صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۷۹۹۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با اضافه شدن یک مورد ابتلای قطعی دیگر، تعداد مبتلایان به وبا در استان به ۵۵ نفر رسید.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از مهر، بهرام کندایی اظهار کرد: در پی تشدید غربالگری افراد دارای علائم بیماری‌های روده‌ای و اسهال، یک مورد جدید ابتلای قطعی به بیماری وبا در سقز شناسایی شده و با این احتساب، مجموع مبتلایان به این بیماری در کردستان به ۵۵ نفر رسید.

وی با تأکید بر اینکه، اکثر موارد شناسایی شده به صورت سرپایی درمان شده اند، افزود: تاکنون در مریوان ۳۵ بیمار، سقز هشت بیمار، سنندج چهار بیمار، بانه چهار بیمار، کامیاران دو بیمار و سروآباد دو بیمار شناسایی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اینکه، بیماری وبا به دنبال خوردن غذا یا آب آلوده به باکتری «ویبریو کلرا» ایجاد می‌شود، تأکید کرد: برای کنترل و مقابله مؤثر با این بیماری هم استانی‌های عزیز باید دستورالعمل‌های بهداشتی مربوطه را مهم تلقی کرده و رعایت کنند.

برچسب ها: وبا ، بیماری

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :