کد خبر: ۸۵۲۱۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶
رأی اعتماد کامل نمایندگان به کابینه پزشکیان
هر نتیجه‌ای جز جبران کاستی و عقب‌ماندگی‌ها و حرکت رو به جلو در مزیت‌های کشور اگر از وفاق موجود حاصل شود، دولت و مجلس باید به مردم پاسخگو باشند و زمانی هم که مثل برق و باد می‌گذرد، به ایشان فرصت جبران نخواهد داد.

گروه سیاسی ـ سید محسن عبدالهی: امروز تکلیف کابینه مسعود پزشکیان در مجلس شورای اسلامی مشخص شد. فارغ از اینکه همه افراد معرفی شده توانستند نظر مساعد نمایندگان مجلس شورای اسلامی را جلب کنند، دیگر زمان کار کردن فرا رسیده است. مسعود پزشکیان با کابینه‌ای که اعتماد صد درصدی نمایندگان را به عنوان پشتوانه به همراه دارد و با خرج کردن از جیب رهبری و ربط دادن انتخاب همه وزرا به نظر مستقیم ایشان، وظیفه‌ای جدی و سخت بر عهده دارد. شعار وفاق ملی و معرفی وزرایی که بعضی از آن‌ها جای بحث داشتند، می‌توانست برای شروع کار او حاشیه‌ساز باشد، اما اینگونه نشد.

به گزارش بولتن‌نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر خلاف جوسازی‌های عده‌ای به طریقی دیگر رفتند و مسیر وفاق ملی را پیش گرفتند تا دیگر بهانه‌ای وجود نداشته باشد. امروز مسعود پزشکیان و کابینه او وظیفه‌ای دو چندان بر عهده دارند تا از فضای ایجاد شده حداکثر بهره را ببرند. مأموریتی که با همکاری کامل مجلس با دولت چهاردهم بر عهده هیأت دولت قرار گرفته، برای تحقق وعده‌ها، نیاز به این دارد که تنها توقع همکاری از مجلس و نظام وجود نداشته باشد و دولت نیز در انجام وظایف خود، کوتاهی نکند. البته که نباید تصور کرد این اعتماد مجلس دائمی است و دیگر کسی کاری به وزرا ندارد و نظارت مجلس هم تعطیل می‌شود.

اتفاقا این رأی اعتماد کامل، وظیفه سنگینی را علاوه بر دولت، به دوش نمایندگان مجلس هم می‌گذارد تا با نظارت جدی و سفت و سخت، پیگیر رأیی که دادند، باشند. چرا که اگر دولت حداکثری پزشکیان نتواند به وظایف خود عمل کند، ابتدا با توجه به هزینه‌ای که رییس جمهوری از رهبری کردند، همه چیز به نام ایشان نوشته خواهد شد. دیگر اینکه ناکارآمدی دولت بدون شک اگر با انجام وظایف قانونی توسط نمایندگان همراه نشود، متضرر دوره آینده انتخابات مجلس شورای اسلامی، نمایندگان فعلی خواهند بود.

نتیجه این وفاق و همدلی و همکاری باید به نفع مردم باشد نه آنگونه که بلافاصله رییس جبهه اصلاحات از سر ذوق‌زدگی نتوانست پنهان کند و صحبت از آشتی ملی کرد و نه نیاز واقعی مردم یعنی ترمیم مشکلات معیشتی و اقتصاد کشور. گویی سنگری فتح شده است و باید به دنبال فتحی دیگر رفت در حالی که از این خبر‌ها نیست و نباید مشکلات واقعی مردم در میان سیاسی‌بازی این و آن گم شود. مشکلات فراوان هستند و این وفاق فرصتی طلایی است برای تحقق خواسته‌های به حق مردم، جبران کاستی و عقب‌ماندگی‌ها و حرکت رو به جلو در مزیت‌های موجود. هر نتیجه‌ای جز این اگر از وفاق موجود حاصل شود، دولت و مجلس باید به مردم پاسخگو باشند و زمانی هم که مثل برق و باد می‌گذرد، به ایشان فرصت جبران نخواهد داد.

منبع: بولتن نیوز

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
* نظر :