کد خبر: ۸۶۷۱۷۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
یک قدم در شناخت رهبری و آزمون ولایت پذیری رو به جلو بردارید
کمی غیرقابل باور است که یک نفر مجبور باشد برای دفاع از شأنیت ولی فقیه و جایگاه او در مقابل بخشی از جماعتی که خود را مرید و پیرو و گوش به فرمان وی معرفی می‌کنند، قلمفرسایی کند.

گروه سیاسی _ سید محسن عبدالهی: کمی غیرقابل باور است که یک نفر مجبور باشد برای دفاع از شأنیت ولی فقیه و جایگاه او در مقابل بخشی از جماعتی که خود را مرید و پیرو و گوش به فرمان وی معرفی می‌کنند، قلمفرسایی کند. ولی گویا در زمانه‌ای هستیم که غیرممکن‌ها، ممکن می‌شوند و امروز باید به دفاع از سید علی خامنه‌ای سخن بگوییم تا اینگونه شاهد توهین به شخصیت حقوقی و حقیقی یک حکیمِ فرزانهِ سیاست‌مدارِ دانشمند نباشیم. بهانه برای ورود به این مسأله، داستان مذاکرات عمان میان ایران و آمریکا است که زمینه را برای تکرار یک سری ادعای نادرست فراهم کرده.

به گزارش بولتن نیوز، گروهی ساده‌اندیش و تک بعدی، بدون شناخت کامل از منظومه فکری و شخصیتی رهبر معظم انقلاب اسلامی، برای اینکه خود را قانع کنند، از ایشان مایه می‌گذارند. در واقع، چون نمی‌توانند تغییرات لحظه‌ای و لزوم اتخاذ تصمیمات درست را درک کنند و شناختی از فضای سیاست بین‌الملل، فنون دیپلماسی و ماهیت دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ندارند، به این نتیجه می‌رسند که عده‌ای باز هم رهبری را دور زنده‌اند تا با آمریکا مذاکره کنند؛ و همین نکته دور زدن است که توهین به شخصیت مقام معظم رهبری و جایگاه بالای اوست.

مگر می‌شود فردی که این اندازه فدایی جان بر کف دارد و بار‌ها شجاعت، کیاست و سیاست او را دیده‌ایم، چون در یک قضیه فلسفه تصمیماتش را درک نمی‌کنیم، فوری او را تبدیل به یک فرد ساده، تک بعدی، ترسو و ضعیف نماییم؟! این چه ولی فقیه، مرجع تقلید و رهبری سیاسی و نظامی‌ای است که دائما چند نفر وجود دارند که نظرات خود را به وی تحمیل می‌کنند و او هم به حرف‌هایشان مجبور است گوش کند؟! فردی که هیچ توانی برای ارائه نظرات و سیاست‌های خود ندارد و تا این اندازه ضعیف است، اصلا چرا باید همچنان در جایگاه ولایت فقیه قرار داشته باشد؟!

آن‌چه عده‌ای انقلابی و طرفدار نظام از حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در سر خود دارند، چیزی جز توصیفات بالا نیست. ایشان را فقط یک فرد خوب و مهربان در نظر دارند که هیچ ظرافت و کیاستی ندارد و نمی‌تواند چندوجهی عمل کند و با تاکتیک‌های سیاسی، در مقابل مکر دشمن برنامه‌ای داشته باشد. بار‌ها شاهد بوده‌ایم که همین دسته برای قانع کردن خود نسبت به مواضع ایشان و نظراتی که توسط گروه رسانه‌ای دفتر نشر آثارشان منتشر می‌شود، گفته‌اند که اینها نظرات آقا نیست و تا وقتی پشت میکروفون چیزی نگفته‌اند، ما نمی‌پذیریم.

آیا این توهین به ولی فقیه نیست که ما او را حتی در کنترل دفتر نشر آثار خود نیز ناتوان ببینیم و در مقابل هر نظری خلاف آرای خود، چنین رویکردی را اتخاذ کنیم؟! این تجربه نویسنده است که همین شب گذشته و پس از انتشار شماره جدید نشریه خط حزب‌الله و سرمقاله پیرامون مذاکرات عمان، باز هم فردی گفت که این نظر آقا نیست و مقاله یک نفر در آن دفتر است. این حرف به آن معناست که حتی در حد کنترل چاپ سرمقاله تنها نشریه دفتر رهبری و حساب‌های رسمی در فضای اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی هم توانایی ندارند و اجازه می‌دهند از تریبون رسمی ایشان، خلاف نظراتشان مطلبی چنین مهم منتشر شود.

آیا بعد از بار‌ها تکرار همین رویه به این نتیجه نباید رسید که من و شناختم از سید علی خامنه‌ای مشکل داریم و ناقص هستیم که نمی‌توانیم فلسفه پشت این مواضع را درک کنیم و همه آنها را در کنار هم ببینیم؟! آیا این توهین به شخصیت رهبر معظم انقلاب نیست که ما او را چنین ضعیف توصیف می‌کنیم و برای قانع کردن خود، عالم و آدم را نفوذی خطاب می‌کنیم؟! بالاخره یک جایی باید این چرخه متوقف شود و کمی به خود بیاییم و شناخت خود نسبت به ایشان را افزایش دهیم و در آزمون ولایت‌پذیری، قدمی رو به جلو برداریم.

منبع: بولتن نیوز

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
* نظر :