گروه سیاسی: روز گذشته روزنامهنگاران اصلاحطلب در داخل و خارج از کشور، در نشستی مجازی در کلابهاوس به بررسی وضعیت روزنامهنگاری سیاسی در ایران پرداختند. در این جلسه طولانی ماشاءالله شمسالواعظین، سردبیر مطرح روزنامههای زنجیرهای در دوره دولت اصلاحات بهنقد رسانههای فارسیزبان در خارج از کشور پرداخت. در این جلسه پرتنش برخی از روزنامهنگاران و شاگردان سابق شمسالواعظین با حمله به استاد سابق خود سعی کردند مانع از سخن گفتن سردبیر روزنامههای عصر آزادگان، طوس و نشاط شوند.
به گزارش بولتن نیوز،شمسالواعظین در طول این برنامه به واکاوی جریانی برخی رسانهها چون بیبیسی فارسی (متعلق به دولت انگلستان) و نیز تلویزیون اینترنشنال (متعلق به سعودی) پرداخت. شمس الواعظین این دو را رسانههایی زرد و با قصد براندازی توصیف کرد. و آنها را بیاخلاق خواند. قابلتوجه آنکه بخش عمدهای از کارمندان رسانههای فارسی در خارج کشور را روزنامهنگاران اصلاحطلب تشکیل داده است. شمسالواعظین این دسته افراد را کسانی خواند که برای پول بیشتر اخلاق را زیر پا گذاشتهاند.
شمسالواعظین در بخش آخر از سخنانش با اشاره به گفتههای پیشین خود در دروغ سازی رسانهها در خارج از کشور گفت. سال ۸۸(فتنه) برخی بهدروغ میگفتند که برخی از نیروهای پلیس از حزبالله لبنان به داخل کشور آمده و عربی حرف میزنند، آن ماجرا یک دروغ بزرگ بود. شبیه همین داستان را درباره مسئله حضور سپاه در سوریه بازگو شده است.
شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.
bultannews@gmail.com