کد خبر: ۸۸۸۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۵ - ۲۱:۵۲
دومین طلای پیاپی دختران والیبال ایران
تیم ملی والیبال زنان ایران با شکست قزاقستان در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیای مرکزی (CAVA)، برای دومین سال متوالی قهرمان شد.

گروه ورزشی: فینال مسابقات کاوا روز جمعه هشتم خرداد در کاتماندو پایتخت نپال برگزار شد. شاگردان لی دو هی، سرمربی کره‌ای، که سال گذشته نیز قهرمان شده بودند، این بار هم با قدرت ظاهر شدند. ایران ست دوم را ۱۹-۲۵ واگذار کرد، اما در سه ست اول (۲۵-۱۸)، سوم (۲۵-۱۵) و چهارم (۲۵-۲۱) قزاقستان را شکست داد و جام قهرمانی را بالای سر برد. این دومین قهرمانی متوالی تیم ملی زنان در این رقابت‌ها بود.

به گزارش بولتن نیوز، دختران ایران در کل مسابقات یک باخت هم تجربه نکردند. آنها در مرحله گروهی با سه برد متوالی، از جمله پیروزی قاطع ۳ بر صفر برابر قزاقستان (با امتیاز‌های ۲۵-۲۲، ۲۵-۲۰ و ۲۵-۲۲) راهی نیمه‌نهایی شدند. در نیمه‌نهایی نپال میزبان را ۳ بر صفر شکست دادند تا راهی فینال شوند. در دیدار رده‌بندی نیز هند با پیروزی ۳ بر یک برابر نپال به مدال برنز رسید.

این قهرمانی ۴.۲۳ امتیاز رنکینگ برای ایران به همراه داشت و مجموع امتیازات تیم ملی زنان ایران را به ۹۶.۴۳ رساند. به این ترتیب شاگردان ایران موفق شدند به رتبه چهل و یکم رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال صعود کنند. زنان ایران اکنون تنها سه امتیاز با کره جنوبی فاصله دارند و امیدوارند در آینده از این تیم مطرح آسیایی نیز عبور کنند. این درخشش همچنین بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشته و مورد تمجید قرار گرفته است. سرمربی تیم پیش از این هم با قهرمانی در لیگ ملت‌های آسیا سهمیه قهرمانی آسیا را بدون نیاز به انتخابی به دست آورده بود.

پس از پایان مسابقات، فاطمه خلیلی، ستاره تیم ملی والیبال زنان ایران، عنوان ارزشمندترین بازیکن (MVP) مسابقات را به دست آورد تا این تورنمنت به رویایی‌ترین شکل ممکن برای والیبال زنان ایران به پایان برسد. تیم ملی زنان که سال گذشته نیز با قهرمانی در این مسابقات نخستین مدال طلا خود بعد از ۶۲ سال فعالیت را به دست آورده بود، اکنون با تکرار این قهرمانی نشان داد که دوران اوج والیبال زنان ایران تازه آغاز شده است.

منبع: بولتن نیوز

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
* نظر :