صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۷۸۸۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
ده‌ها سازمان غیردولتی (NGO) در نامه‌ای به ایلان ماسک، از رئیس شرکت تسلا خواسته‌اند که در صنعت نیکل اندونزی به خاطر نگرانی‌های...

به گزارش بولتن نیوز، اندونزی بزرگ‌ترین ذخایر نیکل جهان را دارد و ویدودو، رئیس‌جمهور اندونزی مشتاق است تا صنعت خودروهای برقی مبتنی بر نیکل را در خانه توسعه دهد. دولت صادرات سنگ معدن نیکل فرآوری نشده را از سال ۲۰۲۰ به منظور تضمین عرضه برای سرمایه‌گذاران ممنوع کرد. با این حال، دوستداران محیط زیست نگران هستند که این فرآیند شامل دفع زباله‌های معدن در اقیانوس باشد.

این سازمان‌های غیردولتی در این نامه اعلام کردند که آسیب‌های زیست‌محیطی جنگل تبدیل به استخراج نیکل می‌شود که باعث افزایش جنگل‌زدایی و تهدید آب‌های آلوده در رودخانه، دریاچه و ساحل خواهد شد. این گروه توصیه می‌کند که هرگونه طرح سرمایه‌گذاری مستقیم بالقوه در صنعت نیکل در اندونزی خاتمه داده شود.

بر اساس گزارش رویترز، انتظار می‌رود نیکل که برای بهبود ذخیره‌سازی باتری استفاده می‌شود، طی سال‌های آینده شاهد افزایش تقاضا باشد زیرا دولت‌ها، شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان به دنبال کاهش آلاینده‌های مضر تولید شده از وسایل نقلیه با سوخت فسیلی هستند.

منبع: ایسنا

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :