صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

بین الملل

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

انرژی

صفحات داخلی

کد خبر: ۸۳۴۰۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱
فانا: عبده‌زاده در کنفرانس ملی عدالت در نظام سلامت با رویکرد دسترسی عادلانه به دارو:صنعت داروسازی از ستون‌های نظام سلامت است

به گزارش بولتن نیوز، فانا: عبده‌زاده در کنفرانس ملی عدالت در نظام سلامت با رویکرد دسترسی عادلانه به دارو:صنعت داروسازی از ستون‌های نظام سلامت است

استهلاک بلای صنعت داروسازی است.از ۱۳۹۷ تاکنون سرمایه‌گذاری جدی در این صنعت نشده، نه اینکه نمی‌خواهیم بلکه نمی‌توانیم سرمایه‌گذاری کنیم
در چنین شرایطی ترتیب دسترسی و کیفیت به دارو تحت تاثیر قرار می‌گیرد.عدم سرمایه‌گذاری موجب توقف توسعه است
وقتی سودآوری را از صنعتی می‌گیریم، آن صنعت بیمار، بی‌جان و آسیب‌پذیر می‌شود.برخی مصوبات مجلس و یا سیاستگذاری‌ها به ویژه در زمینه‌های ارزی موجب بروز مشکلات جدی و متنوع می‌شود


سیاست‌های چند نرخی بودن ارز، تامین مواد اولیه، خرید تجهیزات و ماشین آلات را دچار مشکل و چالش کرده است
محدودیت‌های منابع ارزی، تهدید جدی برای توسعه و سودآوری صنایع دارویی است
نقدینگی اصلی‌ترین چالش زنجیره تامین دارو است
صنعت دارو در مجموع وضعیت خوبی ندارد

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظرات بینندگان
عليرضا رضوان
|
|
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
یکی از بزرگترین گردش های مالی در بخش پزشکی و دارو در کشور می باشد.
بحث هایی مانند عدالت در دسترسی به دارو و همچنین غیر سودده بودن صنعت دارو در کشور که ایشان ادعا میکند بیشتر شبیه جوک است تا واقعیت.
چه کسی ادعا دارد که حتی بندرعباس و یا زاهدان و یا زابل که مراکز استان هستند به دارو دسترسی متعادل و با قیمت مناسب دارند؟
چه کسی رصد کرده و میکند که حاشیه سود در صنعت داروسازی کشور چقدر است؟
و اصولا حاشیه سود در هر صنف، صنعت، پیشه و کسب و کاری و مخصوصا جراحی، دندانپزشکی، چشم پزشکی و هرچیزی و خدماتی درکشور با این سیستم ها ونظاماتی که یک عده برای خودشان درست کرده اند و خودشان تصمیم گیر و ناظر و کنترل چی همان کالا و خدمات خودشان هستند.... واقعا چقدر است؟ چقدر هزینه میکنند و چقدر درآمد و سود واقعی شان چقدر میشود؟
بدبخت تر و بیچاره تر از قشر عادی و حقوق بگیر که دستش به هیچ جا بند نیست وجود ندارد.
آقایان تریبون دارند و هرچه بخواهند میگویند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :