کد خبر: ۸۵۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶
معاون بهداشت وزارت بهداشت:در حال حاضر ۹ استان کشور آلوده به تب دنگی هستند و امکان انتقال تخم این پشه‌‌ها از استان‌های مختلف به تهران زیاد است.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از ایسنا، معاون بهداشت وزارت بهداشت:در حال حاضر ۹ استان کشور آلوده به تب دنگی هستند و امکان انتقال تخم این پشه‌‌ها از استان‌های مختلف به تهران زیاد است. استان‌های آلوده شامل اردبیل، آذربایجان شرقی، قزوین، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، گیلان، مازندران و خوزستان است.

گرمای همراه با شرجی و بارندگی، شرایط مناسب برای پرورش تخم پشه‌ها و آلودگی پشه‌‌ها به ویروس تب دنگی است که این شرایط در تهران وجود ندارد اما حاشیه دریای خرز و جنوب کشور مستعد آن هستند.

علائم تب دنگی در ۸۰ درصد موارد آنقدر علائم خفیف است که فرد حتی با یک قرص مسکن نیز ممکن است بهبود یابد. از حدود ۲۰ درصد افرادی که علامت پیدا می‌کنند ممکن است ۵ تا ۶ درصد آنها تجربه علائم بسیار شدید داشته باشند و نیم تا یک درصد فوت کنند.

در این بیماری نباید از آسپرین استفاده شود. همچنین داروهای آنتی بیوتیکی هیچ تأثیری بر بیماری ندارند.

 

برچسب ها: تب دنگی تب

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
* نظر :