گروه بین الملل، بر اساس گزارش بلومبرگ، جمهوری اسلامی ایران عملاً یک «باجه عوارض» در تنگۀ هرمز راه اندازی کرده است که بر اساس آن، کشتیهای متعلق به کشورهای دوست و همسو میتوانند با پرداخت هزینه و انجام تشریفات مشخص، از آبراه استراتژیک تنگۀ هرمز عبور کنند.
به گزارش بولتن نیوز،طبق این گزارش، کشتیها موظف هستند پیش از عبور، اطلاعات کامل مالکیت و جزئیات محمولۀ خود را به نهادی که به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وابسته است، ارائه دهند.
پس از ثبت اطلاعات، این کشتیها مورد بررسیهای امنیتی قرار گرفته و سپس مرحلۀ مذاکره برای تعیین عوارض عبور آغاز میشود.
هزینۀ دریافتی برای نفتکشها معمولاً از حدود یک دلار به ازای هر بشکه نفت شروع میشود.
شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.
bultannews@gmail.com