کردن ....
اگه مسئولان ما یک ذره به فکر تاریخ ما بودن اگه یکذره به فکر ملت و تاریخ با شکوه ایرانی بودن منشور کوروش که متعلق به من و شماست رو الان تو موزه اروپا نمیدیدیم...
توان گرفتن منشور کوروش رو نداره ...
میاد به کسی که از جان خودش واسه اسلام مایه گذاشته ایراد میگیره
میاد میگه حریم سلطان ضد ایرانیه
یکی نیست بگه عزیز من شماهایی ضد ایرانی هستید که میایید تاریخ با شکوه کوروش رو نابود میکنید نه سلطان سلیمان
پاسخ ها
بی نام
| |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
دمت گرم ایرانی
Fati
| |
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
کاش همه ی ایرانی ها مثه شما واقع بین بودن مرسی از حرفای قشنگتون
سيب
| |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
زنده باشي ايراني. حقيقت محضه گفته هات...
محمد
|
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
سلام. این سریال از روی کتابی با نام (سلطانه) نوشته ی خانم کالین فالکنر ساخته شده. طبق اظهارات خود نویسنده در مقدمه ی کتاب این داستان یک رمان تخیلی است که یک سری وقایع دربار را طبق میل خود خانم فالکنر بیان میکند
ناشناس
|
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
عراق ما را از دنیا عقب انداخت
ماریا
|
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
من میگم باید سریال را تمام دید بعد قضاوت کردضمنا تا حالا چند تا سریال ضد ایرانی دیدیم و سکوت کردیم؟
ashkan
|
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
در جنگ چالادران خود ما مشكل داشتيم
همه شما تو تاريخ سوم راهنمايي خوندين كه دليل شكست ما در جنگ چالالدران اين بوده كه فرمانده گان ما از هيچ گونه استراتژيكي بر خوردار نبوده اند
يعني يك مشت ادم جوان مرد و قوي حيكل به دستور فرماندهانشون ميريختن وسط وعثماني هم يه توپ ميزده وسطشون و همه يه جا ميمردن و تازه غير از اون ما در ان زمان هيچ گونه سلاح گرمي از انگلستان و يا روسيه خريداري نكرده بوديم!
کیارش
|
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
توجه:
توجه:
به عنوان یک تاریخ دان عرض می کنم:
(می توانید درستی عرائض بنده رو تحقیق کنید)
یکی ازمخاطبین سایت گفتم اگه شاه لایقی در تاریخ ما باشه شاه عباسه (-:
اجازه بدید کمی راجب شاه عباس صفوی سوفی توضیح بدم:
1- علایق زیاد ایشان به صوفی گری.ایشون برای اولین بار اشخاصی را به عناون درویش به جامعه ایران تزریق کردند که مشکلات زیادی رو به همراه داشت.
2- واردات شیوخ عرب جنوب لبنان کنونی به ایران و ورود آنها به کاخ و دخلو تصرف به مال و جان و ناموس ایرانی و متاسفانه به تصمیمات کشوری و لشکری ایران
3- کشتن پسر بزرگ خود(ولیعهد)به خاطر اینکه زنش ترک نبود(مادر ولیعهد)
4- ساخت 1001 کاروانسرا برای جلوگیری از قتل و قارت راهزنان(که البته.........)
5- تحریک عثمانی ها
به دلایل زیر
الف) شیوخ وارداتی که عرض کردم عمدتا شیعه بودن و حکومت عثمانی به عنوان دایه دار حکومت اهل سنت با هم مشکل داشتن و علت هجرت آنها از جنوب لبنا که آن موقع از ارازی کم ارزش و اکثرا برده حکومت عثمانی بودند به خاطر انزواع آنها و تهدیدات حکومت عثمانی برای شیعیان بود ولی یادمان باشد آنها 3 امامی بودند یعنی طرفداران پسر امام حسن(علی(ع)-حسن(ع)-زید)ایران سرزمین امن آنها بود.
ب) حکومت ایران به تحریک عثمانی ها لب مرز می چرداخت که این باعث حملات عثمانی ها در زمان 3 پادشاه اول صفوی بود
(تا حالا فکر کردید چرا بعد از شاه عباس دیگه عثمانی ها به ما حمله نکردند؟
شاید بگید کم اوردن یا ما قوی شدیم اما ما تازه در اون موقع اسلحه گرم ساختیم و آنها هم که پس رفت نکردن پس این نیست ترک ها هم عمدتا کر نمیارن
ولی نکته اینجاست که پسر شاع عباس دیگه انگول نمی کرد که جنگ درس کنه)
در هر صورت عثمانی ها خیلی جنایت کرد که ایانی ها واقعا دلاورانه جلو آنها ایستادند یح نمونه ذکر می کنم زمان شاه اسماعیل سربازان ایران فاقد سلاح گرم بودند و عثمانی ها سلاح گرم به وفور داشتند ایرانی ها در جنگلهای شمال غربی ایران با طناب از پا آویزان می شدند وبا تبر یا شمشیر سر سواران عثمانی را قطع می کردند.واقعا سلحشور بودند
این فیلمم بد نیس بلاخره باید می دیدیند که شاه قانونشان زن باره و نسبتا عیاش بوده الکساندرا زنس باحالش بود که تمامی تصمیمات دربار تخیل بود که بارها باعث شکست مفتزهانه عثمانی شد

امید وارم خسته نشده باشد ولی باید اینارو می دونستید شاه عباس از ناصر الدین میرزای ترک بیشتر به ما خیانت کرد

*به امید سربلندی ایران*
رحیم
|
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
چی بگم
پاسخ ها
حامد
| |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
من با حرف شما مخالفم شاه عباس به ايران خدمت كرد اشتباهاتي داشت مخصوصا كشتن وليعهد ولي شاه عباس باهوش زيرك و جنگجو بود تبريز رو از عثماني ها پس گرفت و شكست هاي فاحشي به اونا تحميل كرد قدرت ايران رو به عثماني ها نشون داد چنان شكستي به تجاوزات ازبك ها داد كه ديگه هيچ وقت جرات نكردند همچين جسارتي كنند
کتابدار
|
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
سلم من یک کتابدارم و البته دوستار تاریخ ! چرا ما ها فقط یاد گرفتیم همیشه جنبه بد قضایارو ببینیم ؟ تاریخ معلم انسانهاست چرا یاد نگرفتیم از اون درس بگیریم ؟ سلطان سلیمتن خوب یا بد الان زیره خروارها خاکه ! جنگ چالدوران هم به تاریخ پیوسته الان کشور ترکیه کشور همسایه ماست و فرهنگشون هم محترم ما هم باید یاد بگیریم از اونا که همینطور که تاریخشون رو به جهانیان نشون میدن ما هم به جای ساختن تاریخ اعراب تاریخ اجدادمون رو به رخ جهانیان بکشیم !
پاسخ ها
پژوهشگر
| |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
جناب كتابدار من صد در صد با شما موافقم، چون در سينما يا سريال‌هاي ايراني هيچ اثري از تاريخ ايران نيست، حال ما از هخامنشيان كبير و ساسانيان كبير هيچ نمي‌گوييم، ولي واقعاً حيف از داستان‌هاي شاهنامه نيست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
هر بدبختی که می کشیم از خودمونه علی الخصوص صدا و سیمای محترم که می تواند نقش مهمی در شناساندن دشمنان این کشور داشته باشد
ناشناس
|
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
من اين سريال رامي بينم .ازآنچه دربالاگفته شداطلاع نداشتم اماعلت اينکه دوست دارم سريال رادنبال کنم زيبايي ياجذابيت افرادداخل سريال ننيست بلکه مي خواهم ازوحشيگري عثمانيها باخبرشوم .دراين سريال هرچه مي بينيم وحشيگري ،خونريزي ورفتارهاي ضدانسانيست حتي درداخل حرمسراي سلطان وصحنه هايي که ازجنايات سلطان درميدان جنگ عليه مردم بيگناه مي بينيم مطمئناتبليغي براي فرهنگ آنان نخواهدبود .چه براي مردم کشورهايي که عثمانيان به آنان تعرض نمودندوچه براي مسلمانان واقعي زيرااوبه نام اسلام وباکافرخواندن پيروان سايراديان الهي حکم کشتاروغارت آنان راصادرنمود.
قاصدک
|
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
به نظرمن این سریال رو باید دید بعد اظهار نظرکرد . در ضمن حتی اگه به ایران حمله کرده باید ببینیمش که بدونیم جریان چی بوده. حداقل از ظلمی که در حق مردم انجام دادن سر دربیاریم
ساناز
|
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
اكه بيننده ى قهاري باشى بدى و خيانت ها را در اين فيلم بيشتر ميبيني تا به رخ كشيدن تاريخ
بهناز
|
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
همتون خیلی بیکارید به جای اینکه یه کار مفیدی برای پیشرفت ایران بکنید چسبیدین به تاریخ، تاریخ که به به باد رفت....
حداقل حال و آینده رو خوب کنید
ناشناس
|
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
بنظر من تا اینجای سریال که ربطی به ایران و ایرانی نداشت ولی بعنوان یک زن دلم برای تمام زنهای سریال از والده سلطان گرفته تا خدمه حرمسرا خیلی می سوزد زیرا در نهایت تحقیر و اهانت زنگی کرده اند و به انسانیت و احساس آنان ذرهای توجه نمیشده چه احساس عشق و زنانگی و چه احساس مادری .
ناشناس
|
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
این سریال هیچ ربطی ب ایران نداره درضمن حکومت عثمانی بود ک اسلام را به اروپا گسترش دادپس الکی نبایدبه افتخارات وفتوحات حکومت یاکشوری بخاطربعضی مسائل توهین وازآنهاچشم پوشی کرد
سمانه
|
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
من با فیلمش موافق نیستم چون خیلی بد اموزی برای خانواده ها داره و همش سستی و هوس بازی سلطان را در برابر زن ها میرسونه خاک بر سرشون
mkh
|
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
سلام دوستان عزیزاینقدباهم به خاطریک فیلم بحث نکنیدلطفا.ماهم بادشاهی کشورگشاچون کورش وداریوش روداشتیم که ملتهای بی شماری روهم به اختیارخوددراوردندبعدشم تاریخ تابوده کشت وکشتاروتوهین وتجاوزهم بوده که هنوزم هست وخواهدبودتاوقتی که اقاامام زمانمون انشاالله ظهورکنه وحکومت مهدویت وعدالت رودرجهان برقرارکنه .امریکاهم فیلمی ساخته که توی اون سربازان رومی سیصدنفرندومثلابه کل ایران حمله میکنندوباخشیارشاه وارده یک جنگ تن به تن میشندحالامابایدمعذرت میخوام اینقدساده باشیم وباورکنیم مثلمانه تنهانبایدباورکنیم بلکه بایدجوری این فیلمهاروتبلیغ کنیم که همه به راحتی به جنبه ی دراثل فیلم بودن وتخیلی بودن این دسته فیلمها پی ببرند.دوستان عزیزم ماهیت این فیلم چیه .ماهیت این قبیل فیلمهاایجادانشعاب وفروپاشی گفتاروارتباط دوستانه وهمینطورصمیمیت بین ماایرانیهاست به عبارتی ساده ترجنگ روانی .
نسرین
|
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
ای بابا ضد ایرانیه ضد ایرانی نیست!تاریخه دیگه تو تاریخ که نمیشه دست برد.حالا اگه کشور ترکیه یک فیلم تاریخی ایرانی تو تلوزیونش پخش کنه و مردم ترکیه ببینن ایرادی داره؟!بابا ول کنین این حرفا رو.من این سریالو میبینم هم لذتشو میبرم و هم اینکه به معلوماتم اضافه میشه.اگه تلوزیون ایران هم تونست یک سریال تاریخی و زیبا مثل این سریال درست کنه اونم میبینیم چرا که نه!!!!؟
پاسخ ها
پژوهشگر
| |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
اين حرفت هزاران مثبت داشت
بی نام
| |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
کاش تلویزیون ایران هم فیلمی درست کنه ک به قشنگی این فیلم درذهن بماند.من شخصاتاریخ عثمان روخیلی بهترازتاریخ خودمون یادگرفتم
ناشناس
| |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
بولتن عزيز نظر بنده را در پاسخ به اين كامنت نگذاشتيد واقعا متاسف شدم.
ناشناس
|
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
با سلام
صرف نظر از مباحث طرح شده در این سریال، آنچه که باید به آن اذعان نمود این است که تا زمانی که قلمرو امپراطوری عثمانی دچار فروپاشی نشده بود یک وجب از خاک بیت المقدس به اشغال دشمنان در نیامده بود و دولت اسرائیل شکل نمی گرفت. متاسفانه زوال این امپراطوری با توطئه های آشکار و نهان قبایل عرب منطقه و همدستی آنان با پادشاهی بریتانیا رقم خورد و انگلستان آرزوی چند صد ساله خود را تحقق بخشید و حکومت ساختگی آل سعود را در قبال فروش خاک فلسطین تاسیس نمود و اینگونه امروزه شاهد جنایات بشریت در فلسطین هستیم. آری بزرگترین نقطه ضعف دو امپراطوری صفویه و عثمانی در این بود که اگر علمای تشیع و تسنن در این دو دولت بجای نزاع بین شیعه و سنی تشویق به اتحاد و یکپارچگی می نمودند ندای اسلام تمامی قلمرو اروپا را در می نوردید. افسوس و صدافسوس که این تفرقه مذهبی قرنها پس از شاه طهماسب و سلطان سلیمان کماکان تداوم دارد.
فاطمه
|
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
فقط زنده باد ایران پر افتخار
افشار
|
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
جنگ ارومیه(شاه عباش)
در ۱۶۰۲ ميلادى شاه عباس كه خود را آنقدر قوى ديد كه بتواند پنجه در پنجه قدرت اول نظامى دنياى قرن ۱۷ بيندازد بنابراين به سمت مناطق متصرفه عثمانى به راه افتاد و ظرف يك سال كليه متصرفات آن كشور را باز پس گرفت سپس قصد فتح بغداد كرد.
سلطان احمد پادشاه جوان عثمانى و پسر سلطان محمد سوم كه انتظار ضدحمله هاى ايران را نداشت تصميم گرفت كه به مانند اسلاف خود سپاهى عظيم به سمت ايران گسيل كند بنابراين در ۱۶۰۳ سپاه ۱۰۰هزارنفرى عثمانى به فرماندهى جقال اوغلى به سمت تبريز به حركت درآمد . نيروهاى محلى از برابر ارتش عظيم عثمانى جا خالى كردند و گمان همه به اين بود كه كار ايران تمام است. اين در حالى بود كه شاه ايران با جمع آورى نيروهاى خود در حوالى درياچه اروميه انتظار سردار عثمانى و سپاه بزرگش را مى كشيد. سپاه ايران دراين زمان حدود ۶۲ هزار نفر بود و توپخانه ايران نيز كوچكتر از تركها بود. تدبير شاه عباس تقسيم سپاه به دو قسمت بود بنابراين ابتدا ۱۰هزار سوار از جان گذشته حمله را به سپاه عثمانى آغاز كردند (شاه عباس ۵۰هزار پياده خود را از چشم فرماندهان عثمانى مخفى كرد) تركها به گمان آنكه با توپخانه قادر به دفع حمله سواران هستند نظم پياده نظام خود را بر هم زده و سواران ايرانى را نشانه رفتند اما سرعت سواران ايرانى دراين زمان جاى خود را به مانورى بى نظير داد يعنى سواران به جاى حركت مستقيم به سمت توپخانه و پياده نظام در عرض سپاه عثمانى حركت كردند و بدون توجه به آتش سنگين توپهاى عثمانى خود را به عقب سپاه ترك رساندند . جقال اوغلى به گمان آنكه ۱۰هزار سوار اكنون كاملاً در محاصره خواهند بود با پياده نظام راه برگشت سواران ايرانى را بست و با تغيير جهت توپها سعى در نابودى آنها كرد غافل از اينكه ۵۰هزار سرباز ايرانى با سرعت خود را به جلوى سپاه ترك رساندند و ناگهان نبرد به درجه اى شدت گرفت كه كار از دست فرماندهان ترك خارج شد همزمان با شدت گرفتن نبرد پياده نظام ، سواران ايرانى كه اكنون از كمند توپ و پياده نظام عثمانى خارج شده بودند با برگشت به سمت سپاه ترك قتل عام هولناكى را آغاز كردند.
توپخانه عثمانى نيز قادر به عمل نبود چرا كه ۲ سپاه درهم آميخته بودند.
تا پايان روز ۲۰ هزار سرباز عثمانى كشته شدند و سپاه متلاشى شده عثمانى كلاً منطقه را به سمت غرب ترك كرد.
شكست تركان در نبرد اروميه سبب تصرف مجدد آذربايجان ، كردستان ، بغداد، موصل، ديار بكر ، گنجه، تفليس و باكو شد و عثمانيان كليه متصرفات خود را در ۳ دهه اخير به ايران بازگرداندند
بهنام
|
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
امان ازاین سریالهای ابگوشتی حیف ایرانی که بشینه پای این سریالهای اشغال
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
سلام عزیز هیچ وقت نباید ب ارزشها.فتوحات و حکومت کشوری توهین کرد بعدش اگه ایران چنین سریالهای واقعی ب روایت تاریخ بسازه میشه ب چنین واقعیتی گفت آشغال پس همیشه واقعیتو در نظر بگیر و الکی از چیزی ک درست خبر نداری حرف نزن
سیما
|
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
متاسفانه کسانی که از این سریال انتقاد میکنن هیچگونه اطلاعاتی در مورد تاریخ ندارن و از روی تعصب کورکورانه مخالفت میکنن ما هم اگر در مورد تاریخ گذشته ی کشورمون سریال میساختیم مسلما در مورد آن اغراق میکردیم بهتره که از دیدن این سریال درس بگیریم و اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم
سارین
|
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
تنها حسن این سریال در این است به جایی که مانند عشق و جزاء یا عشق ممنوع بی محتوا و کلیشه ای باشد و تکرار مکررات یه چاشنی تاریخی دارد که ببینده را ملزم به مراجعه به تاریخ و بیشتر دانستن می کند و شاید به پی بردن بیشتر از تاریخ نشناخته خودمان کورش کی بود نادر و شاه عباس و غیره ایران همیشه جاودان من
مونا
|
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
واقعا از راهنمايي شما ممنون
ناشناس
|
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
سلام من جنگ شاه اسماعیل وسلطان سیم را خوانده ام ایران هیچ تجهزاتی نداشت سلطان سلیم با درحالی که می دانست شاه اسماعیل در همدان است با 200000نفر و تجهیزات کامل به ایران حمله کرد دیار بکر رابرای همیشه تصرف کردو در چالدران در مقابل 27000 بدون تعلیم ایرانی و بدون هیچ تجهیزاتی مردانه مبارز کرد و حماسه افرید هدف سلیم تصرف تبریز و بعد کل ایران بود اما هرگز نه تنها خود او بلکه هیچ عثمانی موفق نشد تبریز را برای همیشه تصرف کند ایرانی با سلاح مبارزه نکرد او با غیرتش جنگید .در طول تاریخ همیشه اینگونه بوه ایرانی تمدن ریشه و تاریخ دارداما تاریخی غبار الود .فیلمساز عزیز فوت کن بخوان و بساز .ترکها ساختند وما دیدیم شما بسازید تا جهانیان ببینند
پاسخ ها
پژوهشگر
| |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
1000ها هزار مثبت
ساحل
|
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
کجاش ضد ایرانیه؟؟؟ اگه این طور باشه ما با خیلی کشورا جنگ کردیم و ازشون ضریه خوردیم پس تمام فیلماشون ضد ایرانیه. در ضمن این فیلم حقایقو نشون میده مگه پادشاهای خودمون حرم سرا نداشتن یا همین الان تو کشور خودمون مردا چندتا چندتا زن نمی گیرن . مگه به اسم اسلام خیلی کارا نمی کنن . بی خودی جبهه ی الکی نگیرید . تمام این شبکه ها هم مال خوده ایرانه و از ایران تغذیه میشه و تمام دوبلوراش مال ایرانن
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
از اين ديد وسيع شما در حيرتم! بله همه فرمانروايان عالم مانند داوود و سليمان نبي (ع) با علم الهي فرمانروايي نمي كردند و كسي منكر واقعيت هاي تاريخ نيست ايا ما از وقايع حمله نادر شاه به هندوستان با افتخار ياد ميكنيم و از آن فيلم ميسازيم؟ يا مفاخري چون ابن سينا و ملاصدرا را در قاب تلويزيون به جهان معرفي ميكنيم هر چند منكر كم كاري مفرط در اين باب نيستم و اگر هم دوست داريد به دروغ پردازي هاي اين فيلم چشم بدوزيد بفرماييد.....
تورج
|
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
اتفاقا حرف اون آقای پژوهشگر تاریخ درسته...اونی که خونریزی کرد توی ایران سلطان سلیم بود نه سلطان سلیمان.
ایشون همانطوریکه میبینیم توی خود سریال عدالتش رو نشون میده انسان عدالتجویی بوده نه ستمگر.
بنظره من حتی همون سلطان سلیم هم بهتر از شاهانه ما بودند....مخصوصا صفویان
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
بابا غيرت!!!!!! كدام ورق از هزاران اوراق تاريخ را ورق زدي كه به اين نتيجه رسيدي؟ اگر كمي سرت توي كتب نويسندگان ترك بود خودت ميدانستي كه اين موجود چقدر ......(كتاب تاريخ عثماني - ناشر: مركز تحقيقات علوم انساني - كتاب قرون عثماني نوشته لرد كين راس) بخون برات خوبه
سارینا
|
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
در زمانی که سلطان سلیمان حکومت میکرد،به طور حتم زنان لباس پوشیده تری داشتند.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
نه عزيزم براي مقايسه، نقاشي هاي چهل ستون اصفهان رو نظاره كن چون دو دربار حتي در اين زمينه هم رقابت داشتند. براي فهم بهتر از فساد آن دوران كتاب رستم التواريخ رو گير آوردي بخون ميفهمي.....
عسل
|
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
ما هم عرضه داشته باشیم یکی مثلش بسازیم نه فقط یوزارسیف تولید کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
آفرين
زری
|
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
سریال جذاب و متفاوت همه جای دنیا طرفدارداره چطور احساس غرور میکردید وقتی سریال ابوعلی سینا یا امیرکبیر یا هزاردستان واسه کشورای دیگه دوبله و پخش میشد حالا هم باید استقبال بشه از این سریال نمیشه منکر خیلی چیزا شد...
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
بوعلي سينا شهرها رو آتش زد؟ امير كبير پس از تسلط بر شهرها به نواميس و اموال مردم رحم نكرد؟ اين بزرگواران را با دژخيمان تاريخ مقايسه نكنيد!
مهرگان
|
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
يكم جنبه داشته باشيم اين سريال به ما چه ربطي داره جز اينكه دنبال دشمن بگرديم كار ديگه اي نداريم همه چيزو ضد ايران واسلام تعبير مي كنيم بسه با با حوصله مونو سر بردين
پپپرپرستو
|
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
سلام من وقتی سریال حریم سلطان رو نگاه میکنم بقض گومو میگره به خاطرزنهاکه چقدر تحقیروتوبیخ میشنه وسستی وهوس بازی سلطان دربرابر زنها وبه احساسات زنها توجه نمیکنه واونهارو تاحد مرگ ازخودش ترسونده
مادرتنها
|
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
چرا ایران چهارتا فیلم درست درمون پخش نمیکنه که ما بریم اینارو ببینیم؟؟
والا تا اونجایی که ما دیدیم همش احترام به مسلمونا بود وتوهین به کافرا
خاک تو سرشون خب ی شبکه تو ایران مخصوص سریال بزارن تا ما نریم پی جم تی وی
علی
|
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
سلام وقتی نادر شاه رو در ویکی پدیا اوردم فهمیدم نادر شاه شباهت بسیار زیادی به بازیگر نقش سلیمان دارد .در صورتی که سلیمان واقعی هیچ شباهتی به ابن بازیگر ندارد . سلیمان 4 حمله به ایران کرد که در هر 4 حمله شکست خورد که نمونش صلح اماسیه بین شاه طهماست و سلیمان.جالب ابنه که ترکها میگن صفویه به عثمانی باج میپرداخته.ابن فیلم یک دزدی و کمبود رو نشون میده.
مانی
|
|
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
باید از آموزش و پرورش کشور تشکر کرد که ایرانیان چنین آگاه نسبت به تاریخ ایران و سرگذشتش تربیت کرده.

بسی رنج برذم در این سال سی
ناشناس
|
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
سالطان سلیمان جلوی کورش کبیر یه پشه بیشتر نیست
پاسخ ها
علی
| |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
درسته اون موقع که ما با یونان میجنگیدیم ترک ها کجا بودن
علی
|
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
یکی از عیبهای بزرگ ماها اینه که درگذشته سیر میکنیم.فکر میکنیم که خیلی برتریم هیچکی از ما نباید بد بگه نباید فیلم بسازه چون ما ناراحت میشیم رگ غیرتمون همیشه پره .ولی در اصل هیچی نیستیم وضعمونو ببنیدبعدبیایید به همه چی گیر بدید
پاسخ ها
علی
| |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
اره اره شما به ترکیه سفر کن خودت میفهمی که ترک ها میگن صفوی به عثمانی باج می داد این مربوط به گذشته است؟
ناشناس
|
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
ایران هم جنم داشته باشه سریال تاریخی خوب بسازه بارنگ وروی خوب و موضوع قوی تا مردم نشینن پای سریالهای ترکی خسته شدیم از بس سریال تاریخی مذهبی دیدیم دیگه وقتشه درمورد تاریخ خودمون فیلم ساخته بشه ما که کم تاریخی نداریم ترکیکه فقط یه عثمانی رو داره این همه به سریالش اب وتاب میده فقط هم تو حرم سرا میچرخه ماتاریخ باستانی پرشکوهی داریم باید یه فکراساسی کرد با تخریب سریال فیلم دیگران کار درست نمیشه فیلمو باید بافیلم جواب داد نمیشه که به مردم دیکته کرد چی ببینن چی نبینن مردم شعور دارن خودشون انتخاب میکنن
ناشناس
|
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
اگر صدا وسیمای خودمون سریال خوب میساخت کسی این سریالو رو نمیدید
مشکل از خودمونه
hengame
|
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
اخه کجای این سریال توهین به ایرانی هاس.چرا جو سازی میکنی تو!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
خيلي پرتي بابا چرا حواست نيست يزيد هم فرمانرواي كل بلا اسلامي بود كامنت بذار سريال اين خبيث هم ......
hengame
| |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
چه ربطی داشت به سالگرد دهه فجر؟منظورت از یزید چیه؟روشن بگو!
ناشناس
| |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
داشتن يك سري مطالعه از كتب مربوط به تاريخ ايران و كشورهاي متخاصم براي شما روشن مي كند كه اين سريال با هدف روياي احياي امپراطوري عثماني ساخته شده به شما خواهر محترم توصيه مي كنم مطالب مربوط به نحوه حكومت عثماني ها رو در نوشته هاي مورخين ترك جستجو كنيد. زياد سخت نيست چون نام و نشاني چند مورد از اونها رو توي همين نظرات پيدا مي كنيد در ضمن توي كامنت كوتاهم چيزي از دهه فجر نگفتم. خوب بخون! بعد سوال كن منظورم از يزيد هم دژخيمان تاريخ است باز هم توضيح بدم؟
میترا
|
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
عوض این حرفهای الکی یک کم فیلم ساختن رو یاد بگیرید و راجع به پادشاهان خودمون و تاریخ خودمون فیلم بسازیم . ما که به قول یکی از همین کامنت ها بیشتر از هرکسی داریم به خودمون توهین می کنیم . اونا تاریخشون رو به تصویر کشیدن ما چه کردیم ؟
امیر
|
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
ما ایرانیا کی هستیم؟چرا کلا توهم توهین مارو گرفته؟تاریخه دیگه مگه کوروش و داریوش که دنیا روگرفتن هیچ کی رو نکشتن؟اگر اینجوری هیچ کسی نباید فیلم ایرانی نگاه کنه چون دنیا رو گرفتیم بعدشم این فیلم های تاریخی خودمون که از فحش بدتره که کلا در اشغال روسیه وانگلیس وآمریکا وکاپیتولاسیون هستیم اینا رو نباید تحریم کرد؟دوستانی که غیرتی شدن جواب بدن....
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
اول روشن كنم كه غيرت يك امر ذاتي و عطيه اي الهي است و ربطي به ميهن دوستي منطقي و نگاه علمي به تاريخ ندارد. بله كورش و داريوش كبير براي سركوب قوم سكا در شمال قفقاز امروزي لشكر كشي بزرگي نمودند كه كارشناسان نظامي از اين اقدام در بيش از دو هزار سال پيش همچنان در حيرت هستند جنگي كه به نابودي اين قوم وحشي انجاميد. قصد قياس ندارم اما نيت جنگ اميرالمومنين در سه جنگ زمانش را مي توانيم با كشور گشايي هاي امويان و عباسيان در يك ترازو بگذاريم بله خون قوم سكا به دست ما ايرانيان به زمين ريخته شد خوني كه باعث خلاص شدن جهان آن روزگار از چپاول و وحشي گري اين قوم شد. در آخر اينكه پيشنهاد مي كنم شما هم كمي نسبت به ايراني بودنتان غيرت داشته باشيد تا اينگونه اسير تبليغات مسموم آنتن هاي ماهواره اي نشويد
عرفان
|
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
سريال اشغاليه
elnaz
|
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
خوب فیلمای ایران مگه بهتره؟اینم ی فیلمه برای سرگرمی..
لاله
|
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
دز طول تاریخ از این پادشاهان خونخوار کم نبودندمثل مغول وقوم تاتار واسکندر مقدونی و... نهایتا سلطان سلیمان عثمانی در قبالشان هم پادشاهانی در ایران اداشتیم که باعث افتخار ایران بودند منجمله کوروش وداریوش و شاه عباس و نادر شاه ویا بیعرضگانی مثل قاجار که مملکت تاراج دادند اما با دیدن چنین سریالی از ارزش ایران کاسته نخواهد شد به هر از واقعیت نمی توان فرار کرد و دیدن چنین سریالی دلیل بر ضد ایرانی نمی باش چه خوشمان بیاد وچه نیاد به هرحال در تاریخ اتفاق افتاده و مسما کشور ترکیه سللطان سلیمان را به بدی که بوده نشان نخواد داد.
ناشناس
|
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
اواماننتىنثق3
الهام
|
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
پست بودن جنس مردجماعتونشون میدة حوس بازان
بی طف
|
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
این حرفا چیه چرا ما با همه ی موضوعات احساسی برخورد می کنیم چرا ضد ایرانیه اتفاقا اسلامی سلطان سلیمان نماز می خونه زن هاشو عقد می کنه چه چیز ضد ایرانی داره تاریخ رو که نمی شه عوض کرد اون ها هم که فیلم ساختن واسه افتخار خودشون بوده نه سرکوب ایران چون برخلاف فیلم های مثل سیصد و موهن برای خراب کردن اسلام است . کی دیگه به هخامنشیان یا بهتر بگم پارس ها اهمیت می ده درست که در زمان خودش فتوحاتی داشته اما کیه که ازش فیلم بسازه یا مجوز داشته باشه واسه ساختش .
ارمان
|
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
ببینید دوستان
توی این فیلم هم واقعیت رو نشون میده هم اومدن برای خودشون هویت سازی کردن ولی واقعا سلطان سلیمان پادشاهی بوده که فقط دشمنیش با کافران بوده و بس
ببینید در قسمت قبل این سریال نشون داد که شاه اسماعیل نامه ای برای سلیمان میفرسته و سلطان سلیمان شاه اسماعیل رو برادر خودش مینامه و همینطور شاه اسماعیل در نامه خودش نوشته بود که ایرانی کشوری است با عضمت چه در زمان صفویه و چه در زمان داریوش سوم دقیقا توی نامه همین اومده بود این نشون میده که ایرانی ها هیچ ترسی از جنگ با عثمانی ها نداشتن و موقعی که سلیمان خواست جواب شاه اسماعیل را بدهد مسعول نامه نویس گفت مگر شما نمیخواهید با ایران بجنگید پس نامه برای چی هست؟ سلطان سلیمان جواب داد که شاه اسماعیل برادر و دوست ماست چرا با او بجنگیم؟ این نشون میده که سلطان سلیمان جنگش فقط با کافر ها بود؟ ولی خوب هر کسی مسعول دین خودشه اخه تو چه کار دیگران داری؟ مثل کوروش باش موقعی که بابل رو گرفت گفت من کاری به دین کسی ندارم
ولی دوستان بازم من شک دارم که شاه اسماعیل برای سلطان سلیمان نامه فرستاده باشه؟ اینم یکی از اون هویت سازی هاس
حالا مسعله دوم این است که چرا سلطان سلیمان شاه اسماعیل رو براردر خود میدانست با ایران وارد جنگ شد؟ جنگ عثمانی با ایران بازم برمیگرده به ضعف سلیمان در مقابل زنان
خرم سلطان به خاطر اینکه پسر خودشو پادشاه کنه از سفیر فرانسه کمک میگیره و اون به خرم پیشنهاد میکنه که به سلطان بگو حمله کن به ایران خلاصه سلیمان هم به فرمانداری جنگ رو به به ابراهیم میسپاره اینم بگم که ابراهیم پارگایی مخالف شدید جنگ با ایران بود چون ابراهیم عاشق فرهنگ ایران بود
خلاصه ابراهیم در تبریز با سپاه ایران رو در رو میشه و شکست میخوره از اون ورم سپاه شاهزاده مصطفی برای کمک به ابراهیم و سلیمان راهی ایران میشن که داماد خرم رستم پاشا الکی به سلیمان میگه پسرت میخواد بیاد تو رو بکشه و سلیمان هم گول این حرف رو میخواره و مصطفی رو میکشه و به قصر برمیگرده و در نهایت هم ابراهیم از ایران بر میگرده و بازم رستم پاشا به سلیمان میگه ابراهیم در جنگ با ایران به دروغ خود لقب عسگر یا عساگر یعنی پادشاه به خود داده و برای همین سلیمان سر نزدیک ترین فرد به خوشو به راحی میزنه
و از این رو هم بعدا سلیم میشه پادشاه و برای همین دوباره جنگ های ایران و عثمانی روی میده و چی قدرت عثمانی در مرز های شمالیش ضعیف میشه و چی قدرت انگلیس و اروپا بیشتر میشه و برای همین انگلیس و روسیه و یا فرانسه به مرز های ما یروش میارن و انتقام این چند سال رو از ما میگیرن در ضمن اینو بگم که پس از جنگ نادر شاه با عثمانی ها ان ها دیگه جرعت حمله به ما را نداشتن
ehsan
|
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
مرگ بر شبكه جم
چاره ي كار تحريم اين شبكه است
يا علي
امید
|
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
سلام من نه از تاریخ سر در میارم نه از مسائل سیاسی ولی به نظر بنده اونایکه مخالفا برن 1 کانال دیگه نگاه کنن یلکه کلا ماهوارهاشونو جمع کنن بعدا الان مگه مارو سلطان سلیمان تهدید میکنه یا داود اقلو یا مردمه ترکیه ما دینمون با رفتارهای غلطمون تهدید میشه کشورمون الان بدست خودمون خراب میشه نه با پخش 1 سریال خارجی که از یک کانال برون مرزی پخش میشه اونا سریال واسه خودشون ساختن نه واسه ما .ما الان باید ایرانی اباد داشته باشیم گذشته گذشته
جمعیت خاموش
|
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
با سلام
واقعا از بی سوادی بعضی از دوستان از تاریخ باید عبرت بگیریم
در جنگی که این همه ازش حرف زدیم (چالدران) که ایران شکست می خوره واسه نداشتن تجهیزات جنگی (توپ) بود
ولی بعد در دوران شاه عباس که با انگلیس رابطه برقرار شد و سپاه ایران به توپ جنگی و... مجهز شد عثمانی شکست دادند باج و خراجی را که به عثمانی می داد از 3 تاقه ابریشم به 2 بعد به1 بعد هم دیگه هیچ
پس همیشه رابطه با کشورهای دیگر بد نیست
داشتن سلاح برای دفاع از خود
قدیم توپ اتشین بوده ولی حالا ......
ناشناس
|
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
نميدونم چرا هرفيلمي رومردم علاقمندن وپرطرفدار ميشه ضد ايراني فقط سرگرم شدين به اين حرفا بزارين مردم يكم شادباشن به جاي اتنقاد يكم يادبگيرين چجوري سريال بسازين البته بجز سريالهاي آقاي مديري !دمش گرم واقعا مخ طنز ايرانه
بی طرف
|
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
این فیلم کجاش ضد ایرانیه اخه یکم کاقع بین باشین یه قسمت از تاریخ رو بازگو میکنه متآسفم که هنوز مثل عصر حچر فکر میکنیم زندگی الان و بررسی کنید
محمد
|
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
ایرانی اگر گوشت یکدیگر را بخورند استخوان یکدیگر را دور نمی اندازند. فرقی نمیکند که ما طرفدار کدام رژیم و سیاستمدار هستیم مهم این است که در برابر غیر ایرانی می ایستیم. کسانی که از ترکها حمایت میکنند واقعآ نادانند چون هنوز نمیدانند که ما آذری هستسم نه ترک, نژاد ما آذریها آریائی و نژاد ترکها مغول است, سالها است که ترکها از پول ایرانی ها به جائی رسیده اند و تمام سعی و تلاش خود را میکنند تا ایران هیچ پیشرفتی نکند وگرنه آنها از گرسنگی خواهند مرد, حالا هم با این سریالهای مسخره هم پول ما را میبرند و هم شمار توریست های ایرانی به ترکیه را بیشتر میکنند آنها مثل لاشخور هائی هستند که از این وضعیت ایران تغذیه میکنند.
پاسخ ها
معلم
| |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
اين از ناداني ماست كه ديگران با ثروت ما به نان و نوايي ميرسند اما ما هرروز بيچاره ترو فقيرتر و منزوي تر ميشويم/ما بايد از تاريخ عبرت بگيريم براي ساختن آينده اي بهتر، نه اينكه دوباره همان اتفاقات تاريخي را تجربه كنيم/دول اروپايي از اختلاف گذشتگان ما و عثماني استفاده كردنو هردو كشور را تكه پاره كردند.پس بياييد ما از تاريخ گذشته مون درس بگيريم نه اينكه دوباره آنرا تجربه كنيم
محمد
|
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
برای کسانی مه میخواهند بدانند که شبکه جم تی وی از کجا تغذیه میشود باید بدانند که از محل تبلیغ کالاهای ترکیه ای, از مل کمک موسسات توریستی ترکیه, از محل خروج میلیون ها دلار ارز توریستهای ایرانی در ترکیه و از محل خروج میلیون ها دلار ارز برای تحصیل دانشجویان ایرانی در دانشگاه های درجه پائین اروپائی و آسیائی که سطح علمی پائین ترین دانشگاه های ایران بسیار بالاتر از آنها میباشد
محمد
|
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
واقعا جای تاسف است که بیشتر کامنتها ضد ایرانی و طرفدار ترکها است این نشان دهنده سواد پائین است که نمیدانند نژاد ما آذری ها ترک نیست. به خدا قسم ترکها هیچ هویتی ندارند ولی تنها چیزی که بلدند به چیزهائی افتخار میکنند که ندارند, روزی هزاران بار نام ترکیه را با افتخار عنوان میکنند در حالی که ترکیه نه پیشینه ای دارد نه تمدنی برای افتخار ولی ما ایرانیها به خدا قسم بالاترین فرهنگ و نژاد را داریم ولی بیگانان کاری کرده اند که خودر را خوار و پست بشماریم اگر به اروپا سفر کنید میبینید که حتی از آنها خیلی برتریم چه رسد به نژاد مغول ترکها.
ارش
|
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
این سریال نکات بسیار زیادیرا به تصویر کشیده بسیار اموزنده میباشد همیشه در طول تاریخ شاهان در حرم سرای خود زنان زیادی داشتند اما در این سریال خرم با هزاران دوز وکلک میخواهد همه چیز را به دست اورد به همین خاطر از جزابیت فیلم کم شده وبه نظر من هیچ ربطی به ایران و ایرانی ندارد
باران
|
|
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
توهم بیخودی من در ترکیه زندگی میکنم ترکها ایرانی ها را قبول دارندوانها را با فرهنگ میدانند .این سریال قسمتی از تاریخست.
شميم
|
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
ما اگه خيلي زرنگيم تاريخ كشور خومونو به بچه هامون بشناسونيم.
يا اصلا بيخيال شيم بيفتيم به فكر رشد كشورمون. اين انتقادا وقت تلف كردنه...
بهار
|
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
این فیلم فاجعه ست چون سلطان سلیمان نه شراب خور بود نه زنباز درضمن یه مسلمان تندروبود زناش هم حجاب کامل اسلامی داشتن نه با وضعشون.
ناشناس
|
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
از نظرات همه دوستان فيض بردم اما مختصر مي گويم: درباره سرطان سليمان! همين بس كه تاريخ درباره فجايع آذربايجان پس از حمله وحشيانه او خاطري بس آشفته دارد. كابوس جنايات اين مردك در ذهن هر ميهن دوستي غوغا ميكند. بزرگواران هم وطن خواهش مي كنم پس از مطالعه اي هر چند كم اقدام به تاييد پخش سريال از شبكه جم بفرماييد. بله اين قسمتي از تاريخ است كه هيچ كس از بازگو كردن آن شرمسار نيست اما انصاف در اين سريال جايي ندارد.
لیلا
|
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
اکه واقعا این طوره که شما میگین پس توروخدا انقدر سنگ عراقو به سینه نزنین چون یادمون نرفته که توشهرهای جنوبی چه فجایعی بار آوردن این عراقیا که حالا شدن برادرای دینیتون
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
خانم محترم كسي منكر فجايع ديكتاتور ديوانه عراق نيست و حماسه جوانان اين مرز و بوم شريف همواره در اذهان جاودان خواهد بود اما نمي شود همه را با يك چوب ... واقعيت را با واقعيتي ديگر قياس نكنيم فراموش نكنيد كه تاريخ عينا تكرار نمي شود بلكه از باب استمرار مرور مي شود
سبحان
|
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
این فیلم خوبیه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :