به گزارش ايسنا، پس از آنكه خبرنگاران اعزامي از ايران به تاشكند به دليل جلوگيري از ورود آنها به سالن اصلي برگزاري ضيافت شام سفير ايران در ازبكستان به افتخار پيروزي تيم ملي برابر ازبكستان اين مراسم را ترك كردند و اين خبر رسانهاي شد، بخش مطبوعاتي سفارت ايران در ازبكستان توضيحاتي را ارائه كرد. در بخشي از اين توضيح آمده است: "از دو هفته پيش از عزيمت تيم ملي فوتبال كشورمان به تاشكند، كاركنان محترم اين سفارت طي سه مرحله، تمام تلاش خود را براي حضوري آرام و منتج به موفقيت تيم ملي صورت دادند. مرحله نخست در زمان عزيمت آقاي كيروش و دستيار وي آقاي نمازي، سپس حضور آقاي ماركار آقاجانيان براي ارزيابي وضعيت تيم ازبكستان و در نهایت حضور سه روزهي كاروان تيم ملي فوتبال در تاشكند كه براي آگاهي از تلاشهاي سفارت، بهتر است جزئيات از مسولیت محترم فدراسيون فوتبال استعلام شود.
در مدت زمان حضور تيم ملي در تاشكند نيز كارمندان سفارت به عنوان نمايندگان ملت بزرگ ايران و علاقمند به سربلندي تيم ملي، چه در زمينهي هماهنگيهاي مربوط با هتل و فدراسيون فوتبال ازبكستان، تهيه بليت براي ايرانيان، تدارك غذا براي كاروان تيم ملي و ارائهي آن در هتل محل اقامت، هماهنگي برای اسكان ساير همراهان تيم ملي در هتل، تهيه فيلم بازي باشگاه بنيادكار با نماينده كره و ... اقداماتي فشرده را كه تنها به دليل علاقمندي به سربلندي و موفقيت تيم ملي فوتبال و خوشحالي ملت بزرگ ايران بود، صورت داد.
ماجرا از اين قرار بود كه سفير جمهوري اسلامي ايران، روز قبل از مسابقه فوتبال بين تيمهاي ملي ايران و ازبكستان، پس از هماهنگي با مسئولان ذيربط تيم ملي، از تمامي اعضای كاروان تيم ملي براي شركت در يك ضيافت شام در محل سفارت در ساعت 23 (به دليل عزيمت بازيكنان به هتل پس از مسابقه و آماده شدن براي شام) دعوت به عمل آورد.
علاوه بر كاروان تيم ملي فوتبال و همراهان كه بالغ بر 65 نفر ميشدند، اعضاي تيم ملي بدنسازي كشورمان متشكل از 16 نفر كه در مسابقات قهرماني آسيا تاشكند (همزمان با برگزاري مسابقه فوتبال) به مقام قهرماني رسيده بودند و نيز جمعي از ايرانيان از جمله تعدادي از تجار و مسئولين نهادهاي دولتي ايراني مقيم (حدود 70 نفر) براي اين ميهماني دعوت شده بودند. اگرچه، در حالي كه سفارت هر لحظه منتظر ورود تيم ملي بدنسازي بود، سرپرست محترم این تيم ملي طی تماسي ديرهنگام (23:40) با سفارت به دليل طول كشيدن مسابقات، از حضور در ضيافت شام پوزش خواست.
با توجه به اين كه ارزيابيهاي سفارت از تعداد ميهمانان بالغ بر 130 نفر ميشد، از اين رو، به منظور برگزاري هر چه شايستهتر مراسم و دقيقاً با هدف رعايت حرمت ميهمانان، با توجه به كمبود جا، محل پذيرايي در دو بخش سالن اصلي با ظرفيت 50 صندلي و محوطه حيات باغ سفارت براي ساير ميهمانان گرامي (بيش از 80 نفر) كه به فاصلهي يك تالار (محل تردد و عبور و مرور) به طول 8 متر دورتر از سالن اصلي قرار دارد، پيش بيني و تصميم گرفته شد تا اعضاي تيم ملي و كادر فني (حدود 35 نفر) به همراه اعضاي تيم ملي بدنسازي در سالن اصلي و ساير ميهمانان (از جمله رؤساي نهادهاي سازمانهاي دولتي و ديپلماتهاي كشورمان در تاشكند و خانواده و ساير اعضاي كاروان تيم ملي فوتبال به همراه خبرنگاران) در محوطهي باز سفارت، كه به شايستگي تدارك ديده شده بود، حضور يابند و شام را در كنار ساير ايرانيان محترم و البته همزمان با پذیرایی در داخل سالن صرف كنند."
شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.
bultannews@gmail.com