گروه اجتماعی، حدود ۴۰ هکتار از اراضی ارزشمند اوین که سی سال پیش برای ساخت مجتمعهای قضایی به قوه قضاییه واگذار شده بود، به جای تحقق اهداف عمومی، در اختیار تعاونیای ۲۲ نفره قرار گرفته است. گزارشها حاکی از تخلفات گسترده و سودجویی با نادیدهگرفتن حقوق هزاران عضو تعاونی رفاه قوه قضاییه است که نیازمند رسیدگی از سوی ریاست قوه قضائیه است.
به گزارش بولتن نیوز، برابر گزارشات رسیده به بولتن نیوز و برابر نامه دریافتی از برخی معترضین، اعلام داشته اند: سی سال پیش حدود چهل هکتار از اراضی ارزشمند منطقه اوین درکه از وزارت جهاد کشاورزی در اختیار قوه قضاییه قرار می گیرد تا مجتمع های قضایی واداری و رفاهی دیوانعالی کشور ساخته شود.
بنا بر ادعاهای مطرح شده، پس از واگذاری اراضی ارزشمند منطقه اوین به قوه قضائیه، گروهی در قوه قضائیه با این استدلال که محل مورد نظر دور از دسترس مردم است کاربری اداری را به کاربری مسکونی تغییر می دهند اما در پشت پرده، اهداف سودجویانه مورد نظر بوده چون :
۱- زمین واگذاری دولتی بوده و باید بنام قوه قضاییه ثبت می شد ولی سودجویان یک تعاونی ۲۲ نفره خودی از پرسنل قابل دسترس بنام تعاونی عدالت تشکیل می دهند واراضی ارزشمند دولتی را بنام ۲۲ نفر پرسنل عضو تعاونی عدالت می کند تا نقل و انتقال اراضی با مشکل مواجه نشود (اگر اراضی بنام قوه قضائیه می شد نقل و انتقال اراضی تابع قوانین بود ) بنابراین اولین ومهمترین تخلف سود جویانه انجام می شود ولی برخوردی نمی شود.
۲- اگر قرار بود اراضی بنام تعاونی باشد همان زمان تعاونی مسکن رفاه دادگستری با حدود شش هزار عضو و سهامدار از پرسنل قوه قضاییه وجود داشت ولی سودجویان نه تنها اجازه انتقال اراضی به تعاونی مسکن رفاه را نمی دهند بلکه هزینه های چندین میلیونی کارشناسی و ثبت اراضی را از وجوه تعاونی مسکن رفاه برداشت می کنند ( مقداری هم از کمک های بلاعوض قوه قضاییه بوده است ) وجوهی که اعضای تعاونی رفاه در سی سال پیش با گرفتن قرض و فروش اسباب و اثاثیه منزل تهیه کرده بودند و در مرحله اول سیصد هزارتومان پرداخت نموده بودند و پرداخت بعدی میلیونی بوده است ولی هیچیک از اعضای ۲۲ نفره تعاونی عدالت ریالی پرداخت نمی کنند حتی حق عضویت هم نمی دهند که دلالت بر صوری بودن تعاونی عدالت دارد باز قوه قضاییه با این تخلف هم برخورد نمی کند
۳- چون اراضی واگذاری دولتی بوده تعیین تکلیف آن با رئیس قوه قضاییه است هرچند سودجویان اراضی دولتی را بنام یک تعاونی تحت مدیریت خود کرده بوند ولی رئیس وقت قوه قضائیه مرحوم آیت الله یزدی بصورت کتبی اعلام میدارد اراضی برای ساخت مسکن قضات و پرسنل اداری قوه قضاییه استفاده شود این دستور هم اجرا نمی شود وهمچنان اراضی در حبس تعاونی عدالت با ۲۲ نفر عضو قرار می گیرد.
۴- اراضی مذکور که در بهترین منطقه اوین و شهران قرار دارد ( مقداری از اراضی اوین با شهران با توافق جایگزین شده است ) با احتساب ۲۲ نفر عضو تعاونی عدالت به هر کدام بیش از یک هکتار زمین به ارزش حداقل هزار میلیارد تومان تعلق می گیرد به اعضایی که ریالی پرداخت نکرده اند اگر این سودجویی نیست پس چیست ؟
۵- هر چند این اراضی دولتی بوده ولی هزینه های جانبی چند ده میلیونی از جمله هزینه های کارشناسی و ثبت از جیب اعضاء و سهامداران مستاصل تعاونی رفاه پرداخت شده است، اگر حق تعاونی رفاه تضییع شود یعنی سودجویان اراضی قوه قضاییه همچنان مشغول حق کشی هستند.
۶- با توجه به اینکه هزینه های جانبی واگذاری این اراضی از تعاونی مسکن رفاه و کمک بلاعوض قوه قضاییه بوده بنابراین قضات و پرسنل قوه قضاییه که در زمان واگذاری اراضی، عضو تعاونی مسکن رفاه بوده اند مستحق دریافت این اراضی هستند حتی مسولان وقت تعاونی عدالت که علیه آنها شکایت شده بود این اراضی را متعلق تعاونی رفاه اعلام کرده بودند و استعلامات برای انتقال اسناد انجام می شود ولی سودجویان مانع می شوند.
۷ - شنیده ها حاکیست سودجویان اراضی که در دیوانعالی کشور فعال هستند قصد دارند حق اعضاء و سهامداران تعاونی رفاه را تضییع و به قضات فعلی دیوانعالی کشور و برخی خودی ها منتقل کنند. آیا رواست شاهد چنین بی عدالتی و تضییع حق در دستگاه عدالت باشیم
نویسندگان این گزارش اعتراضی خواستار آن هستند تا رئیس قوه قضائیه به عنوان عالیترین مقام تصمیم گیر ، حق صاحبان حق در زمین های منطقه اوین را اداء کرده و اجازه ندهند سودجویان در تضییع حق موفق شوند.
شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.
bultannews@gmail.com