کد خبر: ۸۸۴۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۵ - ۱۴:۱۳
پس از ثبت اطلاعات، این کشتی‌ها مورد بررسی‌های امنیتی قرار گرفته و سپس مرحلۀ مذاکره برای تعیین عوارض عبور آغاز می‌شود.

گروه بین الملل، بر اساس گزارش بلومبرگ، جمهوری اسلامی ایران عملاً یک «باجه عوارض» در تنگۀ هرمز راه اندازی کرده است که بر اساس آن، کشتی‌های متعلق به کشورهای دوست و همسو می‌توانند با پرداخت هزینه و انجام تشریفات مشخص، از آبراه استراتژیک تنگۀ هرمز عبور کنند.

 

به گزارش بولتن نیوز،طبق این گزارش، کشتی‌ها موظف هستند پیش از عبور، اطلاعات کامل مالکیت و جزئیات محمولۀ خود را به نهادی که به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وابسته است، ارائه دهند. 

 

پس از ثبت اطلاعات، این کشتی‌ها مورد بررسی‌های امنیتی قرار گرفته و سپس مرحلۀ مذاکره برای تعیین عوارض عبور آغاز می‌شود.

 

هزینۀ دریافتی برای نفتکش‌ها معمولاً از حدود یک دلار به ازای هر بشکه نفت شروع می‌شود.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
* نظر :