صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۷۶۳۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بار دیگر از مردم خواست برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

به گزارش بولتن نیوز، «بهرام عین اللهی» هنگام بازدید از مرکز آموزش مهارت‌های پیشرفته بالینی ایران در بیمارستان در حال ساخت مهدی کلینیک مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) گفت: تاکنون حدود ۳۰ درصد مردم برای تزریق دز سوم مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به شیوع سویه اُمیکرون که سرعت انتشار بیشتری نسبت به سایر سویه‌ها دارد از کسانی که هنوز دز سوم واکسن خود را نزده‌اند، می‌خواهیم هرچه سریع‌تر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ۹۰ درصد افرادی که در این سویه بستری می‌شوند، واکسن تزریق نکرده‌اند، ادامه داد: در نوبت سوم واکسن‌های سینوفارم و پاستوکواک به کسانی که هنوز دوز سوم نزده‌اند، تزریق می‌شود.

عین‌اللهی با اشاره به آغاز واکسیناسیون کودکان، تاکید کرد: سویه اُمیکرون، کودکان را بیشتر درگیر می‌کند و مدتی است واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ ساله آغاز شده است و این برنامه با واکسیناسیون کودکان بالای ۵ سال ادامه می‌یابد.

وی با درخواست از مردم برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مانند رعایت فاصله‌های اجتماعی و استفاده از ماسک همچنان توصیه اصلی ماست که استفاده از ماسک اهمیت زیادتری دارد.

وزیر بهداشت افزود: کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و اجتماعات خانوادگی در شیوع اُمیکرون در جامعه تاثیر زیادی داشته است و از همگان می‌خواهیم به ویژه در اجتماعات خانوادگی، حتما ماسک بزنند.

منبع: واحدمركزي خبر

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :