کد خبر: ۸۶۱۳۹۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹
معاون اول دولت روحانی نگران است
در همین فقره ناترازی انرژی که کشور به آن گرفتار شده، جهانگیری باید پاسخگو باشد که طی ۸ سال معاون اولی دولت، چه کرده است. در سرزمینی با این وسعت و منابع طبیعی و انرژی‌های تجدیدپذیر خدادادی چه رقم زدند که باید چنین وضعیتی برای ایران رقم بخورد.

گروه سیاسی _ سید محسن عبدالهی: تصور کنید یک نفر سال‌ها در بالاترین مسئولیت‌ها حضور داشته و امورات مهمی از کشور در اختیارش بوده و بخشی از وضعیت فعلی کشور نتیجه تصمیمات و عملکرد وی هستند، اما خود را در نقش مصلح و دلواپس ایران جا می‌زند و نسخه تجویز می‌کند. چنین فردی اگر بابت عملکردش مجبور به پاسخگویی می‌شد، امروز جرأت نمی‌کرد قصه حسین کرد شبستری برای ما تعریف کند و راهکار پیش روی سران کشور بگذارد. اسحاق جهانگیری با ۲۹ سال حضور در بالاترین سمت‌های اجرایی و تقنینی کشور گفته است که من هم مثل مردم نگرانم و روزهایی سختی در پیش است و راهی جز مذاکره نداریم.

به گزارش بولتن نیوز، اینکه مذاکره راه حلی است معقول برای کشور چیز عجیبی نیست اما وقتی قرار است سر میز مذاکره حاضر شویم، بد نیست که ببینیم در چه شرایطی هستیم و سعی در پیدا کردن دست بالا داشته باشیم. چندین ماه است که دوستان جهانگیری در دولت چهاردهم و خارج از آن از مشکلات مختلف کشور حرف می‌زنند و همه متفق القول راه حل را در مذاکره با آمریکا می‌بینند. خیلی هم عالی اما اینکه پیش از مذاکره موضع کشور را در حالت ضعف قرار بدهیم و به دشمن اعلام کنیم که ما خیلی بدبخت هستیم و بیایید مذاکره کنیم، با کدام عقل سلیمی جور در می‌آید؟!

اگر چنین حرف‌هایی را توطئه و بازی در زمین دشمن به حساب نیاوریم، ساده‌لوحی کمترین وصفی است که می‌توانیم درباره این جماعت به کار ببریم. جدای از این حرف، کسی می‌تواند بگوید نگران کشور هستم که حداقل دستی در وضعیت فعلی نداشته باشد. جنابشان ۸ سال معاون اول دولت تدبیر و امید! بودند و شاهکارهایی مانند ارز ترجیحی، ناترازی انرژی، تورم سرسام‌آور و سیاهه‌ای بلند برای کشور رقم زدند و اساسا یکی از علل وضع موجود عملکرد همین فرد است. آش نگرانی جهانگیری چنان شور است که صدای اصلاح‌طلبان را نیز درآورده است.

این نگرانی‌ها و مذاکره تجویز کردن‌ها را نمی‌توان با ان‌شاءالله و ماشاءالله از سر گذراند. طبق آمارهای خود بانک مرکزی میزان صادرات غیرنفتی کشور نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشته و رکورد ۹ سال گذشته در صادرات شکسته شده است. همین امر یعنی بسیاری از مسائل امروز کشور علی‌الخصوص در حوزه ارز و این وضعیت هولناک دلار ربطی به تحریم ندارد و ما تحریم داخلی مدیرانی هستیم که برای رسیدن به امیال سیاسی خود، حاضر هستند مردم و کشور را زمین بزنند. وگرنه که حتما خودشان هم خوب می‌دانند که علاج بسیاری از مشکلات در داخل کشور است.

گذشت آن زمانی که رییس جمهوری در چشم مردم نگاه می‌کرد و آب و هوا را به مذاکره و برجام ربط می‌داد. در همین فقره ناترازی انرژی که کشور به آن گرفتار شده، جهانگیری باید پاسخگو باشد که طی ۸ سال معاون اولی دولت، چه کرده است. در سرزمینی با این وسعت و منابع طبیعی و انرژی‌های تجدیدپذیر خدادادی چه رقم زدند که باید چنین وضعیتی برای ایران رقم بخورد. بله؛ به قول جماعتی نگرانی برای ایران و نسخه پیچی از نوع مذاکره‌ای که مدنظر جهانگیری است، به او نمی‌رسد.

منبع: بولتن نیوز

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
* نظر :