کد خبر: ۸۸۰۱۱۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۴ - ۰۵:۲۰
پس از کنترل ناامنی‌های اخیر و بازداشت گسترده تیم‌های تروریستی، محدودیت‌های ارتباطی به‌صورت مرحله‌ای در حال رفع شدن است.

گروه IT،دقایقی پیش اینترنت ملی در دسترس قرار گرفت و کاربران می‌توانند به وب‌سایت‌ها و خدمات داخلی دسترسی پیدا کنند. این گام مهم، بخشی از برنامه بازگشت مرحله‌ای محدودیت‌های ارتباطی است که پس از کنترل ناامنی‌های اخیر و بازداشت گسترده سرتیم‌های تروریستی توسط نهادهای امنیتی، به‌صورت مرحله‌به‌مرحله درحال اجرا شدن است.  

 

به گزارش بولتن نیوز،اما چرا محدودیت‌ها اعمال شد؟ بنا بر اعلام منابع امنیتی، حملات تروریستی علیه مردم و مدافعان امنیت، گرفتن این تصمیم را برای حفظ جان شهروندان و قطع ارتباط هسته‌های داخلی تروریست‌ها با اتاق فکرهای خارج از کشور به یک ضرورت حیاتی تبدیل کرده بود. 

 

بنابر اعلام منابع امنیتی به‌واسطۀ محدودیت اینترنت، ارتباط شبکۀ معاند خارج از کشور با عوامل داخلی آن‌ها به میزان قابل‌توجهی قطع شده و این موضوع به کنترل آشوب‌ و جلوگیری از عملیات‌ هسته‌های تروریستی کمک جدی کرده است. 

 

الان مسئولان ذی‌ربط سیاست بازگشت پله‌ای را در دستور کار قرار داده‌اند:

 

- مرحله اول فعال‌سازی امکان ارسال پیامک است.

 

- مرحلۀ دوم دسترسی کامل به اینترنت ملی و پیام‌رسان‌های داخلی خواهد بود.

 

- مرحلۀ نهایی هم برقراری مجدد اینترنت بین‌الملل خواهد بود.

 

 

طراحی مسئولان ذی‌ربط دربارۀ اینترنت و سایر خدمات ارتباطی بازگشت مرحله‌‌به‌مرحله این امکانات به اقتضای شرایط تأثیرگذار بر امنیت جامعه است و بنابر اعلام دستگاه‌های ذی‌ربط همین سیاست ادامه خواهد یافت.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
* نظر :