کد خبر: ۸۹۰۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۵ - ۱۲:۰۶
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد
این برنامه‌ها با هدف جبران افت تحصیلی، تثبیت یادگیری و ارتقای سطح علمی دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه در سراسر کشور اجرا می‌شود.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا کاظمی با بیان اینکه برای دانش آموزان ابتدایی اجرای طرح حامی لحاظ و دستورالعمل آن آماده شده است گفت: طی طرحی دیگر به تقویت بنیه علمی دانش آموزان در دوره متوسطه اول و دوم می‌پردازیم که بخشنامه‌ هر دو طرح آماده می‌شود.

وی افزود: بدین ترتیب کل تابستان را درگیر خواهیم بود هم در قالب طرح حامی برای بچه‌های ابتدایی و هم در قالب برنامه تقویت بنیه علمی دانش آموزان متوسطه و هم در قالب کلاس‌ها و پایگاه‌های اوقات فراغت و فعالیت‌های دیگری که آموزش پرورش دارد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: تلاش می‌کنیم عقب افتادگی‌های درسی به نوعی جبران شود.

به گزارش ایسنا، وزیر آموزش‌وپرورش پیش از این نیز طرح «حامی» را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارتخانه برای مقابله با فقر یادگیری دانسته و بر تشکیل پایگاه‌های جبرانی تابستانی در مناطق مختلف کشور تأکید کرده و گفته بود: تعداد پایگاه‌ها باید متناسب با جمعیت دانش‌آموزان نیازمند حمایت تعیین شود و تمامی مراحل اجرا، از شناسایی دانش‌آموزان تا ارزیابی نتایج، در قالب یک نظام مشخص و قابل نظارت انجام گیرد.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های جبرانی تابستانی باید نسبت به سال گذشته حداقل دو تا سه برابر توسعه یابد، اظهار کرده بود: پوشش حداکثری دانش‌آموزان نیازمند حمایت آموزشی باید در دستور کار قرار گیرد و هیچ دانش‌آموزی به دلیل ضعف یادگیری از خدمات آموزشی محروم نماند.

کاظمی دریافت هرگونه وجه از خانواده‌ها برای حضور دانش‌آموزان در برنامه‌های جبرانی را مغایر اهداف حمایتی این طرح دانست و خاطرنشان کرد: برنامه‌های جبرانی و حمایتی باید برای دانش‌آموزان نیازمند به‌صورت رایگان اجرا شود.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص دریافت شهریه در مدارس غیردولتی و دولتی گفت: در حوزه مدارس غیر دولتی که شهریه باید پرداخت شود قانون وجود دارد و شهریه‌ها برابر همان شهریه که اعلام شده، پرداخت شود.

وی افزود: اگر مدرسه‌ای مازاد بر شهریه مصوب تقاضا کند، طبیعتاً گزارش سامانه های رسیدگی به شکایات در حوزه مشارکت‌های مردمی پاسخگو هست و نظارت و برخورد می‌کند.

کاظمی اظهار کرد: در حوزه مدارس دولتی هم کلاً اخذ پول هنگام ثبت نام ممنوع است. هنگام ثبت نام قطعاً سازوکار نظارتی وسیع در دفتر ارزیابی و رسیدگی به شکایات پیش بینی شده و به شدت رسیدگی می‌کنند.

وی افزود: تقاضا می‌کنیم از همه مدیران مدارس که در این حوزه رعایت حال مردم را داشته باشند و بعد از ثبت نام ها و شروع آغاز سال تحصیلی انجمن‌های اولیاء و مربیان نیازهای مدارس را منعکس و مردم و اولیاء با رضایت به اداره مدارس کمک کنند.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
* نظر :