صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

بین الملل

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

انرژی

صفحات داخلی

کد خبر: ۸۲۵۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰
وزرای امور خارجه ایران و دانمارک در گفتگوی تلفنی در خصوص ایجاد ساز‌و‌کاری برای تقویت مشورت‌های سیاسی و کنسولی میان دو کشور توافق کردند.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «لارس لوکه راسموسن»، وزیر امور خارجه دانمارک در یک گفت‌و‌گوی تلفنی، درخصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و راه‌های توسعه آن بحث و تبادل‌نظر کردند. 

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوی تلفنی، ضمن توصیف روابط تاریخی دو کشور به‌عنوان یک سرمایه ارزشمند برای تهران و کپنهاگ، بر ضرورت ادامه مذاکرات به‌طور منظم برای توسعه روابط فیمابین تاکید کرد. 

امیرعبداللهیان در مورد موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ در اوکراین، بار دیگر تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، مخالف جنگ است و راهکار سیاسی را برای حل این بحران پیشنهاد داده است و اعتقاد دارد هرگونه تسلیح یک طرف در جنگ، به تشدید تنش و کاهش ثبات در منطقه منجر خواهد شد.

وزیر خارجه دانمارک نیز در این گفتگوی تلفنی روابط دو کشور را تاریخی مهم خواند.

لارس لوکه راسموسن ضمن مهم توصیف کردن گفت‌وگوها با جمهوری اسلامی ایران، بر ادامه ابتکارات برای تقویت روابط دوجانبه در حوزه‌های مختلف تاکید کرد.

طرفین در این گفتگوی تلفنی در خصوص ایجاد ساز‌و‌کاری برای تقویت مشورت‌های سیاسی و کنسولی میان دو کشور توافق کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :