کد خبر: ۸۸۹۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۵ - ۲۱:۱۹
نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد مصرف مداوم آبمیوه، نوشابه و نوشیدنی‌های شیرین در دوران کودکی می‌تواند احتمال ابتلا به فشار خون بالا در بزرگسالی را افزایش دهد.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از مجله پزشکی، نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد مصرف مداوم آبمیوه، نوشابه و نوشیدنی‌های شیرین در دوران کودکی می‌تواند احتمال ابتلا به فشار خون بالا در بزرگسالی را افزایش دهد.

مصرف روزانه دو وعده یا بیشتر نوشیدنی شیرین، خطر فشار خون بالا را تا ۵۲ درصد افزایش می‌دهد.مصرف روزانه یک وعده آبمیوه ۳۵۰ میلی‌لیتری با افزایش ۳۵ درصدی این خطر مرتبط بوده است.این میزان برای نوشیدنی‌های انرژی‌زا ۳۶ درصد و برای نوشابه ۲۳ درصد گزارش شده است.

 متخصصان توصیه می‌کنند مصرف این نوشیدنی‌ها در کودکان محدود و به‌جای آن از میوه کامل و آب استفاده شود.

برچسب ها: آبمیوه نوشیدنی

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
* نظر :