صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۷۵۸۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
روابط‌ عمومی شرکت نفت و گاز پارس اعلام کرد: هیچ آتش سوزی در سکوی ۱۶ پارس جنوبی رخ نداده است و اخبار منتشر شده مربوط به آتش سوزی...

به گزارش بولتن نیوز، روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس همچنین افزوده است: در پی نشتی گاز از خط لوله دریایی فاز ۱۶ پارس جنوبی، برنامه‌ریزی‌ برای انجام تعمیرات و بازگشت این سکو به مدار تولید در حال انجام است.

براساس گزارش روابط عمومی این شرکت، پیرامون انتشار اخباری مبنی بر آتش‌سوزی گسترده در یکی از سکوهای گازی پارس جنوبی به اطلاع می‌رساند، هیچ‌گونه آتش‌سوزی در سکوی ۱۶ اتفاق نیفتاده و تأسیسات این سکو در وضعیت ایمن قرار دارند.

روز گذشته (جمعه، ۱۰ دی ۱۴۰۰) خط لوله انتقال گاز سکوی ۱۶ در بستر دریا دچار نشتی شد که بلافاصله پس از بررسی و شناسایی موقعیت آن، خروجی‌های سکو بسته و نشتی به طور کامل مهار شد.

در پی این حادثه و بر اثر برخورد صاعقه با سطح آب، گاز منتشر شده در سطح آب و در فاصله ۱۵ کیلومتری از سکو دچار آتش‌سوزی شد که بلافاصله پس از قطع تولید گاز، آتش نیز مهار شد.

در زمان حاضر سکوی ۱۶ پارس جنوبی از مدار تولید خارج شده و برنامه‌ریزی‌ برای انجام تعمیرات و بازگشت این سکو به مدار تولید در حال انجام است.

با وجود حادثه یادشده، شرکت نفت و گاز پارس ضمن جبران کسری گاز از سایر سکوها متعهد به نگهداشت تولید وفق برنامه مصوب است.

منبع: ایرنا

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :