صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۷۷۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
افرادی که تاکنون واکسن سرخک دریافت نکرده‌اند، شامل اتباع ایرانی و غیرایرانی، می‌توانند با مراجعه به تمام مراکز بهداشتی، ‌این واکسن را دریافت کنند.

به گزارش بولتن نیوز، دکتر محسن زهرایی درباره افزایش تعداد موارد شناسایی‌شده سرخک در کشور اظهار کرد:‌ تاکنون 132 مورد ابتلا به سرخک در کشور تأیید شده است، بیشترین مبتلایان در گروه سنی زیر 10 سال هستند.

وی افزود: افرادی که تاکنون واکسن سرخک دریافت نکرده‌اند، شامل اتباع ایرانی و غیرایرانی، می‌توانند با مراجعه به تمام مراکز بهداشتی، ‌این واکسن را دریافت کنند.

زهرایی در پاسخ به این سؤال که "آیا واکسن سرخک به اتباع فاقد مجوز اقامت نیز تزریق می‎‌‌شود؟" تصریح کرد:واکسیناسیون سرخک برای همه افراد رایگان و بدون نیاز به مدرک خاصی است؛‌ واکسیناسیون برای همه افراد،‌ صرف‌نظر از نحوه و وضعیت اقامتشان در کشور رایگان انجام می‌‎شود.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت اضافه کرد:‌ در اتباع غیرایرانی،‌ واکسن سرخک به گروه سنی 9 ماه تا 30 سال تزریق می‌شود؛‌ اگر افراد به کودکان خود در سنین 12 و 18 ماهگی واکسن سرخک زده‌اند نیاز به واکسیناسیون مجدد وجود ندارد و در صورتی که در 12 و 18 ماهگی واکسن را دریافت نکرده‌اند سریعاً به مراکز بهداشت مراجعه و واکسن خود را تزریق کنند.

منبع: ایرنا
برچسب ها: سرخک ، واکسن

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :