کد خبر: ۸۶۲۲۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۴
یک مسئول در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
مدیر دفتر تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مراجعه به پزشک در ۲۴ ساعت ابتدایی بروز علائم شدیدی مانند تب بالا، لرز شدید...

به گزارش بولتن نیوز به نقل از ایسنا، دکتر شایسته داودی در گفت‌وگوی افزود: با آغاز فصل سرما شیوع بیماری‌های ویروسی-تنفسی مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا بیشتر شده اما باید توجه کرد این بیماری‌ها ویروسی بوده و نیاز به آنتی‌بیوتیک ندارند.

وی افزود: مصرف خودسرانه و غیرمنطقی آنتی‌بیوتیک‌ها ممکن است به عوارض جانبی، افزایش هزینه‌ها، مقاومت میکروبی (بی‌اثر شدن آنتی‌بیوتیک‌ها در درمان بیماری‌های عفونی) و در مواردی، عواقب جدی برای بیمار منجر شود.

وی تاکید کرد: درمان موارد خفیف تا متوسط این بیماری‌ها عموماً حمایتی است. استراحت کافی، مصرف مایعات فراوان مانند آب، چای کمرنگ و سوپ رقیق و استفاده از داروهای بدون نسخه(OTC) با مشورت پزشک یا داروساز می‌تواند در کاهش علائم مؤثر باشد.

داودی تاکید کرد: شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون، استفاده از محلول ضدعفونی الکلی، پرهیز از تماس نزدیک با افراد بیمار، تهویه مناسب فضاهای بسته، رعایت فاصله اجتماعی و پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه یا عطسه از جمله اقداماتی است که می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی از گسترش بیماری‌ها جلوگیری کند.

برچسب ها: پزشک آنفولانزا

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
* نظر :