صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

بین الملل

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

انرژی

صفحات داخلی

کد خبر: ۸۳۴۱۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰
در این گزارش آمده بر اساس تعریف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران به اندازه کافی اورانیوم غنی‌شده با خلوص ۶۰ درصد...

به گزارش بولتن نیوز به نقل از مهر، در این گزارش آمده بر اساس تعریف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران به اندازه کافی اورانیوم غنی‌شده با خلوص ۶۰ درصد، (نزدیک به درجه تسلیحاتی برای سه بمب اتمی) در اختیار دارد.

بر اساس این گزارش محرمانه که خبرگزاری رویترز نسخه‌ای از آن را مشاهده کرده میزان ذخایر اورانیوم تا ۶۰ درصد غنی‌سازی شده ایران نسبت به آخرین گزارش آژانس در ماه سپتامبر از ۶.۷ کیلوگرم به ۱۲۸.۳ کیلوگرم افزایش یافته است.

این میزان بیش از سه برابر تقریبا ۴۲ کیلوگرمی است که طبق تعریف آژانس، در صورت غنی‌سازی بیشتر، از نظر تئوری برای ساخت یک بمب اتمی کفایت می‌کند.

در گزارش آژانس همچنین بار دیگر تاکید شده که در خصوص دو موضوع نصب مجدد تجهیزات نظارتی و پاسخ‌های تهران در خصوص منشا ذرات اورانیوم، پیشرفت‌های مورد نظر حاصل نشده است.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظرات بینندگان
دابل استاندارد
|
|
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
اسراییل حدود 400 کلاهک اتمی دارد و همیشه همسایگان خود در منطقه را تهدید میکندچون عزیز دردانه غرب است چیزی به او نمی گویند ولی از آنجایی که در مورد ایران یه سری احتمالات در آینده را در نظر میگیرند این همه داستان می بافند و فشار می آورند.
احسنت به سفیر وطن دوست ایران در ارمنستان که این دنیا را به جنگل تشبیه کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :