به گزارش بولتن نیوز، فانا: عبدهزاده در کنفرانس ملی عدالت در نظام سلامت با رویکرد دسترسی عادلانه به دارو:صنعت داروسازی از ستونهای نظام سلامت است
استهلاک بلای صنعت داروسازی است.از ۱۳۹۷ تاکنون سرمایهگذاری جدی در این صنعت نشده، نه اینکه نمیخواهیم بلکه نمیتوانیم سرمایهگذاری کنیم
در چنین شرایطی ترتیب دسترسی و کیفیت به دارو تحت تاثیر قرار میگیرد.عدم سرمایهگذاری موجب توقف توسعه است
وقتی سودآوری را از صنعتی میگیریم، آن صنعت بیمار، بیجان و آسیبپذیر میشود.برخی مصوبات مجلس و یا سیاستگذاریها به ویژه در زمینههای ارزی موجب بروز مشکلات جدی و متنوع میشود
سیاستهای چند نرخی بودن ارز، تامین مواد اولیه، خرید تجهیزات و ماشین آلات را دچار مشکل و چالش کرده است
محدودیتهای منابع ارزی، تهدید جدی برای توسعه و سودآوری صنایع دارویی است
نقدینگی اصلیترین چالش زنجیره تامین دارو است
صنعت دارو در مجموع وضعیت خوبی ندارد
شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.
bultannews@gmail.com