کد خبر: ۸۸۱۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۲:۱۰
سال گذشته ۱۱۰ هزار نیرو در آموزش و پرورش استخدام شد و امسال مجوز استخدام ۸۵ هزار نفر در این حوزه اخذ شده است.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از تابناک، علیرضا کاظمی یکشنبه ۱۹ بهمن در دیدار جمعی از فرهنگیان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مأموریت امروز وزارت این وزراتخانه فراتر از حوزه آموزش‌وپرورش است، اظهار کرد: بنده یک‌بار دیگر به این استان سفر و با فرهنگیان دیدار و گفت‌وگو خواهم کرد. 

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: حوزه آموزش و پرورش از مشکلات عدیده‌ای رنج می‌برد، این وزارتخانه با حجم بالای نیروی انسانی تحت پوشش، با سایر دستگاه‌ها کاملاً متفاوت است. 

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات حوزه آموزش و پرورش مربوط به مشکلات اجرایی و اداری است، خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش در تمامی دولت‌ها با دو چالش تأمین نیروی انسانی برای آغاز سال تحصیلی و مشکلات معیشتی فرهنگیان مواجه است، در دو سال گذشته فضای مطلوبی در وزراتخانه آموزش و پرورش ایجاد شد، رئیس دولت چهاردهم شخصا پیگیر مشکلات این قشر است که این مسئله برگ برنده نظام تعلیم و تربیت است. 

کاظمی ادامه داد: مقدمات استخدام ۲۰ هزار سرایدار فراهم و آزمون استخدامی آن نیز برگزار شد، اما مشکلات این حوزه فراتر از این اقدامات است. برای امسال نیز برنامه داریم و حدود سه هزار دانشجوی نخبه در دانشگاه فرهنگیان جذب شد. 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مسائل معیشتی فرهنگیان با جدیت دنبال می‌شود گفت: اعتبارات خوبی در حوزه مالی به وزارتخانه آموزش و پرورش تزریق شد. برای اولین‌بار در تاریخ وزرات آموزش و پرورش حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان پاداش در دو نوبت به فرهنگیان پرداخت شده است. پاداش بازنشستگان تا قبل از شهریور ۱۴۰۳ پرداخت شده و تلاش می‌کنیم پاداش بازنشستی معلمان به‌روز در سال پرداخت شود. 

وی خاطرنشان کرد: برای فوق‌العاده خاص فرهنگیان در بودجه سال آینده اتفاقات خوبی رخ خواهد داد. آیین‌نامه ارتقای رتبه‌بندی نیز در حال تصویب است و رتبه‌بندی حدود ۳۰ هزار فرهنگی تمام شده و مابقی تا پایان سال انجام می‌شود که این اقدام نیازمند هشت هزار میلیارد تومان اعتبار است. 

کاظمی افزود: در حوزه رفاهیات، بودجه رفاهی فرهنگیان دو برابر شد و تلاش می‌کنیم تا این عدد چهار برابر شود. باید به معیشت معلمان رسیدگی شود، مسکن فرهنگیان نیز باید مورد توجه باشد. 

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه تنوع مدارس برای تحقق عدالت آموزشی باید در دستور کار قرار بگیرد، اظهار کرد: مدارس باید به دسته دولتی و غیردولتی تقسیم شود، مجموعه‌ای مدارس به‌علت تنوع ضعیف است، دانش‌آموز استثنایی باید در بین دانش‌آموزان عادی باشند تا از یکدیگر یاد بگیرند. 

وی با بیان اینکه تحول در ساختار آموزش و پرورش در دستور کار است، افزود: این مسئله نیازمند فکر و قانون است. تمام اتفاقات آموزش و پرورش باید در مدارس رخ دهد. مدیر باید توانایی در جذب نیرو، هزینه‌کرد منابع و برنامه‌ریزی داشته باشد. 

برچسب ها: مجوز استخدام

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
* نظر :