صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

بین الملل

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

انرژی

صفحات داخلی

کد خبر: ۸۲۸۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱
رئیس جمهور گفت: ایران و هند ظرفیت‌ها و زمینه‌های خوبی برای گسترش همکاری‌ها در عرصه‌های علمی، فناوری، فضایی، انرژی و ترانزیت دارند. همچنین تقویت همکاری‌های فیمابین در زمینه کریدور شمال-جنوب می‌تواند منافع هر دو کشور و هر دو ملت را تامین کند.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی امروز - پنجشنبه - در حاشیه پانزدهمین نشست گروه بریکس، در دیدار آقای «نارندرا مودی» نخست وزیر هند، با اشاره به سابقه روابط دیرینه تمدنی و فرهنگی دو کشور اظهار داشت: ایران و هند همواره روابط دوستانه‌ای داشته‌اند و در حال حاضر نیز روابط سیاسی و دیپلماتیک حسنه‌ای دارند، اما روابط اقتصادی فیمابین متناسب با این روابط دوستانه توسعه نیافته است.

رئیس جمهور افزود: ایران و هند ظرفیت‌ها و زمینه‌های خوبی برای گسترش همکاری‌ها در عرصه‌های علمی، فناوری، فضایی، انرژی و ترانزیت دارند. همچنین تقویت همکاری‌های فیمابین در زمینه کریدور شمال-جنوب می‌تواند منافع هر دو کشور و هر دو ملت را تامین کند.

«نارندرا مودی» نخست وزیر هند نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از پیوستن کشورمان به گروه «بریکس» گفت: حضور ایران در این گروه می‌تواند انرژی مضاعفی به فعالیت‌های آن ببخشد.

نخست وزیر هند ضمن اشاره به سوابق روابط تمدنی و فرهنگی دو کشور، از علاقمندی کشورش برای گسترش هر چه بیشتر روابط فیمابین در عرصه‌های مختلف خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :