صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

انرژی

صفحات داخلی

کد خبر: ۸۱۹۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی:
رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی گفت: امسال با توسعه فعالیت بنگاه‌های تولیدی...

به گزارش بولتن نیوز به نقل از آستان نیوز، سید مهدی سدیدی در حاشیه بازدید از کارخانه نخریسی و نساجی خسروی خراسان در اولین روز کاری سال جاری با اشاره به شعار سال 1402 با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» اظهار کرد: نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب همانند سال‌های گذشته در دهه اخیر، با تاکید بر موضوعات اقتصادی و مرتبط با تولید همراه بوده است.


وی ادامه داد: در همین راستا بنیاد بهره‌وری موقوفات در راستای تحقق شعار سال و همچنین سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی، موضوع تولید انبوه فناورانه را با جدیت بیشتری در شرکت‌ها و موسسات زیرمجموعه خود دنبال خواهد کرد.

آستان قدس، پایه‌گذار صنعت در منطقه و شرق کشور
رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی با اشاره به سابقه ۹۰ ساله شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان تصریح کرد: تاسیس این مجموعه تولیدی در سال ۱۳۱۱ نشان می‌دهد شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان از طلایه‌داران صنعتی‌سازی در نظام اقتصادی ایران بوده است.
وی ادامه داد: در مباحث اقتصادی اصولا سابقه فعالیت یک مجموعه، یکی از فاکتورهای مهم در تاثیرگذاری بر صنعت به‌شمار می‌رود که شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان به نوعی میراث اولیه صنعت نوین است.
سدیدی با اشاره به قدمت بالای تعدادی از شرکت‌های فعال در مجموعه اقتصادی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: همین امر این سازمان را به عنوان مجموعه‌ای که پایه‌گذار صنایع مختلف در منطقه و شرق کشور بوده است، موظف می‌کند تا مسیر توسعه تولید و صنعتی شدن را ادامه دهد.
وی بازده فروش و اشتغالزایی شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: این واحد تولیدی برنامه‌های توسعه‌ای خوبی هم در دستور کار دارد که در جلسه‌ای دیگر در ستاد مرکزی بنیاد بهره‌وری موقوفات مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
دکتر سدیدی ادامه داد: این ستاد با جدیت پیگیر طرح‌های توسعه‌ای کارخانه نخریسی و نساجی خسروی خراسان تا حصول نتیجه و به ثمر نشستن این برنامه‌ها است.
وی با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه و نابرابری‌های اقتصادی برای تمامی واحدهای تولیدی در کشور اظهار کرد: خوشبختانه این شرکت توانسته است با بهره‌گیری از توان کارگران و متخصصان شریف خود، بخش عمده‌ای از این مشکلات را حل کند.
وی اجرای طرح‌های توسعه در صنعت را امیدبخش دانست و گفت: امیدواریم در سال «مهار تورم و رشد تولید» علاوه‌بر افزایش سهم شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان در بازار داخل، شاهد توسعه زنجیره ارزش و ایجاد بخش‌های تکمیلی با ارزش افزوده بالاتر در این کارخانه باشیم.
سدیدی ادامه داد: بنیاد بهره‌وری موقوفات راهبر تمام واحدهای اقتصادی آستان قدس رضوی است و تمام تلاش خود را برای موفقیت و اجرای برنامه‌های تدوین شده در شرکت‌ها و موسسات تابعه خود بکار می‌گیرد.

برچسب ها: نساجی ، تورم

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :