صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۷۶۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
نتایج یک مطالعه توسط محققان دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان، دانشگاه فنی مونیخ و هلمهولتز مونیخ آلمان نشان داد بدن بعد از سه مرتبه ....

به گزارش بولتن نیوز، این نتایج در مورد افرادی است که سه دوز واکسن دریافت کرده‌اند؛ کسانی که از کووید ۱۹ بهبود یافته‌اند و ۲ واکسن دریافت کرده‌اند و یا برعکس و همچنین کسانی که ۲ واکسن دریافت کردند و بعدا بیمار شده‌اند.

به نقل از نیوز، این مطالعه شامل ۱۷۱ نفر بود که ۹۸ نفر از آنان در بهار ۲۰۲۰ به کووید ۱۹ مبتلا شدند و بعدا ۲ دوز واکسن فایزر دریافت کردند و ۷۳ نفر دیگر نیز واکسینه شده اما بیمار نشده بودند.

یکی از یافته‌های مطالعه این بود که تعداد زیادی از آنتی‌بادی‌ها با توانایی آن در خنثی کردن ویروس همبستگی ضعیفی داشت؛ در عوض آنچه بیش از همه مهم بود، توانایی آنتی‌بادی‌ها برای اتصال به ویروس و در نتیجه خنثی کردن آن بود.

جهش‌های زیاد اُمیکرون به این معناست که برای دفع عفونت به آنتی‌بادی‌های بیشتر و بهتری نیاز است.

علاوه بر این نتایج این مطالعه نشان داد ابتلا به عفونت زمانی که صحبت از تاثیرات آن بر روی سیستم ایمنی می‌شود، تاثیری مشابه تزریق واکسن دارد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: واکسن ، کووید ۱۹

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :